شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی عوارض دارد؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان و متخصصان لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ممنوع است. تاکنون شواهد قطعی برای اثبات آسیب‌زا بودن انجام لیزر در دوران شیردهی یافت نشده است؛ اما به دلیل آسیب احتمالی که ممکن است به نوزاد شیرخوار منتقل شود، انجام آن توصیه نمی‌شود. تاثیر لیزر در دوران شیردهی می‌تواند منجر به کاهش عرضه شیر یا توقف شیردهی گردد. همچنین ممکن است مواد شیمیایی مورداستفاده در لیزردرمانی توسط نوزاد خورده شود و برای سلامتی وی زیان‌بار باشد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی انجام لیزر در دوران شیردهی و تاثیر آن بر نوزاد بپردازیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد چیست؟

ازبین‌بردن موهای زائد همواره یکی از دغدغه‌های افراد چه مرد و چه زن بوده است. در گذشته از روش‌های سنتی برای حذف این موها استفاده می‌شده است. این روش‌ها شامل استفاده از موم، تیغ، کرم و پودر موبر، وکس و… بوده و مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش روش‌های جدید حذف موهای زائد، تقریبا روش‌های قبلی منسوخ شده است. اکثر این روش‌ها دائمی نبوده و نیاز به تکرار مداوم دارند؛ اما لیزر فرد را برای همیشه از شر این موها می‌رهاند و پوستی صاف و لطیف را به وی هدیه می‌دهد.

امروزه لیزر جایگزین مطلوبی برای متدهای قدیمی ازبین‌بردن موهای زائد تبدیل شده و موجب محبوبیت لیزر موهای زائد به‌عنوان برترین متد حذف موهای زائد شده است. البته این متد می‌تواند برای همه افراد مناسب نباشد و منجر به ایجاد عوارض جبران‌ناپذیری گردد. لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و عوارض احتمالی آن یکی از مواردی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نظرات و دیدگاه‌های متناقضی در این مورد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.  

علت ممنوعیت لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد یک راهکار بی‌خطر و کم عارضه برای خلاصی از این موها است. این روش می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر روش‌های سنتی حذف موهای زائد باشد. بااین‌حال لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ممنوع است؛ زیرا ممکن است باعث آسیب به نوزاد شیرخوار شود. برخی بر این باورند که دستگاه لیزر با تولید پرتو نور شدید و اعمال آن روی پوست موجب ایجاد گرما در پوست می‌شود.

گرمای ایجاد شده می‌تواند باعث آسیب به غدد پستانی شود. این آسیب می‌تواند موجب کاهش عرضه شیر یا توقف شیردهی شده و نوزاد را از یک تغذیه کافی و مناسب محروم سازد. همچنین همان‌طور که ذکر شد، خوردن مواد شیمیایی مورداستفاده در درمان لیزری توسط نوزاد می‌تواند سلامتی وی را به خطر بیندازد. البته مشورت با پزشک متخصص قبل از انجام لیزر در دوران شیردهی بسیار حیاتی و مهم است.

خطرات انجام لیزر در دوران شیردهی

خطرات انجام لیزر در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی نیازمند بررسی دقیق در جهت اطمینان از ایمنی نوزاد و مادر است. تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، آن‌قدر کافی نبوده که بتواند ممنوعیت انجام لیزر در دوران شیردهی را به‌طور کامل اثبات کند؛ اما برای اطمینان بیشتر توصیه می‌گردد که لیزر موهای زائد به زمان دیگری موکول شود. نحوه عملکرد لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بدین‌گونه است که اشعه لیزر توسط بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد در مدت‌زمان مشخص بر روی سطح پوست و موها تابانده می‌شود.

رنگ‌دانه ملانینی که در فولیکول مو وجود دارد، انرژی تابشی لیزر را به حرارت تبدیل کرده و موجب ازبین‌رفتن ریشه مو بر اثر حرارت می‌گردد. اشعه لیزر تا پیاز مو نفوذ می‌کند و آسیبی به دیگر اعضای داخلی بدن وارد نمی‌کند. این موضوع آسیب‌زا بودن انجام لیزر در دوران شیردهی را رد می‌کند؛ اما همچنان اثر مواد شیمیایی مورداستفاده در لیزر که ممکن است در شیر ترشح شوند، می‌تواند منجر به آسیب به نوزاد دلبند شما شود.

بهترین زمان انجام لیزر موهای زائد بعد از زایمان نیز حداقل شش هفته بعد از زایمان است. این زمان برای التیام بدن و بهبود استرس فیزیکی ناشی از زایمان لازم است. همچنین تغییرات هورمونی ناشی از زایمان می‌تواند بر میزان حساسیت و پاسخ به درمان نیز موثر باشد. البته نباید از مضرات لیزر موهای زائد در دوران شیردهی غافل شد.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی؛ تاثیر لیزر در این دوران

بسیاری دیگر از محققان بر این باورند که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی اگر در ناحیه سینه نباشد، آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد. بسیاری نیز بر این باورند که انجام لیزر در دوران شیردهی تاثیری بر نوزاد نداشته و کاملا بی‌خطر است یا حداقل اثر اثبات شده‌ای ندارد. همچنین در دوران بارداری رنگ‌دانه‌های پوستی یا ملاسما افزایش‌یافته و این موضوع به تغییرات هورمونی مربوط می‌شود. ممکن است از بین بردن موهای زائد با لیزر در دوران بارداری تاثیرات نامطلوبی برجای گذاشته و حتی منجر به ایجاد زخم شود.

همچنین امکان رشد مجدد موها نیز وجود دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در نتیجه لیزر موهای زائد بدن در دوران بارداری ایجاد شود، تاثیر مواد بی‌حسی موضعی بر جنین است. نکته کلیدی و تاکید همیشگی ما بر لزوم انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و یا هر مقطع دیگری از زندگی در کلینیک زیبایی معتبر و تحت‌نظر پزشک متخصص است تا بتواند عوارض را به حداقل برساند. همچنین رعایت این مورد باعث تاثیر مطلوب بر کیفیت درمان خواهد شد و شما را از نتیجه راضی و خرسند می‌سازد.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی؛ تاثیر لیزر در این دوران

جمع‌بندی

عوارض لیزر موهای زائد در دوران شیردهی تا کنون به طور قطعی اثبات نشده است. درصورتی‌که انجام لیزر در دوران شیردهی ضروری باشد، مشورت با پزشک متخصص می‌تواند شما را از عوارض احتمالی آن برای نوزاد مطلع سازد. تاثیر لیزر در دوران شیردهی می‌تواند شامل کاهش میزان شیر یا قطع آن باشد که می‌تواند بر تغذیه مطلوب نوزاد تاثیر منفی داشته باشد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی تشکیل شده است. این شرکت با کمک اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، لیزر موهای زائد، زیبایی و جراحی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا