شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

نحوه انجام فیشیال صورت در خانه

قبل از پرداختن به فیشیال صورت در خانه، ابتدا ببینیم فیشیال صورت چیست و چرا انجام می‌شود. فیشیال صورت روشی برای مراقبت از پوست است که در آن سلول‌های مرده‌ پوست لایه‌برداری شده و موجب بازسازی منافذ پوست می‌شود. فیشیال صورت موجب جوان‌سازی پوست شده و کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود. این روش مراقبت از پوست در چند مرحله انجام می‌شود. فیشیال پوست تنها در کلینیک‌های پوست و زیبایی انجام نمی‌شود؛ بلکه مراقبت از پوست با فیشیال در خانه نیز امکان‌پذیر است. در این مقاله از آفرودیت لیزر نحوه انجام فیشیال در خانه را توضیح می‌دهیم.

مزایای انجام فیشیال صورت

مزایای انجام فیشیال صورت

زیبایی و داشتن پوستی سالم برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. یکی از روش‌های رایج برای جوان‌سازی و مراقبت از پوست فیشیال صورت است. انجام فیشیال صورت در خانه یا در کلینیک مزایای زیادی برای پوست دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای فیشیال صورت عبارت‌اند از:

  • لیفت و سفت‌شدن پوست
  • تغذیه و رطوبت‌رسانی پوست
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • درمان گودی، پف زیر چشم و سیاهی دور چشم
  • ازبین‌بردن انواع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز
  • بهبود گردش جریان خون و ازبین‌رفتن آسیب‌های پوستی
  • تحریک کلاژن‌سازی، جوان‌سازی پوست، کاهش چین‌وچروک و درخشان شدن پوست
  • پاکسازی پوست، رفع آلودگی‌های محیطی و ازبین‌بردن رادیکال‌های آزاد موجود در پوست
  • ایجاد حس آرامش در پوست و کاهش تنش و استرس با ماساژدادن پوست

ازطریق مراقبت از پوست با فیشیال در خانه، می‌توانید پوست خود را بازسازی کرده و پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. روش دیگر برای جوان‌سازی پوست هیدروفیشیال است که در کلینیک‌های زیبایی برای جوان‌سازی پوست انجام می‌شود.

انواع پوست

قبل از انجام فیشیال صورت در خانه، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. اطلاع در این مورد اهمیت زیادی دارد؛ زیرا استفاده از مواد پاک‌کننده و آرایشی نامتناسب با پوست موجب آسیب‌دیدن پوست می‌شود. در مجموع ۵ نوع پوست وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • پوست معمولی: میزان چربی و رطوبت پوست معمولی متعادل است. پوست‌های معمولی در برابر فرآورده‌های آرایشی بهداشتی دچار عوارض چندانی نمی‌شوند.
  • پوست خشک: پوست‌های خشک معمولاً پوسته‌پوسته می‌شوند و فرد احساس خارش می‌کند. برای مراقبت از پوست خشک باید همیشه آبرسانی شده و مرطوب نگاه‌داشته شود.
  • پوست چرب: منافذ پوستی در پوست‌های چرب بزرگ بوده و غدد چربی پوست بیش از اندازه معمول فعال هستند. پوست‌های چرب بیشتر از انواع دیگر پوست دچار آکنه و جوش می‌شوند. توجه به نوع پوست هنگام فیشیال صورت در خانه اهمیت زیادی دارد.
  • پوست حساس: پوست‌های حساس به مواد شیمیایی مانند الکل و اسانس‌ها واکنش نشان داده و مستعد التهاب هستند. همچنین در برابر محرک‌هایی مانند گرما و اصطکاک نیز تحریک می‌شوند.
  • پوست مختلط: این نوع پوست‌ها ویژگی‌های پوست خشک و چرب را باهم دارند. معمولاً پوست افراد دارای پوست مختلط در گونه‌ها خشک و در قسمت بینی و پیشانی چرب است.
نحوه انجام فیشیال در خانه

نحوه انجام فیشیال در خانه

فیشیال صورت در خانه روشی بسیار خوب برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی سالم است. مراقبت از پوست با فیشیال در خانه شامل چند مرحله است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. پاکسازی پوست

اولین مرحله از فیشیال صورت در خانه پاکسازی است. در این مرحله با یک پاک‌کننده ملایم پوست را از چربی‌، آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاک کنید. بهتر است برای بازکردن منافذ پوست، از آب گرم استفاده کنید. درباره انتخاب پاک‌کننده دقت کنید. یکی از نکات مهم در نحوه انجام فیشیال در خانه انتخاب پاک‌کننده است. از مصرف صابون‌های حاوی سولفات، صابون معمولی و صابون‌های دارای عطر تند خودداری کنید. این مواد معمولاً موجب خشکی پوست می‌شوند.

۲. بخار دادن پوست

مرحله دوم فیشیال صورت در خانه، بخار دادن پوست است.  اگر دستگاه بخور در منزل ندارید می‌توانید در یک قابلمه آب بگذارید تا به جوش آید. سپس آب را در ظرف مناسبی بریزید؛ یک حوله روی سر خود بیندازید و ۱۰-۵ دقیقه بخار دهید. مراقبت از پوست با فیشیال در خانه، به بازسازی پوست و تحریک کلاژن‌سازی کمک می‌کند.

۳. فیشیال صورت در خانه؛ لایه‌برداری پوست

بعد از بخاردادن پوست، نوبت به لایه‌برداری آن می‌رسد. هنگام انجام فیشیال صورت در خانه و کلینیک، باید از یک لایه‌بردار ملایم استفاده شود. لایه‌برداری موجب ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست شده و منافذ پوست نیز باز می‌شوند. معمولاً لایه‌بردارهای شیمیایی برای فیشیال صورت آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید هستند.

ماسک صورت

۴. ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت از دیگر مراحل فیشیال صورت در خانه است که در کلینیک‌ها نیز این مرحله انجام می‌شود. می‌توانید از ماسک‌های آماده که در فروشگاه‌ها هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب موادی مانند عسل، آووکادو و مواد دیگر ماسک مناسب پوست خود را آماده کنید.

ماسک باید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. بعد از ۱۵ دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید. نحوه انجام فیشیال در خانه سخت نیست، تنها به حوصله و زمان کافی نیاز دارد.

۵. تونر و مرطوب کردن پوست

در آخرین مرحله از فیشیال صورت در خانه، یک تونر روی پوست خود بزنید تا PH پوست متعادل شود. تونر باید متعادل بوده و فاقد الکل و عطر باشد. سپس یک مرطوب‌کننده روی پوست خود استفاده کنید تا پوست کاملاً آبرسانی شود. مراقبت از پوست با فیشیال در خانه به داشتن پوستی سالم، شاداب و درخشان کمک می‌کند. در کلینیک‌های زیبایی نیز با استفاده از روش هیدروفیشیال و دستگاه هیدروفیشیال آکواجت پوست شما جوان‌سازی می‌شود.

چند نکته مهم برای فیشیال صورت در خانه

تعداد دفعاتی که فیشیال صورت در خانه انجام می‌دهید به نوع پوست شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال تعداد دفعات فیشیال صورت برای پوست‌های خشک کمتر از پوست‌های چرب است. همچنین در نحوه انجام فیشیال در خانه باید دقت کرد که از لایه‌بردار، تونر و پاک‌کننده‌های ملایم و متناسب با پوست استفاده شود.

مراقبت از پوست با فیشیال در خانه اگر صحیح انجام شود از نظر سلامت پوست و اقتصادی‌بودن بسیار خوب است؛ اما بهتر است هرازگاهی هم به کلینیک مراجعه کنید. در کلینیک‌های زیبایی، علاوه بر فیشیال صورت از دستگاه‌های جوان‌ساز مانند هایفو لگزو و آراف‌فرکشنال برای لیفت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود.

چند نکته مهم برای فیشیال صورت در خانه

جمع‌بندی

فیشیال صورت یکی از روش‌های جوان‌سازی و لیفت پوست صورت است. علاوه بر کلینیک‌ها می‌توان در منزل نیز فیشیال صورت انجام داد. برای انجام فیشیال صورت در خانه ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. شناختن نوع پوست از این نظر اهمیت دارد که نوع مواد پاک‌کننده، لایه‌بردار، ماسک و تونر باید باتوجه‌به نوع پوست باشد.

نحوه انجام فیشیال در خانه شامل پاکسازی پوست، بخاردادن، لایه‌برداری، ماسک، تونر و استفاده از مرطوب‌کننده است. مراقبت از پوست با فیشیال در خانه روشی مناسب برای داشتن پوستی سالم، شاداب و پاکیزه است. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده بهترین دستگاه‌های پزشکی و زیبایی، با سال‌ها تجربه و همکاری با متخصصان این حوزه بهترین دستگاه‌ها و روش‌های زیبایی، تناسب‌اندام و جوان‌سازی را معرفی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین روش‌ها و دستگاه‌های لیفت و جوان‌سازی پوست می‌توانید به بخش  لیفت و جوانسازی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا