شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

علت نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد چیست؟

علت نتیجه نگرفتن از لیزر می‌تواند به عوامل بسیاری مرتبط باشد. اختلال هورمونی و تنبلی تخمدان می‌تواند یک دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد باشد. علاوه بر این نتیجه ندادن لیزر موهای زائد می‌تواند به رنگ پوست و موی فرد مربوط باشد. لیزر موهای نازک و بور و پوست روشن معمولا موفقیت کمتری دارد و می‌تواند یکی از علل عدم دریافت نتیجه مطلوب باشد.

بی‌مهارتی و غیرحرفه‌ای‌بودن اپراتور دستگاه نیز می‌تواند منجر به نارضایتی فرد از انجام درمان لیزر موهای زائد گردد. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت و راهکارهای موجود برای رفع این مشکل را بیان خواهیم کرد.

علت نتیجه نگرفتن از لیزر

علت نتیجه نگرفتن از لیزر

امروزه یکی از روش‌های مناسب با بازدهی عالی برای حذف موهای زائد لیزر است. لیزر در مقایسه با دیگر روش‌ها در مدت‌زمان کوتاه‌تر انجام می‌شود و به‌صورت دائمی موهای زائد را از بین می‌برد. گاهی لیزر برای بعضی افراد پاسخ‌دهی لازم را ندارد. دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد می‌تواند متعدد باشد. در ادامه به برخی از این عوامل می‌پردازیم.

 1. اختلالات هورمونی و تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یکی از عواملی است که می‌تواند باعث طولانی‌شدن جلسات درمان لیزر شود. به‌منظور دستیابی به نتیجه بهتر، لازم است که درمان با کمک داروهای هورمونی انجام شود؛ در غیر این صورت تنبلی تخمدان یک علت نتیجه نگرفتن از لیزر خواهد بود.

۲. رنگ مو و پوست

رنگ مو و پوست یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند علت نتیجه نگرفتن از لیزر باشد. امواج دستگاه‌های لیزر بیشتر بر روی موهای تیره که ملانین بیشتری دارند، موثر هستند. به‌طورکلی لیزر موهای نازک و بور و پوست روشن موفقیت کمتری دارد؛ اگرچه دستگاه‌های لیزر پیشرفته امروزی بر روی انواع تیپ‌های پوستی، ضخامت و رنگ‌های مختلف مو تاثیرگذار هستند و نازک و روشن بودن پوست و مو محدودیتی در میزان موفقیت لیزر موهای زائد ایجاد نمی‌کند.

۳. عدم مهارت اپراتور

عدم مهارت اپراتور نیز می‌تواند علت نتیجه نگرفتن از لیزر باشد. درصورتی‌که اپراتور دستگاه لیزر تجربه و تخصص کافی برای انجام این امر را نداشته باشد؛ علاوه بر اینکه می‌تواند یک دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد باشد، ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری نیز برای فرد ایجاد کند. انتخاب کلینیک معتبر و انجام لیزر توسط اپراتور حرفه‌ای اهمیت زیادی در کاهش عوارض لیزر موهای زائد دارد.

دستگاه لیزر مورداستفاده

۴. دستگاه لیزر مورداستفاده

نوع دستگاه لیزر مورداستفاده برای از بین‌ بردن موهای زائد می‌تواند یک علت نتیجه نگرفتن از لیزر باشد. دستگاه‌های قدیمی‌تر توانایی کمتری برای ازبین‌بردن موهای زائد روشن، سفید یا نازک داشتند؛ اما دستگاه‌های لیزر پیشرفته امروزی توانایی تاثیرگذاری بر تمام تیپ‌های پوستی و تمام انواع مو را دارند و لیزر موهای زائد را برای همه افراد ممکن و نتیجه‌بخش می‌کنند.

۵. علت نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد با مصرف برخی داروها

مصرف برخی داروها مثل دانازول، فنی‌توئین، ماینوکسیدیل،DHEA ، سیکلوسپورین، تستوسترون، استروئیدهای آنابولیک، گلوکوکورتیکوئیدها در حین درمان لیزر در حصول نتیجه مطلوب اثر منفی دارد. این داروها خود موجب رویش مو می‌شوند؛ بنابراین یک علت نتیجه نگرفتن از لیزر مصرف چنین داروهایی خواهد بود.

۶. ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی

مبتلایان به برخی بیماری‌های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس، بیماری‌های خودایمن مانند لوپوس یا آرتریت روماتوئید ممکن است در طول انجام درمان لیزر در معرض تحریک و حساسیت پوستی بیشتر قرار بگیرند و انجام لیزر برای آن‌ها مضر باشد. بهتر است این افراد از روش‌های جایگزین برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده کنند.

یکی از نکاتی که در انتخاب دستگاه‌های لیزر موردتوجه قرار می‌گیرد، عوارض ناشی از لیزر موهای زائد است. عوارض لیزر موهای زائد به‌خصوص با دستگاه‌های لیزر پیشرفته امروزی، در مقابل مزایای آن به‌راحتی قابل‌چشم‌پوشی است. دستگاه‌های لیزر جدید مجهز به سیستم خنک‌کننده یا کولینگ هستند و موجب می‌شوند که فرد حین درمان کمترین میزان درد را تجربه کند.

 رفع دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد

علت نتیجه نگرفتن از لیزر هرچه که باشد، قابل‌حل شدن و درمان است؛ اگر علت آن مصرف داروهای خاصی که در بالا ذکر شد، باشد می‌توان با مشورت پزشک از داروهای جایگزین استفاده کرد. اختلالات هورمونی و تنبلی تخمدان نیز با آزمایشات پاتوبیولوژیک قابل‌تشخیص است و می‌توان با داروهای مخصوص آن‌ها را درمان کرد. انتخاب مرکز تخصصی لیزر معتبر که تحت‌نظر پزشک متخصص و متبحر در این امر فعالیت می‌کند، مشکل عدم مهارت اپراتور را نیز برطرف خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد نیز این است که بر روی انواع تیپ‌های پوستی و انواع ضخامت و رنگ مو موثر هستند و محدودیت‌های گذشته در این مورد وجود ندارد. یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم است که با ترکیب سه طول‌موج مختلف اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. این دستگاه علاوه بر مجهزبودن به سیستم کولینگ بر روی انواع تیپ‌های پوستی اثرگذار خواهد بود، بدون اینکه عوارض خاصی به دنبال داشته باشد؛ پس علت نتیجه نگرفتن از لیزر می‌تواند قدیمی یا غیراستانداردبودن دستگاه مورداستفاده نیز باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت که ممکن است برخی افراد به تعداد جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد نیاز داشته باشند؛ اما استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد برای هیچ‌کس رویا نیست و فقط ممکن است به صبوری بیشتری نیاز باشد.

نکات مهم برای اثربخشی بهتر لیزر موهای زائد

نکات مهم برای اثربخشی بهتر لیزر موهای زائد

استفاده از روش‌های حذف موهای زائد همچون وکس، اپیلاسیون و یا به‌کار بردن موچین می‌تواند علت نتیجه نگرفتن از لیزر باشد. بهترین روش برای حذف موهای زائد قبل از لیزر، تراشیدن با استفاده از تیغ یا ژیلت است؛ به‌طوری که ریشه مو باقی بماند. در این صورت تاباندن اشعه لیزر بر روی ریشه مو باعث آسیب به فولیکول‌های مو و حذف موهای زائد خواهد شد. استفاده از روش‌هایی که ریشه مو را به‌طور کامل خارج می‌کنند، می‌تواند دلیل جواب نگرفتن از لیزر باشد.

نکته مهم دیگر این است که باید اجازه دهید که پس از لیزر ریزش موهای آن موضع به‌صورت طبیعی اتفاق بیفتد و استفاده از روش‌هایی همچون وکس، اپیلاسیون و یا کندن مو با موچین می‌تواند درمان شما را با اختلال مواجه سازد. انجام مراقبت‌های پس از لیزر همچون قرار نگرفتن در معرض نور شدید آفتاب یا عدم استفاده از کرم‌های لایه‌بردار تا ۵ روز نیز می‌تواند به اثربخشی مطلوب لیزر کمک کند.

درصورتی‌که با رعایت موارد فوق، نتیجه مطلوب برای شما حاصل نشد، حتما با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نموده و به دنبال ریشه‌یابی مساله باشید. ممکن است که لیزر موهای زائد برای همه افراد به میزان یکسان نتیجه‌بخش نباشد؛ اما در حال حاضر بهترین راه‌حل موجود است.

جمع‌بندی

علت نتیجه نگرفتن از لیزر می‌تواند به چندین عامل مرتبط باشد. ساختار مو، رنگ مو، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر مورداستفاده و… دلیل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد هستند. نتیجه ندادن لیزر موهای زائد نباید موجب ناامیدی فرد گردد و بسیاری از عوامل دخیل در این موضوع را می‌توان درمان یا حل کرد. ممکن است مدت‌زمان و تعداد جلسات درمان برای افراد مختلف متفاوت باشد. یکی از عوامل مهم در دستیابی به نتیجه مطلوب در لیزر موهای زائد، انتخاب دستگاه لیزر مناسب است که باعث دریافت بهترین نتیجه فارغ از نوع و ضخامت مو و رنگ پوست خواهد شد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، متشکل از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی است. این شرکت تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا