شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

فواید آر اف فرکشنال + انواع آن

جوانسازی و رفع چین‌وچروک‌های پوست همیشه یکی از دغدغه‌های مردم به‌خصوص بانوان بوده است. یکی از روش‌هایی که در چند سال گذشته برای درمان این مشکل استفاده می‌شود، آر اف فرکشنال است. کاربرد آر اف فرکشنال فراتر از درمان چین‌وچروک‌ها است، این موضوع در کنار فواید آر اف فرکشنال باعث محبوبیت این دستگاه شده است. در این مقاله از آفرودیت لیزر با آر اف فرکشنال و انواع آر اف فرکشنال بیشتر آشنا می‌شویم.

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال (Fractional Radiofrequency) یکی از روش‌های زیبایی غیرتهاجمی است. در لیزر آر اف فرکشنال امواج رادیویی سطوح مختلف پوست را هدف قرار می‌دهند و باعث تخریب و نوسازی کلاژن‌ها می‌شوند و در نتیجه به جوانسازی و روشن‌شدن پوست منجر می‌شود. آر اف فرکشنال به تحریک کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. انجام آر اف فرکشنال به حالت‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر انواع آر اف فرکشنال می‌پردازیم.

۱. آر اف فرکشنال معمولی یا غیر سوزنی

یکی از انواع آر اف فرکشنال، روش معمولی یا همان روش قدیمی است. در این روش پوست را با لایه‌ای از روغن و ژل می‌پوشانند، سپس امواج رادیویی پر فرکانس را بر روی پوست می‌تابانند. امواج رادیویی گرما را به عمق پوست وارد می‌کنند. از فواید آر اف فرکشنال غیر سوزنی می توانیم به شادابی پوست اشاره کنیم. در این روش درمان به‌صورت آرام و تدریجی اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید ۶ تا ۸ جلسه را پشت سر گذاشت.

۲. آر اف فرکشنال سوزنی

یکی دیگر از انواع آر اف فرکشنال، آر اف فرکشنال سوزنی است. در این روش سوزن‌های ظریفی وارد پوست می‌شود و تا عمق چهار میلی‌متری پوست فرو می‌رود و وارد لایه درم می‌شود. انرژی که در اثر امواج تابیده شده به پوست به وجود می‌آید باعث جنب‌وجوش در لایه درم می‌شود. این جنب‌وجوش باعث تحریک کلاژن‌سازی می‌شود و در نهایت به شادابی پوست منجر می‌شود.

از دیگر فواید آر اف فرکشنال به روش سوزنی این است که بافت‌های فیبروزی که در بخش‌های آسیب‌دیده قرار دارد را ترمیم می‌کند. بافت‌های فیبروزی سبب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود و لایه‌ای زخیم بر روی زخم‌های سطحی پوست به وجود می‌آورد. در نتیجه این عمل، جای زخم و جوش و اسکارهای پوستی از بین می‌رود.

فواید آر اف فرکشنال سوزنی

فواید آر اف فرکشنال سوزنی

یکی از فواید آر اف فرکشنال سوزنی این است که در این روش آر اف فرکشنال تنها از سوزن و امواج آر اف استفاده می‌شود و از هیچ‌گونه ماده شیمیایی در روند درمان استفاده نمی‌شود. در ادامه به بررسی فواید و مزایای آر اف فرکشنال سوزنی می‌پردازیم:

  • برتر بودن آن نسبت به دیگر روش‌های لیزری.
  • عوارض بلندمدت ندارد.
  • دوره درمان برای تمامی افراد کوتاه است.
  • دوره بهبودی بعد از درمان کوتاه است.
  • نیازی به استراحت در منزل ندارد
  • محدودیت سنی ندارد.

۳. آر اف سه بعدی

این نوع از دستگاه آر اف فرکشنال نسبت به دستگاه‌های دیگر به لایه‌های عمیق‌تری از پوست نفوذ می‌کند. از آر اف سه بعدی در درمان مواردی همچون آکنه، سلولیت، اسکار و… استفاده می‌شود. امواج رادیویی در این دستگاه کمک می‌کنند حرکت سلول‌های چربی با عمق زیاد به لایه‌های پوست افزایش یابد. این روش کاربرد و فواید آر اف فرکشنال برای درمان لکه‌های اسکار و آکنه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به غیر از مهم‌ترین انواع آر اف فرکشنال که در بالا ذکر کردیم، انواع دیگری هم وجود دارد. از جمله آر اف خانگی، آر اف ترماژ، آر اف تری پلار و آر اف رافوس که برای از بین بردن چین و چروک  و جوانسازی پوست از آن‌ها استفاده می‌شود.

انواع دستگاه ‌های آر اف فرکشنال

انواع دستگاه ‌های آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال‌های مختلفی توسط شرکت‌های مختلف تولید شده است. یک دستگاه فرکشنال خوب باید هم کیفیت و هم عملکرد خوبی داشته باشد. کیفیت خوب به این معنی است که دستگاه باید دارای ساختاری مقاوم باشد و بتواند زمان طولانی مورداستفاده قرار گیرد. عملکرد خوب هم برای دستگاه آر اف فرکشنال به این صورت است که بتواند در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را بدهد. یکی دیگر از نشانه‌های عملکرد خوب تکنولوژی آر اف فرکشنال این است که می‌تواند تعداد زیادی از مشکلات پوستی را درمان کند.

۱. دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت

لیزر اسکارلت برای جوانسازی پوست بسیار مفید است. دستگاه اسکارلت فرکانس رادیویی را تا عمق ۰.۵ تا ۳.۵ میلی متری پوست وارد می کند و در لایه های اپیدرم و درم گرمای مستقیم ایجاد می‌کند. بهترین دما برای استفاده از این لیزر ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی گراد است. این دستگاه هم برای صورت و هم برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از فواید آر اف فرکشنال اسکارلت درد بسیار کم آن است. همچنین دوره درمانی از طریق این دستگاه بسیار کم است. این دستگاه برای انواع مختلف پوست مناسب است و محدودیتی ندارد.

۲.  دستگاه آر اف فرکشنال ویواسه

یکی دیگر از انواع آر اف فرکشنال دستگاه ویواسه ۳۶ است. این دستگاه دارای ۳۶ سوزن با نوک طلا است. این سوزن‌ها به داخل عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند و عملیات درمان را انجام می‌دهند. این دستگاه دوره بهبود خیلی کوتاهی را دارد. تورم برخی بیماران حتی تا یک ساعت بعد از درمان از بین می‌رود. یکی از مهم‌ترین فواید آر اف فرکشنال ویواسه این است که درد این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها هم بسیار کمتر است.

فواید آر اف فرکشنال؛ آر اف ترمیا

۳.  فواید آر اف فرکشنال؛ آر اف ترمیا

ترمیا یکی از انواع آر اف فرکشنال است. این دستگاه کم تهاجمی بدون ورود سوزن به عمق پوست نفوذ می‌کند. یکی از فواید آر اف فرکشنال ترمیا این است که بسته به نوع مشکل پوستی می‌توان دمای دستگاه را تنظیم کرد. دستگاه ترمیا جریان‌های الکتریکی را از طریق الکترود به پوست منتقل می‌کند. جریان‌های الکتریکی به کلاژن‌سازی کمک می‌کند و درنتیجه باعث کشیدگی و درمان چین‌وچروک‌های پوستی می‌شود.

۴. دستگاه آر اف ونوس ویوا

دستگاه ویوا دارای نانو نیدل‌های بسیار ظریفی است. این دستگاه نوک‌های ریز و معدنی را به عمق پوست می‌فرستد و از طریق جریان‌های الکتریکی و امواج رادیویی میکرو زخم‌هایی در پوست ایجاد می‌کند. بدن به طور طبیعی اقدام به درمان این زخم‌ها می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و در نهایت منجر به سفت‌شدن و جوانی پوست می‌شود.  این دستگاه برای درمان انواع لک‌ های پوستی هم کاربرد زیادی دارد.

کاربرد آر اف فرکشنال

کاربرد آر اف فرکشنال بسیار گسترده است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • درمان چین‌وچروک پوست: آر اف فرکشنال با تحریک و کلاژن‌سازی به بهبود چین‌وچروک‌های پوست کمک می‌کند.
  • درمان شل‌شدگی پوست: یکی از مهم‌ترین کاربردهای آر اف فرکشنال درمان شل‌شدگی و افتادگی پوست است. این دستگاه به لیفت طبیعی صورت کمک می‌کند و می‌توانید بدون جراحی افتادگی پوست، افتادگی پلک و افتادگی ابرو را درمان کنید.
  • درمان لک‌های پوستی: این دستگاه با تولید ملانین به درمان لکه‌هایی مانند لکه‌های پیری، لکه‌های خورشیدی و لک‌های قهوه‌ای کمک می‌کند.
  • درمان جای زخم و اسکار: این دستگاه ترک‌های پوستی را درمان می‌کند. همچنین به درمان اسکار عمیق پوستی هم کمک می‌کند.
  • درمان مشکل تعریق: یکی از فواید آر اف فرکشنال که بسیار جالب است، کاربرد آر اف فرکشنال در درمان تعریق بیش از اندازه است. این دستگاه به کنترل غده‌های تعریق کمک می‌کند تا فرد بیش از اندازه عرق نکند و بدن بوی بد ندهد.

اقدامات لازم برای قبل از انجام آر اف فرکشنال

اقدامات لازم برای قبل از انجام آر اف فرکشنال

برای اینکه فواید آر اف فرکشنال را به‌خوبی ببینید و بیشترین نتیجه را بگیرید لازم است قبل از انجام آن اقداماتی را رعایت کنید:

  • از لایه‌برداری‌های شیمیایی و درمان‌های عمیق پوستی خودداری کنید.
  • از قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض خورشید جلوگیری کنید.
  • از تخت‌های برنز استفاده نکنید.
  • از ۴ هفته قبل از جلسه درمان از کرم ضد آفتاب SPF 30 استفاده کنید.
  • از دو هفته قبل از درمان از سرم ویتامین C استفاده کنید تا پوست را هیدراته نگه دارید.
  • سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود با به پزشک اطلاع دهید.
  • حداقل ده روز قبل، از مصرف داروهای رقیق‌کننده خود جلوگیری کنید.

مراقبت‌ های بعد از آر اف فرکشنال

یکی از فواید آر اف فرکشنال این است که نیازی به استراحت ندارد؛ ولی باید برای دریافت نتیجه بهتر به برخی نکات توجه کرد:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از درمان صورت خود را نشویید.
  • در روزهای اول بعد از درمان باید هر سه ساعت یک‌بار از ضدآفتاب بدون رنگ و چربی استفاده کنید.
  • برای برطرف‌شدن قرمزی و تورم، روزی دومرتبه از ترمیم‌کننده استفاده کنید.
  • از اسپری آب‌درمانی برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید.
  • بدون مشورت پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید.
  • ترجیحاً در روزهای اول از لپ‌تاپ و تلفن همراه کمتر استفاده کنید.

فواید آر اف فرکشنال چیست؟

دلایل بسیاری باعث محبوبیت آر اف فرکشنال شده است که ما در ادامه چند مورد از فواید آر اف فرکشنال را بیان می‌کنیم:

  • نتایج بسیار رضایت‌بخش
  • راحت‌تر از روش‌های سنتی درمان پوستی است.
  • عوارض کمی دارد.
  • تعداد جلسات درمانی کوتاه است.
  • برای تمام‌رنگ‌های پوست کاربرد آر اف فرکشنال قابل‌مشاهده است.
  • برای بیماری‌های پوستی بسیاری درمان دارد.

عوارض جانبی استفاده از اف فرکشنال

عوارض جانبی استفاده از اف فرکشنال

معمولاً تا ۲۴ ساعت بعد از انجام درمان پوست قرمز می‌شود. ممکن است قرمزی پوست با مقداری تورم و درد هم همراه باشد. در برخی از افراد بسته به نوع پوست و شدت درمان ممکن است قرمزی تا پنج روز طول بکشد ولی به مرور درمان می‌شود. این مشکلات بسته به این‌که از کدام انواع آر اف فرکشنال استفاده می‌کنید احتمال کم و و زیاد شدن دارد.

ممکن است در برخی مواقع پوست دارای خشکی هم شود که با استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده این مشکل حل می‌شود. در کل یکی از فواید آر اف فرکشنال این است که این روش درمانی عوارض بسیار کمی دارد و با پیشرفته‌شدن دستگاه‌ها دردی که در حین انجام درمان هم ایجاد می‌شود بسیار کاهش‌یافته است.

جمع‌بندی

می‌توان گفت آر اف فرکشنال یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیباسازی و درمان چین‌وچروک است. این علم در حال پیشرفت است و هرروزه روش‌ها و انواع آر اف فرکشنال جدیدی تولید می‌کنند. برای اینکه فواید آر اف فرکشنال را به‌خوبی مشاهده کنید بهتر است به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید که پزشکانی باتجربه و دستگاه‌هایی به‌روز داشته باشند.

متخصصان مجموعه آفرودیت لیزر با سال‌ها تجربه تلاش می‌کنند تا بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را در زمینه‌های لیفت و جوانسازی پوست؛ لیزر موهای زائد و… عرضه کنند. همچنین این مجموعه با برگزاری ورکشاپ‌های عملی تلاش می‌کند تا تکنیسین‌هایی با توانایی بالا را تربیت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه‌ها و ورکشاپ‌ها می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با متخصصان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا