شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بررسی تفاوت لیزر با الکترولیز در رفع موهای زائد

تفاوت لیزر با الکترولیز در چیست؟ به‌طورکلی باید گفت که رفع موهای زائد با لیزر و رفع موهای زائد با الکترولیز دو روش ازبین‌بردن موهای زائد در بلندمدت هستند. هر دو متد باهدف قراردادن فولیکول‌های مو واقع در زیر پوست کار می‌کنند. به لطف این روش‌ها می‌توانیم از شر موهای ناخواسته صورت، زیر بغل، بیکینی یا پا برای مدت‌های طولانی یا برای همیشه راحت شویم.

در سال‌های اخیر روش‌های الکترولیز و لیزر موهای زائد محبوبیت زیادی پیدا نموده‌اند؛ زیرا هر دو روش می‌توانند موهای زائد را برای همیشه از بین ببرند. برای اینکه با این دو روش بهتر آشنا شوید و به تفاوت آن‌ها پی ببرید تا انتهای این مقاله از آفرودیت لیزر همراه ما باشید.

رفع موهای زائد با لیزر

رفع موهای زائد با لیزر

برای بیان تفاوت لیزر با الکترولیز در ابتدا لازم است با کاربرد و نحوه کار هریک به طور تخصصی آشنا شویم. مکانیسم و روش لیزر موهای زائد به این نحو است که شامل استفاده از دستگاه لیزر، جهت ارسال پرتو نور لیزر خفیف به فولیکول مو بوده که توسط ملانین (رنگ‌دانه مو) جذب و سبب سوختن و ازبین‌رفتن مو می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از روش رفع موهای زائد با لیزر موجب رفع موها بین ۷۰-۹۰ درصد شده به گونه‌ای که در سازمان جهانی غذا و دارو امریکا با عنوان کاهش دائمی موهای زائد نه حذف دائمی شناخته می‌شود.

همچنین باید گفت که لیزر موهای زائد باید ۶ تا ۸ جلسه ماهانه تکرار شود تا بتوان نتایج درستی به دست آورد و سپس جلسات شارژ چند ماهه انجام می‌شود. همچنین  نکته مهم این است که لیزردرمانی روی موهای تیره و پوست روشن بهترین اثر و نتیجه را دارد. از جمله مزایای لیزر موهای زائد نسبت به روش رفع موهای زائد با الکترولیز هدف‌گیری هم‌زمان چندین مو و در نتیجه درمان با سرعت بالا، رشد موهای جدید با رنگ روشن‌تر و تراکم پایین، اثربخشی در جلسات ۳ تا ۸ و … است. این مزایا تعیین‌کننده تفاوت لیزر با الکترولیز هستند.

با وجود این که دستگاه لیزر موهای زائد به نحوی دقیق طراحی شده که بسیار ایمن بوده و عوارض خاصی نیز ندارد؛ اما در ساعت اولیه بعد از درمان، امکان ایجاد قرمزی، تورم، التهاب و تحریک دارد که اصولاً بعد از چند ساعت از بین می‌رود. مگر در موارد خاص که لازم است به پزشک مراجعه شود.

البته توجه داشته باشید از عوارضی که می‌تواند اپراتور لیزر در آن دخیل باشد می‌توان به‌کاربردن طول‌موج نامناسب برای افراد، زاویه تابش نادرست و… اشاره کرد؛ بنابراین مراجعه به یک مرکز لیزر خوب که دارای تیم قوی و تکنسین لیزر متبحر، آموزش‌دیده و دارای مدرک باشد می‌تواند در نتایج یک لیزردرمانی بدون عوارض نقش اساسی داشته باشد.

رفع موهای زائد با الکترولیز

همان‌طور که در بالا بیان شد برای آشنایی با تفاوت لیزر با الکترولیز لازم است در ابتدا با هر یک از این دو روش به طور تخصصی آشنا شد که در این قسمت به نحوه کار با الکترولیز پرداخته شده است. در طی فرایند رفع موهای زائد با الکترولیز یک موج الکتریکی کوتاه با یک پروب فلزی سوزنی نازک درون فولیکول مو وارد شده و با ایجاد جریان الکتریکی به داخل فولیکول مو آن را از بین می‌برد. این روش بر خلاف لیزر موهای زائد بر موهای بور و سفید هم تأثیر می‌گذارد.

بر اساس طبقه‌بندی FDA این روش به‌عنوان یک روش دائمی محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که جهت کسب نتایج مطلوب باید جلسات لیزر موهای زائد تکرار شود. همچنین از معایب الکترولیز می‌توان به تأثیرگذاشتن جریان الکتریکی روی پوست و ایجاد فعل‌وانفعالات یونی نام برد که به بافت پوست آسیب می‌رساند. از دیگر معایب الکترولیز می‌توان به کندبودن فرایند آن اشاره کرد که خود یک تفاوت لیزر با الکترولیز است. به‌این‌علت که الکترولیز لازم است بر هر مو چندین بار (ده‌ها بار) تکرار شود و در نتیجه برای مناطق بزرگ و هم افراد با موهای پرحجم توصیه نمی‌شود.

عوارض جانبی الکترولیز قرمزی و تحریک پوست است که یک‌روزه برطرف می‌شود. البته عوارض دیگری هم مانند عفونت نیز به دلیل استفاده از سوزن‌های غیر استریل و ایجاد زخم مشاهده شده است؛ اما مراجعه به کلینیک زیبایی با مجوزهای لازم از بروز این مشکلات جلوگیری می‌نماید.

تفاوت لیزر با الکترولیز در رفع موهای زائد

تفاوت لیزر با الکترولیز در رفع موهای زائد

هر دو روش لیزر و الکترولیز برای حذف موهای زائد مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا بوده و برای ازبین‌بردن موهای ناخواسته هر قسمت از بدن به‌کار می‌روند؛ اما تفاوت اصلی لیزر با الکترولیز در تکنیک و ابزارهای مورداستفاده جهت درمان موها است که در الکترولیز از جریان الکتریکی و در لیزر موهای زائد از پرتو نور لیزر که شدید و متمرکز است استفاده می‌شود.

از سوی دیگر لیزردرمانی هم‌زمان چندین فولیکول را هدف‌گیری نموده و از بین می‌برد و این امر موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود. این در صورتی است که در رفع موهای زائد با الکترولیز ساقه‌های تک‌تک موها را به‌صورت جداگانه نشانه می‌گیرد که مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا از طریق الکترولیز بخش کوچکی از موهای زائد درمان شوند. در ادامه به مواردی که موجب تفاوت لیزر با الکترولیز شده است پرداخته شده است.

۱. تعداد جلسات

تعداد جلسات در رفع موهای زائد با دستگاه الکترولیز و لیزر یکی از مواردی است که باعث تفاوت لیزر با الکترولیز شده است. ازآنجاکه رشد مو دارای سه مرحله آناژن یا فاز رشد، کاتاژن یا فاز انتقال و تلوژن یا فاز استراحت است تنها زمانی حذف موهای زائد با این دو روش الکترولیز و لیزر موهای زائد اثربخش است که مو در فاز آناژن یا رشد از مرحله چرخه رشد مو باشد.

در واقع می‌توان گفت که هر دو روش فوق نیاز به چندین جلسه برای درمان دارند؛ اما بااین‌حال جلسات رفع موهای زائد با لیزر کوتاه‌تر و با تعداد کمتر در حد ۶ تا ۸ جلسه ماهیانه است. در صورتی که درمان یک بخش کوچک از صورت نظیر چانه با الکترولیز ممکن است تا دوسال طول بکشد. البته در درمان با لیزر موهای زائد بعد از کامل کردن جلسات و حذف موها نیاز به سالی یک تا دوبار ترمیم است که در رفع موهای زائد با الکترولیز نیازی به انجام جلسات ترمیم نیست.

۲. تفاوت لیزر با الکترولیز؛ ماندگاری

دقت داشته باشید که سازمان جهانی غذا و دارو الکترولیز را حذف دائمی موهای زائد ولی لیزر موهای زائد را کاهش دائمی موهای زائد طبقه‌بندی نموده است. در واقع الکترولیز با استفاده از جریان الکتریکی فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و این حذف به‌صورت دائمی و ماندگارتر است؛ درحالی‌که لیزر موهای زائد با پرتو نور لیزر  فولیکول مو را بین ۷۰-۹۰ درصد حذف می‌کند که از آن به‌عنوان کاهش دائمی موهای زائد یاد می‌شود.

در حقیقت در این روش و دراین‌بین فولیکول‌هایی که از طریق لیزر موهای زائد تنها آسیب جزئی دیده‌اند و به طور کل از بین نرفته‌اند باقی‌مانده و بعد از چندین ماه دوباره شروع به رویش می‌کنند؛ اما بسیار ضعیف‌تر و نازک‌تر که با ترمیم سالیانه لیزر این فولیکول‌ها نیز حذف خواهند شد.

تفاوت لیزر با الکترولیز؛ ماندگاری

۳. زمان انجام

زمان انجام لیزر یک تفاوت لیزر با الکترولیز است. رفع موهای زائد با الکترولیز به علت کند بودن و زمان بر بودن آن برای مناطق وسیع بدن به کار برده نمی‌شود. در واقع کندبودن روش الکترولیز به‌این‌علت است که جریان الکتریکی باید به‌صورت تک‌تک به داخل هر فولیکول مو وارد شود و این مسئله وقت زیادی می‌گیرد؛ لذا این روش تنها برای مناطق کوچک مثل چانه یا صورت کاربرد بیشتری دارد و این در حالی است که رفع موهای زائد با روش لیزر این‌گونه نبوده و زمان بسیار کمتری برای رفع موها صرف می‌شود.

به طور کل جهت لیزر فول‌بادی یا کل بدن تنها نیم ساعت زمان صرف می‌شود و یا مناطق بسیار کوچک نظیر چانه یا صورت کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد. در کل می‌توان گفت که زمان انجام لیزر با الکترولیز متفاوت بوده و این موجب تفاوت لیزر با الکترولیز شده است.

۴. رفع موهای زائد با الکترولیز؛ رنگدانه موها

برای رفع موهای زائد با دستگاه الکترولیز برای واردکردن جریان الکتریکی از سوزن استفاده می‌شود و کاری به رنگ‌دانه مو ندارد. در نتیجه با این روش می‌توان موهای سفید و طلایی را هم از بین برد؛ اما لیزر فقط موهای دارای رنگ‌دانه تیره را هدف قرار می‌دهد به دلیل اینکه طراحی دستگاه لیزر به‌گونه‌ای است که رنگ‌دانه تیره فولیکول مو را نشانه‌گیری می‌کند و موهای زائد را از بین می‌برد؛ بنابراین بر موهای سفید یا حتی بور که دارای تعداد کمی ملانین یا فاقد رنگ‌دانه هستند تأثیری ندارد. در واقع رنگ‌دانه موها مورد دیگر است که باعث تفاوت لیزر با الکترولیز شده است.

۵. آسیب رسیدن به پوست

رفع موهای زائد با لیزر بدون آسیب به بافت اطراف موهای زائد انجام می‌شود. به عبارت دیگر عوارض لیزر موهای زائد در این روش کمتر است. درحالی‌که رفع موهای زائد با الکترولیز ممکن است باعث آسیب رساندن به بافت پوست شود. در واقع دستگاه الکترولیز با ایجاد فعل‌وانفعالات یونی توسط جریان الکتریکی روی بافت پوست اثر گذاشته و سبب آسیب می‌شود. درصورتی‌که دستگاه لیزر موهای زائد دقیق و اصولی بوده، تنها جهت رفع موهای زائد به‌کار می‌رود، کاری به بافت‌های اطراف ندارد و در نتیجه آسیبی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

تفاوت لیزر با الکترولیز؛ دردناک بودن، تعداد جلسات و هزینه

۶. تفاوت لیزر با الکترولیز؛ دردناک بودن، تعداد جلسات و هزینه

هر دو روش رفع موهای زائد با دستگاه الکترولیز و لیزر موهای زائد با درد همراه است؛ اما به دلیل طولانی‌تر بودن زمان درمان با الکترولیز قطعاً بیمار درد بیشتری تحمل می‌کند. همچنین در خصوص تعداد جلسات لیزردرمانی باید گفت که نسبت به الکترولیز کمتر است؛ اما در الکترولیز به‌این‌علت که باید سوزن‌ها به تک‌تک فولیکول موها در پوست وارد شود و لذا زمان زیادی برای ازبین‌بردن موها می‌برد؛ در نتیجه هم تعداد جلسات و هم هزینه درمان با الکترولیز بیشتر می‌شود. در حقیقت دیگر تفاوت لیزر با الکترولیز در تعداد جلسات، دردناک بودن و هزینه درمان است.

جمع‌بندی

همواره و همیشه رفع موهای ناخواسته جزو روتین مراقبت از پوست و پاکیزگی افراد محسوب می‌شده است. روش‌های متعددی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد که رفع موهای زائد با الکترولیز و همچنین رفع موهای زائد با لیزر از جمله این روش‌ها هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. آشنایی با تفاوت لیزر با الکترولیز کمک میکند تا افراد بستعه به نوع پوست و مو بهترین روش را انتخاب کنند. مراکر زیبایی و کلینیک ها می توانند برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین دستگاه‌های لیزر از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در آفرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا