شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

فناوری ترمیم پوست؛ تکنولوژی آر اف فرکشنال

پوست یکی از ساختارهایی است که تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری و جوانی افراد دارد. با افزایش سن تولید دو پروتئین اساسی کلاژن و الاستین به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. کاهش الاستین و کلاژن‌سازی در پوست باعث می‌شود تا شما زیبایی و شادابی پوست خود را به‌مرورزمان از دست بدهید که در نهایت منجر به ایجاد چین‌وچروک و لکه‌های پوستی می‌شود. همچنین در طول زندگی روزمره عوامل دیگری مانند استرس و… نیز می‌توانند منجر به کاهش الاستین و کلاژن پوست و ایجاد چین‌وچروک پوستی شوند.

باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی امروزه برای لیفت و جوانسازی پوست راه‌حل‌های بسیاری ارائه شده است. استفاده از تکنولوژی آر اف فرکشنال در بازسازی و ترمیم پوست برای بازگرداندن شادابی و جوانی پوست یکی از این روش‌ها است. ترمیم پوست با آر اف فرکشنال یکی از روش‌هایی است که امروزه برای داشتن پوستی صاف، جوان و بدون لک از آن استقبال زیادی شده است. مزایا و کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال باعث شده است تا این روش به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جوانسازی پوست صورت شناخته شود.

تکنولوژی آر اف فرکشنال (Fractional RF) چیست؟

تکنولوژی آر اف فرکشنال (Fractional RF) چیست؟

یکی از جدید‌ترین و مدرن‌ترین فناوری‌ها برای جوانسازی و ترمیم پوست تکنولوژی آر اف فرکشنال است که به‌منظور جوانی و درخشان شدن پوست صورت استفاده می‌شود. لیزر آر اف فرکشنال یا Fractional RF از روش‌هایی است که بدون عمل جراحی و… جوانی و شادابی را به پوست صورت شما هدیه می‌دهد و به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین و ایمن‌ترین راه‌های جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. تکنولوژی آر اف فرکشنال با فرکانس رادیویی لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد و شما را به نتیجه ایده‌آل برای جوان‌سازی و ترمیم پوست صورتتان می‌رساند.

لیزر آر اف فرکشنال با ترکیب فرکانس رادیویی و سوزن‌های کوچک باعث بهبود بازسازی کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. همچنین گرما و حرارتی که از طریق این فرکانس رادیویی تکنولوژی آر اف فرکشنال به پوست وارد می‌شود، باعث متابولیزه کردن فیبرهای ناسالم و سلول‌ها می‌شود. این فرایند در نهایت منجر به تحریک و تولید سلول‌ها و بافت جدید در پوست می‌شود؛ بنابراین افزایش سلول‌های جدید جوانی را به پوست شما برمی‌گرداند. به‌طورکلی تکنولوژی آر اف فرکشنال دو کار مهم بر روی پوست شما انجام می‌دهد.

  • تحریک و بهبود کلاژن‌سازی
  • فعال‌سازی فیبروپلازی

نحوه عملکرد دستگاه آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست

در تکنولوژی آر اف فرکشنال سوزن‌هایی که معمولاً از جنس طلا هستند، با سوراخ‌کردن سطح پوست به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و فرکانس‌های رادیویی را به آن قسمت وارد می‌کنند. این فرکانس‌ها در تکنولوژی آر اف فرکشنال امواجی هستند که به بدن آسیبی وارد نمی‌کنند. در حقیقت فرکانس‌های آر اف همان موج‌های رادیویی هستند که توسط WI-FI، تلفن همراه و یا ماکروویو در طول روز پراکنده و منتقل می‌شوند. در لیزر آر اف فرکشنال دمای این امواج بین ۵۰ تا ۷۰ درجه افزایش می‌باید که باعث می‌شود تا پروتئین‌های شوک حرارتی در لایه‌های زیرین پوست آزاد و فعال شوند.

با واردشدن این شوک حرارتی، بافت پوست دچار آسیب‌های جزئی می‌شود که پروتئین‌های شوک حرارتی بعدازاین فرایند برای بازسازی و ترمیم بافت پوست آزاد می‌شوند. این پروتئین‌ها باعث تحریک بافت پوست می‌شوند که در نهایت تولید کلاژن و الاستین را به همراه دارد. تولید و بازسازی الاستین و کلاژن منجر به افزایش حجم پوست، برطرف‌شدن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز  ایجاد شده بر روی پوست و لیفت و جوانسازی می‌شود.

انواع لیزر آر اف فرکشنال

تکنولوژی آر اف فرکشنال؛ انواع لیزر آر اف فرکشنال

برای انجام ترمیم پوست با آر اف فرکشنال دستگاه‌های متنوعی وجود دارد که توسط شرکت‌ها و کشورهای مختلف تولید شده است. در ادامه بهترین دستگاه‌های آر اف فرکشنال که کاربرد و در جوان‌سازی و ترمیم پوست تأثیر بیشتری دارند را بررسی می‌کنیم.

۱. تکنولوژی آر اف فرکشنال اسکارلت

تکنولوژی آر اف فرکشنال اسکارلت یکی از انواع دستگاه‌های آر اف است که امواج رادیویی را تا عمق ۳.۵ میلی‌متر وارد لایه‌های زیرین پوست می‌کند که باعث ایجاد گرما و حرارت مستقیم در این لایه‌ها می‌شود. استفاده از این نوع تکنولوژی آر اف فرکشنال باتوجه‌به اینکه میزان درد بسیار کمی دارد، برای انواع پوست مناسب است و ترمیم پوست را در مدت‌زمان بسیار کم‌تری انجام می‌دهد. اسکارت بیشتر برای ترمیم پوست صورت استفاده می‌شود؛ زیرا حرارت پوستی پایداری ایجاد می‌کند.

۲. لیزر آر اف فرکشنال ویواسه

دستگاه ویواسه یکی از جدیدترین نسل‌های تکنولوژی آر اف فرکشنال است که در یک نمونه از آن از سوزن طلا استفاده شده است که نتایج مطلوبی را در کمترین زمان برای ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کرده است. یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از این نوع دستگاه مدت‌زمان بهبودی بسیار کوتاه آن است که در برخی موارد کمتر از یک ساعت زمان برای ازبین‌رفتن قرمزی و تورم بعد از ترمیم پوست با آر اف فرکشنال زمان لازم است. یکی دیگر از مزیت‌هایی که دستگاه آر اف فرکشنال ویواسه دارد این است که موتور دستگاه به نحوی ساخته و طراحی شده است که درد بسیار کمتری نسبت به دیگر انواع آر اف ایجاد می‌کند.

۳. ترمیم پوست با دستگاه آر اف فرکشنال ترمیا

دستگاه آر اف ترمیا یکی از انواع دستگاه‌های فرکشنال است که نسبت به انواع دیگر سوزن‌هایی نازک‌تر و با ضخامت کمتری دارد. وجود سوزن‌های ظریف‌تر باعث می‌شود تا روند بهبودی بهتری بعد از ترمیم پوست توسط این دستگاه داشته باشید. یکی از ویژگی‌های برجسته آر اف فرکشنال ترمیا این است که لیزر به‌صورت همگن انجام می‌شود و به هر سوزن به‌صورت جداگانه انرژی و امواج منتقل می‌شود. باتوجه‌به انرژی بالایی که این دستگاه دارد، از آن برای همه انواع پوست با طیف‌های رنگی مختلف می‌توان استفاده کرد و به نتایج مطلوب و مثبتی رسید. 

مزایا و کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال

مزایا و کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال برای ترمیم و بهبود پوست کاربردها و مزایای بسیار زیادی دارد و به‌عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها با تأثیرات مطلوب‌تری نسبت به دیگر روش‌های جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست شناخته می‌شود.

مزایای استفاده از تکنولوژی آر اف فرکشنال

نسبت به روش‌های سنتی و نیمه مدرن جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ و لیزر، آر اف فرکشنال به‌عنوان روشی مدرن و نوین مزیت‌های بسیار زیادی دارد. برخی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که ترمیم پوست با آر اف فرکشنال دارد عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی بودن و ترمیم پوست بدون عمل جراحی
  • کم‌ترین عوارض بعد از ترمیم پوست نسبت به عمل جراحی
  • کاهش مدت‌زمان بهبودی بعد از استفاده از آر اف فرکشنال
  • نتایج بلندمدت و پایدار
  • ایمن و قابل‌استفاده برای انواع پوست و طیف‌های رنگی مختلف
  • درمانی انعطاف‌پذیر برای انواع بیماری‌های پوستی

کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال

استفاده از روش و تکنولوژی آر اف فرکشنال در حوزه درمان و زیبایی باتوجه‌به مزایا و ویژگی‌ها، کاربردهای بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سفت کردن و جوان‌سازی پوست (Skin Tightening)
  • درمان شل بودن و افتادگی پوست (Skin Laxity)
  • سفت کردن غبغب و ناحیه فک
  • جوان‌سازی و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های پوست
  • رفع ترشح بیش از حد چربی پوست (Excessive Sebum Secretion)
  • بهبود منافذ باز پوست (Enlarged Pores)
  • برطرف‌کردن جای زخم و اسکارهای آکنه (Acne Scar)
  • درمان ترک‌های پوستی ناشی از چاق و لاغرشدن (Striae)
  • درمان تعریق بیش از حد زیر بغل
  • لاغری موضعی و حذف چربی‌ها
  • ازبین‌بردن لک‌های پوستی و روشن‌تر شدن پوست صورت
عوارض جانبی تکنولوژی آر اف فرکشنال

عوارض جانبی تکنولوژی آر اف فرکشنال

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال باتوجه‌به اینکه روشی غیرتهاجمی است، عوارض بسیار کم‌تری نسبت به روش‌های دیگر برای جوان‌سازی و ترمیم پوست دارد و همچنین مدت‌زمان بهبودی در این روش درمانی نیز بسیار کمتر است. به‌طورکلی برای تکنولوژی آر اف فرکشنال عوارض بلندمدت و حادی دیده نشده است و تنها برخی عوامل کوتاه‌مدت و گذرا بعد استفاده از لیزر آر اف فرکشنال ممکن است ایجاد شود که عبارت‌اند از:

  • قرمزی و گلگون شدن پوست
  • تورم پوست
  • پوسته‌پوسته شدن پوست تا یک هفته
  • حساسیت بیشتر پوست به لمس تا دو هفته
  • ایجاد لکه‌های تیره پوستی تا ۵ روز

البته به این نکته توجه داشته باشید که باتوجه‌به تکنولوژی و فناوری پیشرفته آر اف فرکشنال همه این عوارض موقتی هستند و نهایتاً تا ۲۴ ساعت برطرف می‌شوند. البته باتوجه‌به نوع دستگاهی که برای ترمیم و لایه‌برداری استفاده می‌شود ممکن است برطرف‌شدن برخی از عوارض تا یک یا دو هفته طول بکشد.

جمع‌بندی

تکنولوژی آر اف فرکشنال روشی نوین در ترمیم پوست است که با استفاده از امواج رادیویی، تحریک سلول‌های کلاژن و الاستین را انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند به درمان چین‌و‌چروک، جای زخم، اسکار، لک و تیرگی پوست کمک کند. لیزر آر اف فرکشنال مزایای بسیار زیادی دارد که همین امر باعث افزایش طرف‌داران ترمیم پوست با آر اف فرکشنال می‌شود. فناوری آر اف فرکشنال یک روش امن و مؤثر در ترمیم پوست است که باعث بهبود کیفیت و زیبایی پوست می‌شود.

برای کاهش عوارض و اطمینان از نتایج مطلوب و مؤثر بهتر است این دستگاه را از مراجع معتبر تهیه کنید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر یکی از معتبرترین مراجع عرضه انواع دستگاه‌های لیفت و جوانسازی، لیزر و لاغری است. همچنین می‌توانید قبل از خرید دستگاه از مشاوره حرفه‌ای و تخصصی آفرودیت برای انتخاب بهترین گزینه کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر فقط کافی است تا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا