شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بهترین فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن چقدر است؟

همیشه این سؤال در ذهن بسیاری از افرادی که لیزردرمانی کرده‌اند به وجود می‌آید که فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن باید چقدر باشد؟ آیا آفتاب گرفتن بعد از لیزردرمانی بلااشکال است؟ امروزه استفاده از دستگاه‌های لیزر، به‌عنوان راه‌حل دائمی رفع موهای زائد به شمار می‌رود. استفاده از دستگاه‌های لیزر یک راه‌حل دائمی برای حذف موهای زائد است. لیزر یک روش درمانی محبوب است که بسیاری از افراد برای حذف موهای زائد بدن خود آن را انتخاب می‌کنند.

استفاده از این روش درمانی می‌تواند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی زیادی کند؛ چرا که تنها پس از چند جلسه، کاهش قابل‌توجهی در موهای بدن خود مشاهده خواهید کرد. نور آفتاب بعد از لیزر باعث تغییر رنگ دائمی پوست می‌شود. در صورت شدیدبودن تابش نور خورشید احتمال ایجاد زخم، تاول و التهاب‌های عمیق نیز روی سطح پوست وجود دارد که در این مقاله از وب‌سایت آفرودیت لیزر به ارائه توضیحات بیشتری دراین‌خصوص می‌پردازیم.

فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن

فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن

بسیاری از افرادی که به‌تازگی موهای زائد خود را لیزر کرده‌اند در مورد آفتاب گرفتن و  برنزه کردن پوست خود تردید دارند. این شک آن‌ها به‌ ایجاد عوارض بر روی پوست مربوط می‌شود. ازاین‌رو این سؤال در ذهن افراد ایجاد می‌شود که فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن باید چقدر باشد. به‌طورکلی میزان حساسیت پوست افراد با یکدیگر تفاوت دارد و در مورد این سؤال نمی‌توان یک جواب قطعی و کلی برای همه افراد داد.

ازاین‌رو پزشک متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، توصیه‌های مربوط به لیزر موهای زائد و برنزه کردن پوست را برای افراد مختلف باتوجه‌به شرایط آن‌ها ارائه می‌دهد. افرادی که موهای خود را لیزر کرده‌اند باید با صلاحدید پزشک و در موعد تعیین شده نسبت به برنزه کردن جهت آفتاب گرفتن بعد از لیزر اقدام کنند.

چه مدت پس از لیزر می‌توان پوست را برنزه کرد؟

گفتنی است برای برنزه کردن پوست پس از لیزر، باید به مدت ۴ هفته صبر کنید. درواقع فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن نزدیک به ۳۰ روز است. این بازه زمانی هم برای برنزه کردن با نور خورشید و هم دستگاه سولاریوم باید موردتوجه قرار گیرد؛ چرا که پوست این نواحی، حساس است.

آفتاب گرفتن بعد از لیزر و رفتن به سولاریوم، مانند لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم موجب تغییر رنگ و آسیب در این نواحی می‌شود. این در حالی است که عدم قرارگرفتن در معرض نور خورشید سبب می‌شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. در ضمن از عوارضی مانند آفتاب سوختگی شدید، تاول، حساسیت و راش پوستی، قرمزی، التهاب و… در ناحیه لیزر شده نیز در امان بمانید.

نکات آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

باتوجه‌به این نکته مهم که فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن حداقل ۴ هفته است، باید گفت قرارگرفتن در معرض نور آفتاب بعد از لیزر موهای زائد نکاتی دارد که به شرح زیر است:

  • لازم است قبل از لیزر موهای زائد، به مدت ۴ تا ۶ هفته از برنزه کردن پوست چه با آفتاب و چه با سولاریوم خودداری کنید؛ زیرا در طول این مدت، تیرگی موهای زائد از بین می‌رود و لیزر درمانی تأثیر بیشتری خواهد داشت.
  • بعد از لیزر موی صورت برای محافظت بیشتر، حتماً از کلاه آفتاب‌گیر و ضدآفتاب با spf مناسب استفاده کنید.
  • تا مدت تعیین شده توسط پزشک متخصص، از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید.
  • به‌هیچ‌وجه از سولاریوم و لوسیون‌های برنزه‌کننده نیز استفاده نکنید.
مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد

فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن؛ مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد

علاوه بر این موضوع که باید حداقل ۴ هفته فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن رعایت شود، توجه به یکسری دیگر از مراقبت‌های پوستی ضروری است. توجه به مراقبت‌های پوستی به کاهش دوره نقاهت بعد از لیزر کمک می‌کند. قرار نگرفتن در برابر نور خورشید نیز به بازسازی پوست سریع‌تر منجر می‌شود. به همین دلیل پس از لیزر، در مناطقی با نور شدید خورشید، حتماً از ضدآفتاب‌هایی با  (SPF30) یا بالاتر استفاده کنید.

 به‌این‌ترتیب پوست شما به‌خوبی از آسیب‌های احتمالی قرار گرفتن در برابر نور خورشید در امان می‌ماند. لیزر با ایجاد آسیب جزئی در ریشه‌های مو، باعث ازبین‌رفتن آن‌ها می‌شوند؛ بنابراین بعد از لیزر درمانی سلول‌های پوستی آسیب‌پذیری بیشتری دارند. گرما، بخار و آب داغ زخم یا سوختگی پوستی را در فرد به‌دنبال دارند. معمولاً تا ۱۰ الی ۲۰ روز بعد از لیزر درمانی همچنان احتمال آسیب به بافت سالم پوستی وجود دارد.

انجام لیزر با دستگاه‌های پیشرفته؛ جهت جلوگیری از کاهش عوارض آفتاب گرفتن بعد از لیزر

برنزه کردن و آفتاب گرفتن قبل و بعد از لیزر با عوارضی مثل سوختگی جزئی پوست و کاهش اثربخشی لیزر همراه است. لیزر باتوجه‌به تفاوت رنگی سلول‌های پوستی کار می‌کند؛ به بیانی دیگر تراکم ملانین در مو و سلول‌های پوستی سازوکار اصلی لیزردرمانی برای رفع موهای زائد را تعیین می‌کند.

قبل و بعد از لیزر، آفتاب نگیرید و فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن را رعایت کنید؛ زیراکه این کار سلول‌های پوستی را تیره می‌کند و درنتیجه اثربخشی لیزر را مختل می‌سازد. البته اساس کار لیزر به‌گونه‌ای طراحی شده است تا آسیبی به سلول‌ها نرساند؛ بااین‌حال مراقبت‌های فردی قبل و بعد لیزر برای گرفتن نتیجه بهتر مؤثر هستند.

موارد مهم لیزر موهای زائد و برنزه کردن پوست

فارغ از بحث رعایت فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن، نکته قابل‌توجه دیگری وجود دارد. اگر به فکر انجام لیزر موهای زائد هستید و می‌خواهید بهترین نتیجه را از معالجه خود بگیرید، موضوع‌های مهمی در این زمینه وجود دارد که باید بدانید. نکته‌ای که در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد این است که لیزر، جذب رنگ‌دانهٔ تیره موهای شما می‌شود و زمانی که شما پوست بدنتان را با آفتاب گرفتن و برنزه‌سازی تیره‌تر می‌کنید، باعث افزایش میزان رنگ‌دانه‌هایی تیره در پوست‌تان می‌شود.

در نتیجه در این حالت ممکن است که لیزر نتواند میان پیگمنت‌های تیره مو و پوست شما تفاوت قائل شود. از طرف دیگر لیزر موهای زائد باعث حساسیت بیش از حد شما به نور آفتاب می‌گردد که در نتیجه آن می‌تواند باعث افزایش ریسک سوختگی، ایجاد زخم بعد از لیزر و افزایش رنگ‌دانه شود و از طرفی دیگر ممکن است موجب شود که شما نتیجه‌ دلخواهتان را نگیرید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد فاصله بین لیزر و آفتاب گرفتن اگر رعایت نشود ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. آفتاب گرفتن بعد از لیزر باعث ایجاد حساسیت و تغییر رنگ در ناحیه لیزر شده می‌شود؛ بنابراین به توصیه پزشکان متخصص پوست، زیبایی و لیزر باید به مدت حداقل ۴ هفته بین لیزرکردن و آفتاب گرفتن فاصله قرارداد.

نور آفتاب بعد از لیزر موهای زائد صورت و بدن ممکن است در بسیاری از افراد موجب ایجاد حساسیت، نازکی پوست، قرمزی و التهاب، سوختگی و… شود. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه، مفتخر است توانسته بهترین تجهیزات را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید برای خرید دستگاه لیزر موردنظرتان یا پرسش سؤالات مربوطه وارد سایت شوید و سؤالات خود را در قسمت تماس با ما با کارشناسان آنلاین مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا