شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

سابسیژن پوست صورت؛ روش تضمینی رفع جای جوش و آکنه

سابسیژن پوست صورت به یک عمل جراحی جزئی و بدون برش که به‌صورت زیر جلدی انجام می‌شود، اشاره دارد. این روش یک عمل جراحی جزئی سرپایی است که برای درمان اسکار آکنه استفاده می‌شود. در این روش، یک سوزن یا کانولا در پوست زیر جای جوش یا آکنه قرار داده می‌شود و به اطراف می‌چرخد. این کار با شکستن بافت اسکار و آزادشدن اتصالات بین بافت اسکار و پوست زیرین، جای آکنه را از بین می‌برد. اگر قصد رفع جای جوش با سابسیژن را دارید؛ اما از نتیجه آن مطمئن نیستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از سری مقالات آفرودیت لیزر، تاثیر سابسیژن بر جوش و آکنه را بررسی خواهیم کرد.

سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست؟

سابسیژن پوست صورت عبارت از شکست رشته‌هایی است که اسکار را به بافت زیرین متصل می‌کند. این کار به آزادشدن بافت اسکار و بالا آمدن پوست کمک می‌کند. سابسیژن به طور هم‌زمان باعث ایجاد یک‌روند بهبود برای زخم جدید می‌شود و می‌تواند کلاژن‌سازی را تحریک کند. هم بلندکردن جای زخم و هم آزادسازی کلاژن می‌تواند به کاهش ظاهر اسکار کمک کند. این روش معمولاً سه الی شش بار با حداقل ۴ هفته زمان بین هر جلسه تکرار می‌شود. این عمل جراحی بدون برش معمولاً به چند جلسه درمان نیاز دارد؛ اما هزینه آن بسیار کمتر از استفاده از دستگاه‌های لیزر است.

 از سابسیژن می‌توان برای درمان و بهبود ظاهر سلولیت، چروک‌ها و اسکارهای آکنه استفاده کرد. اگرچه سابسیژن اغلب برای درمان اسکار جای جوش و آکنه استفاده می‌شود، اما ممکن است به کاهش اسکارهای ناشی از شرایط دیگری مانند جراحی، آبله‌مرغان و زخم‌ها استفاده شود. برای رفع جای جوش با سابسیژن، متخصص پوست یک سوزن زیر پوستی را مستقیماً زیر جای زخم وارد پوست می‌کند. این سوزن برای شل کردن و شکستن الیافی که جای زخم را به زیر آن متصل می‌کند، استفاده می‌شود.

فواید رفع جای جوش با سابسیژن

مزایای سابسیژن پوست صورت معمولاً به تسکین جای جوش و آکنه مربوط می‌شود. بیماران اغلب پس از استفاده از فیلرهای صورت مبتنی بر اسید هیالورونیک اسید به سابسیژن روی می‌آورند. کاهش بافت اسکار با سابسیژن می‌تواند از ایجاد اسکارهای جدید به دلیل آکنه‌های اطراف جلوگیری کند. سابسیژن با کمک به تسکین رشته‌ها و بافت‌های فیبری که بافت اسکار را به هم متصل می‌کند و همچنین با کمک به کلاژن‌سازی، ظاهر کلی اسکارها و جای جوش و آکنه را بهبود می‌بخشد.

سابسیژن پوست صورت به‌طورکلی به بهبود بافت پوست کمک می‌کند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که دارای جای زخم موضعی آکنه هستند؛ زیرا می‌تواند به طور مؤثری چند نقطه از پوست را بدون تأثیر بر بقیه پوست هدف قرار دهد. سابسیژن برای کسانی که دارای چندین جای زخم هستند نیز مناسب است.

سابسیژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

سابسیژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

یکی از معضلات افرادی که دارای جوش صورت هستن جای جوش ها و آکنه است. رفع جای جوش با سابسیژن یک روش کاربردی است که به افراد دارای جای جوش کمک زیادی می‌کند. بااین‌حال، سابسیژن پوست صورت برای همه انواع آکنه مناسب نیست؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است برای درمان اسکارهای برجسته (هیپرتروفیک) و اسکارهای کلوئید مناسب نباشد. افرادی که از رتینوئیدهای خوراکی استفاده می‌کنند و یا در شرایط زیر قرار دارند ممکن است کاندیدای خوبی برای سابسیژن نباشند:

  • افراد دارای اختلال لخته‌شدن خون
  • افراد مبتلا به عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی
  • افرادی که در حال حاضر دارای آکنه فعال هستند

مزایا و معایب سابسیژن پوست صورت

با توجه به تاثیر سابسیژن بر جوش و آکنه استفاده از این روش طرفداران خود را دارد. سابسیژن مانند بسیاری از درمان‌های زیبایی دارای مزایا و معایبی است. عوامل زیادی وجود دارد که قبل از انجام این روش باید در نظر گرفته شود. در ادامه به برخی از مزایا و معایب سابسیژن می‌پردازیم:

مزایا و معایب سابسیژن پوست صورت

مزایای سابسیژن پوست صورت

استفاده از روش کاربردی سابسیژن پوست صورت در رفع جای جوش و آکنه دارای مزایای است که عبارتند از:

  • این روش برای انواع پوست صرف‌نظر از خشک، چرب، معمولی و… عالی عمل می‌کند. همچنین این روش برای انواع رنگ پوست بی‌خطر است.
  • سابسیژن یک روش غیرتهاجمی است و نسبت به سایر روش‌های زیبایی زمان بهبودی کمتری دارد.
  • نتایج رفع جای جوش با سابسیژن دائمی است. بسیاری از افراد برای درمان نواحی مختلف یا درمان اسکارهای جدید این روش را به طور مکرر انجام می‌دهند؛ اما نتایج به‌مرورزمان از بین نخواهند رفت.
  • سابسیژن پوست صورت یک روش ایمن و سریع برای ازبین‌بردن جای جوش و آکنه است؛ اگر تنها یک ناحیه را برای انجام این روش انتخاب کنید، شاهد نتایج فوری خواهید بود و نیازی به تکرار این روش نخواهید داشت.
  • این روش نسبتاً بدون درد است. قبل از استفاده از سوزن‌های کوچک زیرجلدی، پزشک از کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کند تا راحتی شما را تضمین کند.

معایب سابسیژن پوست صورت

سابسیژن پوست صورت علاوه بر مزایای و کاربردهای خوب، معایبی دارد که به شرح زیز هستند:

  • در سابسیژن از سوزن برای بهبود جای آکنه و اسکار استفاده می‌شود. درحالی‌که این سوزن‌ها بسیار کوچک هستند و درد زیادی ایجاد نمی‌کنند، ممکن است در صورت ترس از سوزن مایل به انجام این روش نباشید.
  • سابسیژن تنها برای درمان اسکار آکنه فرورفته کاربرد دارد. این درمان برای اسکارهای برجسته مانند هیپرتروفیک و کلوئید مؤثر نیست.
  • درحالی‌که برخی از درمان‌ها مانند لایه‌بردارهای شیمیایی، آکنه، چین‌وچروک و رنگ پوست را به‌یک‌باره کاهش می‌دهند، سابسیژن تنها برای درمان اسکار آکنه مؤثر است. اگر مشکلات پوستی متعددی دارید که می‌خواهید به آن‌ها رسیدگی کنید، ممکن است بخواهید روش دیگری را جایگزین سابسیژن پوست صورت کنید.
تاثیر سابسیژن بر جوش و آکنه

تاثیر سابسیژن بر جوش و آکنه

درحالی‌که تحقیقات زیادی درمورد اثربخشی سابسیژن وجود ندارد، یک بررسی تحقیقی در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که این روش می‌تواند به طور دائمی اسکار آکنه را بهبود ببخشد. یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۰۵ استفاده از سابسیژن را برای درمان اسکار آکنه در میان ۴۰ شرکت‌کننده بررسی کرد. محققان گزارش کردند که اگرچه با انجام سابسیژن صورت جای آکنه و جوش کاملاً بهبود نیافته‌اند؛ اما ۹۰ درصد از بیماران بهبودی در جای زخم‌های خود را گزارش کردند.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶، سه درمان اسکار آکنه را در بین ۴۵ شرکت‌کننده مقایسه کرد که شامل سابسیژن پوست صورت، درمارولر و لیزر CO۲ فرکشنال بود. از بین سه درمانی که مورد آزمایش قرار گرفتند، پزشکان سابسیژن را به‌عنوان موفق‌ترین درمان ارزیابی کردند. این تحقیقات نشان داند که سابسیژن یک گزینه مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای کاهش اسکار آکنه است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اثربخشی و ایمنی سابسیژن به مطالعات بیشتری نیاز است.

سابسیژن پوست صورت چطور انجام می‌شود؟

سابسیژن صورت معمولاً در کلینیک یا مطب دکتر متخصص پوست انجام می‌شود. رفع جای جوش با سابسیژن اغلب به‌صورت سرپایی انجام می‌شود، به این معنی که پس از پایان درمان نیازی به بستری‌شدن نخواهید داشت. متخصص پوست شما توضیحات  لازم را قبل از انجام عمل توضیح می‌دهد. قبل از شروع عمل، متخصص پوست ناحیه اطراف جای جوش یا آکنه را تمیز می‌کند. آن‌ها ممکن است از یک بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حسی پوست شما استفاده کنند؛ بنابراین در طول عمل احساس درد نخواهید داشت.

متخصص پوست یک سوزن را به‌صورت افقی در پوست شما در محل جای زخم وارد می‌کند. سپس به‌آرامی سوزن را ازیک‌طرف به سمت دیگر اسکار حرکت می‌دهند تا به رهاشدن جای زخم از بافت زیرین کمک کنند. ممکن است با شکسته‌شدن الیاف پوست صدای خفیفی را احساس کنید. این فرایند بسته به‌اندازه و شکل اسکار ممکن است چند بار تکرار شود. پس از پایان سابسیژن پوست، فشار دستی یا یخ روی محل زخم اعمال می‌شود. این عمل به کاهش خونریزی و التهاب کمک می‌کند.

سابسیژن پوست صورت چطور انجام می‌شود؟

مراقبت‌های قبل از سابسیژن پوست صورت

قبل از برنامه‌ریزی برای انجام سابسیژن با یک متخصص پوست مشورت کنید. درصورتی‌که از داروهای خوراکی درمان آکنه استفاده می‌کنید، با پزشک خود در میان بگذارید. از خوردن داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، الکل، ویتامین E و … خودداری کنید. قبل از انجام سابسیژن پوست خود را کاملاً تمیز کنید. تمیز نبودن پوست می‌تواند خطر عفونت را ایجاد کند. توجه داشته باشید که در ناحیه‌ای که عفونت، آکنه و یا جوش‌های فعال وجود دارد از سابسیژن استفاده نکنید. از انجام سابسیژن پوست در مراکز زیبایی نامعتبر جدا پرهیز کنید.

مراقبت‌های بعد از سابسیژن پوست

بعد از سابسیژن پوست صورت در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول، طبیعی است که پوست شما حساس و دردناک باشد. بیماران می‌توانند به مدت ۵ تا ۷ روز پس از درمان برای هرگونه درد یا سوزش طولانی‌مدت از آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدالتهابی با مشورت پزشک استفاده کنند. مانند هر عمل زیبایی دیگری، از دست‌زدن به صورت خودداری کنید و مطمئن شوید که دستانتان همیشه تمیز و ضدعفونی باشند. شستن صورت با صابون آنتی‌باکتریال دو بار در روز می‌تواند در بهبود پوست پس از سابسیژن صورت مؤثر باشد. برای اولین شستشو پس از درمان، ۸ الی ۱۲ ساعت صبر کنید. از ضدآفتاب استفاده کنید تا از پوست خود در برابر آفتاب و احتمال هایپرپیگمانتاسیون محافظت کنید.

عوارض جانبی رفع جای جوش با سابسیژن

پس از سابسیژن پوست، نه‌تنها درد، بلکه تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان کاملاً رایج است. عوارض جانبی که کمتر شایع هستند عبارت از عفونت در داخل یا اطراف محل تزریق، تغییر رنگ پوست، آسیب به اعصاب یا عروق خونی اطراف اسکار هستند. بهبود درد، تورم و کبودی پس از انجام سابسیژن معمولاً ۱ الی ۲ هفته طول می‌کشد.

متخصص پوست ممکن است یک آنتی‌بیوتیک یا ضدالتهاب برای کمک به روند بهبودی تجویز کند. تعداد جلسات درمانی سابسیژن موردنیاز به‌شدت اسکار و همچنین توانایی بدن شما برای تشکیل بافت اسکار بستگی دارد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا جای آکنه و جوش به طور کامل بهبود یابد. می‌توانید برای اطلاع از بهترین روش‌های جوانسازی پوست به مقاله دستگاه‌های جوانسازی پوست مراجعه کنید.

عوارض جانبی رفع جای جوش با سابسیژن

هزینه سابسیژن پوست

هزینه انجام رفع جای جوش با سابسیژن به عوامل مختلفی مانند نوع اسکار، تعداد اسکارها، شیوه درمان، تعداد جلسات، گستردگی محل درمان و… بستگی دارد. مراکز زیبایی و متخصصین مختلف هزینه‌های متفاوتی را برای سابسیژن پوست صورت در نظر می‌گیرند؛ اگر قصد انجام سابسیژن صورت خود را دارید، می‌توانید به مراکز معتبر و مطمئن مراجعه نموده و از قیمت دقیق این درمان زیبایی مطلع شوید. به‌طورکلی هزینه سابسیژن پوست صورت از  1.500.000 تومان الی ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان متفاوت است.

جمع‌بندی

سابسیژن پوست صورت یک روش ایمن و مؤثر برای کاهش جای جوش و آکنه است. در این روش از یک سوزن کوچک برای جداکردن جای زخم از بافت زیرین و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. این درمان برای همه انواع اسکار مناسب نیست؛ اما می‌تواند در درمان جای جوش و آکنه فرورفته در کنار سایر درمان‌ها استفاده شود. اگر می‌خواهید جای زخم، آکنه و جوش‌های خود را بدون صرف هزینه‌های زیاد جراحی صورت و استفاده از لیزر و… درمان کنید، می‌توانید از رفع جای جوش با سابسیژن استفاده کنید.

تاثیر سابسیژن بر جوش و آکنه باعث شده است این روش در مراکز و کلینیک های معتبر برای زیباجویان مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار استفاده از سابسیژن روش‌های دیگر مانند لیزر هم تاثیرگذاری لازم را بر جای اسکار و جوش دارند. انتخاب نوع دستگاه مناسب بر تاثیرگذاری لیزر بر رفع جای جوش و اسکار اهمیت دارد. می‌توانید در وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های لیفت و جوانسازی، لاغری، لیزر و….با بهترین دستگاه های لیزر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا