شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

ماندگاری لیزر موهای زائد | لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد؟

لیزر یک روش درمانی برای حذف موهای زائد است. فرایند لیزر به این‌گونه است که امواج ساطع شده از دستگاه لیزر در لایه سطحی پوست به گرما تبدیل شده و فولیکول تیره‌رنگ مو را می‌سوزاند. ماندگاری لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر فولیکول مو به‌صورت کامل سوزانده شود موی زائد دیگر رشد نخواهد کرد؛ اما اگر پیازچه مو فقط آسیب‌دیده باشد و یا مو در فاز استراحت باشد مجدد رشد خواهد کرد.

روش افزایش دوام لیزر مو انجام لیزر در فاز فعال مو، شیوکردن موهای زائد قبل از لیزر و دوش‌نگرفتن بلافاصله بعد از لیزر است. با رعایت نکات مهم قبل و بعد از لیزر ماندگاری لیزر بیشتر خواهد شد و رشد موی زائد متوقف می‌شود. برای دوام لیزر موهای زائد باید دستگاه لیزر متناسب با رنگ پوست و ضخامت موی زائد انتخاب گردد و به مشکلات هورمونی بدن و ژنتیک دقت گردد. مجموعه آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر و جوان‌سازی شما را با راهکارهای افزایش دوام لیزر در ادامه آشنا خواهد کرد.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

پس از لیزر موهای زائد نباید انتظار حذف دائمی مو را داشت و باز هم امکان رشد مجدد موی زائد خواهد بود. سوزانده‌شدن فولیکول مو باعث حذف دائمی آن و ماندگاری لیزر موهای زائد می‌شود؛ اما اگر فولیکول فقط آسیب ببیند و یا حرارت را جذب نکند دوباره رشد خواهند کرد. زمان رشد مجدد موی زائد هر فردی به چرخه رشد موی او بستگی دارد تا دوباره موهای زائد ظاهر شوند. لیزر اگرچه به‌عنوان روشی دائم برای از بین‌ بردن موهای زائد معرفی می‌شود؛ اما در حقیقت این‌گونه نیست و باگذشت زمان رشد مجدد مو امکان‌پذیر است.

پس از لیزر بیش از ۸۰ درصد پیازچه‌های مو سوزاند می‌شوند، رشد متوقف خواهد شد و بقیه موها نیز کم تراکم و نازک رشد خواهد کرد. رشد مو یا عدم رشد آن به عواملی چون نوع مو و ضخامت آن، تراکم و مهارت اپراتور بستگی دارد. همچنین بسیاری از موهای زائد بدن در زمان لیزر در فاز استراحت قرار دارند و پس از مدتی در چرخه رشد مو قرار می‌گیرند و با روند کندتری رشد خواهند کرد. برای انجام روش درمانی لیزر و حذف موهای زائد نیاز به ۶ تا ۸ جلسه لیزر به فواصل مشخص‌شده حداکثر تا ۴۵ روز است تا لیزر موثر واقع شود.

در هر جلسه از لیزر حدود ۱۵ درصد از فولیکول‌های مو سوزانده می‌شود و این کار ادامه می‌یابد تا فولیکول موهای زائدی که در فاز استراحت هستند نیز حرارت را جذب کرده و بسوزند. پس از اتمام جلسات لیزر احتمال رشد مجدد موهای زائد است نه به حالت اولیه بلکه در حجم بسیار کم و نازک که باید جلسه لیزر با فاصله زمانی طولانی‌تر شارژ شود. علت رشد موهای زائد آسیب‌دیدن ناقص فولیکول مو و یا قرار نگرفتن در معرض اشعه لیزر است.

عوامل مؤثر در دوام لیزر موهای زائد کدام‌اند؟

قبل از هرگونه اقدامی برای لیزر موهای زائد مراجعه‌کننده باید با پزشک متخصص مرکز لیزر مشورت کند و مشخص شود فرد برای لیزر موهای زائد مناسب هست یا خیر، لیزر برای او نتیجه‌بخش خواهد بود و یا تأثیری در حذف موهای زائد او نخواهد داشت. متخصص لیزر همچنین بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد متناسب با رنگ پوست و حجم موهای فرد را تعیین می‌کند. عوامل متعددی در ماندگاری لیزر موهای زائد و دوام آن مؤثر هستند. از جمله عوامل مؤثر در اثربخشی لیزر در زیر آمده است.

عوامل مؤثر در دوام لیزر موهای زائد کدام‌اند؟

۱. رنگ پوست

رنگ پوست شما عامل مهمی در ماندگاری لیزر موهای زائد محسوب می‌شود. تأثیر لیزر بر پوست روشن بیشتر است و هرچه پوست روشن‌تر باشد اثرگذاری لیزر نیز افزایش می‌یابد. این روش درمانی برای انواع پوست با رنگ‌های متفاوت قابل‌استفاده است؛ اما ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب، جلسات درمانی و دوره‌های بیشتری نیاز باشد. اثرات لیزر برای پوست‌های روشن دائمی‌تر است و برای پوست‌های تیره تعداد جلسات بیشتری نیاز است.

۲. ماندگاری لیزر موهای زائد؛ رنگ طبیعی مو

یکی دیگر از عوامل مؤثر در فرایند لیزر مو است. هرچه رنگ موهای زائد تیره‌تر و ضخامت آن بیشتر باشد ماندگاری لیزر موهای زائد نیز بیشتر خواهد شد. امواج ساطع‌شده از لیزر، موی تیره و ضخیم را راحت‌تر می‌توانند هدف قرار دهند و فولیکول آن را بسوزانند. این گرما توسط قسمت‌های سیاه‌رنگ جذب می‌شود؛ پس تیرگی مو باعث جذب بهتر گرما و حذف سریع‌تر آن می‌شود.

با سوزانده‌شدن فولیکول مو امکان رشد مجدد مو به حداقل می‌رسد. برخی از لیزرها قوی‌تر و دقیق‌تر از بقیه بوده و با استفاده از طول‌موج‌های متفاوت موهای رنگ روشن را نیز می‌سوزانند. یک روش افزایش دوام لیزر مو انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد مناسب پوست و موی خود است.

۳. ژنتیک

ژنتیک و چرخه رشد موهای زائد هر فردی متفاوت با سایرین است که قبل از لیزر باید توسط افراد متخصص بررسی گردد. موی نازک یا ضخیم، پوست روشن یا تیره، چرخه رشد مو همگی به ژنتیک بستگی دارند. بهترین زمان برای لیزر موهای زائد مواقعی است که موی زائد در فاز آناژن فعال قرار دارند. برای ماندگاری لیزر موهای زائد جلسات لیزر باید در زمان مشخص و در تعداد جلسه موردنیاز انجام شوند.

۴. هورمون‌ها عامل مهم در دوام لیزر موهای زائد

هورمون‌ها از عواملی هستند که فرایند لیزر را مختل می‌سازند. سطح بالای هورمون‌ها باعث رشد سریع‌تر موهای زائد می‌شود و لیزر را بی‌تأثیر می‌سازد. سالم‌بودن بدن و رفع دلایل به‌هم‌ریختگی هورمون‌ها از عوامل مؤثر در ماندگاری لیزر موهای زائد است.  به هم ریختن هورمون‌ها بر اثر عواملی چون بارداری، یائسگی و… باعث افزایش حجم و ضخامت موهای زائد شده و چرخه رشد مو تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، اختلالات عملکرد تیروئید، هیپرپلازی آدرنال و هیپر پرولاکتین می‌تواند از عوامل هستند که باعث رشد مجدد مو می‌شوند.

روش افزایش دوام لیزر مو

روش افزایش دوام لیزر مو

برای ماندگاری لیزر موهای زائد و افزایش تأثیرگذاری لیزر نیاز به رعایت و انجام یک سری اصول و راهکار است. انجام این کارها بیش از ۸۰ درصد موی زائد را حذف می‌سازد و از رشد مجدد آن جلوگیری می‌کند. چند روش افزایش دوام لیزر مو در ادامه آمده است.

  • شیو قبل از لیزر: اندازه موی زائد برای لیزر نباید بیشتر از ۱ الی ۵ میلی‌متر باشد؛ چراکه موی بلند باعث جذب حرارت در سطح پوست می‌شود و کندن مو از ریشه دیگر فولیکولی برای جذب حرارت باقی نمی‌گذارد.
  • شیونکردن در طول جلسات: پروسه دفع مو دو تا سه هفته طول می‌کشد؛ پس برای ماندگاری لیزر موهای زائد در بین جلسات درمانی شیو و اپیلاسیون موی زائد ممنوع است و اصلاً نباید به موها دست زد.
  • رعایت نظم و توالی در جلسات لیزر: در لیزر موهای زائد بین ۶ تا ۸ جلسه درمان برای حذف موهای زائد نیاز است. جلسات باید به صورت متوالی در فواصل معین انجام شوند و پس از آن به ۲ الی ۴ جلسه از فردی به فرد دیگر متفاوت در سال نیاز است.
  • مدت‌زمان پالس: برای ماندگاری لیزر موهای زائد مدت‌زمان پالس باید کمتر از زمان استراحت حرارتی فولیکول مو باشد.
  • طول‌موج: برای موهای روشن و پوست تیره طول‌موج‌های بلند (۸۰۰ نانومتر و بیشتر) و برای موهای تیره و پوست روشن، دامنه کم طول‌موج (۶۵۰ تا ۷۰۰ نانومتر) نیاز است.
  • اندازه سری دستگاه: هرچه سری بزرگ‌تر باشد، پراکندگی نور در داخل کاهش‌یافته و نفوذ به عمق بیشتر می‌شود.
  • تمیز بودن پوست و استفاده‌نکردن از دئودورانت و لوسیون قبل از لیزر
  • قرارنگرفتن در معرض نور خورشید
  • آرایش‌نکردن پس از لیزر
  • انتخاب اپراتور ماهر برای لیزر
  • استفاده‌نکردن از پمادهای بی‌حسی
  • نپوشیدن لباس تنگ و آلوده
  • رعایت ممنوعیت های دارویی
  • دوش‌نگرفتن تا ۲۴ ساعت پس از لیزر
  • خودداری از لمس پوست
  • جلوگیری از تعریق زیاد بدن
روش افزایش دوام لیزر مو

جمع‌بندی

در شروع پروسه درمانی لیزر باید به مراجعین مشاوره داده شود تا انتظارات واقع‌بینانه‌ای از لیزر داشته باشند. در این روش موهای زائد به‌صورت کامل حذف نمی‌شود؛ بلکه موهای زائد به‌صورت دائمی کاهش می‌یابند و در حجم و ضخامت کم‌رشد می‌کنند. ماندگاری لیزر موهای زائد همیشگی نیست و امکان رشد مجدد مو هست؛ چراکه در لیزر همه فولیکول‌های مو نمی‌سوزند؛ بلکه بعضی از آن‌ها آسیب‌دیده یا در فاز استراحت هستند که باگذشت زمان رشد می‌کنند. شیوکردن موی زائد قبل از لیزر یک روش افزایش دوام لیزر مو است.

اگر موی زائد در اندازه مناسب باشد حرارت ساطع شده توسط فولیکول مو جذب می‌شود و لیزر نتیجه‌ای رضایت‌بخش خواهد داشت. عوامل مختلفی چون هورمون‌ها، ژنتیک، ضخامت و رنگ مو و همچنین رنگ پوست در دوام لیزر موهای زائد مؤثرند. هرچه مو تیره‌تر و پوست روشن‌تر باشد پیازچه مو راحت‌تر می‌سوزد و رشد موی زائد متوقف می‌شود. بهتر است قبل از لیزر از لوسیون بدن استفاده نشود، سطح پوست تمیز، موی زائد شیو شده و از قرارگرفتن در نور آفتاب خودداری شود تا نتیجه بهتری از لیزر حاصل شود.

مجموعه آفرودیت لیزر یکی از معتبرترین واردکنندگان دستگاه‌های لیزر است. این مجموعه جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر و جوانسازی را همراه با پشتیبانی فنی فروش در اختیار مجموعه‌داران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه لیزر می‌توانید از محصولات دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا