شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

دستگاه لیزر با ژل بهتره یا بدون ژل

لیزر با ژل راهی موثر و مطمئن برای کاهش درد، تورم، التهاب و قرمزی ناشی از درمان لیزری است و همچنین موجب اثربخشی بهتر لیزر نیز خواهد شد؛ اما لیزر موهای زائد بدون ژل با درد و ناراحتی بیشتری همراه بوده و احتمال بروز تاول و سوختگی را بالا خواهد برد؛ بنابراین کاربرد ژل دستگاه لیزر با عملکرد خوبی که در کاهش درد دارد، به‌مراتب بهتر از انجام لیزر بدون ژل خواهد بود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر همراه ما باشید تا به بررسی لیزر موهای زائد بدون ژل و با ژل و کاربرد ژل دستگاه لیزر بپردازیم.

ژل خنک ‌کننده چیست؟

ژل خنک ‌کننده چیست؟

ژل خنک‌کننده نوعی ژل شفاف یا نیمه شفاف است که قبل از شروع درمان لیزری بر روی پوست موضع اعمال می‌شود. کاربرد اصلی این ژل حفظ پوست در برابر حرارت ایجاد شده در اثر لیزر موهای زائد و کاهش درد ناشی از آن است. استفاده از این ژل به نفوذ بهتر لیزر به پوست نیز کمک می‌کند و موجب اثربخشی بهتر و مطلوب‌تر خواهد شد. همچنین بی‌حسی موضعی ایجاد شده در لیزر با ژل موجب کاهش درد و التهاب و قرمزی می‌شود.

گفتنی است که کاربرد پماد زایلاپی در لیزر موهای زائد به‌عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی به شکل موثری موجب کاهش درد خواهد شد. اثرات استفاده از ژل خنک‌کننده معمولا ۳۰ دقیقه باقی می‌ماند. البته اپراتور می‌تواند در طول درمان چندین بار آن را تمدید کند و امکان درمان راحت‌تری را برای فرد فراهم آورد. همچنین برخی از مراکز استفاده از کرم بی‌حس‌کننده را پیشنهاد می‌دهند که انتخاب بین این دو گزینه یعنی ژل یا کرم به تجویز پزشک بر اساس ویژگی‌های پوست و انتخاب خود فرد بستگی دارد.

فواید انجام لیزر با ژل

انجام لیزر با ژل خنک‌کننده فواید بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها به‌اختصار خواهیم پرداخت.

 1. کاهش درد و التهاب + افزایش کارایی لیزر

لیزر موهای زائد می‌تواند فرایندی دردناک باشد. انجام لیزر با ژل خنک‌کننده  با کاهش دمای پوست موجب بی‌حس شدن پوست و راحت شدن این فرایند خواهد شد. همچنین  به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند. گرم‌شدن بیش از پوست موجب اختلال در توانایی لیزر برای هدف قراردادن موثر فولیکول‌های مو می‌شود. لیزر با ژل خنک‌کننده موجب کاهش دمای پوست شده و انجام لیزر موهای زائد را آسان‌تر خواهد کرد. این فرایند موجب افزایش تاثیر و کارایی لیزر در حذف موهای زائد خواهد شد.

۳. کاهش عوارض جانبی

یکی از مزیت های خوب لیزر نداشتن عوارض جدی بر روی ناحیه اعمال شده است. لیزر موهای زائد ممکن است با عوارضی همچون قرمزی، تورم، التهاب و حتی تاول و سوختگی همراه باشد؛ اما انجام لیزر با ژل می‌تواند سبب تسکین پوست و کاهش التهاب و عوارض جانبی آن شود.

لیزر موهای زائد بدون ژل

لیزر موهای زائد بدون ژل

اگر به هر دلیلی به‌جای لیزر با ژل، به انجام لیزرموهای زائد بدون ژل تمایل دارید، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. یکی از این نکات لزوم استفاده از داروهای ضددرد یا کرم بی‌حس‌کننده بر روی پوست قبل از انجام لیزر است. به‌علاوه انتخاب یک مرکز تخصصی لیزر معتبر با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های لیزر که مجهز به سیستم خنک‌کننده یا کولینگ قدرتمند باشند، موجب می‌شود که عوارض به حداقل رسیده و درمان لیزری با حداقل درد انجام شود.

همچنین لازم است که بعد از انجام لیزر با استعمال یک مرطوب‌کننده ملایم و غیر معطر به تسکین و آب‌رسانی پوست کمک کنید. از نظر فنی لیزر موهای زائد بدون ژل امکان‌پذیر است؛ اما ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. لیزر بدون ژل خنک‌کننده با درد و ناراحتی بیشتری همراه بوده و می‌تواند موجب ایجاد تاول و حتی سوختگی شدید شود. گفتنی است که درمان سوختگی ناشی از لیزر خصوصا در برخی نواحی خاص بدن یک پروسه طولانی و سخت است.

لیزر با ژل؛ کاربرد ژل دستگاه لیزر

همان‌طور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره شد، انجام لیزر با ژل بر انجام لیزر موهای زائد بدون ژل برتری دارد. گرمای تولید شده در هنگام لیزر موهای زائد می‌تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به عفونت و دیگر عوارض شود. طریقه استفاده از ژل در هنگام لیزر موهای زائد به شکل زیر است:

  • ابتدا باید برای انتخاب ژل بی‌حسی مناسب پوست خود با پزشک متخصص مشورت نمایید.
  • سپس به مقداری که پزشک توصیه می‌نماید، از ژل بر روی موضع موردنظر آغشته نمایید.
  • پس از انجام لیزر با ژل، مراقبت‌های بعد از لیزر را بادقت و وسواس انجام دهید.

فارغ از اینکه لیزر با ژل یا بدون ژل انجام شود، انتخاب مرکز لیزر مناسب است. انجام لیزر در مراکز معتبر که تحت نظارت پزشک متخصص فعالیت می‌کنند و مجهز به دستگاه‌های مدرن و قدرتمند هستند، موجب کاهش عوارض احتمالی خواهد شد. به علاوه یک اپراتور باتجربه و ماهر با تنظیم دقیق دستگاه خواهد توانست ضمن ایجاد بهترین نتیجه، احتمال بروز عوارض را نیز بسیار کاهش دهد. در مقابل انجام لیزر در مراکز نامعتبر ممکن است عوارض بسیار شدید و گاه جبران‌ناپذیری برای فرد ایجاد نماید.

لیزر با ژل

جمع‌بندی

لیزر با ژل یک راه مطلوب و کارآمد برای نفوذ بهتر اشعه لیزر در پوست و ازبین‌بردن فولیکول‌های مو به طور موثر خواهد بود. در مقابل لیزر موهای زائد بدون ژل باعث می‌شود که فرد درد و ناراحتی بیشتری حس کند و عوارض بیشتری را متحمل شود.  کاربرد ژل دستگاه لیزر با ایجاد بی‌حسی موضعی تا حد زیادی به تسکین درد و قرمزی کمک خواهد کرد.

شرکت آفرودیت لیزر، متشکل از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی است. این شرکت با سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات با کارشناسان ما در آفرودیت لیزر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا