شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

هایفوتراپی؛ کاربردهای هایفو

کاربردهای هایفو چیست؟ بعد از ۵ ساعت کار مداوم و زل‌زدن به صفحه لپ‌تاپ تصمیم گرفتم کمی استراحت کنم؛ بنابراین، با یک فنجان چای تازه‌دم جلوی تلویزیون نشستم. همین‌طور که کانال‌ها را عوض می‌کردم، یکی از کانال‌های تلویزیونی توجهم را به خود جلب کرد. برنامه مستندی بود که زندگی انسان‌ها در عصر امروزی و ۵۰ سال قبل را با یکدیگر مقایسه می‌کرد. از جمله مواردی که در این برنامه مطرح شده بود مقایسه تأثیر سن بر چهره انسان‌های ۵۰ سال قبل و انسان‌های امروزی بود و طرح این سؤال که پیشرفت تکنولوژی چه تأثیری بر ظاهر انسان‌ها و به طور خاص بر پوست صورت دارد.

یکی از تکنولوژی‌های زیبایی که به آن اشاره شد دستگاه‌ها و روش‌هایی بود که برای جوانسازی پوست بکار می‌روند. هایفوتراپی؛ یکی از تکنولوژی‌هایی است که امروزه در روند زیبایی و جوان‌سازی پوست بکار می‌رود. در این نوشتار از آفرودیت لیزر که دارای سال‌ها تجربه در زمینه تجهیزات پزشکی است می‌خواهیم درباره کاربردهای هایفوتراپی صحبت کنیم. همچنین تأثیر هایفوتراپی بر پوست صورت را نیز بررسی خواهیم کرد و می‌خواهیم ببینیم آیا بین هایفوتراپی و جوانسازی پوست رابطه علمی وجود دارد یا خیر؟

هایفوتراپی چیست؟

با بالارفتن سن چین و چروک‌های ریز پوست آرام‌آرام در چهره انسان جا خوش می‌کنند و با گذر سالیان تبدیل به چین‌های عمیق می‌شوند. زیبادوستی در ذات انسان است و همه انسان‌ها به‌ویژه خانم‌ها دوست دارند از نظر ظاهر، مقبول و زیبا باشند. جستجوی روش‌هایی برای بازیابی طراوت جوانی پوست و به‌اصطلاح یافتن اکسیر جوانی ریشه‌ای عمیق در تاریخ بشر دارد.

مقوله زیبایی و جوانسازی پوست هم از پیشرفت تکنولوژی بی‌نصیب نمانده است و رشته پزشکی در این زمینه تلاش می‌کند سهم خود را از تکنولوژی در دست بگیرد. هایفوتراپی یکی از روش‌های جوانسازی و لیفت پوست است. در هایفوتراپی امواج مافوق‌صوت به لایه‌های درونی پوست نفوذ می‌کنند و سلول‌های سازنده کلاژن تحریک می‌شوند. درنتیجه پوست سفت‌تر می‌شود و فرد ظاهری جوان‌تر به خود می‌گیرد.

کاربردهای هایفوتراپی

 یکی از اولین کاربردهای هایفوتراپی در زمینه درمان تومورهای سرطانی است. در سال ۲۰۰۸ ایده کاربرد هایفوتراپی برای انجام درمان‌های زیبایی مطرح شد. چند پژوهش انجام‌شده، تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت را اثبات کرد. از جمله کاربردهای هایفوتراپی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • رفع افتادگی و سفت‌شدن پوست صورت و گردن
  • رفع چین‌وچروک اطراف چشم
  • درمان افتادگی پلک
  • اصلاح خط لبخند
  • درمان افتادگی ابرو
  • کاهش چین‌وچروک پوست
  • بهبود خط چانه

از دیگر کاربردهای هایفوتراپی می‌توان به ازبین‌بردن چربی و افتادگی پوست غبغب اشاره کرد. همچنین برای لیفت بینی و رفع خطوط ریز روی بینی می‌توان از این روش استفاده کرد. درباره تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت و مقایسه آن با عمل‌های زیبایی باید گفت که هایفوتراپی بدون درد و کم‌خطر است و زخم یا خونریزی در پوست ایجاد نمی‌شود.

جوانسازی؛ تأثیر هایفوتراپی بر پوست صورت

با استفاده از دستگاه هایفو، امواج مافوق‌صوت، پوست زیرین در زیر لایه سطحی پوست صورت را هدف قرار می‌دهند. سلول‌های پوست گرم و دچار آسیب سلولی می‌شوند. آسیب سلولی با تحریک کلاژن‌سازی و افزایش میزان کلاژن، موجب سفت‌تر شدن بافت‌های پوست می‌شود. درنتیجه افزایش کیفیت ذاتی پوست از نظر کلاژن‌سازی را به همراه خواهد داشت.

باتوجه‌به روند گفته شده هایفوتراپی باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای هایفوتراپی استفاده از آن برای کاهش چربی است. امواج فراصوت با متمرکزکردن انرژی در لایه‌های چربی موجب حذف سلول‌های چربی در نواحی مشکل‌ساز می‌شوند. از دیگر کاربردهای هایفوتراپی می‌توان به لاغری موضعی اشاره کرد. با استفاده از امواج مافوق‌صوت می‌توان چربی‌های انباشته‌شده در شکم و پهلوها را نیز از بین برد.

در اینجا لازم است درباره عمق تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت مطالبی بیان شود. به‌طورکلی عمق‌های نفوذ امواج ‌هایفو به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • عمق ۵/۱ میلی‌متر: درمان در عمق ۵/۱ میلی‌متری برای کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها و در نتیجه روشن‌کردن پوست انجام می‌شود. بعد از ۴ جلسه درمان در هفته، ملانین پوست در این عمق به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • عمق ۳ میلی‌متر: درمان در عمق ۳ میلی‌متری برای سفت کردن پوست انجام می‌شود. تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت در عمق ۳ میلی‌متری موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود؛ زیرا کلاژن‌های ساختاری در این عمق قرار دارند.
  • عمق ۵/۴ میلی‌متری: انجام هایفوتراپی در این عمق رابطه هایفوتراپی و جوانسازی پوست را کاملاً مشخص می‌کند. گرچه در عمق‌های کمتر هم این تأثیر وجود دارد. هایفوتراپی در عمق ۵/۴ میلی‌متری موجب لیفتینگ کامل پوست صورت می‌شود.

مزایای هایفوتراپی

در مورد کاربردهای هایفو و تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت باید گفت که بعد از پایان جلسه شخص به طور محسوسی تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت خود را احساس می‌کند و حالت لیفت شدن پوست برای فرد مشخص است. این حالت جزو نتایج سریع‌الاثر است؛ البته جوانسازی پوست از طریق هایفوتراپی نتایج دیررس هم دارد. نتایج کامل‌تر تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت تا ۳ ماه ادامه دارد و تا ۶ ماه بعد از انجام هایفوتراپی علائم جوانسازی در صورت کامل می‌شود. می‌توان گفت یکی از مزایای این روش نتیجه درمانی خوب و ماندگاری مناسب این روش است. در ادامه به برخی دیگر از مزایای هایفوتراپی می‌پردازیم:

  • بدون عوارض جراحی و بیهوشی (سرپایی)
  • کاملاً ایمن و بدون خطر
  • قابل‌تکرار بودن
  • عدم محدودیت سنی (۲۵ سال به بالا)
  • انجام عمل هایفو تنها در یک جلسه

در کنار کاربردهای هایفو که تأثیرات مثبت زیادی بر پوست دارد مزایای دیگری هم دارد. از دیگر مزایای هایفوتراپی می‌توان به مراقبت‌های قبل و بعد از هایفوتراپی اشاره کرد. در حقیقت قبل و بعد از عمل هایفوتراپی مراقبت یا انجام کار خاصی نیاز نیست. تنها بهتر است بعد از انجام هایفوتراپی صورت را گرم نکنید و از مواد فعال‌کننده کلاژن استفاده کنید.

عوارض جانبی هایفوتراپی

بعد از هایفوتراپی و جوانسازی پوست هیچ آسیبی در سطح پوست ایجاد نمی‌شود و هایفوتراپی با تأثیر بر لایه‌های زیرین پوست موجب لیفت و جوانسازی پوست صورت می‌شود. عوارض هایفوتراپی بسیار ناچیز است و تنها ممکن است بعد از درمان، پوست کمی قرمز شود که چند ساعت بعد ناپدید می‌شود. 

هایفوتراپی و جوانسازی پوست

همان‌طور که در مطالب قبلی گفتیم هایفوتراپی یکی از روش‌های کم‌خطر و ایمن برای جوانسازی پوست است. امواج مافوق‌صوت بانفوذ به اعماق پوست موجب تحریک کلاژن‌سازی و درنتیجه جوانسازی، لیفت و کشیدگی پوست می‌شوند. حال ببینیم چه رابطه علمی بین هایفوتراپی و جوانسازی پوست وجود دارد. نفوذ امواج دستگاه هایفو به عمق ۳ میلی‌متری و ایجاد حرارت موجب بازیابی حیات سلول‌ها، تحریک کلاژن‌سازی و تبدیل الاستین‌های پوست به عناصر فعال در جوانسازی پوست می‌شود.   

موارد منع هایفوتراپی

در ادامه کاربردهای هایفوتراپی لازم است درباره موانع منع انجام هایفو نیز نکات مهمی را بیان کنیم. افرادی که دارای شرایط زیر هستند نمی‌توانند تحت هایفوتراپی قرار گیرند یا تنها تحت شرایط خاص و با صلاح‌دید پزشک می‌توانند هایفوتراپی انجام دهند:

  • افراد تحت شیمی‌درمانی (چه مدت‌ها قبل از هایفوتراپی یا در زمان هایفوتراپی)
  • وجود استنت‌های فلزی در صورت و گردن (همچنین ایمپلنت‌های دندان)
  • بیمارانی که دستگاه‌های الکترونیکی و ضربان‌ساز در بدن خود دارند. (مانند بیماران قلبی)
  • مصرف داروی راکوتان در ۱ سال گذشته
  • افراد مبتلا به دیابت
  • کم‌کاری تیروئید
  • خانم‌های باردار یا شیرده
  • انجام لیزر در ۱ ماه گذشته
  • فرد دارای زخم پوستی
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

نکته مهم دیگری که برای انجام هایفوتراپی باید به‌خاطر داشت این است که برخی سالن‌های زیبایی با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت اقدام به خرید و استفاده از دستگاه‌های هایفوتراپی برای مشتریان خود می‌کنند. هرگز قیمت پایین‌تر چنین خدمات زیبایی شما را اغوا نکند. چون انجام تمام درمان‌های زیبایی مانند هایفو، بوتاکس، تزریق چربی و… باید تحت‌نظر پزشک متخصص انجام شود.

جمع‌بندی

با پیشرفت تکنولوژی شاهد ورود فناوری‌های جدید به تمام عرصه‌های زندگی انسان هستیم. رشته پزشکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی انسان است که همیشه با جدیدترین انواع درمان و تکنولوژی‌های به‌روز دنیا رابطه مستقیم و نزدیک دارد. یکی از زمینه‌های پزشکی درمان‌های زیبایی هایفوتراپی و جوانسازی پوست است. هایفوتراپی روشی نوین است که از سال ۲۰۰۸ ایده کاربرد آن برای درمان‌های زیبایی مطرح شد. تاثیر هایفوتراپی بر پوست صورت باعث شده است این روش درمانی غیرتهاجمی طرف‌داران زیادی داشته باشد. البته یکی از کاربردهای هایفو در درمان تومورهای سرطانی بود.

بر اساس نتایج بالینی و چند پژوهش، نتایج مثبت کاربردهای هایفوتراپی بر جوانسازی پوست، لیفتینگ و سفت‌شدن پوست، رفع غبغب و بسیاری از موارد دیگر مشخص شد. از نکات مثبت این روش درمانی می‌توان به تأثیرات سریع‌الاثر و بلندمدت آن اشاره کرد. همچنین کم‌خطر و ایمن بودن هایفو نیز یکی از نکات برجسته و مثبت این روش درمانی است. برای خرید دستگاه هایفو و دیگر تجهیزات پزشکی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر از مشاوران و کارشناسان متخصص آن‌ها کمک بگیرید و در نهایت یک انتخاب موفق داشته باشید. امیدواریم فناوری‌های جدید همیشه در خدمت بشریت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا