شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

روش های حذف موهای زائد با الکترولیز

موهای زائد بدن همیشه موجب آزار و اذیت برای همه افراد هستند، به همین دلیل راهکارهای مختلفی برای ازبین‌بردن آن‌ها معرفی شده است. هیچ‌کدام از این روش‌های موجود باعث نشده‌اند تا موهای ناخواسته بدن را به‌طورکلی و به‌صورت همیشگی از بین ببرند. خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی موجب شده تا شاهد فواید آن در حوزه زیبایی شویم و محققان بتوانند روشی را برای حل‌کردن این مشکل پیدا کنند. حذف موهای زائد با الکترولیز یکی از بهترین و مؤثرترین این روش‌ها محسوب می‌شود.

بهتر است بدانید که الکترولیز تنها روش برای حذف موهای ناخواسته بدن به‌حساب می‌آید که مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) است. تأثیر الکترولیز بر موهای زائد به‌قدری زیاد است که پس از گذشت چند جلسه شاهد رشد هیچ مویی در آن ناحیه نخواهید شد. در ادامه قصد داریم مطالب بیشتری در خصوص تاثیر و ماندگاری الکترولیز در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای این مقاله از سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید.

حذف موهای زائد با الکترولیز

حذف موهای زائد با الکترولیز

الکترولیز یک روش حذف مو است که در آن متخصص پوست یا الکترولوژیست فولیکول مو را با استفاده از برق، گرم می‌کند و برای همیشه از بین می‌برد. در این فرایند تکنسین یک پروب ریز را در منافذ پوست مراجعه‌کننده وارد می‌کند تا الکتریسیته آن فولیکول مو را بکشد. بعدازاین کار، موهای از بین رفته با موچین بیرون کشیده می‌شوند؛ بنابراین در الکترولیز هم‌ سلول‌های فولیکول و هم ریشه مو مورد هدف قرار می‌گیرند. از نظر فنی سه روش مختلف برای حذف موهای زائد با الکترولیز وجود دارد:

۱. ترمولیز

ترمولیز سریع‌ترین و کم‌دردترین روش الکترولیز است که از گرمای موضعی برای تخریب فولیکول موها از طریق پروب استفاده می‌شود.

۲. گالوانیک

گالوانیک به‌طورکلی دردناک‌ترین روش است که از طریق جریان الکتریکی و یک واکنش شیمیایی فولیکول مو از بین می‌رود.

۳. ترکیبی از هر دو روش فوق

اغلب برای مراجعان با موهای ضخیم و یا مجعد استفاده می‌شود. توجه داشته باشید افرادی که دوره‌های آموزش لیزر موهای زائد را گذرانده‌اند، لزوماً نمی‌توانند الکترولیز کنند و باید در دوره‌های جداگانه‌ای در این زمینه شرکت کرده باشند.

نکات قبل الکترولیز موهای زائد

برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه در اثر انجام الکترولیز رسید، رعایت برخی نکات در حذف موهای زائد با الکترولیز بسیار ضروری است. به همین دلیل تأکید می‌کنیم حتماً قبل از انجام حذف موهای زائد با الکترولیز، از پزشک خود بخواهید نکات لازم برای این کار را به شما یادآوری کند. مهم‌ترین نکات قبل الکترولیز موهای زائد بدن عبارت‌اند از:

  • حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام کار، از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • هرگز ۱۰ روز قبل از جلسه درمان به روش الکترولیز، پوست خود را برنزه نکنید.
  • درصورتی‌که آستانه درد پایینی دارید از پزشک خود بخواهید ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از پماد بی‌حسی در ناحیه انجام الکترولیز برایتان استفاده کند.
  • آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و هرگونه استرس را از خود دور نگه دارید.
  • سعی کنید از چند روز قبل، رژیم غذایی خود را سالم کنید؛ به‌عنوان‌مثال خوراکی‌هایی چون کافئین، شکلات یا شکر را کنار گذاشته و مایعات بیشتری مصرف کنید.
  • درصورتی‌که داروی خاصی مصرف می‌کنید آن را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین باید داروهایی نظیر روآکوتان و دیان را در ۶ ماه اخیر مصرف نکرده باشید.
  • برای نتیجه‌گیری بهتر، از انجام اپیلاسیون به مدت ۴ هفته قبل از حذف موهای زائد با الکترولیز خودداری کنید.

رعایت تمامی این موارد باعث می‌شود تا شما یک جلسه با آرامش و خوبی را پشت سر بگذارید. با رعایت نکات فوق شما می‌توانید از بروز عوارض احتمالی جدی جلوگیری کنید.

مراقبت‌های بعد از الکترولیز موهای زائد

مراقبت‌های بعد از الکترولیز موهای زائد

همان قدر که انجام یک سری مراقبت‌ها قبل از انجام الکترولیز اهمیت دارد، رعایت یک‌سری مراقبت‌های بعد از حذف موهای زائد با الکترولیز هم مهم است. چند مورد از اساسی‌ترین مراقبت‌های بعد از الکترولیز موهای زائد که انجام آن‌ها تأثیر بالایی در نتیجه کار خواهند داشت به شرح زیر هستند:

  • بعد از انجام الکترولیز هرگز ناحیه تحت درمان را با دست، ناخن یا شیء دیگر تحریک نکنید.
  • در طول ۲۴ ساعت بعد از الکترولیز موهای زائد از تماس هر گونه آب و رطوبت به آن ناحیه از بدن خودداری کنید.
  • استفاده از لوازم آرایشی در ۲۴ ساعت اول به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و ممنوع است.
  • هرگز در ۷۲ ساعت اول مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • از انجام فعالیت‌های ورزشی و بدنی سنگین که باعث تعریق شما می‌شود اجتناب کنید تا رطوبت به ناحیه الکترولیز شده نرسد.
  • تا دو روز بعد از الکترولیز به استخر، سونا یا حمام نروید.
  • در صورت مشاهده هر گونه پوسته‌پوسته شدن یا التهاب، ناحیه هدف را دست‌کاری نکنید. اگر مشکل شما شدید بود حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در فاصله بین دو جلسه هرگز موهای خود را اپیلاسیون نکنید. برای حذف موهای خود می‌توانید از شیوکردن استفاده کنید.

عوارض جانبی الکترولیز

حذف موهای زائد با الکترولیز عوارض جانبی اذیت‌کننده و شدیدی ندارد؛ اما برخی افراد می‌توانند باتوجه‌به نوع پوستی که دارند شاهد برخی تغییرات کوچک در پوست خود باشند. از جمله چند مورد از عوارض جانبی الکترولیز می‌توان به قرمزشدن، التهاب، پوسته‌پوسته شدن پوست، تورم و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد. البته تمامی این عوارض تا حدود زیادی خفیف هستند و به‌راحتی می‌توان از همه آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

رعایت نکات قبل و بعد از انجام جلسه درمانی حذف موهای زائد با الکترولیز تا حد بسیار زیادی در میزان این عوارض جانبی مؤثر خواهد بود. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده‌آل و موردنظر خود برسید و به‌طورکلی از شر موهای ناخواسته خود خلاص شوید، باید تمامی جلسات درمانی را به تعداد نیاز خود پشت سر بگذارید. تعداد این جلسات معمولاً می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ جلسه متغیر باشد. فراموش نکنید که تفاوت لیزر با الکترولیز در تعداد جلسات است.

تاثیر الکترولیز بر موهای زائد

استفاده از الکترولیز برای حذف‌کردن موهای سفید قرمز و خاکستری یک روش مطمئن است که می‌تواند جایگزین لیزر باشد. درمان به روش الکترولیز جواب‌دهی و ماندگاری عالی و دائمی به همراه دارد. این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری طولانی‌مدتی نخواهد داشت. شما بعد از اتمام درمان بلافاصله می‌توانید مطب را ترک کنید و فعالیت‌های روزمره خود را از شروع کنید. فقط باید به توصیه‌های ارائه شده توسط پزشک درباره حذف موهای زائد با الکترولیز اهمیت دهید تا بهترین نتیجه را بعد از درمان به همراه داشته باشد و از هر گونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید.

اگر بیمار هیچ‌کدام از دستورات مراقبتی پزشک را قبل و بعد از الکترولیز انجام ندهد، شاهد تأثیر الکترولیز بر موهای زائد نخواهد بود. تأثیر الکترولیز بر موهای زائد بسیار زیاد و مثبت است؛ ولی اینکه هر جلسه چقدر زمان می‌برد بستگی به سایز محل تحت درمان و همچنین میزان موی سفید آن منطقه دارد. یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد زیاد بودن جلسات درمانی و طولانی‌بودن پروسه حذف موهای زائد با الکترولیز است.

به‌طورکلی می‌توان گفت بین ۱۵ الی ۳۰ جلسه درمان برای حذف‌کردن موهای زائد بدن نیاز است که چیزی حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان می‌برد. افرادی که نمی‌توانند از لیزر برای حذف‌کردن موهای سفید، قرمز، خاکستری و یا بلند استفاده کنند می‌توانند درمان به روش الکترولیز را آغاز کنند. لیزر موهای سفید با الکترولیز نتیجه و تاثیر بیشتری نسبت به لیزر دارد.

مزایای حذف موهای زائد با الکترولیز

مزایای حذف موهای زائد با الکترولیز

الکترولیز برای ازبین‌بردن دائمی موهای ناخواسته صورت دارای مزایای بسیاری است. مزیت‌های حذف موهای زائد با الکترولیز عبارت‌اند از:

  • بهترین آمار موفقیت را دارد. وقتی پای خلاص‌شدن از شر موهای زائد به‌صورت دائمی در میان باشد، الکترولیز بهترین نتایج کلی را در مقایسه با هر روش دیگری دارد.
  • این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند استفاده قرار بگیرد. در این روش بر خلاف روش استفاده از لیزر، رنگ‌دانه مو مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد و فقط به فولیکول‌ها حمله می‌شود. افرادی که داوطلب خوبی برای لیزر نباشند ممکن است درعین‌حال برای الکترولیز مناسب باشند.
  • هزینه‌هایی که در طول عمر صرف محصولات یا فرایندهای ازبین‌برنده مو مانند لیزر می‌شوند، با الکترولیز بسیار کاهش میابند.
  • الکترولیز در نواحی کوچک‌تر صورت مانند ابروها به‌خوبی عمل می‌کند.

عوارض جانبی حذف موهای زائد با الکترولیز

از عوارض جانبی و خطرات الکترولیز می‌توان به قرمزی پوست، پوسته‌پوسته شدن، التهاب، تاول یا ورم آن ناحیه و… تا چند روز اشاره کرد. این عوارض برای همه افراد پیش نمی‌آید و اگر کسی دچار این عارضه‌ها شد، جای نگرانی ندارد؛ زیرا سریع از بین می‌روند. حالت خطرناک‌تر آن مربوط به مواردی می‌شود که در مرکز نامعتبر از سوزن‌های غیر استریل استفاده شود که موجب عفونت شدید پوست می‌گردد و زخم ایجاد می‌کند.

حذف موهای زائد با الکترولیز برای چه افرادی ممنوع است؟

انجام الکترولیز جهت حذف موهای زائد برای افراد زیر ممنوع است:

  • روی پوست زخمی یا بیمار، الکترولیز انجام ندهید.
  • در صورت وجود بیماری‌هایی چون بیماری قلبی به‌خصوص کسانی که پیس میکر دارند، اجازه کتبی پزشک معالج قبل از انجام الکترولیز ضروری است.
  • کسانی که از بیماری‌های عفونی مثل AIDS با هپاتیت ویروسی رنج می‌برند می‌توانند تحت الکترولیز قرار گیرند؛ اما باید احتیاط بسیار داشته باشند.
  • حذف موهای زائد با الکترولیز روی پوست مجاور غضروف مثل گوش یا بینی ممنوع است.
فرق الکترولیز با لیزر چیست؟

فرق الکترولیز با لیزر چیست؟

لیزر موهای زاید به طور دائمی مقداری از رشد مو را کاهش می‌دهد، درحالی‌که الکترولیز به طور دائمی رشد مو را از بین می‌برد و از رشد مجدد آن جلوگیری می‌کند. در واقع در لیزر موهای زائد از یک لیزر ساطع‌کننده نور برای هدف قراردادن رنگ‌دانه مو و گرم‌کردن فولیکول برای آسیب رساندن به بخشی از آن در هر جلسه استفاده می‌شود.

شما می‌توانید ناحیه بزرگی از پوست را به یکباره درمان کنید و جلسات لیزر تقریباً سریع انجام می‌شود؛ اما به دلیل نحوه اتصال نور آن به رنگ‌دانه، بسیاری از دستگاه‌های رفع موهای زائد فقط روی پوست‌های روشن تا متوسط با موهای تیره کار می‌کنند. از طرف دیگر، حذف موهای زائد با الکترولیز زمان‌برتر است و هر جلسه درمان، بیشتر از لیزر طول می‌کشد. بااین‌حال الکترولیز برای هر رنگ پوست یا رنگ مویی اثربخش است و یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که موهای بلوند، قرمز، خاکستری یا سفید دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله حذف موهای زائد با الکترولیز بررسی شد. همان‌طور که گفته شد این روش در مقایسه با لیزر، عوارض جانبی و هزینه کمتری دارد. شما زمانی متوجه تأثیر الکترولیز بر موهای زائد می‌شوید که به دستورات مراقبتی پزشک عمل کنید؛ برای مثال قبل و بعد از الکترولیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

تأثیر و ماندگاری الکترولیز رابطه مستقیم با میزان مراقبت‌های شما قبل، حین و بعد از حذف موهای زائد به‌وسیله الکترولیز دارد. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر واردکننده به‌روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر روز دنیا است. اگر سؤالی در خصوص خرید بهترین دستگاه لیزر دارید اکنون می‌توانید در قسمت تماس با ما، سؤال خود را با کارشناسان آنلاین مجموعه مطرح کنید و پس از آن دستگاه موردنظرتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا