شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

عوارض لیزر موهای زائد

به‌صورت کلی می‌توان گفت باتوجه‌به قدرت بدنی بیمار و تجربه پزشک عوارض لیزر موهای زائد متفاوت خواهد بود. به دلیل افزایش تقاضای لیزر بدن در سال‌های اخیر و در کشورهای مختلف از جمله در ایران شناختن عوارض احتمالی لیزر موهای زائد امری ضروری است. به‌طورکلی عمل لیزر جهت برداشتن موهای زائد نواحی مختلف بدن، از جمله صورت، پا، چانه، پشت و بازو انجام می‌شود. در این روش درمانی نور و اشعه متراکم لیزر به فولیکول‌های مو تابیده می‌شود.

رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کنند که در نتیجه باعث تخریب موها می‌شوند. درصورتی‌که توسط متخصص این کار انجام نشود خطرات لیزر موهای زائد می‌تواند بیشتر باشد؛ فلذا قبل از تصمیم به انجام این عمل زیبایی ضروری است که اطلاعات کافی در خصوص عوارض مختلف لیزر جهت از بین موهای زائد بدن داشته باشید. در این مقاله از آفرودیت لیزر سعی کرده‌ایم به بررسی عوارض لیزر موهای زائد بپردازیم.

عمق نفوذ لیزر در پوست به چه میزان است؟

یکی از علت‌های خودداری عده‌ای از افراد جهت انجام لیزر ترس از عوارض لیزر موهای زائد است. اغلب این ترس به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی دررابطه‌با این عمل است. همچنین یکی از علت‌های این ترس تصور غلط افراد از عمق نفوذ لیزر در لایه‌های پوست است. در حقیقت هنگام لیزر موهای زائد عمق نفوذ لیزر در پوست تنها در بازه نیم تا یک‌سانتی‌متری قرار می‌گیرد و این میزان به‌اندازه‌ای است که لیزر فقط به ناحیه ریشه مو برسد و از بافت پوست شما فراتر نرود.

به‌صورت کلی عمق نفوذ در لیزر موهای زائد فقط تا ریشه مو است که در دستگاه‌های بهره‌مند از تکنولوژی الکساندرایت مانند دستگاه لیزر الکس دایود این میزان به حداقل خود یعنی ۳ میلی‌متر رسیده است. همچنین درصورتی‌که دستگاه‌های رفع موهای زائد حتی یک درصد خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان را تشدید می‌کردند (حتی یک مورد گزارش در دنیا) در اولین اقدام تولید آن توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده متوقف می‌شد.

عمده‌ترین عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

عمده‌ترین عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

دررابطه‌با عوارض لیزر موهای زائد می‌توان گفت درصورتی‌که لیزر با دستگاه‌های به‌روز و استاندارد و همچنین با کمک اپراتور‌های ماهر و کارآزموده انجام شود هیچ نوع عوارض خاصی را برای افراد به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین می‌توان گفت هنگامی  افراد عوارض بعد از لیزر را تجربه خواهند نمود که با استفاده از دستگاه‌های نامناسب و یا توسط اپراتور بی‌تجربه این عمل را انجام دهند. بر خلاف تصور عده‌ای اشعه لیزر به‌هیچ‌عنوان به عمق عضلات بدن نفوذ نمی‌کند و فقط لایه سطحی پوست و فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد.

به همین خاطر جای هیچ‌گونه نگرانی برای لیزر موهای زائد وجود نخواهد داشت. البته مجدداً باید تأکید نمود که استاندارد بودن دستگاه لیزر و مهارت اپراتور هم در عدم بروز عوارض تأثیر بسیاری دارد. در صورت مراجعه به مراکز لیزر ارزان‌قیمت و نامعتبر امکان دارد انجام کار با دستگاه نامناسب و اپراتور بی‌تجربه انجام شود و شخص بعد از انجام لیزر عوارضی مانند سوزش، خارش، درد، سوختگی، زخم و قرمزی را تجربه نماید. توجه داشته باشید که تمامی عوارض ذکر شده سطحی هستند و باگذشت زمان از بین می‌روند. برخی از عوارض لیزر شامل موارد زیر است:

۱. قرمزی و تحریک پوست

از جمله عوارض لیزر موهای زائد که امکان دارد بعد از انجام لیزر موهای زائد ظاهر شود تحریک‌شدن و قرمزشدن پوست است. این عارضه در اغلب نواحی بدن که دارای پوست حساس‌تر و نازک‌تری است ظاهر می شود. در حقیقت می‌توان گفت که قرمزی، سوزش، قرمزی اطراف فولیکول و تورمی که بعد از لیزر مشاهده خواهید کرد دقیقاً مشابه هنگامی است که موهای زائدتان را به روش‌هایی مانند اپیلاسیون از بین می‌برید.

 همان‌طور که قبلاً بیان شد این عارضه بعد از مدت‌زمان کوتاهی از بین خواهد رفت؛ ولی درصورتی‌که جهت برطرف‌شدن قرمزی و یا سوزش پوستتان عجله دارید می‌توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید تا روند بهبودی پوست را تسریع ببخشید.

عوارض لیزر موهای زائد؛ پوسته‌پوسته شدن

۲. تغییر رنگ ‌دانه‌های پوست

از عوارض لیزر موهای زائد می‌توانیم به تغییر رنگ دانه های پوست اشاره کنیم. افرادی که دارای پوست بسیار روشنی هستند امکان دارد بعد از اتمام لیزردرمانی برای ازبین‌بردن موهای زائد متوجه لکه‌های تیره روی پوست خود شوند. در مقابل نیز عده‌ای از افراد دارای رنگ پوست تیره‌ امکان دارد متوجه لکه‌های روشن‌تر شوند. البته توجه داشته باشید که این تغییرات موقتی است و بعد از مدتی کوتاه از بین خواهند رفت؛ اما فراموش نکنید درصورتی‌که این عارضه شدید و طولانی شد حتماً به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

۳. عوارض لیزر موهای زائد؛ پوسته‌پوسته شدن

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد که ممکن است افراد بعد از انجام لیزردرمانی آن را تجربه نمایند پوسته‌پوسته شدن ناحیه‌ای است که لیزر شده است. البته باید توجه داشت که با وجود این که پوسته‌پوسته شدن مشکل جزئی به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است موجب بروز زخم و یا دلمه شود.

این نوع عوارض احتمالی لیزر موهای زائد زمانی  رخ خواهد داد که پوست شخص خشک بوده و سری دستگاه لیزر که با پوست در تماس مستقیم قرار می‌گیرد به‌اندازه کافی سرد نباشد. در این مواقع دستگاه نمی‌تواند از سوختگی‌های سطحی جلوگیری نماید و پوست افراد دچار پوسته‌پوسته شدن می‌شود. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده تا حد بسیار زیادی می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری نماید.

۴. تاول

اپراتور‌های لیزر به‌صورت مرتب به مشتریان یادآوری می‌کنند که تا چند ساعت بعد از انجام لیزر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند؛ زیرا در صورت رعایت‌نکردن این نکات ممکن است با تاول‌های بسیاری بر روی پوستشان مواجه شوند. بااین‌وجود که ممکن است این نوع عوارض لیزر موهای زائد نادر باشد؛ ولی لازم است که این نکته را حتماً رعایت کنید. البته فراموش نکنید درصورتی‌که اپراتور لیزر کارکردن با دستگاه را به طور کامل بلد نباشد ممکن است تاول ایجاد شود.

رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده

۵. رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده

یکی دیگر از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده است. البته می‌توان گفت این عارضه از جمله موارد بسیار نادری است که امکان دارد در تعداد بسیار محدودی از افرادی که لیزر می‌کنند رخ دهد. جهت جلوگیری از این نوع عوارض لیزر موهای زائد از لیزر موهای کرکی خودداری نمایید و قبل از انجام لیزر سعی کنید از شرایط هورمونی بدنتان مطمئن شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی حذف موهای کرکی صورت و بدن؛ تأثیر لیزر بر موهای کرکی را مطالعه نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در بالا بیان شد عوارض لیزر موهای زائد بسیار محدود است. همچنین امکان دارد این عوارض احتمالی لیزر موهای زائد بسیار خفیف باشد و به‌راحتی قابل‌پیگیری و درمان باشند؛ بنابراین به شما عزیزان توصیه می‌کنیم درصورتی‌که تمایل دارید برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید و خطرات لیزر موهای زائد را تجربه نکنید سعی کنید لیزردرمانی را با رعایت نکات گفته شده انجام دهید.

مهم‌ترین نکته برای لیزر موهای زاید انتخاب مرکزی معتبر، مطمئن و شناخته شده با محیطی تمیز و استریلیزه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین روش می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت لیزر در ارتباط باشید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه و متخصصان دانشگاهی مفتخر است با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی توانسته بهترین تجهیزات را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا