شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت لیزر و اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد

تفاوت لیزر و اپیلاسیون به‌عنوان دو روش مرسوم ازبین‌بردن موهای زائد شامل میزان ماندگاری، درد، هزینه، سرعت، نتیجه و… است. از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون روشی نسبتا قدیمی است که امروزه طرف‌داران کمتری دارد.  از بین بردن موهای زائد با لیزر مزایای متعددی نسبت به سایر روش‌های زدودن این موها دارد.

نتیجه حاصل از لیزر موهای زائد بسیار مطلوب‌تر از اپیلاسیون است و این موضوع باعث شده که به جایگزین خوبی برای این روش و سایر روش‌های حذف موهای زائد تبدیل شود. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تفاوت لیزر و اپیلاسیون بپردازیم.

از بین بردن موهای زائد با لیزر

از بین بردن موهای زائد با لیزر

در بررسی تفاوت لیزر و اپیلاسیون ابتدا به سراغ بررسی تکنیک لیزر می‌رویم. از بین بردن موهای زائد با لیزر یکی از روش‌های جدید و محبوب زدودن این موها است. نور لیزر با تاثیر بر فولیکول‌های مو و ازبین‌بردن آن‌ها موجب حذف موهای زائد شده و برای تمامی نواحی بدن به جز پلک‌ها قابل‌انجام است. موهای بدن دارای چرخه‌های رشد و استراحت متوالی هستند. به طور معمول در یک‌زمان مشخص بیشتر موهای بدن در فاز استراحت بوده و تعداد کمی در فاز رشد هستند.

وقتی نور لیزر به موهای در حال استراحت تابانده می‌شود، تاثیری بر آن‌ها نداشته و فقط بر موهایی که در فاز رشد هستند، موثر است. این موضوع لزوم تکرار جلسات لیزر با فواصل منظم را نشان می‌دهد. با انجام هر جلسه لیزر، بخشی از این فولیکول‌ها از بین رفته و با تکرار مجدد تمامی موها از بین خواهند رفت. یک تفاوت لیزر و اپیلاسیون این است که انجام لیزر موهای زائد باتوجه‌به تاثیر ماندگاری که دارد، بر دیگر روش‌های حذف موهای زائد همچون وکس، تراشیدن، موم، اپیلاسیون و… برتری دارد.

به همین دلیل استفاده از این روش‌ در مقایسه با روش‌های فوق که همواره و به‌طور منظم نیاز به تکرار دارند، هزینه کمتری دارد. علاوه بر نیاز به تکرار و تمدید، تکرار این روش‌ها می‌تواند خسته‌کننده و ملال‌آور باشد. خصوصا در مورد افرادی که بدن پرمویی دارند و این موضوع تاثیر مستقیم بر میزان اعتمادبه‌نفس آن‌ها دارد. تاثیری که داشتن پوست صاف و لطیف بر اعتمادبه‌نفس فرد دارد، بر جنبه‌های مختلف زندگی وی تاثیر مستقیم دارد.

تفاوت لیزر و اپیلاسیون؛ از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون

با اینکه از بین بردن موهای زائد با لیزر مزایای بسیاری دارد؛ اما مضرات لیزر بدن برای برخی افراد مخصوصا افرادی که مشکل پوستی یا بیماری خاصی دارند، ممکن است آن‌ها را به استفاده از دیگر روش‌های حذف موهای زائد سوق دهد.

نوجوانان قبل از سن بلوغ، افراد دارای عفونت‌های پوستی، مبتلایان به کم‌کاری و پرکاری تیروئید، بیماران سرطانی، افراد دارای زخم‌های فعال یا اسکار پوستی و… کاندیدای مناسبی برای لیزر نبوده و بهتر است از روش‌های جایگزین همچون اپیلاسیون برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده کنند؛ بنابراین یک تفاوت لیزر و اپیلاسیون می‌تواند این باشد که لیزر ممکن است برای تمام افراد مناسب نباشد.

برای از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون از چسب‌ها و پارچه‌های مخصوص استفاده می‌شود. این چسب مخصوص موم نامیده می‌شود. برای انجام اپیلاسیون موم را بر روی پارچه آغشته کرده و آن را بر روی موهای زائد قرار می‌دهند. سپس با کشیدن پارچه از روی پوست، موهای زائد را از ریشه می‌کنند. این روش درد زیادی به همراه دارد و اگر درست و اصولی و با مهارت لازم انجام نشود، می‌تواند منجر به کبودی و عوارض پوستی زیاد شود. این موضوع یک تفاوت لیزر و اپیلاسیون است که اهمیت به‌سزایی نیز دارد.

مزایای از بین بردن موهای زائد با لیزر و اپیلاسیون

مزایای از بین بردن موهای زائد با لیزر و اپیلاسیون

برای توضیح کامل‌تر تفاوت لیزر و اپیلاسیون ابتدا بهتر است به مزایای لیزر موهای زائد بپردازیم. مزایای از بین بردن موهای زائد با لیزر عبارت‌اند از:

  • نتیجه‌گیری سریع
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • درد کم و بی‌خطر بودن
  • قابلیت استفاده برای هر نوع پوست
  • قابلیت استفاده برای تمام نقاط بدن به جز پلک‌ها
  • نتیجه دائمی
  • عوارض جانبی کم
  • و…

مزایای از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون نیز عبارت‌اند از:

  • لطیف شدن پوست
  • انجام سریع
  • کاهش سرعت رشدهای موهای زائد
  • عدم ایجاد حساسیت و خارش
  • عدم ایجاد بریدگی و زخم
  • و…

تفاوت لیزر و اپیلاسیون

بررسی تفاوت لیزر و اپیلاسیون نیازمند درنظرگرفتن تمام فاکتورهای ذکر شده در بالا است. از بین بردن موهای زائد با لیزر هم سریع‌تر انجام می‌شود و هم ماندگاری بیشتری دارد. عوارض آن به‌مراتب کمتر بوده و با درد کمتری نیز همراه خواهد بود. هر دو روش موجب لطیف‌شدن پوست می‌شوند. اپیلاسیون نسبت به لیزر سریع‌تر انجام می‌شود؛ اما اثر آن طولانی‌مدت نیست. انجام اپیلاسیون به دلیل خارج‌کردن موها از ریشه سرعت رشد موها را کاهش داده؛ اما لیزر موجب حذف دائمی موها می‌شود.

یک تفاوت لیزر و اپیلاسیون نیز این است که لیزر بر روی بافت‌های مجاور، پوست و قسمت‌های دیگر بدن تاثیر سوئی ندارد؛ اما اپیلاسیون به دلیل کشیدن پارچه با شدت زیاد از روی پوست می‌تواند با کبودی، خونریزی و پاره شدن مویرگ‌ها همراه باشد.  همچنین تکرار اپیلاسیون برای مدت طولانی منجر به شل‌شدن پوست و ازبین‌رفتن زیبایی آن می‌شود. بحث دیگر در بررسی تفاوت لیزر و اپیلاسیون میزان هزینه است.

درست است که انجام لیزر می‌تواند هزینه بیشتری را به فرد تحمیل کند و اپیلاسیون روشی ارزان‌تر است؛ اما باتوجه‌به دائمی‌بودن تاثیر لیزر و بارهاوبارها هزینه‌کردن برای اپیلاسیون، هزینه‌های مربوط به لیزر معقولانه به نظر می‌رسند. باتوجه‌به نکاتی که ذکر شد، انتخاب روش مناسب برای حذف موهای زائد یک انتخاب شخصی است که هر فرد با درنظرگرفتن تمام فاکتورهای بالا می‌تواند آن را برگزیند؛ اما قبل از نهایی کردن انتخاب، مشورت با پزشک متخصص پوست و مو می‌تواند تا حد زیادی کارساز باشد و شما را از درستی انتخابتان مطمئن کند.

در صورت انتخاب هر یک از این روش‌ها حتما از معتبر بودن کلینیک یا مرکز زیبایی انتخابی نیز اطمینان حاصل کرده و بی‌گدار به آب نزنید. این امر موجب می‌شود تا عوارض و خطرات آن به حداقل برسد و نتیجه مطلوب حاصل گردد.

تفاوت لیزر و اپیلاسیون

جمع‌بندی

تفاوت لیزر و اپیلاسیون در مراحل انجام آن، ماندگاری، درد، نتیجه، میزان تاثیر بر بافت‌های مجاور و… است. از بین بردن موهای زائد با اپیلاسیون درد زیادی به همراه دارد که به همین دلیل طرف‌داران کمتری نیز به خود اختصاص می‌دهد. علاوه‌بر‌این ماندگاری کمتری نسبت به لیزر دارد. از بین بردن موهای زائد با لیزر هم ماندگاری بیشتری دارد و هم به دلیل مجهزبودن دستگاه‌های لیزر امروزی به سیستم کولینگ پیشرفته، درد بسیار کمتری دارد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، متشکل از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی است. این شرکت انواعی از تجهیزات پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد و جراحی از تولیدکنندگان جهان را انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه کند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا