شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

نکات مهم لیزر موهای نازک

در سال‌های اخیر تقاضا برای لیزر موهای زائد افزایش‌یافته است. لیزر موهای زائد یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های رفع موهای ناخواسته بدن است. تجربه و نتایج نشان داده است که لیزر موهای زائد تیره و ضخیم نسبت به لیزر موهای نازک مؤثرتر است. اساس کار لیزر جذب انرژی لیزر توسط رنگ‌دانه مو است. یعنی هر چقدر رنگ‌دانه مو بیشتر باشد، انرژی بیشتری جذب می‌کند و درنتیجه موی زائد بهتر و سریع‌تر از بین می‌رود. ولی با پیشرفت دستگاه‌های جدید لیزر، ازبین‌بردن موهای نازک نیز میسر شده است. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی تاثیر لیزر بر موهای نازک و بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک می‌پردازیم.

لیزر موهای زائد

بر خلاف روش‌های رایج ازبین‌بردن موهای زائد مانند اصلاح، وکس کردن و اپیلاسیون لیزر موهای زائد یک روش درمانی بسیار مناسب برای رفع موهای زائد است. لیزر برخلاف روش‌های قدیمی دارای اثرات طولانی‌مدت است. در لیزر موهای زاید نور لیزر رنگ‌دانه را مورد هدف قرار می‌دهد، نور به گرما تبدیل می‌شود و گرما با آسیب رساندن به فولیکول مو موجب حذف موهای زائد می‌شود؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که دستگاه‌‌های لیزر معمولاً بر موهای تیره و ضخیم تأثیر بیشتری دارند و لیزر موهای نازک دشوارتر است.

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌هایی به بازار آمده که مخصوص موهای نازک است و می‌توانند با ازبین‌بردن موهای نازک و کرکی رضایت شما را فراهم کنند؛ اما کاربرد این دستگاه‌ها باید با ملاحظاتی همراه باشند.

مزایای لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

روش‌های رایج حذف موهای زائد ناکارآمد و زمان‌بر هستند؛ بنابراین باتوجه‌به برخی مزایای لیزر موهای زائد، بسیاری از افراد لیزر را به‌عنوان گزینه‌ای مطلوب برای حذف موهای زائد انتخاب می‌کنند. برخی از مزایای لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

۱. صرفه جویی در زمان

لیزردرمانی سریع و مطمئن است. بسیاری از کسانی که برای رفع موهای زائد خود لیزر را انتخاب می‌کنند زمان کافی برای صرف روش‌های قدیمی رفع موهای زائد ندارند. صرفه جویی در زمان یکی از مزایای لیزر موهای زائد از جمله لیزر موهای نازک است.

۲. صرفه جویی در هزینه

به دلیل نتایج بلندمدت لیزر هزینه آن قابل‌توجیه است. شاید در ابتدای درمان به نظر برسد که هزینه لیزردرمانی بیشتر از روش‌های سنتی است؛ ولی ماندگاری اثرات درمان می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب لیزر برای حذف موهای زائد باشد.   

لیزر موهای نازک

معمولاً لیزر موهای نازک و کرکی صورت و بدن دشوار است. عواملی مانند اختلالات هورمونی، ژنتیک و وراثت می‌تواند عامل رشد موهای کرکی باشد. موهای نازک روی صورت، شکم، کمر یا سینه با دستگاه‌های معمول لیزر موهای زائد از بین نمی‌روند. پیشرفت علم و فناوری و افزایش تجربه و مهارت پزشکان موجب شده است تا تکنیک‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای نازک ابداع شود. برخی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد نمی‌توانند موهای نازک و کرکی را از بین ببرند؛ زیرا هر دستگاه تکنولوژی خاص خود را دارد.

انرژی دستگاه‌های معمولی لیزر موهای زائد نمی‌توانند بر موهای نازک و روشن تأثیر بگذارند؛ زیرا موهای نازک قادر به جذب انرژی لیزر نیستند. استفاده از بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک می‌تواند درمانی مناسب برای ازبین‌بردن موهای نازک باشند.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک

بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک

لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ازبین‌بردن موهای نازک و کرکی است. این تکنولوژی باید توسط متخصص و با رعایت تمام ملاحظات انجام شود. بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک، دستگاه لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم کیوسوئیچ است و می‌تواند انرژی موردنیاز را برای ازبین‌بردن موهای کرکی تولید کند و نتایج درمانی مطلوبی داشته باشد برای اینکه تاثیر لیزر بر موهای نازک با دستگاه الکساندرایت موفقیت‌آمیز باشد، حضور یک متخصص لیزر ماهر و دارای صلاحیت بسیار مهم است؛ زیرا تنها متخصص ماهر می‌تواند باتوجه‌به نوع پوست و موهای نازک، شدت تنظیمات دستگاه را تعیین کند.

شدت کم می‌تواند بر موهای نازک بی‌اثر باشد و دما با شدت بالا عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با دستگاه لیزر الکساندرایت می‌توانید مقاله ویژگی ها، مزایا و معایب لیزرالکساندرایت برای حذف موهای زاید را مطالعه کنید.  

تعداد جلسات درمانی لیزر موهای نازک    

لیزر موهای نازک و کرکی به‌وسیله دستگاه الکساندرایت طولانی‌تر است. درمان برای حذف موهای نازک با این دستگاه حداقل ۱۲-۸ جلسه طول می‌کشد. همچنین حجم موهای نازک در بین افراد مختلف متفاوت است و تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر می‌تواند متغیر باشد. عوامل زیر بر میزان جلسات لیزر موهای زاید نازک تأثیر دارد:

  • منطقه درمان
  • ضخامت پوست
  • رنگ پوست
  • نوع پوست
  • نوع لیزر مورداستفاده   

آیا لیزر، موهای نازک را ضخیم می‌کند؟

برخی متقاضیان لیزر موهای کرکی درباره تاثیر لیزر بر موهای نازک و نتایج درمانی آن نگران هستند که آیا لیزر این دسته از موهای زاید را ضخیم‌تر می‌کند یا خیر. نتایج درمان به عوامل مختلف بستگی دارد. به‌طورکلی موها بعد از لیزر ضخیم نمی‌شوند و ضخیم‌تر شدن موها می‌تواند در نتیجه عدم تعادل هورمونی باشد. مشکلات هورمونی موجب ضخیم‌شدن موهای نازک می‌شوند؛ ولی به‌طورکلی لیزر موهای زائد در شرایط سلامتی کامل، موجب ضخیم‌تر شدن موها نمی‌شوند.

اگر بعد از دوره درمانی موها رشد کنند نازک‌تر و روشن‌تر خواهند بود و هر ۶ ماه یکبار می‌توان با یک جلسه درمان، رشد آن‌ها را کنترل کرد. البته ذکر این مطلب ضروری است که اگر اپراتور لیزر شدت انرژی، فرکانس و تعداد پالس‌ها را برای موهای نازک به طور صحیح تنظیم نکند، ممکن است موهای نازک بعد از لیزر تیره و ضخیم شوند.  

لیزر موهای نازک قرمز، خاکستری یا بلوند

لیزر موهای کرکی تنها زمانی مؤثر خواهد بود که رنگ موها تیره و رنگ پوست روشن باشد. چون موهای نازک بلوند، قرمز یا خاکستری ملانین کافی ندارند، نمی‌توانند مورد هدف لیزر قرار گیرند و انرژی لیزر روی آن‌ها اثر ندارد. به‌طورکلی موهای کرکی با رنگ روشن به‌وسیله لیزر کاملاً از بین نمی‌روند.

عملکرد دستگاه لیزر مو روی موهای نازک  

عملکرد دستگاه لیزر مو روی موهای نازک  

لیزر الکساندرایت برای موهای نازک، تیره و دارای رنگ‌دانه کافی مؤثر است. موهای نازک صورت نسبت به نواحی دیگر بدن کمتر پاسخ می‌دهند؛ بنابراین ازبین‌بردن آن‌ها دشوارتر است. دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه پیشرفته است و می‌تواند با تنظیم شدت انرژی موردنیاز برای موهای نازک نتایج خوبی داشته باشد.  

عوامل مؤثر بر افزایش ضخامت مو بعد از لیزر موهای نازک

همان‌طور که قبلاً گفتیم بعد از لیزر موهای زائد، موها نازک‌تر و روشن‌تر می‌شوند؛ ولی ممکن است در مواردی بعد از لیزر، موها ضخیم و تیره‌تر شوند. عواملی که ممکن است موجب افزایش ضخامت موها بعد از لیزر شود عبارت‌اند از:

۱. نوع دستگاه

یکی از موضوعات مهم مربوط به نوع دستگاه، انرژی و امواج مغناطیسی آن است. گاهی فولیکول‌های موهای نازک نسبت به این امواج واکنش عکس نشان می‌دهند و عملکرد لیزر عکس می‌شود؛ درنتیجه موها ضخیم می‌شوند. استفاده از بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک به حذف موهای زاید کمک زیادی می‌کند.

۲. میزان تخصص پزشک

میزان تخصص پزشک یا اپراتور دستگاه روی ضخیم‌شدن مو اثر دارد. پزشک یا اپراتور دستگاه باید بتواند باتوجه‌به نوع پوست و مو، دستگاه را تنظیم کند.

۳. مشکلات هورمونی

برخی خانم‌ها دارای مشکلات هورمونی هستند و بدون درنظرگرفتن وضعیت هورمونی خود، لیزر را امتحان می‌کنند. مشکلات هورمونی موجب ضخیم‌تر شدن مو بعد از لیزر می‌شوند. بهتر است قبل از انجام لیزر، آزمایش‌های لازم را انجام دهید یا اگر بعد از لیزر موهای شما ضخیم‌تر شدند آزمایش هورمون انجام دهید.  

فناوری لیزر الکساندرایت و لیزر دایود در یک دستگاه

در بین بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازم می‌توانیم دستگاه لیزر الکس دایود را نام ببریم. دستگاه لیزر الکس دایود در گروه دستگاه‌های لیزر حذف موهای زائد است. این دستگاه با ۳ طول‌موج ترکیبی الکساندرایت (۷۵۵ نانومتر)، دایود (۸۰۸ نانومتر) و ان دی یاگ (۱۰۶۴ نانومتر) انتخابی مناسب برای حذف موهای زائد در ضخامت‌های مختلف است. همچنین این دستگاه قابلیت بالایی در لیزر موهای نازک دارد و برای انواع تیپ‌های پوستی مناسب است؛ زیرا این دستگاه دارای طول‌موج‌های مختلف است و برای تیپ‌های پوستی مختلف کاربرد دارد.

درمان مؤثر موهای نازک و ضخیم با لیزر الکس دایود امکان‌پذیر است؛ زیرا موهای روشن به انرژی لیزر با جاذبه زیاد به ملانین نیاز دارند که توسط لیزر الکساندرایت فراهم می‌شود. از طرف دیگر لیزر دایود بر روی موهای ضخیم و تیره عمل می‌کند.  

فناوری لیزر الکساندرایت و لیزر دایود در یک دستگاه

جمع‌بندی

هزینه و زمان مربوط به رفع موهای زاید به روش‌های سنتی و معمول موجب شده است تا بسیاری از افراد برای حذف موهای زائد از روش لیزردرمانی استفاده کنند. یکی از گزینه‌ها لیزر موهای نازک است. به نظر می‌رسد لیزر موهای نازک به دلیل روشن‌تر بودن و میزان ملانین کمتر آن‌ها دشوارتر باشد؛ زیرا اغلب دستگاه‌های معمولی لیزر برای موهای ضخیم و تیره کارایی دارند. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت با داشتن پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های لیزر این مشکل را حل کرده است. دستگاه الکساندرایت بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک است که متقاضیان حذف موهای نازک از عملکرد آن راضی خواهند بود. برای خرید دستگاه لیزر می توانید از کارشناسان ومشاوران ما در افرودیت لیزر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا