شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

درمان سوختگی ناشی از لیزر چگونه است؟

سوختگی ناشی از لیزر یکی از عوارض نادر در لیزر موهای زائد است که بیشتر مربوط به بی‌دقتی در انتخاب کلینیک زیبایی معتبر برای درمان لیزری می‌شود.  درمان سوختگی بعد از لیزر با کمک پماد و داروهای خاص انجام می‌شود. برای پیشگیری از سوختگی و زخم بعد از لیزر باید در انتخاب مرکز تخصصی لیزر وسواس و دقت لازم را به خرج داد. همچنین رعایت نکات مراقبت از پوست بعد از لیزر تا حد زیادی موجب کاهش عوارض ناشی از لیزر می‌شود. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر همراه ما باشید تا به بررسی علت و درمان سوختگی بعداز لیزر و همین‌طور پیشگیری از سوختگی بعد از لیزر بپردازیم.

سوختگی ناشی از لیزر

سوختگی ناشی از لیزر

اگرچه لیزر موهای زائد یکی از موثرترین روش‌های موجود برای حذف دائمی این موها است؛ اما می‌توان ادعا کرد که سوختگی ناشی از لیزر می‌تواند یکی از عوارض احتمالی این درمان لیزری باشد. درصورتی‌که حذف موهای زائد با استفاده از لیزر توسط اپراتور مبتدی و کم‌تجربه انجام شود، احتمال بروز این عارضه افزایش می‌یابد. همین‌طور عدم تنظیم صحیح حرارت دستگاه بر اساس رنگ و تیپ پوستی فرد احتمال بروز سوختگی ناشی از لیزر را بالا می‌برد.

عوارض لیزر موهای زائد معمولا ایجاد التهاب، قرمزی و درد خفیف روی پوست است که پس از چند ساعت به طور کامل برطرف خواهند شد؛ اما تورم بیش‌ از حد، قرمزی، التهاب و درد زیاد می‌تواند علامت هشداری برای فرد باشد. در صورت بروز این علائم مشورت با پزشک متخصص لازم است. این عارضه ممکن است تاثیر منفی بر لایه‌های پوست شما داشته باشد.

علت سوختگی ناشی از لیزر

سوختگی ناشی از لیزر می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه به‌اختصار به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • بی‌تجربه بودن تکنسین و عدم داشتن مهارت و دانش لازم و کافی
  • عدم انتخاب دستگاه لیزر متناسب با تیپ پوستی و نوع موی فرد
  • عدم تنظیم درست درجه حرارت دستگاه لیزر
  • عدم رعایت صحیح مراقبت‌های بعد از لیزر مانند قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب
  • عدم استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد سوختگی بعد از لیزر
  • انجام لیزر با حرارت بالا برای دریافت سریع‌تر نتیجه و پرداخت هزینه کمتر
علائم سوختگی ناشی از لیزر

علائم سوختگی ناشی از لیزر

در کنار محبوبیت لیزر موهای زائد، سوختگی ناشی از لیزر علائمی دارد که در صورت مشاهده هر یک باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه نمایید. در صورت بروز علائم زیر درمان سوختگی بعد از لیزر باید آغاز گردد.

  • بروز تورم و درد شدید در موضع که تا چندین ساعت بعد نیز پایدار باشد.
  • قرمزی بیش از حد پوست
  • داغ بودن و خنک‌نشدن پوست تا چند ساعت بعد از لیزر
  • ایجاد تغییر رنگ در پوست

اگر هر کدام از این علائم را مشاهده کردید، حتما سریعا به پزشک متخصص مراجعه نمایید. مصرف داروهای خاص و یا استفاده از پمادهای مخصوص موجب کاهش درد سوختگی شده و علائم را تا حدی برطرف می‌کند.

درمان سوختگی بعد از لیزر

سوختگی ناشی از لیزر گاه ممکن است به حدی شدید باشد که اثرات آن ماندگار و دائمی باشد یا عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد نماید. بسته به ناحیه آسیب‌دیده، زمان بهبود سوختگی لیزر هم می‌تواند متفاوت باشد. این پروسه می‌تواند بین ۳ تا ۲۰ روز به‌ طول بینجامد. در صورت بروز چنین علائمی فرد باید به پزشک مراجعه نموده و سپس مراقبت‌های لازم را با دقت کامل انجام دهد تا درمان سوختگی بعد از لیزر با موفقیت انجام شود و آثار آن از بین برود.

یکی از نکات مهم در درمان سوختگی بعداز لیزر نترکاندن تاول‌ها است؛ زیرا این کار موجب عفونی‌شدن زخم‌ها می‌شود. یکی از داروهایی که برای رفع سوختگی ناشی از لیزر تجویز می‌شود، پماد هیدرو کورتیزون است. همچنین کرم‌های آنتی‌بیوتیک نیز به درمان عفونت کمک می‌کنند. خنک نگه‌داشتن ناحیه آسیب‌دیده نیز نقش موثری در بهبود علائم خواهد داشت.

نکته‌ای که نیازمند توجه جدی در درمان سوختگی ناشی از لیزر است، رعایت بهداشت و دور نگه‌داشتن پوست از هرگونه آلودگی و محیط غیربهداشتی است. عدم توجه به این امر احتمال بروز عفونت را به‌شدت افزایش خواهد داد. همچنین خوددرمانی و استفاده از روغن‌ها و نرم‌کننده‌های گیاهی روی زخم و سوختگی می‌توانند وضع را بدتر کند.

آیا اثرات سوختگی ناشی از لیزر ماندگار است؟

آیا اثرات سوختگی ناشی از لیزر ماندگار است؟

تنها راه برطرف‌کردن اثرات سوختگی ناشی از لیزر توجه به توصیه‌های پزشک و مصرف داروهای تجویز شده با دقت و وسواس لازم است؛ اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر ریسک سوختگی ناشی از لیزر را کاهش دهید. این نکته که آیا سوختگی ناشی از لیزر اثرات ماندگاری دارد یا خیر به محل سوختگی و شدت سوختگی بستگی دارد و بهترین فردی که می‌تواند به شما در تشخیص بهتر کمک کند، پزشک متخصص خواهد بود. رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد یکی از عوامل مهم در کاهش بروز عوارض است.

پیشگیری از سوختگی و زخم بعد از لیزر

بهترین راه پیشگیری از سوختگی ناشی از لیزر انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر است که تحت نظارت پزشک متخصص این امر اداره می‌شود. انجام درمان لیزری توسط اپراتور کارآزموده و مجرب موجب کاهش چشمگیر عوارض و کسب نتیجه مطلوب می‌گردد. یکی از نکات مهم برای جلوگیری از سوختگی ناشی از لیزر تنظیم صحیح دستگاه متناسب با نوع پوست و موی فرد است.

انتخاب بهترین دستگاه‌های لیزر موی زائد که مجهز به سیستم کولینگ یا خنک‌کننده پیشرفته هستند، هم می‌تواند مانع از ایجاد درد شود و هم از بروز سوختگی جلوگیری می‌کند. یکی از این دستگاه‌ها دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم است که با سیستم کولینگ کارآمد احتمال هرگونه سوختگی و درد را به صفر رسانده است.  انتخاب چنین دستگاه‌هایی نیاز به درمان سوختگی ناشی از لیزر را نیز کاهش می‌دهد. پس در هنگام انتخاب کلینیک زیبایی برای درمان لیزری حتما درباره دستگاهی که استفاده می‌کنند، به طور کامل پرس و جو و مطالعه کنید و به‌اصطلاح خودمانی بی‌گدار به آب نزنید. تحقیق درباره خدمات کلینک‌های لیزر موهای زائد یک نکته حیاتی برای نتیجه‌گیری بهتر بدون آسیب به سلامتی است.

پیشگیری از سوختگی و زخم بعد از لیزر

جمع‌بندی

یکی از عارضه‌هایی که ممکن است در اثر عدم مهارت و دانش اپراتور ایجاد شود، ایجاد سوختگی ناشی از لیزر است. در صورت بروز علائم سوختگی و درد بایستی حتما برای درمان سوختگی بعد از لیزر به پزشک مراجعه کنید. البته پیشگیری از سوختگی و زخم بعد از لیزر راهکار بهتری است که این امر با انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر با دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز و تحت نظارت پزشک متخصص امکان‌پذیر خواهد شد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، متشکل از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی است. این شرکت  تجهیزاتی پیشرفته، مدرن و مطمئن را در زمینه پوست، لیزر موهای زائد، زیبایی، لاغری و تناسب‌اندام و جراحی از معتبرترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا