شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

یکی از سؤالاتی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟ همان‌طور که می‌دانید یکی از موضوعات مهم که امروزه در بین افراد رواج یافته است حذف موهای زائد بدن و صورت است. ازآنجاکه موها با سرعت زیادی رشد می‌کنند اشخاص نیز باید به‌صورت مداوم درگیر ازبین‌بردن آن‌ها به روش‌های مختلفی باشند. در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر این مشکل تا حدودی برطرف شده است و حتی در برخی از موارد از لیزر برای درمان جوش صورت نیز استفاده می‌کنند.

در واقع لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه نوری لیزر بر پوست تابانده می‌شود و با ازبین‌بردن فولیکول موی آن قسمت موجب ازبین‌بردن موها می شود. توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد بدن بر روی عمق سطحی پوست اثر دارد و هیچگاه از ریشه موها عمیق‌تر نمی‌رود و آسیبی به‌سلامتی پوست وارد نمی‌کند. برای آشنایی بیشتر با اثر لیزر روی جوش تا انتهای این مقاله از آفرودیت لیزر همراه ما باشید.

اثر لیزر روی جوش

اثر لیزر روی جوش

دررابطه‌با لیزر موهای زائد روی جوش می‌توان عنوان کرد که موهای زیرپوستی به‌عنوان جوش اصلاح نیز نامیده می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید در جوش اصلاح یک یا چند مو درهم‌پیچیده شده و به‌جای خروج از پوست زیر پوست رشد می‌کنند. عدم درمان به‌موقع جوش اصلاح منجر به التهاب، تورم و برآمدگی دردناک همراه با چرک خواهد شد. جوش‌های زیر پوستی در زنان در اطراف ناحیه بیکینی، پاها و زیربغل ایجاد می‌شود؛ ولی در مردان این نوع موها اکثرا در گونه، گردن، چانه و روی سر بعد از اصلاح ایجاد می‌شود. یکی از راه‌های درمان این نوع مشکلات استفاده از لیزر برای درمان جوش صورت و بدن است.

آیا لیزر برای درمان جوش خطر دارد؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های از بین موهای زائد روی جوش استفاده از لیزر موهای زائد روی جوش است؛ زیرا با لیزر جوش صورت و بدن فولیکول‌های مو به‌صورت اساسی و کامل از بین می‌رود و دیگر مویی رشد نخواهد کرد. در اصل لیزر موهای زائد روی جوش‌ها هیچ‌گونه خطری ندارد؛ بلکه با این کار موهای زائد روی جوش ریشه‌ای از بین خواهند رفت و خطر ابتلا به عفونت و چرکی‌شدن این نوع جوش‌ها نیز کاهش می‌یابد. استفاده از لیزر برای رفع جوش به طور عمومی به‌عنوان یک روش معمول مورداستفاده نیست.

در واقع توجه داشته باشید که لیزر بر روی جوش ممکن است به‌جای ازبین‌بردن آن سبب ایجاد آسیب و التهاب بیشتر در پوست شود. همان‌طور که می‌دانید لیزر دارای تأثیر حرارتی قوی است و ممکن است موجب تحریک و التهاب جوش شود. جهت درمان جوش‌ها، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که توسط پزشکان پوست و متخصصان پوست استفاده می‌شوند.

در حقیقت این روش‌ها شامل استفاده از محصولات ضد جوش، ماسک‌ها، کرم‌ها، داروها و روش‌های درمانی دیگر می‌شوند. همچنین ممکن است به مشاوره پزشکی و استفاده از داروهای تجویز شده نیاز داشته باشید؛ بنابراین بهتر است جهت درمان جوش‌ها از روش‌های استاندارد و تأیید شده توسط پزشکان استفاده نمایید.

لیزر موهای زائد روی جوش‌ صورت چه کاربردی دارد؟

لیزر موهای زائد روی جوش‌ صورت چه کاربردی دارد؟

به‌طورکلی باید گفت که بسیاری از افراد بعد از اینکه با استفاده از روش‌های موقت به از بین‌ بردن موهای زائد صورت می‌پردازند دچار جوش‌های مختلف می‌شوند که به‌راحتی قابل‌درمان نیست و نمی‌توان با کرم‌های مختلف آن‌ها را درمان کرد. در واقع در این موارد استفاده از لیزر برای درمان جوش بهترین کاری است که این افراد می‌توانند با استفاده از آن از رشد مجدد موهای صورت و به‌وجودآمدن جوش‌های جدید جلوگیری نمایند.

امروزه دستگاه‌های زیادی برای لیزر موهای زائد روی جوش صورت به وجود آمده است که با استفاده از آن می‌توان در چند جلسه به‌راحتی موهای صورت را از بین برد. تاباندن امواج این دستگاه‌ها به‌صورت سبب می‌شود تا فولیکول‌ها تضعیف شوند و به‌مرور شاهد کاهش رشد و تراکم آن‌ها باشیم. اصولاً در اکثر موارد استفاده از این روش‌ها تا حد بسیار زیادی جلوی به‌وجودآمدن جوش‌های جدید را خواهد گرفت.

مزایای لیزر موی صورت جوش دار چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد روی جوش این است که با استفاده از این روش می‌توان از بروز مجدد جوش‌های صورت جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر این اصولاً افرادی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند شاهد افزایش لطافت و شفافیت صورت خود خواهند بود و حتی دیرتر شاهد چین‌وچروک در صورت خود خواهند بود.

بهتر است بدانید استفاده از روش‌های موقت برای رفع موهای زائد صورت سبب آسیب‌دیدن پوست می‌شود. به همین علت افرادی که از روش‌های دائمی استفاده می‌کنند دیرتر شاهد پیری پوست صورت خواهند بود و این مزایای استفاده از لیزر برای درمان جوش است.

لیزر موهای صورت جوش دار چه عوارضی دارد؟

با وجود مزایای استفاده از لیزر برای درمان جوش و ازبین‌بردن موهای زائد روی جوش استفاده از روش لیزر موهای زائد روی جوش ممکن است در برخی موارد موجب تحریک پوست و حساسیت‌های مختلف شود. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه از لیزر استفاده نمایید حتماً جوش‌ها رفع شده باشند. برای اینکه با استفاده از لیزر دچار مشکل نشوید لازم است تا یک ماه قبل از لیزر بدون کرم ضدآفتاب در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. در زیر به برخی از مشکلاتی که ممکن است با استفاده از لیزر موهای زائد روی جوش ایجاد شود اشاره شده است:

  • التهاب پوست
  • قرمزی و تورم
  • آسیب به پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت
  • رفع موهای زائد
  • کاهش التهاب
  • کاهش خطر عفونت
  • تسهیل درمان جوش‌ها
آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

همان‌طور که می‌دانید برخی از افراد از موهای زائد صورت خود رنج می‌برند؛ اما به دلیل داشتن پوستی حساس و جوش‌دار از انجام لیزر برای رفع همیشگی موهای زائد اجتناب می‌کنند. اصولاً اکثر جوش‌هایی که بعد از سن بلوغ ظاهر می‌شوند می‌توانند به دلیل شیوه اصلاح موهای زائد باشند. در نتیجه نه‌تنها جوش‌ها مانعی برای لیزر موهای زائد روی جوش صورت نیستند؛ بلکه به کمک لیزر می‌توان با یک تیر دو نشان زد و از لیزر برای درمان جوش نیز استفاده کرد و از پوست جوش‌دار خود خلاص شد.

البته در برخی افراد ظاهرشدن جوش‌ها می‌تواند دلایل دیگری مانند اختلالات هورمونی داشته باشد که توصیه می‌شود قبل از اقدام به کار، از پزشک خود بخواهند تمامی جنبه‌های کار را سنجیده و سپس لیزر موی صورت را شروع نمایند.

توجه داشته باشید که در بعضی افراد جوش‌ها با التهاب و قرمزی شدیدی همراه هستند. در این شرایط باید در ابتدا این التهاب و قرمزی برطرف شود و سپس لیزر موهای زائد روی جوش صورت انجام شود؛ زیرا لیزر نیز می‌تواند این التهاب و قرمزی را تشدید نماید؛ اما به‌طورکلی جوش‌ها نمی‌توانند مانع جدی برای انجام عملیات لیزر موهای زائد صورت باشند.

اقدامات پس از انجام لیزر موهای زائد صورت و موارد منع لیزر موهای زائد صورت

توجه داشته باشید که تا مدت ۳ روز پس از لیزر موهای زائد روی جوش نباید از لوسیون و تونیک حاوی الکل استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که در این مدت از کرم‌های مرطوب‌کننده و تقویتی استفاده نمایید. تا ۱۴ روز بعد از جلسات رفع موهای زائد از آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید یا استفاده از سولاریوم خودداری نمایید. در زیر به مواردی که نباید از لیزر برای درمان جوش و ازبین‌بردن موهای زائد روی جوش استفاده نمود اشاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد بیشتر بدانید! را مطالعه نمایید.

  • افرادی که دچار بیماری‌های پوستی هستند، نباید از این روش استفاده کنند.
  • افرادی که دچار دیابت هستند.
  • افرادی که بیماری‌های پوستی مادرزادی دارند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های دستگاه قلب و عروق هستید.
  • افرادی که بیماری‌های عفونی دارند.
  • افراد باردار
  • پوست خیلی تیره دارید یا آفتاب‌سوختگی تازه در پوست خود دارید.
  • این روش نباید در افراد مشکوک به سرطان لوزه یا تیروئید استفاده شود.
  • وجود اختلالات هورمونی در افراد
  • سابقه تب‌خال مکرر
اقدامات پس از انجام لیزر موهای زائد صورت

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده باید گفت که در صورت داشتن جوش و نیاز به روش لیزر موهای زائد روی جوش همچنان توصیه می‌شود با پزشک متخصص یا متخصص پوست مشورت نمایید تا روش مناسب را بر اساس شرایط شما تعیین کنند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید؛ اما درصورتی‌که بر روی جوش‌ها، موهای زائد وجود دارد استفاده از لیزر برای درمان جوش یکی از بهترین روش‌ها است که باعث ازبین‌بردن و متوقف کردن رشد موهای زائد به‌صورت اساسی و کامل می‌شود.

در واقع چنانچه لیزر موهای زائد توسط افراد حرفه‌ای انجام شود خطری برای آن‌ها نداشته و به‌صورت ریشه‌ای موجب ازبین‌رفتن موهای زائد خواهد شد. همچنین با استفاده از لیزر روی جوش امکان چرکی‌شدن و عفونت این جوش‌ها نیز از بین خواهد رفت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان و مشاوران ما در آفرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا