شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آشنایی با کاربرد لیزر اربیوم | مزایا و عوارض آن

کاربرد لیزر اربیوم چیست؟ یکی از پیشرفته‌ترین انواع لیزر که برای رفع چین‌وچروک پوست از آن استفاده می‌شود لیزر اربیوم است. از جمله ویژگی‌ های لیزر اربیوم می‌توان قدرت درمانی بالاتر و عوارض کمتر آن را نام برد. با استفاده از دستگاه لیزر اربیوم، یک‌لایه از سطح پوست برداشته شده و میزان زیادی از چین‌وچروک‌ها و ضایعات پوستی کم می‌شود. هزینه لیزر اربیوم به ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات لازم بستگی دارد. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر دستگاه لیزر اربیوم، کاربرد، مزایا و عوارض آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های لیزر اربیوم چیست؟

ویژگی های لیزر اربیوم چیست؟

لایه‌برداری پوست برای رفع چین‌وچروک از طریق لیزر اربیوم یکی از روش‌های فرسایشی برای جوانسازی پوست است. منظور از فرسایشی‌بودن لیزر اربیوم این است که هنگام کاربرد لیزر اربیوم، با استفاده از گرمای شدید سلول‌های پوستی تبخیر می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لیزر اربیوم بالابودن دقت این دستگاه لیزر نسبت به سایر دستگاه‌ها است. لیزر اربیوم دارای طول‌موج ۲۹۴۰ است. این طول‌موج مناسب جذب آب پوست است. آب بخش اصلی پوست است و دستگاه لیزر اربیوم قدرت بالایی در جذب آب پوست دارد. لیزر اربیوم مانند لیزر CO2 فرکشنال دارای طول‌موج بلند است و تا عمق مناسب پوست نفوذ می‌کند.

عملکرد لیزر اربیوم

دستگاه‌های لیزر زیادی مانند دستگاه سینکو الترامکس، کیوسوئیچ لیزر پیکوتک و کیو ورتیکال پیکو ثانیه برای رفع چین‌وچروک، لکه‌ها و ضایعات پوستی وجود دارد. لیزر اربیوم یکی دیگر از دستگاه‌های لیزری است که به این منظور به‌کار می‌رود. هنگام کاربرد لیزر اربیوم یک لایه از خارجی‌ترین بخش پوست برداشته می‌شود.

درنتیجه در لایه زیرین، کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست سفت می‌شود. در طی این عملیات پوست سفت شده و سلول‌های پوستی آسیب‌دیده و رنگ‌دانه‌ها از بین می‌روند. بعد از لایه‌برداری پوست با دستگاه اربیوم، مشکلات پوستی بعد از چند روز از بین می‌روند و فرد پوستی شاداب، جوان و زیبا خواهد داشت. هزینه لیزر اربیوم نیز به ناحیه تحت درمان، وسعت و تعداد جلسات درمان بستگی دارد.

کاربرد لیزر اربیوم برای رفع اسکار آکنه و جای جوش

کاربرد لیزر اربیوم برای رفع اسکار آکنه و جای جوش

کاربرد لیزر اربیوم تنها برای لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست نیست و از آن برای رفع اسکار و جای جوش استفاده می‌شود. دیگر ویژگی‌ های لیزر اربیوم دررابطه‌با پوست و جوان‌سازی عبارت‌اند از:

  • رفع جای جوش و آکنه
  • روشن‌کردن پوست
  • ازبین‌بردن چربی پشت پلک
  • حذف سوختگی، بخیه و آبله مرغان
  • درمان تعریق بیش از اندازه پوست
  • رفع لک‌های قهوه‌ای، ملاسما و کک‌ومک
  • درمان انواع خال‌ها و زگیل‌های پوستی
  • پاک‌کردن تتو و حذف ضایعات پوستی

علاوه بر دستگاه لیزر اربیوم، از دستگاه‌های لیزر دیگر مانند دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک برای رفع تتوها و پیگمنت‌های پوستی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از لیزر اربیوم

کاربرد لیزر اربیوم نسبت به بسیاری دیگر از دستگاه‌های جوانساز مزایای قابل‌توجهی دارد که عبارت‌اند از:

  • روشی دقیق، کنترل شده و قابل‌اعتماد
  • حداقل میزان درد و تورم
  • ماندگاری بالای درمان
  • ایجاد ظاهری طبیعی و جوان
  • سرعت عمل در رسیدن به نتیجه دلخواه
  • بهبودی سریع‌تر از درمان با لیزرهای CO2
  • انجام درمان در زمان کوتاه
  • عدم نیاز به بیهوشی و شکاف پوست صورت
  • دوره نقاهت کوتاه

این ویژگی های لیزر اربیوم موجب شده است تا از این روش به‌عنوان روشی مطمئن برای جوانسازی پوست استفاده شود.

عوارض لیزر اربیوم

عوارض لیزر اربیوم

تمامی دستگاه‌های جوانسازی در کنار مزایایی که دارند ممکن است عوارضی هم داشته باشند. به همین دلیل لازم است در کنار مزایا از عوارض آن نیز غافل نشده و اطلاعات کامل در اختیار افراد قرار گیرد.

ازجمله عوارض کاربرد لیزر اربیوم اینکه ممکن است برای برخی افراد تورم و قرمزی پوست چند روز طول بکشد و فرد علائمی مانند پوسته‌پوسته شدن پوست را داشته باشد. به همین دلیل لازم است برای جوانسازی پوست با لیزر اربیوم، به متخصص مراجعه کنید و توصیه‌های پزشک بعد از درمان را هم رعایت کنید. مراجعه به افراد غیرمتخصص می‌تواند عوارضی همچون اسکار، سوختگی، عفونت و هایپرپیگمنتاسیون داشته باشد.

موارد منع کاربرد لیزر اربیوم

با وجود ویژگی های لیزر اربیوم در جوانسازی، رفع چین‌وچروک و ضایعات پوستی، این روش درمانی هم ممکن است برای برخی افراد عوارض ناخوشایندی داشته باشد. به همین دلیل افرادی که دارای مشکلات زیر هستند کاربرد لیزر اربیوم برای آن‌ها مناسب نیست:

  • داشتن تب‌خال در محل درمان
  • افراد دارای اختلالات پوستی، خونی و مشکلات سیستم ایمنی
  • مصرف‌کنندگان داروهای آسپرین و ایزوترتینوئین (قبل از انجام لیزر باید با پزشک مشورت کرد)
  • افراد دارای عفونت‌های ویروسی و باکتریایی روی پوست و سابقه زخم‌های کلوئیدی و هایپرتروفیک

هزینه لیزر اربیوم

کاربرد لیزر اربیوم برای جوانسازی پوست و رفع ضایعات پوستی بسیار مفید است؛ ولی درباره هزینه لیزر اربیوم نمی‌توان یک عدد مشخصی را تعیین کرد. عوامل متعددی مانند تعداد جلسات موردنیاز، وسعت منطقه تحت درمان و عمق ضایعات همگی بر هزینه نهایی لیزر اربیوم تأثیر می‌گذارند.

تعداد جلسات درمانی با لیزر اربیوم

تعداد جلسات درمانی با لیزر اربیوم

درباره تعداد جلسات درمانی کاربرد لیزر اربیوم برای جوا‌سازی صورت تنها پزشک می‌تواند نظر قطعی بدهد. یکی از ویژگی های لیزر اربیوم قدرت نفوذ بالا است. به همین دلیل در اغلب موارد افراد تحت درمان بعد از یک جلسه، نتایج درمانی حاصل از آن را مشاهده می‌کنند.

معمولاً تعداد جلسات لیزر اربیوم ۴-۱ هفته است؛ ولی در افراد مسن که چین‌وچروک بالایی دارند ممکن است ۷-۵ هفته درمان لازم باشد. ممکن است برای افزایش ماندگاری اثرات لیزر اربیوم پزشک یک یا دو جلسه در سال را تجویز کند.

مراقبت‌ های قبل و بعد از کاربرد لیزر اربیوم

همانند مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد، بلفاروپلاستی با لیزر و تمام عمل‌های زیبایی لازم است توصیه‌های مربوط به مراقبت‌های بعد از لیزر اربیوم را هم جدی بگیرید. برای دستیابی به نتایج عالی حاصل از کاربرد لیزر اربیوم، مراجعه به متخصص و مرکز تخصصی لیزردرمانی اولین و مهم‌ترین گام است. در مراحل بعدی، متخصص لیزر توصیه‌های قبل و بعد از انجام لیزر ارائه می‌دهد که باید آن‌ها را بادقت اجرا کرد.

۱. مراقبت های قبل از انجام لیزر اربیوم

برای دستیابی به بهترین نتیجه با کمترین عوارض، لازم است قبل از کاربرد لیزر اربیوم این موارد را رعایت کنید:

  • عدم مصرف سیگار دو هفته قبل از انجام لیزر اربیوم
  • عدم مصرف داروهای آسپرین، ویتامین ای و ایبوپروفن تا ۱۰ روز قبل از درمان
  • درصورتی‌که مستعد ابتلا به تب‌خال یا جوش هستید پزشک را مطلع کنید. در صورت لزوم، پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.
مراقبت های بعد از انجام لیزر اربیوم

۲. مراقبت های بعد از انجام لیزر اربیوم

بعد از کاربرد لیزر اربیوم برای جوا‌سازی پوست و موارد دیگر لازم است توصیه‌های بعد از لیزر را نیز جدی بگیرید. در این صورت به نتایج بهتر دست خواهید یافت. این موارد عبارت‌اند از:

  • عدم خراشیدن یا خاراندن پوست
  • عدم استفاده از استخر تا ۲ هفته بعد از درمان
  • استفاده مستمر از مرطوب‌کننده‌ها
  • استفاده از شوینده‌های مخصوصی که پزشک تجویز کرده است.
  • عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب؛ استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

جمع‌بندی

کاربرد لیزر اربیوم یکی از روش‌های جوانسازی و رفع چین‌وچروک پوست است. از این روش برای رفع ضایعات پوستی و رنگ‌دانه‌ها نیز استفاده می‌شود. از جمله ویژگی های لیزر اربیوم عمق نفوذ مناسب، ایجاد حرارت و تبخیر پوست برای لایه‌برداری است. بعد از لایه‌برداری با لیزر اربیوم پوست ظاهری جوان‌تر پیدا کرده و بعد از چند روز مشکلات پوستی رفع می‌شوند.

هزینه لیزر اربیوم به ناحیه تحت درمان، هدف درمان و تعداد جلسات درمانی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای تمام افراد در نظر گرفت. برای دستیابی به بهترین نتیجه حاصل از لیزر اربیوم، مراجعه به مرکز تخصصی و اجرای توصیه‌های قبل و بعد از لیزر ضروری است.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی، لیفت و جوان‌سازی و لیزر است. آفرودیت لیزر بهترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه‌ها و روش‌های جوان‌سازی و لیزردرمانی به صفحه لیفت و جوانسازی مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا