شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

دستگاه لیزر دکا بهتره یا کندلا | مزایا و کاربرد

برای لیزر موهای زائد از دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه لیزر دکا، کندلا و دستگاه‌های لیزر دیگر استفاده می‌شود. لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از موهای ناخواسته است. علاوه بر دستگاه لیزر کندلا، حذف موهای زائد با لیزر دکا نیز نتایج بسیار خوبی برای حذف موهای زائد داشته و پوست را صاف و درخشان می‌کند. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر دو دستگاه دکا و کندلا را بررسی می‌کنیم تا به پاسخ این سؤال برسیم که دستگاه لیزر دکا بهتر است یا کندلا؟

لیزر موهای زائد

تمام جنبه‌های زندگی انسان تحت‌تأثیر تکنولوژی قرار گرفته و هر روز شاهد پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی در این زمینه هستیم. عرصه پزشکی و زیبایی از جمله حوزه‌هایی است که تکنولوژی حرف اول را در آن می‌زند. استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد از مهم‌ترین اثرات تکنولوژی در عرصه زیبایی و بهداشت است.

امروزه دستگاه‌های لیزر مختلف مانند لیزر دکا، دستگاه لیزر الکس دایود رافائل و… در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های تکنیکی و عملکردی مخصوص به خود را دارند. حذف موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا، دستگاه لیزر دکا و بسیاری دیگر از دستگاه‌های دیگر در کلینیک‌های پوست و زیبایی اجرا می‌شود. علاوه بر کیفیت دستگاه، میزان مهارت متخصص لیزر نیز نقش مهمی در دستیابی به نتایج درمانی عالی دارد.

آشنایی با دستگاه لیزر دکا

آشنایی با دستگاه لیزر دکا

در این بخش، دستگاه لیزر دکا را معرفی کرده و ویژگی‌های عملکردی آن را بررسی می‌کنیم. دستگاه لیزر الکساندرایت دکا ساخت کشور ایتالیا و یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است. دستگاه لیزر الکساندرایت دکا دارای طول‌موج ۷۵۵ نانومتر گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های روشن با موهای تیره است.

همانند دستگاه لیزر تیتانیوم، با استفاده از لیزر دکا می‌توان موهای زائد در مناطق مختلف بدن یعنی صورت، پاها، دست‌ها و بازوها، سینه و پشت بدن را از بین برد. حذف موهای زائد با لیزر دکا روشی ایمن و بسیار مؤثر است و با رعایت تمام جلسات درمانی، بعد از اتمام دوره از نتایج کار راضی خواهید بود. مزایای استفاده از لیزر دکا عبارت‌اند از:

  • اثربخشی بالا: به دلیل تمرکز بالای انرژی لیزر روی ریشه موها، این دستگاه اثربخشی بالایی در حذف موهای زائد دارد. به دلیل هندپیس‌های مخصوص و پخش یکنواخت پالس‌ها، تمام بخش‌های پوست به‌صورت یکنواخت تحت‌تأثیر اشعه لیزر تابیده شده از دستگاه قرار می‌گیرند.
  • کاربری گسترده‌: با استفاده از دستگاه لیزر دکا، می‌توان موهای زائد در بخش‌های مختلف بدن را از بین برد.
  • حداقل احساس درد: به دلیل وجود دستگاه خنک‌کننده، حذف موهای زائد با لیزر دکا کمترین میزان درد و سوزش را دارد.
  • مجهز به هندپیس سافایر: هندپیس‌های لیزر دکا از جنس سافایر هستند. درنتیجه بیمار دچار حس گرما، سوزش یا سوختگی و عوارض جانبی دیگر نمی‌شود.
  • نتایج عالی در تمام نژادها: برخی دستگاه‌های لیزر تنها برای پوست‌های خاصی مؤثر هستند؛ ولی عملکرد و نتایج حاصل از حذف موهای زائد با لیزر دکا نشان داده که این دستگاه لیزر روی تمام انواع پوست مؤثر است.
  • کوتاه‌بودن زمان و تعداد جلسات درمانی: مدت‌زمان هر جلسه لیزر با دستگاه دکا کوتاه بوده و این به دلیل طول‌موج‌های پرقدرت و اثربخشی بالای این دستگاه است. همچنین این عامل موجب کاهش تعداد جلسات درمانی می‌شود.
لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا

علاوه بر دستگاه لیزر دکا، لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا نیز اثرات درمانی خوبی از خود نشان داده است. این دستگاه لیزر نیز از برترین دستگاه‌های لیزر جهان است و جدیدترین تکنولوژی لیزر موهای زائد در آن به‌کار رفته است. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا ساخت آمریکا بوده و فرکانس‌هایی با طول‌موج ۷۵۵ نانومتر تولید می‌کند.

همانند دستگاه دکا، دستگاه لیزر کندلا نیز برای پوست‌های روشن با موهای تیره کاربرد زیادی دارد. برای افرادی با پوست تیره از دستگاه لیزر کندلا YAG با طول‌موج مشخص استفاده می‌شود. همانند حذف موهای زائد با لیزر دکا، در دستگاه کندلا نیز تنظیم توان لیزر متناسب با پوست و ضخامت موهای زائد وجود دارد. ویژگی‌ها و مزایای دستگاه لیزر کندلا عبارت‌اند از:

  • مجهز به سیستم خنک‌کننده: این ویژگی موجب کاهش حس سوزش و درد شده و مانع آسیب‌دیدن بافت‌های اطراف فولیکول‌ها می‌شود.
  • هدف‌گیری دقیق: همانند دستگاه لیزر دکا، دستگاه کندلا نیز فولیکول‌های ناحیه درمان را به صورتی دقیق مورد هدف قرار می‌دهد. درنتیجه بافت‌های اطراف کمترین آسیبی می‌بینند.
  • مجهز به سیستم پالس هوشمند (Smart Pulse): این سیستم موجب می‌شود تا انتقال انرژی به ۸ قسمت تقسیم شود. درنتیجه درد ناشی از لیزر به میزان زیادی کاهش می‌یابد.
  • داشتن انرژی بالا در حالت Q-Switching: این ویژگی موجب می‌شود تا هنگام لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا، نور با شدت بسیار بالا و پالس‌های کوتاه به محل درمان بتابد. این روش تأثیر زیادی در حذف سریع‌تر موهای زائد دارد.
عوامل مؤثر در اثر بخشی درمان با لیزر

دستگاه لیزر دکا؛ عوامل مؤثر در اثر بخشی درمان

دو دستگاه‌ لیزر دکا و کندلا از بهترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار هستند که ازطریق تکنولوژی پیشرفته‌ای که در آن‌ها به‌کار رفته، با حداقل عوارض جانبی نتایج درمانی بسیار خوبی دارند. عوامل مؤثر در اثربخشی لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا و لیزر دکا عبارت‌اند از:

  • نوع پوست: هرچقدر تضاد بین رنگ پوست و موها بیشتر باشد؛ یعنی پوست روشن و موهای تیره، اثربخشی درمان با لیزر دکا و کندلا افزایش می‌یابد.
  • ناحیه تحت لیزر: یکی دیگر از عوامل مؤثر بر میزان اثربخشی حذف موهای زائد با لیزر دکا یا کندلا به ناحیه تحت درمان بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال قسمت‌های ساق پا یا زیر بغل واکنش بهتر و سریع‌تری نسبت به حذف موهای زائد از خود نشان می‌دهند.
  • ضخامت و رنگ موها: از دیگر عوامل اثرگذار بر حذف موهای زائد، ضخامت و رنگ موها است. مشخص است که موهای نازک‌تر در برابر اشعه دستگاه لیزر دکا و کندلا آسیب‌پذیری بالایی داشته و زودتر از بین می‌روند. همچنین در لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا و دکا، موهای تیره‌تر به دلیل مشخص‌بودن رنگ‌دانه‌ها، سریع‌تر مورد هدف اشعه لیزر قرار می‌گیرند.

همان‌طور که از بین دستگاه لیزر سایناشور یا کندلا نمی‌توان یکی را بر دیگری ترجیح داد، در مورد اینکه کدام یک از دو دستگاه لیزر دکا و کندلا بهتر است نمی‌توان چیزی گفت. در هر دو دستگاه از برترین تکنولوژی روز استفاده شده است و لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا همان مزایایی را دارد که در حذف موهای زائد با لیزر دکا مشاهده می‌شود.

مراقبت های مهم قبل و بعد از انجام لیزر

مراقبت های مهم قبل و بعد از انجام لیزر

برای رسیدن به نتایج مطلوب و عدم بروز عوارض ناخواسته، قبل از لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر دکا یا کندلا باید نکات مهمی را رعایت کرد که عبارت‌اند از:

  • شیوکردن موهای زائد محل درمان یک روز قبل از لیزر
  • عدم برنزه کردن پوست محل درمان یک‌ماهه قبل از لیزر
  • عدم انجام اپیلاسیون یک ماه قبل از لیزر
  • تمیزکردن پوست محل درمان از هرگونه مواد آرایشی قبل از لیزر

همچنین بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا یا دکا رعایت موارد زیر ضروری است:

  • عدم استفاده از مواد آرایشی در محل درمان تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  • رعایت جلسات درمانی طبق زمان‌بندی برای دستیابی به نتایج مطلوب
  • استفاده از پماد زینک در صورت نیاز، تنها با تجویز پزشک
  • عدم قرارگیری مستقیم در معرض آفتاب تا ۱۰ روز بعد از لیزر و استفاده از کرم ضدآفتاب
  • عدم شستشوی محل لیزر شده تا ۲۴ ساعت بعد از درمان با دستگاه لیزر دکا یا کندلا

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد جدیدترین و ایمن‌ترین روش درمانی برای حذف موهای ناخواسته است. دستگاه‌های لیزر مختلف برای این منظور وجود دارد که از بین آن‌ها دستگاه لیزر دکا و کندلا با تکنولوژی پیشرفته، اثرات درمانی بالایی دارند. به دلیل تجهیز به سیستم پالس هوشمند و Q-Switching لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا اثربخشی بالا و حداقل عوارض جانبی را دارد. همچنین وجود هندپیس‌های سافایر و تمرکز بالای اشعه‌ها موجب می‌شود تا حذف موهای زائد با لیزر دکا نیز بسیار مؤثر باشد.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر  عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی، لیفت و جوان‌سازی و لیزر است. آفرودیت لیزر بهترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد به صفحه لیزر موهای زائد مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا