شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

انواع لک های پوستی؛ راه درمان لکه های پوست

کک‌ومک، جای جوش، لک‌های بارداری و لک‌های ناشی از افزایش سن شامل  انواع لک های پوستی می‌شوند. لک‌های پوستی می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند و یکی از علت های انواع لک می‌تواند وجود بیماری یا مشکلی خاص در بدن شما باشد. لک پوستی یک عارضه بسیار رایج در سنین مختلف است که می‌تواند زیبایی صورت را خدشه‌دار کند. باتوجه‌به عصر تکنولوژی و پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه زیبایی و درمان، امروزه درمان لکه های پوستی بسیار آسان شده است. در ادامه مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده تجهیزات پزشکی و زیبایی به بررسی انواع لک و علت‌های ایجاد آن می‌پردازیم.

لک چیست؟

به‌صورت کلی به هر نوع لکه، خال، عیب یا تغییر رنگ پوستی به علت آکنه، جوش سرسفید، سرسیاه و… که بر روی پوست باقی می‌ماند لک اطلاق می‌شود. در هر نقطه از پوست لک‌ها می‌توانند ایجاد شوند؛ اما بیشتر روی صورت، پشت، سینه، بازوها یا هر قسمت از بدن که فولیکول‌های مو یا منافذ باز دارد، ایجاد می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت لکه‌های صورت رایج‌ترین نوع لک در اغلب افراد است.

چگونه بفهمید پوست مستعد لک دارید؟  

چگونه بفهمید پوست مستعد لک دارید؟  

بروز برخی علایم بر روی پوست نشان‌دهنده این است که پوستی مستعد لک دارید. در ادامه رایج‌ترین علائم که نشانه انواع لک های پوستی است بیان شده است.

  • رنگ پوست متغیر
  • تغییر رنگ پوست
  • تحریک یا خارش پوست
  • ایجاد لکه‌های قهوه‌ای یا قرمز روی پوست
  • ایجاد التهاب پوست
  • ظاهرشدن جوش‌هایی که دردناک و ملتهب هستند
  • خشکی بیش از حد پوست
  • فوران چرک از نواحی برجسته صورت
  • تغییر بافت پوست از نرم به زبر

لکه های پوستی؛ انواع لک های پوستی

همان گونه که درمان لکه های پوستی متفاوت است، لک‌های پوستی متفاوتی نیز وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصر در مورد انواع لک‌ها پرداخته شده است.

۱. انواع لک های پوستی؛ کک‌ومک

کک‌ومک‌ها یکی از لک‌های بسیار شایع بر روی پوست هستند که آسیب بسیار جزئی در صورت ایجاد می‌کنند. ظاهرشدن کک‌ومک در افراد دارای پوست روشن بیشتر است و این از نشانه‌های حساس‌بودن پوست این افراد است. یکی از روش‌های تأثیرگذار جهت جلوگیری از ایجاد کک‌ومک محافظت از پوست در مقابل اشعه UVA است. در اغلب موارد این لک‌ها به رنگ قرمز یا قهوه‌ای دیده می‌شوند و در افرادی که دارای رنگ موی قرمز و یا بلوند هستند به‌صورت مادرزادی اتفاق می‌افتد. رنگ کک‌ومک‌ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است قرمز، قهوه‌ای، سیاه، زرد و برنزه باشند. علت ایجاد کک‌ومک که یکی از انواع لک های پوستی است، توزیع ناموزون و نامتوازن رنگ‌دانه ملانین در پوست است.

لکه های پوستی؛ انواع لک های پوستی

۲. اپیلایز

اپیلایز یکی از کم‌اهمیت‌ترین انواع لک های پوستی است. بروز این نوع کک‌ومک در افراد دارای پوست روشن شایع‌تر است. در اکثر موارد این نوع لک در تابستان تشدید و در زمستان کاهش می‌یابد و یا به‌طورکلی از بین می‌رود. این نوع لک در افراد بزرگسال به رنگ قرمز یا قهوه‌ای و در کودکان به‌صورت برنزه و تیره‌تر ظاهر می‌شود. 

۳. لنیتایز

یکی از انواع لک‌ های پوستی لنیتایز است که اغلب در افراد مسن رخ می‌دهد. به‌صورت مداوم در برابر نور آفتاب قرارگرفتن در سن جوانی و استفاده‌نکردن از کرم‌های ضدآفتاب، سبب ایجاد لکه‌های تیره قهوه‌ای روی صورت و ایجاد لک‌های بزرگ بر روی پوست سر و دست در افراد مسن می‌شود. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تشکیل این نوع کک‌ومک وراثت است.

۴. انواع لک های پوستی؛ لکه های حاملگی

این نوع لک‌ها اغلب در نواحی پیشانی و گونه مشاهده می‌شوند که به سبب تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد. این لکه‌ها در ابتدا به‌صورت قهوه‌ای کم‌رنگ ظاهر می‌شوند، به‌تدریج و با گذر زمان اندازه آن‌ها بزرگ‌تر و رنگ آن‌ها تیره‌تر می‌شود و در مواردی نواحی وسیعی از صورت را درگیر می‌کنند. این نوع لک‌ها هم مانند کک‌ومک به سه علت هورمونی، ژنتیکی و نور آفتاب ایجاد می‌شوند. عوامل هورمونی تأثیر زیادی در ظاهرشدن و ایجاد این نوع لک‌ها دارند.

۵. لک های ناشی از افزایش سن

در افراد دارای ۴۰ سال سن که به‌صورت مداوم در معرض نور آفتاب هستند رفته رفته لک‌ها شروع به‌ظاهر شدن می‌کنند. لک‌های ناشی از افزایش سن قهوه‌ای‌رنگ هستند و در پشت‌ دست‌ها و روی صورت ظاهر می‌شوند. این نوع لک‌ها با افزایش سن پررنگ‌تر شده و در تعداد بیشتری به چشم دیده می‌شوند. لک‌های ناشی از افزایش سن از جمله انواع لک‌ های پوستی هستند که هیچ‌گونه خطری ندارند.

درمان لکه های پوستی  

درمان لکه های پوستی  

در زمان‌های گذشته برای درمان لک های پوست تنها از داروها و ترکیبات موضعی استفاده می‌کردند. به‌صورت معمول استفاده از این روش برای درمان این عارضه هیچ‌گاه درمان قطعی نبوده و در بهترین حالت ممکن است نتیجه نسبی به همراه داشته باشد. به همین علت بهترین تکنیک جهت کنترل لکه‌های پوستی ممانعت از ایجاد آن‌ها است که در برخی مواقع به دلیل عوامل وراثتی امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر روش‌های مختلفی توسط پزشکان متخصص زیبایی برای ازبین‌بردن لکه‌های پوستی ارائه می‌شود که نتایج شگفت‌انگیزی را در پی‌دارند. در ادامه این روش‌ها بیان شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی جدیدترین روش های جوانسازی پوست را مطالعه کنید.

۱. لیزر

یکی از روش‌های رایج در حال حاضر استفاده از انواع لیزر با طول‌موج متفاوت جهت رفع انواع لک های پوستی است. استفاده از این روش کم‌خطر نتایج مؤثری را به دنبال دارد. برای درمان لکه های پوستی در این روش امواج لیزر باهدف قراردادن تجمع ملانین‌ها، لک‌های پوستی را برطرف می‌کنند. استفاده از دستگاه های لیزر به روز به درمان هر چه بهتر لکه های پوستی کمک میکنند. برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر و انواع دستگاه لیزر به‌روز می‌توانید از کارشناسان ما در آفرودیت لیزر کمک بگیرید.

۲. درمان لکه های پوستی؛ کرایوتراپی

در روش کرایوتراپی برای درمان لکه های پوستی با تزریق نیتروژن مایع به درون لک‌ها و منجمدشدن آن، تجمع ملانین از پوست تفکیک شده و لک‌های پوستی به‌این‌ترتیب از بین می‌روند. استفاده از این روش برای درمان انواع لک های پوستی نسبت به دیگر روش‌ها تهاجمی‌تر بوده و عوارض بیشتری دارد.

۳. میکرودرمابراسیون

این روش درمان درجه‌ای از میکرودرم ابریژن محسوب می‌شود که در آن لایه‌برداری عمیق‌تر توسط دستگاه انجام می‌شود. استفاده از میکرودرمابراسیون موجب کلاژن‌سازی پوست و کاهش لکه‌های ناشی از جمع‌شدن ملانین می‌شود.

میکرودرمابراسیون

۴. لایه‌برداری شیمیایی

استفاده از روش لایه‌برداری شیمیایی جهت درمان لک‌ های پوستی بسیار مؤثر است؛ اما استفاده از این روش برای درمان نیاز به صبر و زمان طولانی دارد. استفاده از این روش سبب تفکیک سلول‌های سطح پوست شده و اقدام به تحریک اپیدرم برای تولید کلاژن بیشتر می‌کند.

جمع‌بندی

حفظ جذابیت‌های ظاهری و زیبا و دیده‌شدن از دغدغه‌های همیشگی انسان بوده و هست. جذاب دیده‌شدن و زیبا بودن دارای فاکتورها و المان‌های متفاوتی است که پوست و مو بخشی از آن است. لک‌های پوستی از جمله معضلاتی هستند که یکی از دغدغه‌های زیبایی‌شناسی محسوب می‌شوند. انواع لک های پوستی طیف وسیعی از عارضه‌های پوست را در برمی‌گیرند و می‌توان گفت جزء شایع‌ترین مشکلات و بیماری‌های پوستی هستند. متدهای بسیاری برای درمان لکه های پوستی وجود دارد که استفاده از داروهای موضعی و لیزر از جمله این روش‌ها است. عوامل متعددی می‌تواند سبب بروز لک های پوستی شود که ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌تواند یکی از علت ‌های انواع لک باشد.

گروه مهندسی پزشکی آفردیت لیزر متشکل از دانش‌آموختگان دانشگاهی و پزشکان باتجربه با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مفتخر است توانسته پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین تجهیزات پزشکی در زمینه پوست، مو و زیبایی را از برترین تولیدکنندگان جهان تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید جهت خرید دستگاه لیزر مانند دستگاه لیزر الکساندرایت و… و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تنوع و قیمت محصولات به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه نمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا