شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

درمان اگزما با لیزر؛ ایا لیزر بر اگزما تاثیر دارد؟

اگزما یا درماتیت حالتی است که پوست دچار قرمزی، خارش و التهاب می‌شود. این عارضه پوستی انواع مختلفی چون درماتیت سبورئیک و درماتیت ساکن دارد و علت بروز آن ناشناخته است. یکی از روش‌های رفع علائم و آثار مشکلات پوستی، درمان اگزما با لیزر است. در این روش نور  UVبر ضایعات پوستی بیمار متمرکز شده و بدون آسیب به بافت سالم پوست آثار اگزما را از بین می‌برد.

درصورتی‌که سایر روش‌های درمان بر این عارضه پوستی بدون نتیجه باشد، درمان قطعی اگزما با لیزردرمانی ممکن خواهد بود. تاثیر لیزر بر اگزما پس از چند جلسه مشخص خواهد شد و نیاز به مراقبت‌های پس از لیزر دارد. این روش درمانی غیرتهاجمی، اگزما را در کودکان و بزرگسالان درمان می‌کند. لیزردرمانی یا نوردرمانی به‌وسیله دستگاه دستی توسط متخصص برای تمرکز بر بخش‌های خاص بدن، انجام می‌شود. در ادامه مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده جدیدترین دستگاه‌های لیزر و جوان‌سازی پوست مطابق با استانداردهای روز دنیا به روش درمانی اگزما پرداخته می‌شود.

اگزما چیست و چه علائمی دارد؟

اگزما چیست و چه علائمی دارد؟

اگزما یا آماس پوست نوعی بیماری پوستی است که با خارش، قرمزی، التهاب و حتی پوسته‌ریزی همراه است. دلایل بروز این عارضه پوستی ناشناخته است؛ اما عوامل مختلفی چون ژنتیک و سابقه حساسیت در بروز آن دخیل هستند. اگزما واگیردار نیست و بیشتر در پنج سال نخست زندگی مشاهده می‌شود. این بیماری مختص سن خاصی نیست و افراد در سنین مختلف به آن مبتلا می‌شوند؛ البته باید توجه داشت که علائم و نشانه‌های بروز اگزما در کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

علائم شایع بیماری اگزما شامل موارد زیر می‌شود:

  • خارش شدید
  • خشکی پوست
  • قرمزی پوست
  • جوش‌های ریز
  • پوسته‌پوسته شدن پوست
  • التهاب
  • گاهی تاول

برای درمان این عارضه پوستی روش‌های مختلفی از جمله درمان دارویی، مراقبت‌های خانگی و درمان اگزما با لیزر وجود دارد.

انواع اگزما

اگزما یک بیماری رایج پوستی است که عوامل مختلفی چون ژنتیک، سیستم ایمنی بدن، عوامل محیطی و استرس در ایجاد آن مؤثر هستند. این ضایعات پوستی بر اساس نشانه‌هایی که از خود بروز می‌دهند و شدت ایجادشان بر روی پوست، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع اگزما در علم پزشکی از قرار زیر هستند:

  • اگزمای آتوپیک (Atopic): شایع‌ترین نوع اگزما که معمولاً در کودکان از هنگام شیرخوارگی پدیدار می‌شود و ممکن است تا هنگام نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد. علت اگزما آتوپیک هنوز مشخص نشده است؛ اما احتمال بروز آن در افرادی که به‌صورت ارثی مستعد ابتلا به آلرژی‌هایی مثل آسم هستند بالا است.
  • درماتیت تماسی (Contact dermatitis): حالتی که بدن تماس مستقیم با یک ماده تحریک‌کننده داشته باشد و یا یک واکنش آلرژی نسبت به یک ماده رخ دهد، احتمال بروز اگزمای تماسی وجود دارد.
  • اگزمای آستئاتوتیک (Asteatotic): خشک‌بودن پوست در افراد مسن باعث پوسته‌پوسته شدن و ترک پوست و در نهایت اگزمای آستئاتوتیک می‌شود.
  • اگزمای دیس هیدروتیک (Dishidrotic): نوعی از اگزما که در قسمت‌های ضخیم پوست وجود دارند، مانند: کف دست‌ها و کف پاها، روی انگشت‌ها.
  • درماتیت سبورئیک (Seborrheic dermatitis): این نوع اگزما فرقی ندارد بزرگسالان و نوزادان را گرفتار می‌سازد. این بیماری اغلب همراه با وجود موجوداتی شبیه مخمر (قارچ) بر روی پوست هستند.
  • اگزمای سکه‌ای (nummular): نوعی از اگزما که در مردها بیشتر از زن‌ها ظاهر می‌شود. لکه‌هایی به شکل سکه بر روی پوست بازوها و ران پاها همراه با خارش، پوسته‌پوسته شدن، تاول و حتی ترشح است.

برای درمان اگزما با لیزر بسته به نوع اگزما و شدت آن از طول‌موج‌های مختلف نور استفاده می‌شود. پزشک متخصص باتوجه‌به وضعیت مشکلات پوستی طول‌موج مناسب نور را تعیین می‌کند.

درمان اگزما با لیزر

درمان اگزما با لیزر

اگزما یک بیماری پوستی با علت‌های ناشناخته است که برای درمان آن روش‌های مختلفی وجود دارد. خارش‌های پوستی در این بیماری باعث افزایش ضخامت پوست و تغییر رنگ آن ناحیه می‌شود. برای درمان این عارضه پوستی لیزردرمانی یک گزینه درمانی غیرتهاجمی است. لیزر سلول‌ها و بافت مرده آن قسمت را هدف قرار می‌دهد و التهابات پوستی را برطرف می‌سازد.

در لیزردرمانی یا نوردرمانی از نور برای ایجاد اثر فیزیولوژیکی در سلول‌ها و بافت پوست استفاده می‌شود. بسته به نوع اگزما و شدت پیشرفت آن انواع مختلف طول‌موج و منابع نور به کار گرفته می‌شود. صورت و گردن، آرنج و زانوها شایع‌ترین مناطق پوستی بدن هستند که درگیر اگزما و خارش می‌شوند. برطرف‌کردن خارش و التهاب با لیزر موجب بهبود جریان خون و ترمیم نواحی آسیب‌دیده و درمان مؤثری در کنار درمان‌های دارویی مانند: آنتی‌هیستامین و پمادهای موضعی می‌شود. برای درمان اگزما با لیزر از دیودهای ساطع‌کننده نور (LED) و یا سیستم پرتو فرابنفش B استفاده می‌شود.

در بیماری‌های پوستی که نیاز به تحریک برای ترمیم و رفع التهاب دارند لیزردرمانی بسیار مؤثر خواهد بود. لیزر اگزایمر یکی از انواع لیزر است که برای درمان عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. در این نوع لیزر پزشک از یک دستگاه دستی برای تمرکز درمان روی نواحی خاصی از بدن که دچار اگزما شده است، استفاده می‌کند. این دستگاه را می‌توان برای تمام قسمت‌های بدن از جمله دست، پا و پوست سر نیز به کاربرد. لیزردرمانی به طور مؤثر اگزما را در بزرگسالان و کودکان درمان می‌کند.

طول درمان اگزما با لیزر و تاثیر لیزر بر اگزما

درمان اگزما با لیزر باید در کلینیک‌های معتبر توسط متخصص پوست انجام شود. مدت‌زمان جلسات لیزردرمانی معمولاً کوتاه هستند و درمان ممکن است در کمتر از ۱ دقیقه تا ۱۵ دقیقه انجام شود. برای درمان قطعی اگزما با لیزر و تاثیر نوردرمانی باید چندین جلسه درمانی در طی چند هفته انجام شود.

بر اساس منابع معتبر ۲ تا ۶ جلسه در هفته برای درمان اگزما نیاز است. این درمان می‌تواند از ۴ هفته تا ۳ ماه تا رسیدن به بهبود کامل پوست و رفع بیماری طول بکشد. بهترین نوع لیزر برای رفع اگزما لیزر اگزایمر است. در این بیماری امکان ظاهرشدن اسکار و جای زخم نیز وجود دارد، برای کاهش آن می‌توان از انواع دیگر لیزر مانند: دستگاه لیزر co2 فرکشنال، لیزر کیوسوییچ، لیزر پلاسما فرکشنال پلانیک استفاده کرد.

مزایای درمان اگزما با لیزر

مزایای درمان اگزما با لیزر

درمان اگزما با لیزر یک گزینه مناسب برای بهبود پوست بدون آسیب رساندن به بافت‌های سالم پوست است. این روش درمانی بسیار مؤثر است و آثار و اسکار اگزما را نیز محو می‌کند. از جمله مزایای استفاده از لیزردرمانی برای درمان اگزما شامل موارد زیر می‌شود:

  • رفع ضایعات رنگی پوست
  • ازبین‌رفتن قسمت‌های ضخیم پوست در نواحی آرنج و زانو
  • بدون درد و غیرتهاجمی
  • سرعت بالا
  • نداشتن بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری
  • ایمنی بالا با عوارض و خطرات بسیار کم

جمع‌بندی

اگزما یک بیماری شایع پوستی است که با خارش، التهاب و قرمزی پوست همراه است. خارش مداوم پوست در این بیماری باعث افزایش ضخامت پوست می‌شود. درمان اگزما با لیزر در کنار درمان‌های دارویی باعث می‌شود تا التهاب و خارش از بین برود و جریان خون بهبود یابد. برای درمان قطعی اگزما با لیزردرمانی نیاز به چند جلسه درمانی در هفته برای ۴ هفته تا ۳ ماه است. تعداد جلسات درمانی و تاثیر لیزر بر اگزما به شدت بیماری و نوع آن بستگی دارد. پزشک متخصص با درنظرگرفتن پوست و طول‌موج مناسب برای درمان را انتخاب می‌کنند.

لیزر اگزایمر یکی از روش‌های مؤثر در درمان اگزما است که در آن نور بر نواحی آسیب‌دیده متمرکز می‌شود و بافت آن را تحریک می‌کند. لیزر علاوه بر ازبین‌بردن اگزما، آثار و اسکارهای ناشی از را نیز محو و کم‌رنگ می‌کند. این روش درمانی غیرتهاجمی بدون آسیب به پوست قسمت‌های ضخیم را از بین می‌برد و رنگ پوست را روشن می‌کند. آفرودیت لیزر یکی از معتبرترین مراجع تهیه دستگاه لیزر و جوانسازی پوست است که خدمات مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه لیزر، لیفت  و جوانساز و دیگر محصولات و همچنین پشتیبانی پس از فروش را به خریداران ارائه می‌دهد. برای داشتن خریدی مطمئن می‌توانید در تماس با ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا