شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای زائد؛ اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زاید، راهی مؤثر برای برطرف‌کردن مشکل موهای زائد است که همواره در بین افراد جامعه و به‌خصوص بانوان، به‌عنوان یک دغدغه مهم مطرح بوده است. برای رفع این مشکل، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لیزر موهای زائد به یکی از کاربردی‌ترین روش‌های برطرف‌کردن موهای زائد تبدیل شده است. لیزر موهای زائد روشی پزشکی است که با استفاده از پرتو متمرکز نور یا همان لیزر باعث ازبین‌رفتن موهای زائد بدن و صورت برای همیشه و یا مدت بسیار طولانی‌تری می‌شود. برای گرفتن نتیجه بهتر از لیزر موهای زائد استفاده از بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زاید تولید شده با جدیدترین تکنولوژی‌های روز و انجام برخی اقدامات به‌منظور آماده‌سازی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد.

لیزر موهای زائد

مراحل اولیه و آماده‌سازی پوست برای لیزر

قبل از آماده‌شدن برای انجام لیزر لازم تا برخی اقدامات ضروری را انجام دهید تا نتیجه بهتر و تأثیرگذارتری از لیزر موهای زاید بگیرید. در ادامه به بررسی برخی از اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد می‌پردازیم.

۱. قبل از اولین جلسه موهای زائد را فقط اصلاح کنید

قبل از لیزر موهای زائد، برای آماده‌شدن اولین جلسه، مهم است که از اپیلاسیون موها به مدت چهار تا شش هفته قبل از لیزر خودداری کنید. این فعالیت‌ها به طور موقت فولیکول‌ها و ریشه‌های مو را که هدف اصلی لیزردرمانی هستند، از بین می‌برد؛ اما در عرض ۲۴ ساعت قبل از لیزر، اصلاح توصیه می‌شود؛ زیرا موها را کوتاه می‌کند و اثری بر روی فولیکول‌های مو ندارد. به‌این‌ترتیب لیزر می‌تواند به‌راحتی فولیکول‌ها را شناسایی و تحریک کند. اگر موهای زائد در بالای پوست وجود داشته باشند، می‌تواند باعث سوختگی جزئی و عمده شود.

۲. اقدام مهم برای لیزر موهای زائد؛ از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

از قرارگرفتن در معرض نور خورشید در ناحیه درمان خودداری کنید و تا دو هفته قبل از انجام لیزر برای موهای زائد به‌هیچ‌وجه از تخت‌های برنزه کننده UV استفاده نکنید. حتماً از ضد آفتاب‌های معدنی با SPF 30 یا بالاتر به‌صورت روزانه استفاده کنید. اگر ناحیه موردنظر برای لیزر، در معرض آفتاب قرار گرفته باشد، ممکن است بر روی نتیجه لیزر و حذف موهای زائد تأثیر بگذارد؛ زیرا رنگ‌دانه روی پوست نیز می‌تواند نور لیزر را جذب کند که ممکن است گرم شود و پوست شما را بسوزاند.

۳. پوست خود را قبل از لیزر از آلودگی‌ها پاک و تمیز کنید

به این نکته توجه داشته باشید که در روز لیزر هیچ‌گونه آرایش، دئودورانت یا لوسیون بر روی ناحیه موردنظر استفاده نشده باشد. برای اطمینان از این امر حتماً قبل از انجام لیزر دوش بگیرید و پوستتان را از هرگونه محصول مراقبت پوستی و زیبایی، پاک و تمیز کنید.

۴. از روشن‌کننده‌های مو استفاده نکنید

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد به این دلیل است که می‌خواهد ریشه مو را هدف قرار دهد. در این روش، لیزر توسط رنگ‌دانه موی موجود در ریشه جذب می‌شود و در نهایت مو به‌صورت دائمی یا به مدت طولانی از بین می‌رود. بااین‌حال، وقتی موها را روشن و سفیدرنگ می‌کنید، رنگ‌دانه تغییر می‌کند و این تغییر رنگ باعث می‌شود که دقت و تأثیر لیزر بر روی موها دشوارتر شود. به همین دلیل، باید حداقل شش تا هفت هفته قبل از انجام درمان لیزر، از فرایند روشن‌کردن موها خودداری کنید تا ریشه مو به طور کامل در رنگ طبیعی خود رشد کند.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد

پس از انجام حذف موهای زائد با لیزر، رعایت نکات خاصی در مراقبت پس از لیزر بسیار مهم است تا نتایج بهینه حاصل شود و خطر احتمالی عوارض کاهش یابد. در ادامه برخی از این نکات را برای مراقبت از پوست پس از انجام لیزر بررسی می‌کنیم:

۱. در معرض نور خورشید قرار نگیرید

پس از درمان، مهم است که از قراردادن ناحیه لیزر شده در معرض نور خورشید خودداری کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، برای جلوگیری از سوختگی احتمالی، قبل و بعد از درمان باید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب شود. همچنین سعی کنید از کرم‌های ضدآفتاب متناسب با پوستتان با SPF 30 و بالاتر به‌صورت روزانه استفاده کنید.

۲. از ورزش و دوش آب گرم خودداری کنید

اغلب بعد از انجام لیزر توصیه می‌شود که حداقل ۲۴ ساعت بعد از لیزر موهای زائد از ورزش و دوش آب گرم خودداری کنید. پس از لیزر موهای زائد، پوست شما به گرما حساس می‌ماند و در صورت افزایش دمای بدن ممکن است تحریک شود. همچنین تعریق حاصل از ورزش حاوی باکتری‌هایی است که فولیکول‌های مو را تحریک کرده و باعث ایجاد بثورات و احتمال عفونت پوستی می‌شود؛ بنابراین تمام ورزش‌هایی که باعث تعریق می‌شوند باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از لیزر متوقف شوند.

۳. از محصولات مراقبتی پس از لیزر استفاده کنید

ازآنجایی‌که پوست شما پس از لیزر کاملاً حساس و قرمز می‌شود، مهم است که به دستورالعمل‌های مراقبت پس از لیزر موهای زائد گوش دهید. متخصصان بعد از انجام لیزر به شما اطلاع خواهند داد که از کدام محصولات مراقبتی مناسب برای بعد از لیزر و کاهش قرمزی و حساسیت استفاده کنید. در کنار ضدآفتاب باید از ژل تسکین‌دهنده برای خنک نگه‌داشتن پوست و کمک به بهبودی استفاده کنید. از استفاده محصولاتی که سنگین، حاوی مواد شیمیایی و معطر هستند، حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر خودداری کنید تا از تحریک در نواحی لیزر شده جلوگیری شود.

حذف موهای زاید به ‌وسیله دستگاه‌های لیزر

برای رفع موهای زاید، امروزه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. از بین این روش‌ها، استفاده و خرید دستگاه لیزر برای حذف موهای زاید به‌عنوان روشی رایج، جدید و مؤثر شناخته می‌شود. به‌طورکلی، دستگاه‌های مورداستفاده برای رفع موهای زاید به دودسته اصلی تقسیم می‌شوند: لیزرها و شبه لیزرها. لیزرها شامل لیزر الکساندرایت و لیزر دایود هستند. به‌عبارت‌دیگر، هر نوع لیزر باتوجه‌به طول‌موج خاص خود دارای عمق نفوذ منحصربه‌فردی است که منجر به کاربردهای متفاوت می‌شود؛ اما شبه لیزرها از طیف گسترده‌ای از نورها استفاده می‌کنند و منبع نور آن‌ها لامپ زنون است. برخلاف لیزرها، شبه لیزرها نورهایی با طیف پیوسته تولید می‌کنند.

استفاده از دستگاه‌های لیزر موهای زائد تا حدودی پیچیده است و نیاز به آموزش‌های خاصی‌ دارد. به همین منظور گروه مهندسی پزشکی آفرودیت با ارائه آموزش‌های لازم و روش‌های استفاده از انواع دستگاه‌های لیزر رفع موهای زاید توسط کارشناسان مجرب به شما در استفاده بهینه و بهتر از این دستگاه‌ها کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از لیزر یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش و ازبین‌بردن موهای زائد و غیرمطلوب است؛ اما برای دستیابی به نتایج بهینه و کاهش خطرات، لازم است تا برخی اقدامات لازم را رعایت کنید. نکات بیان شده در این مقاله، همگی اصولی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین نتایج را از لیزر موهای زائد به دست آورید. در کنار این موارد انتخاب نوع دستگاه لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین با خرید لیزر تیتانیوم به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و جدید‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد می‌توانید نتایج بهتر و تأثیرگذارتری بگیرید.

اگر برای خرید و قیمت دستگاه لیزر و تجهیزات پزشکی دیگر نیاز به مشاوره دارید، تیم مشاوره و کارشناسان متخصص ما در گروه مهندسی پزشکی آفرودیت شما را در رسیدن به بهترین انتخاب و نتیجه مطلوب همراهی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا