شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

چه افرادی برا انجام لیزر موهای زائد مناسب نیستند؟

بهترین روش برای حذف موهای زائد لیزر است؛ اما باید به این نکته توجه داشت انجام لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب نیست. قبل از هرگونه اقدام برای لیزر فرد باید با پزشک و متخصص مجموعه مشورت کند. عدم قرارگرفتن در معرض نور خورشید، برنزه‌نکردن و استفاده‌نکردن از هر گونه دئودورانت و خوشبوکننده از اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد است. افرادی که امکان لیزر دارند از ۲۴ ساعت قبل باید موهای زائد خود را شیو کنند و همه اقدامات لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند.

لیزر روشی درمانی برای حذف موهای زائد است و عملکرد آن به این‌گونه است که فولیکول مو را می‌سوزاند و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. از جمله ممنوعیت های پس از لیزر موهای زائد قرارنگرفتن در معرض نور مستقیم برای یک ماه و خودداری از تماس با آب و استفاده از استخر و سونا حداقل تا ۲۴ ساعت است. مجموعه آفرودیت لیزر با ارائه جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر شما را برای افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان و رسیدن به موفقیت‌های شغلی همراهی خواهد کرد.

انجام لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب نیست؟

انجام لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب نیست؟

امروزه لیزر به یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد تبدیل شده است. اگرچه در این روش موها به‌صورت دائمی حذف نمی‌شوند؛ اما تا ۸۰ درصد، دیگر رشد نخواهند کرد. انجام لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب نیست، در نتیجه افراد پس از مشورت با پزشک باید برای انجام این روش اقدام نمایند. در ادامه ممنوعیت های انجام لیزر توضیح داده شده است.

۱. لیزر قبل از سن بلوغ

در نوجوانان رسیدن به سن بلوغ بین سنین ۱۴ تا ۱۶ سالگی اتفاق می‌افتد؛ اما بهتر است برای لیزر موهای زائد تا ۱۸ سالگی صبر کنند. در سن بلوغ هورمون‌ها به ثبات و نظم نرسیده‌اند در نتیجه چرخه رشد مو نظم مشخصی ندارد. بافت‌های پوستی در این سن سریع رشد کرده و ترمیم می‌شوند؛ پس هرگونه آسیبی که به فولیکول مو وارد شود بی‌فایده است. فولیکول‌ها خود را ترمیم کرده و رشد دوباره موهای زائد از سر گرفته می‌شود.

در دوران بلوغ ممکن است تغییر رنگ پوست رخ دهد همین امر باعث اختلال در فرایند لیزر و عوارض پوستی می‌شود. از دیگر مواردی که لیزر را برای نوجوانان منع می‌کند عدم توجه آنان به مراقبت‌های پوستی پس از لیزر است که امکان دارد مشکلات جدی برای پوست ایجاد شود.

۲. وجود عفونت قبل از لیزر

عفونت و جوش‌های چرکی ممکن است با مصرف داروهایی چون آنتی‌بیوتیک همراه باشد؛ به همین دلیل مانعی برای انجام لیزر موهای زائد است. داشتن عفونت برای سایر مراجعه‌کنندگان نیز خطرناک است و احتمال دارد باعث گسترش و انتقال بیماری در کلینیک شود. کسانی که دارای عفونت‌های سطحی در پوست خود هستند با انجام لیزر پوست‌شان دچار سوختگی و عارضه‌های بعدی می‌شود و فرایند از بین ‌بردن موهای زائد با مشکل همراه خواهد بود.

سوابق مشکلات پوستی یکی از موانع انجام لیزر موهای زائد

۳. سوابق مشکلات پوستی یکی از موانع انجام لیزر موهای زائد

داشتن مشکلات پوستی مانند: جوش‌های زیر پوستی، اسکار و زخم‌های پوستی، خال، لک و کک‌ومک، خال گوشتی و تب‌خال‌های مکرر حتماً باید به پزشک اطلاع داده شوند. ابتلا به بیماری‌هایی پوستی چون:

  • جوش‌های چرکین، عفونت، زگیل، تب‌خال تناسلی
  • کهیر، اگزما، قارچ و حساسیت
  • کلوئید و جای زخم برآمده گوشتی و قرمزرنگ روی پوست
  • سوریازیس یا پسوریازیس
  • لیکن پلان
  • ویتلیگو (برص)
  • لوپوس
  • هیرسوتیسم
  • دیگر مشکلاتی که بر سطح پوست لک یا تغییر رنگ ایجاد می‌کنند؛ مانند لنتی گو

همگی از موانع انجام لیزر برای حذف موهای زائد هستند. لیزر مشکلات پوستی را تشدید می‌کند؛ چراکه با بروز عارضه‌های پوستی و مصرف دارو پوست‌نازک شده و به نور حساس می‌شود. احتمال تحریک و آسیب بافت‌های پوست تشدید می‌شود.

۴. وجود بیماری‌های خاص

برخی از بیماری‌ها مانع لیزر موهای زائد هستند؛ چراکه با مصرف دارو بدن ضعیف شده و نسبت به نوری که از دستگاه ساطع می‌شود حساس تر است. با ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن قرارگرفتن در محیط کلینیک کاری پر خطر است. در زیر به شایع‌ترین بیماری‌هایی که مانع انجام لیزر موهای زائد می‌شوند، اشاره شده است.

  • کم‌کاری و پرکاری تیروئید، چنین افرادی کاندید مناسب برای انجام لیزر موهای زائد نیستند.
  • در برخی مشکلات پوستی، رنگ موهای بدن تغییر می‌کند و در مواردی نیز پوست و مو از رنگ‌دانه‌ها خالی می‌شوند و به رنگ سفید در می‌آیند، در این موارد لیزر تأثیری ندارد و عملکرد آن مختل می‌شود.
  • در اشخاص زال که موهای سفید یا بسیار روشن دارند نیز امکان انجام لیزر موهای زائد فراهم نخواهد بود و نتیجه حاصل نمی‌شود.
  • بیماری‌های پوستی که با تماس و لمس منتقل می‌شوند.
  • بیماری ترمبوفلبیت به دلیل التهاب و لخته‌شدن خون در رگ‌های پا مانع لیزر است؛ چرا که این روش باعث آمبولی وریدی و به‌وجودآمدن لخته خون بیشتر می‌شود.
  • سرطان نیز یکی از موانع انجام لیزر موهای زائد است؛ چرا که سیستم ایمنی در سرطان دچار نقص می‌شود و بدن توانایی خود را برای ترمیم سلول از دست می‌دهد. بدن این افراد به نور حساس می‌شود.
مصرف دارو از موانع انجام لیزر موهای زائد

۵. مصرف دارو از موانع انجام لیزر موهای زائد

مصرف برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث حساسیت بافت پوست و سلول‌های آن نسبت به نور لیزر شود و انرژی لیزر بیشتری توسط پوست جذب شود که برای پوست خطرناک است. داروهایی که تغییرات هورمونی در بدن به وجود می‌آورند نیز چرخه رشد مو را به هم می‌ریزند.

داروهایی وجود دارند که با مصرف آن ممکن است موهای زائد بدن بیشتر و یا کمتر شوند و یا ضخامت موها تغییر کند. کورتون‌ها، هورمون‌ها و مینوکسیدیل باعث رشد مجدد موی زائد شده و عملکرد لیزر را مختل می‌کنند. داروهایی که باعث تغییر رنگ پوست بدن می‌شوند نیز یکی از موانع لیزر محسوب می‌شوند. بهتر است برای لیزر از مصرف داروهایی که در ساختار خود طلا دارند استفاده نشود. این داروها معمولاً برای درمان رماتیسم مصرف می‌شوند.

۶. مشکلات هورمونی

اساس کار لیزر ازبین‌بردن و سوزاندن فولیکول مو است. پیازچه مو در تمام طول عمر انسان با یک‌چرخه منظم تولیدشده و رشد می‌کند. برای ۲ تا ۸ سال متوالی موها رشد کرده و بلند می‌شوند و پس از یک مرحله استراحت ۲ تا ۴ ماه به روند خود ادامه می‌دهند. برای تاثیرگذاری بیشتر لیزر جلسات آن باید در مرحله رشد مو و هماهنگ با چرخه رشد مو باشد. کسانی که دارای مشکلات هورمونی هستند چرخه و نظم رویش موی اضافی آن‌ها بهم می‌ریزد و انجام لیزر موهای زائد نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

نامنظمی در سیکل قاعدگی، ریزش یا نازک‌شدن موی سر، سابقه نازایی و جوش‌های مکرر صورت همگی می‌توانند از نشانه‌های مشکلات هورمونی و علت نتیجه نگرفتن از لیزر باشند. اطلاع‌دادن به پزشک در صورت بروز هر  گونه از علایم یکی از اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد است.

۷. سن یکی دیگر از موانع انجام لیزر موهای زائد

رشد موهای زائد بدن تا سن ۶۰ ساگی ادامه دارد و هرچه سن به ۷۰ تا ۸۰ سالگی نزدیک شود توان تولید فولیکول مو کاسته می‌شود. با بالارفتن سن پوست بدن تغییر رنگ می‌دهد، لک‌های پوستی ایجاد می‌شود و رشد موها کاهش یافته و سفید می‌شوند؛ پس انجام‌دادن لیزر بیهوده است و تاثیری نخواهد داشت. برای تاثیرگذاری بیشتر لیزر باید بهترین سن لیزر موی زائد که از ۱۸ سالگی به بعد است، انتخاب شود.

تتو و خالکوبی

۸. تتو و خالکوبی

برای انجام تتو و خالکوبی رنگ‌دانه‌های تیره در لایه‌های زیرین پوست وارد می‌شود. با تابیدن نور لیزر بر سطح پوست به‌جای جذب آن توسط قسمت‌های تیره فولیکول مو این رنگ‌دانه‌ها حرارت و گرما را جذب می‌کنند و باعث داغ‌شدن آن قسمت پوست و ایجاد سوختگی، درد زیاد و عوارض بعدی می‌شود.

در صورت کوچک بودن اندازه تتو یا خال‌کوبی می‌توان آن را ندیده گرفت یا آن قسمت را لیزر نکرد. انجام لیزر موهای زائد برای پوست‌هایی که بخش وسیعی از آن را تتو‌های بزرگ پوشانده است، مؤثر نخواهد بود. در حال حاضر با پیشرفت دستگاه‌های لیزر امکان تغییر طول‌موج و لیزر پوست‌های دارای تتو فراهم شده است؛ اما تأثیر کم خواهد بود و امکان عوارض پوستی وجود خواهد داشت.

۹. برنزه کردن قبل و بعد از لیزر

برنزه کردن به طریقی که انجام شود چه با دستگاه سولاریوم، چه مواد آرایشی و چه زیر نور آفتاب رنگ پوست را تیره خواهد کرد. در چنین حالتی جذب نور و گرمای لیزر توسط سطح پوست بیشتر از موهای زائد خواهد بود و به پوست آسیب جدی وارد می‌شود. برنزه کردن نه‌تنها از موانع انجام لیزر موهای زائد است؛ بلکه پس از لیزر نیز ممنوع شده است. پس از لیزر پوست حساس می‌شود؛ پس بهتر است در معرض نور خورشید، پرتوهای فرابنفش و حرارت قرار نگیرد.

۱۰. بارداری مانعی برای انجام لیزر موهای زائد

تا کنون هیچ‌گونه دلیل علمی مبنی بر خطرناک‌بودن لیزر برای بانوان باردار یافت نشده است؛ اما هیچ مادر و پزشکی حاضر نیست سلامت نوزاد را به خطر اندازد. لیزر فقط به لایه سطحی پوست نفوذ می‌کند و امواج آن قدرت عبور از بافت‌های بدن و رسیدن به جنین در رحم را ندارد؛ اما برای احتیاط بیشتر و ریسک‌نکردن لیزر برای مادران باردار توصیه نمی‌شود. در دوران بارداری هورمون‌های بدن نیز به هم می‌ریزد و انجام لیزر موهای زائد بی‌نتیجه می‌ماند.

در دوران شیردهی نیز بهتر است تا قبل از ۶ ماهگی نوزاد لیزر انجام نشود. حامگی و شیردهی، هورمون‌های بدن را دچار اختلال و تغییر می‌کند؛ پس برای رسیدن به تعادل بهتر است مادران تا ۶ ماه اول شیردهی خود، لیزر انجام ندهند.

اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد

اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد

برای انجام لیزر موهای زائد نیاز به رعایت و انجام یک سری اقدامات قبل از آن است. مراجعه‌کنندگان پیش از شروع لیزر باید از معتبر بودن کلینیک لیزر، اصل بودن دستگاه‌ها و رعایت اصول بهداشتی مجموعه مطمئن شود. پس از آن برای انتخاب دستگاه لیزر مناسب پوست خود و جلوگیری از عوارض احتمالی با پزشک مشورت نماید. اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می‌شود:

  • مصرف هرگونه دارو و ابتلا به هر بیماری قبل از لیزر باید به اطلاع پزشک برسد. مصرف داروهایی چون ماینوکسیدیل، فنی‏تویین، سیکلوسپورین، کورتون، ایزوترتینوئین باید از مواردی هستند که باید با پزشک در جریان گذاشته شوند.
  • استفاده از داروهای ضدویروسی در صورت داشتن سابقه تب‌خال حداقل ۴۸- ۲۴ ساعت قبل از لیزر موهای زائد
  • عدم آفتاب‌گرفتن و استفاده از سولار از یک ماه قبل
  • عدم استفاده از کرم‌ها و لایه‌بردارهای پوستی حداقل از یک ماه قبل از لیزر
  • از یک ماه پیش از انجام لیزر از سایر روش‌های حذف موهای زائد مانند وکس، اپیلاسیون، موچین، بندانداختن استفاده نشود.
  • ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از انجام لیزر موهای زائد از پماد بی‌حسی برای کاهش درد و سوزش استفاده شود.
  • کاهش مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و داروهای ضدالتهاب
  • تزریق ژل، فیلر و بوتاکس باید به اطلاع پزشک برسد.
  • در صورت داشتن نوزاد زیر ۶ ماه اطلاع پزشک ضروری است.
  • عدم استفاده از دئودورانت‌ها، خوشبوکننده و ادکلن یا اسپری
  • تمیز بودن بدن
  • شیوکردن از شب قبل
  • پرهیز از برنزه کردن

ممنوعیت های پس از لیزر موهای زائد

پس از انجام لیزر موهای زائد پوست حساس می‌شود؛ پس بهتر است برای جلوگیری از واردشدن آسیب به پوست، پدیدارشدن مشکلات پوستی و حذف بهتر موهای زائد از انجام برخی کارها پس از لیزر خودداری کرد. این ممنوعیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی الکل دار یا تحریک‌کننده پوست
  • قرارگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  • بیرون رفتن از خانه بدون استفاده از کرم ضدآفتاب
  • دوش‌گرفتن بلافاصله پس از لیزر
  • استفاده از استخر و سونا پس از لیزر
  • اسکراب پوست پس از لیزر
  • برنزه کردن و سولار

بهتر است پس از لیزر موهای زائد از کرم‌های ترمیم‌کننده و ضدآفتاب استفاده شود. پس از لیزر برای جلوگیری از التهاب پوست تا ۲۴ ساعت از حمام‌کردن خودداری شود و  کمپرس آب سرد جایگزین شود. برنزه‌نکردن از اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد قبل و بعد آن است که رعایت آن الزامی بوده، بهترین فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن حداقل ۳۰ روز است. نوشیدن آب فراوان به بهتر شدن پوست پس از لیزر کمک خواهد کرد.

ممنوعیت های پس از لیزر موهای زائد

جمع‌بندی

داشتن برخی بیماری‌های خاص، مشکلات پوستی و مصرف دارو از مواردی است که مانع انجام لیزر موهای زائد می‌شود. برای اطلاع از محدودیت‌ها و امکان درمان با لیزر هر گونه سابقه بیماری و استفاده دارو باید به پزشک اطلاع داده شود. بهتر است قبل از لیزر از سلامت و اعتبار مجموعه مطمئن شد تا از عوارض احتمالی در آینده جلوگیری شود. برای تجربه لیزری مؤثر بهتر است اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد مانند شیوکردن از شب قبل، تمیز بودن پوست و انتخاب دستگاه متناسب با پوست خود انجام شود.

دستگاه لیزر انتخابی اگر برای پوست مناسب نباشد در روند کاهش و حذف رشد موی زائد تأثیری نداشته و باعث سوختن پوست می‌شود. مجموعه آفرودیت لیزر جدیدترین دستگاه‌های لیزر و جوان‌سازی پوست را برای داشتن مجموعه‌ای معتبر و مطمئن در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از محصولات دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا