شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بلفاروپلاستی با لیزر؛ کاربرد و مراقبت‌های قبل و بعد آن

جراحی پلک با لیزر یا بلفاروپلاستی روشی است که از آن برای برداشتن پف زیر و بالای چشم، حذف پوست اضافه اطراف چشم که در اثر بالارفتن سن پدید می‌آید و درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود. بلفاروپلاستی تنها جنبه زیبایی نداشته و گاهی اوقات برای درمان کاهش دیدی که در اثر افتادگی شدید پلک اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

انجام عمل بلفاروپلاستی متناسب با شرایط بیمار و صلاحدید پزشک به روش عمومی‌تر آن که جراحی است و یا با لیزر انجام می‌شود. بلفاروپلاستی پلک با لیزر روشی آسان‌تر و بدون عوارض است که به‌عنوان روشی جایگزین برای جراحی پلک معرفی شد. در ادامه این مقاله از سایت آفرودیت لیزر بررسی می‌کنیم که بلفاروپلاستی با لیزر چیست و چگونه انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

پیشرفت علم در زمینه پزشکی روش‌های درمان متفاوتی را به افراد معرفی می‌کند تا ضمن آنکه نتیجه بهتری از انجام آن‌ها بگیرند، بتوانند عوارض آن را تا حد ممکن کاهش دهند. بلفاروپلاستی با لیزر روشی جدید بود که به‌عنوان راه‌حل جایگزین جراحی معرفی شد. بلفاروپلاستی پلک با لیزر نسبت به روش سنتی درد، خونریزی و تورم کمتری را در حین و پس از عمل به همراه دارد.

در این روش جای زخم ناشی از جراحی پلک در بخش بالایی و پایینی برجای نمی‌ماند و همچنین مشکل ازبین‌رفتن مژه‌ها در ناحیه برش جراحی نیز پیش نمی‌آید. به گفته پزشکان نتیجه جراحی پلک بالیزر ماندگاری بالاتری نسبت به روش سنتی آن دارد.

مزایای بلفاروپلاستی پلک با لیزر چیست؟

برتری بلفاروپلاستی پلک با لیزر نسبت به روش جراحی کمتربودن عوارض آن است. علاوه‌براین بلفاروبلاستی مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

  • بلفاروپلاستی با لیزر روشی سریع‌تر از روش سنتی بوده که برای انجام آن به بیهوشی نیز نیازی ندارید.
  • کبودی و تورم ناشی از بلفاروپلاستی پلک با لیزر پس از گذشت دو هفته کاملا بهبودیافته و آثار آن بر روی پوست باقی نمی‌ماند.
  • دوران نقاهت بلفاروپلاستی با روش لیزر بسیار کوتاه‌تر از جراحی بوده و در کمتر از یک هفته می‌توانید روال عادی زندگی را در پیش بگیرید.
  • این تکنیک درمانی به هیچ‌گونه بخیه برای پیونددادن پوست نیاز ندارد.
معایب بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

معایب بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

در کنار مزایای خوب بلفاروپلاستی با لیزر معایبی دارد که به شرح زیر هستند:

  • بلفاروپلاستی با لیزر ممکن است برای شما حساسیت چشمی ایجاد کند.
  • تغییر رنگ موقتی پوست در ناحیه تحت درمان و یا تغییر رنگ دائم در آن ناحیه یکی از معایب و عوارض احتمالی این روش درمانی است.
  • عفونت چشم و ناحیه تحت درمان یکی دیگر از عوارض این تکنیک درمانی است.
  • تورم و قرمزی اطراف چشم یکی از شایع‌ترین عوارض بلفاروپلاستی با لیزر است.

اقدامات لازم قبل از بلفاروپلاستی با لیزر

انجام معاینات پزشکی و آزمایش‌های لازم قبل از لیزر بلفاروپلاستی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که لازم است انجام دهید. از یک هفته قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی داروهای ضدالتهاب، آسپرین، ویتامین‌ها، مکمل‌های دارویی، دخانیات و الکل را قطع کنید. پس از آنکه اقدامات پزشکی لازم را انجام دادید بهتر است درباره آنچه که از نتیجه بلفاروپلاستی پلک انتظار دارید را با پزشک خود صحبت کنید.

بلفاروپلاستی پلک با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

در مرحله اول بلفاروپلاستی پلک با لیزر در نواحی اطراف چشم بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود تا فرایند لیزر بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود. پس از آن پزشک یک صفحه فلزی را به‌منظور محافظت از مردمک، داخل چشم شما قرار می‌دهد. پس از آنکه داروی بی‌حسی به طور کامل اثر کرد، جراح پوست اضافی اطراف چشم را با استفاده از لیزر برش داده و کیسه‌های چربی زیر چشم را برای کاهش پف زیر چشم با لیزر از بین می‌برد. در مرحله سوم که آخرین مرحله نیز هست پوست برش‌ داده شده بدون نیاز به بخیه پیوند داده می‌شود. بلفاروپلاستی پلک با لیزر چیزی در حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان برده و در دسته عمل‌های جراحی سرپایی قرار می‌گیرد.

اقدامات لازم پس از انجام بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

اقدامات لازم پس از انجام بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

باوجود کاربردهای لیزر و استفاده از آن برای جراحی پلک، در کنار مزایای آن لازم است برای کاهش عوارض آن اقداماتی را انجام دهید تا دوران نقاهت را بسیار آسان‌تر و کوتاه‌تر بگذرانید. برخی از مهم‌ترین اقداماتی که لازم است پس از بلفاروپلاستی با لیزر انجام دهید به شرح زیر هستند:

  • برای‌آنکه درد و تورم را در اطراف چشمانتان به حداقل برسانید تا دو روز بعد از عمل سرخود را به پایین خم نکنید.
  • کمپرس یخ را به‌منظور کاهش درد، تورم و کبودی اطراف چشم به‌صورت مرتب انجام دهید.
  • در زمانی که قصد دارید از منزل خارج شوید حتما از عینک‌آفتابی استفاده کنید.
  • از آرایش‌کردن برای مدت حداقل دو هفته پرهیز کنید.
  • مالش و خاراندن چشم و نواحی اطراف آن را برای مدت‌زمان حداقل یک هفته فراموش کنید.
  • از خوردن نوشیدنی‌های الکلی و مشروب برای مدت ۲ هفته پرهیز کنید.
  • تا یک ماه از لنز طبی و رنگی استفاده نکنید.
  • داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند را به‌موقع و تا پایان دوره درمان مصرف کرده و از درمان خودسرانه پرهیز کنید.

هزینه بلفاروپلاستی پلک با لیزر +کاندید مناسب برای بلفاروپلاستی

همان‌طور که متوجه شدید بلفاروپلاستی جز در موارد که به تشخیص پزشک فرد دچار کاهش دید شده است، در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد؛ بدیهی است که عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. مهارت و تجربه پزشک، کلینیکی که قصد انجام بلفاروپلاستی با لیزر در آنجا را دارید، میزان افتادگی پلک، نوع خدماتی که قصد دارید از مرکز درمانی بگیرید و سن شما تعیین می‌کند که میزان هزینه بلفاروپلاستی پلک با لیزر چقدر باشد.

بلفاروپلاستی با لیزر روشی درمان است که انجام آن برای بیماران با رده سنی بالاتر از ۳۵ سال توصیه می‌شود. این روش درمانی برای افرادی مناسب است که ورم و یا افتادگی پوست اطراف چشم، چهره آن‌ها را غمگین کرده است و به دنبال راهی برای بهبود آن هستند.

دستگاه بلفاروپلاستی پلک با لیزر

بلفاروپلاستی پلک با لیزر معمولا با دستگاه لیزر CO2  یا لیزر Erbium YAG انجام می‌شود. این دستگاه که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا کار می‌کند با انسداد رگ‌های عروقی و خونی، خونریزی را در حین جراحی به حداقل رسانده و همین موضوع باعث می‌شود تا تسلط و تمرکز جراح در حین جراحی بالا برود.

آیا نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر دائمی است؟

آیا نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر دائمی است؟

جراحی بلفاروپلاستی فارغ ازآنکه به کدام یک از شیوه‌های آن انجام شود، برخلاف سایر روش‌های درمان افتادگی پلک و رفع چین‌وچروک آن، روشی دائمی است؛ بنابراین اگر به دنبال روشی کم‌خطر، دائمی و تضمین شده هستید، این روش درمانی مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. پزشک مناسب برای انجام بلفاروپلاستی با لیزر باید دانش کافی در زمینه این کار و شیوه استفاده از دستگاه لیزر CO2 را داشته باشد.

تجربه و دانش پزشک از این نظر اهمیت دارد که اشتباه در هر مرحله از این جراحی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری نظیر عفونت، درد، زخم و در موارد حادتر نابینایی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین در انتخاب پزشک خود بادقت و وسواس بالا عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جمع‌بندی

بلفاروپلاستی با لیزر روشی است که در آن با به‌حداقل‌رساندن میزان خونریزی در حین جراحی، جراح بالاترین میزان تسلط را دارد. علاوه بر این بلفاروپلاستی پلک با لیزر روشی است که کمترین میزان عوارض را نسبت به روش سنتی داشته و کم‌خطرترین راه برای برداشتن پوست اضافی و غدد چربی اطراف چشم است. انتخاب دستگاه مناسب برای جراحی پلک با لیزر یکی از مهم‌ترین مواردی است که پزشک معالج شما باید انجام بدهد.

خرید دستگاه لیزر CO2 باکیفیت و مرغوب در کنار تجربه جراح ماهر می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. مجموعه آفرودیت لیزر از معتبرترین مجموعه‌های فروش انواع دستگاه لیزر است که می‌توانید برای خرید دستگاه لیزر، لیفت و جوانسازی تناسب اندام و… به آن مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌ها و قیمت انواع دستگاه لیزر با همکاران ما در مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا