شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

مضرات لیزر بدن کدام‌اند؟

لیزر یک راه‌حل دائمی برای حذف موهای زائد بدن است که به‌صورت گسترده در همه جای دنیا انجام می‌شود و متقاضیان زیادی نیز دارد. حذف موهای زائد با لیزر یک جایگزین ایمن و موثر برای سایر روش‌های موجود مانند وکس و شیو است. ازآنجایی‌که متخصصین و اپراتورهای لیزر این روش را به‌عنوان راه‌حلی قطعی و همیشگی معرفی می‌کنند، افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند. اما نکته‌ای که همیشه در کنار مزایای لیزر به آن پرداخته شده است مضرات لیزر بدن است. لیزر نیز همانند سایر روش‌های درمانی و زیبایی در کنار مزایایی که دارد، عوارضی نیز دارد. در این مقاله از آفرودیت لیزر قصد داریم به بررسی عوارض لیزر بدن و راه‌های کاهش عوارض لیزر موهای زائد بپردازیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد چیست؟

حذف مو با لیزر یک روش ایمن، موثر و غیرتخریبی برای حذف موهای بدن است. به گفته پزشکان برای حذف موهای بدن با لیزر از انرژی نور با طول‌موج خاص برای ضربه‌زدن به فولیکول‌های پیگمنتی مو و جلوگیری از رشد آن‌ها استفاده می‌شود. به طور ساده، حذف مو با لیزر به فولیکول‌های مو صدمه می‌زند و از رشد دوباره موهای بدن جلوگیری می‌کند. حذف موهای زائد بدن با لیزر فرایندی زمان‌بر بوده و لازم است جلسات متعددی را به این کار اختصاص دهید.

چرا افراد انتخاب می‌کنند حذف مو با لیزر را انجام دهند؟

افراد اغلب به حذف دائمی رشد موهای زائد به‌عنوان یک روش موثر‌تر و کم‌هزینه در طولانی‌مدت نسبت به سایر روش‌ها علاقه دارند. حذف مو با لیزر می‌تواند رشد موها را در طی جلسات لیزر کاهش داده و پس از اتمام جلسات، رشد آن‌ها را به‌صورت کامل متوقف کند. نکته مهمی که باید در حین جلسات لیزر به آن توجه کنید این است که باید جلسات را به‌صورت منظم و با رعایت نکاتی که به شما تاکید می‌شود انجام دهید تا علاوه بر حصول نتیجه دلخواه، مضرات لیزر بدن را نیز به حداقل برسانید.

آیا حذف موهای زائد با لیزر عوارض دارد؟

حذف مو‌های زائد بدن با لیزر به طور عمومی بی‌ضرر است؛ اما چندان هم بعید نیست که برخی افراد عوارض متفاوتی را پس از جلسات لیزر مشاهده کنند. بیشتر مضرات لیزر بدن کم‌اهمیت و موقت هستند و جز در مواردی که فرد در اثر لیزر آسیب جدی دیده باشد، نیازی به مراجعه به پزشک نیست. برخی از رایج‌ترین عوارض لیزر به شرح زیر هستند:

عوارض لیزر بدن؛ قرمزی و تحریک

۱. عوارض لیزر بدن؛ قرمزی و تحریک

حذف موهای زائد با لیزر روشی است که به فولیکول‌های موهای هدف آسیب می‌زند. بدن به اشعه رسیده از دستگاه لیزر واکنش نشان می‌دهد و حذف موها به‌مرور اتفاق می‌افتد. نکته‌ای که باید بدانید این است که تاثیر اشعه لیزر در مرحله اول بر روی سطح پوست ظاهر می‌شود و بسیاری از افراد قرمزی و تحریک در ناحیه لیزر شده را تجربه می‌کنند. در این مرحله ممکن است احساس سوزش یا حساسیت بر روی پوست خود داشته باشید و یا حتی ممکن است پوست شما کمی ورم کند.

نکته خوشحال‌کننده هنگام لیزر بدن بانوان و حتی آقایان این است که این قرمزی، تورم و سوزش معمولا کوتاه‌مدت هستند و پس از چند دقیقه برطرف خواهد شد. توصیه متخصصان لیزر به مراجعه‌کنندگان استفاده از پماد زینک و سایر داروهای موضعی ترمیم‌کننده است تا بتوانند به‌واسطه آن عوارض لیزر را در افراد به حداقل برسانند. درصورتی‌که مضرات لیزر بدن بر روی پوست شما باقی‌ماند و از بین نرفت می‌توانید پس از گذشت ۲۴ ساعت از کمپرس سرد و یا دوش آب سرد استفاده کنید.

۲. پوسته پوسته شدن

پوسته زدگی یا پوسته‌پوسته شدن ناحیه لیزر شده یکی دیگر از مضرات لیزر بدن است که ممکن است افراد پس از جلسات لیزر تجربه کنند. باوجوداینکه این موضوع از نظر پزشکی حائز اهمیت نبوده و نیاز به نگرانی و یا درمان نیست، برخی افراد نسبت به آن حساس هستند. پوسته‌پوسته شدن بدن در مراحل بعدی می‌تواند منجر به ایجاد جوش و بثورات پوستی شود. استفاده از مرطوب‌کننده در چنین شرایطی می‌تواند به کاهش اثرات مخرب لیزر موهای زائد کمک کند.

۳. عوارض لیزر بدن؛ تغییرات رنگ پوست

پس از گذراندن جلسات لیزر برخی از افراد متوجه تغییر رنگ پوست خود می‌شوند. این مورد از مضرات لیزر بدن می‌تواند به‌این‌علت باشد که هم‌زمان با تاثیر اشعه لیزر بر روی فولیکول‌های مو، هم‌زمان روی پیگمنت‌های رنگی پوست نیز تاثیر می‌گذارد و باعث تیره‌تر یا روشن‌تر شدن رنگ پوست در آن ناحیه می‌شود.

افراد با پوست روشن‌تر احتمالا تغییرات پیگمنتی تیره‌تر را تجربه می‌کنند و افراد با رنگ پوست تیره‌تر ممکن است تغییرات پیگمنتی روشن‌تری را احساس‌ کنند. بااین‌وجود نگران نباشید؛ زیرا که این تغییرات معمولا به‌مرورزمان از بین می‌روند و پوست به حالت عادی باز می‌گردد. عوارض لیزر موهای زائد را می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و پزشک متخصص تا حد زیادی کاهش دهید.

صدمه به چشم از مضرات لیزر بدن

۴. صدمه به چشم از مضرات لیزر بدن

این مشکل ممکن است برای افرادی به وجود بیاید که لیزر موهای زائد را برای موهای صورت خود انجام می‌دهند. ازآنجایی‌که دستگاه لیزر را برای لیزر صورت روی بالاترین درجه تنظیم می‌کنند، متخصصان لیزر برای کاهش و به صفر رساندن مضرات لیزر بدن از محافظ چشم استفاده می‌کنند. بعد از لیزر موی صورت حتما به زمان شستشو و نکات مراقبتی توجه داشته باشید.

۵. عوارض لیزر بدن؛ خطر عفونت پوست

مانند سایر روش‌های زیبایی حذف مو، آسیب دادن به فولیکول‌های مو با لیزر می‌تواند باعث عفونت پوست شود. ازآنجایی‌که تاثیر لیزر بر روی پوست مانند زخم بوده و بهبود آن زمان‌بر است لازم است تا نکات مراقبتی و بهداشتی را پس از هر جلسه لیزر رعایت کنید تا مضرات لیزر بدن را به حداقل برسانید. در این مرحله افراد باید هر نشانه‌ای از عفونت را به پزشک اعلام کنند و از درمان خودسرانه پرهیز کنند.

در هنگام مشاهده عوارض لیزر بهترین کار چیست؟

در بخش‌های قبلی مقاله به بررسی آنچه که با عنوان مضرات لیزر بدن شناخته می‌شود آشنا شدید؛ اکنون قصد داریم بررسی کنیم که واکنش درست در مواجهه با چنین علائمی چیست؟ مهم‌ترین موضوعی که باید در چنین حالتی به آن توجه کنید این است که از هرگونه خوددرمانی و مصرف دارو و به‌کاربردن روش‌های خانگی برای درمان عوارض لیزر بدن خودداری کرده و با متخصص لیزر و یا متخصص پوست مشورت کنید.

در هنگام مشاهده عوارض لیزر بهترین کار چیست؟

جمع‌بندی

مضرات لیزر بدن ببا عایت نکات مراقبتی قبل و بعد تا حد زیادی کاهش می یابد. انتخاب نوع دستگاه بر اساس پوست عوارض لیزر بدن را کاهش می دهد. بدیهی است که خرید دستگاه مناسب و آموزش شیوه صحیح استفاده از دستگاه به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که بتوانید عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل برسانید. مجموعه آفرودیت لیزر یکی از معتبرترین و به‌روزترین مراکز فروش انواع دستگاه لیزر است که می‌توانید متناسب با بودجه و نیازتان انواع دستگاه لیزر مورد نیازتان را از آن‌ها خریداری کرده.

در این مجموعه ضمن دریافت گارانتی برای کلیه دستگاه‌های خریداری شده از این مجموعه، شیوه استفاده و کلیه نکات ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه را که با عنوان عوارض لیزر بدن شناخته می‌شود را نیز به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید در هنگام کار مضرات لیزر بدن را برای مراجعین‌تان به حداقل برسانید. برای دریافت مشاوره برای انتخاب و خرید دستگاه لیزر مورد نیازتان با همکاران ما در مجموعه آفرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا