شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

اپیلاسیون قبل از لیزر؛ چرا قبل از لیزر نباید اپیلاسیون کنیم؟

بسیاری از مراکز تخصصی لیزر انجام اپیلاسیون قبل از لیزر را مردود می‌دانند؛ زیرا اپیلاسیون با خارج‌کردن موها از ریشه موجب عدم تاثیرگذاری لیزر خواهد شد. تاثیر اپیلاسیون بر لیزر موجب می‌شود که حتی با انجام دقیق و منظم جلسات لیزر باز هم شاهد رویش مجدد موهای زائد باشیم.

بررسی تفاوت لیزر و اپیلاسیون نشان می‌دهد که تفاوت اساسی بین نحوه عملکرد این دو روش وجود دارد و انجام این دو تکنیک با هم از تاثیر لیزر به‌شدت می‌کاهد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی ازجمله بهترین دستگاه های لیزر، لاغری و تناسب اندام و… با ما همراه باشید تا به بررسی تاثیر اپیلاسیون بر لیزر و بایدها و نبایدهای آن بپردازیم.

آشنایی با لیزر موهای زائد

آشنایی با لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد از گذشته تاکنون یک دغدغه مهم برای تمام افراد اعم از مرد و زن بوده است. در گذشته از روش‌های سنتی حذف موهای زائد برای خلاصی از شر این موها استفاده می‌شد. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از: اپیلاسیون، موم، بند انداختن، کرم و پودر موبر، وکس، تراشیدن با تیغ و … . امروزه روش‌های بهتری برای حذف موهای زائد ابداع شده‌اند که در برابر روش‌های سنتی مزایای بیشتری دارند.

روش‌های قبلی تقریبا هر چند روز یک‌بار نیازمند تمدید و تکرار هستند و ممکن است ایجاد زخم یا حساسیت نمایند؛ اما روش‌های جدیدتر مانند لیزر موهای موهای زائد و حذف موهای زائد با الکترولیز می‌توانند این موها را برای همیشه از بین ببرند و پوستی لطیف و زیبا به فرد هدیه بدهند. در ادامه به تفصیل درباره لیزر موهای زائد و علت ممنوعیت اپیلاسیون قبل از لیزر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپیلاسیون قبل از لیزر

اپیلاسیون یک لغت فرانسوی است که به معنای ازبین‌بردن موهای زائد است. این روش به حذف موها از ریشه کمک می‌کند. اپیلاسیون به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود. موم گرم معمولا نتیجه بهتری دارد. در این روش ابتدا موم را تا دمای مناسب گرم کرده و سپس روی سطح بدن پخش می‌کنند. سپس یک پارچه روی آن قرار داده و موم را با پارچه با یک حرکت سریع برمی‌دارند؛ اما انجام اپیلاسیون قبل از لیزر ممنوع است. این موضوع به دلیل تفاوت لیزر و اپیلاسیون و خارج‌کردن موها از ریشه در اپیلاسیون است.

درصورتی‌که برای نتیجه‌بخشی مطلوب لیزر بهترین روش تراشیدن موها است تا به ریشه آسیب وارد نکند. دستگاه لیزر با تابش پرتویی با طول‌موج مشخص بر روی پوست موجب آسیب به فولیکو‌ل‌های مو شده و رشد آن‌ها را متوقف کرده و موها را از بین می‌برد. تاثیر اپیلاسیون بر لیزر موجب می‌شود که مو از ریشه خارج شده و بنابراین اصلا فولیکولی برای تاثیر لیزر وجود نخواهد داشت. این امر باعث می‌شود که حتی پس از انجام لیزر هم شاهد رویش موها با همان قوت گذشته باشیم.

 تاثیر‌ اپیلاسیون بر لیزر

اپیلاسیون قبل از لیزر؛ تاثیر‌ اپیلاسیون بر لیزر چگونه خواهد بود؟

برخی افراد تصور می‌کنند که تاثیر اپیلاسون بر لیزر موجب بهبود نتیجه زدودن موهای زائد می‌شود؛ اما این فکر کاملا نادرست است. اپیلاسیون موهای زائد نه‌تنها موجب افزایش تاثیر لیزر نخواهد شد؛ بلکه باعث کاهش اثر آن نیز می‌شود. یکی از مواردی که متخصصان لیزر بر آن تاکید دارند، این است که اپیلاسیون قبل از لیزر حداقل باید با انجام آن یک فاصله یک‌ماهه داشته باشد. رعایت این موضوع باعث می‌شود که لیزر بتواند تمام موهای زائد را حذف نماید.

پرتوهای لیزر با تاثیر بر ملانین موجود در فولیکول‌های مو موجب آسیب به ریشه مو شده  و آن را از بین خواهند برد. شاید در صورت انجام اپیلاسیون قبل از لیزر موها برای مدتی رشد نکنند؛ اما قطعا این تاثیر موقتی خواهد بود. اپیلاسیون با حذف فولیکول‌های مو، موجب کاهش تاثیر لیزر خواهد شد. همچنین در اپیلاسیون با کنده‌شدن ریشه موها، ریشه برای رشد مجدد بهتر تحریک و تقویت خواهد شد.

درحالی‌که هدف لیزر ضعیف کردن فولیکول‌های مو است نه تقویت‌کردن آن‌ها! این دلایل برای ممنوعیت انجام اپیلاسیون قبل از لیزر کافی هستند. حتی کسانی که بعد از اتمام دوره لیزر حذف موهای زائد، مجددا از اپیلاسیون استفاده می‌کنند، احتمال برگشت موهای ضخیم خود را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

شیو کردن موهای زائد روشی مطمئن و جایگزین اپیلاسیون قبل از لیزر

 

شیو کردن موهای زائد روشی مطمئن و جایگزین اپیلاسیون قبل از لیزر

شیوکردن موها قبل از لیزر هیچ‌یک از مشکلات ذکر شده را ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا موها را از روی سطح جدا کرده و آسیبی به ریشه وارد نمی‌کند. استفاده از کرم‌های موبر نیز حداقل از دو هفته قبل از لیزر توصیه نمی‌شود. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند که فاصله بین بندانداختن با لیزر نیز حداقل یک هفته باشد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، یک نکته بسیار مهم نیز برای دریافت نتیجه مطلوب از لیزر وجود دارد و آن لزوم انجام درمان لیزری در مراکز تخصصی معتبر و تحت نظارت مستقیم پزشک متخصص است. اپراتور باتجربه می‌تواند با تنظیم درست و دقیق دستگاه متناسب با پوست و موی شما، ابتدا به دریافت نتیجه دلخواه شما کمک کند و از آن مهم‌تر عوارض را به صفر برساند.

جمع‌بندی

اپیلاسیون قبل از لیزر موجب می‌شود که با حذف کامل ریشه مو، امکان تاثیر لیزر بر فولیکول‌های مو از بین برود. به دلیل تاثیر اپیلاسیون بر لیزر مراکز زیبایی به افراد توصیه می‌کنند که قبل از انجام لیزر موهای زائد خود را تنها با کمک یک تیغ بتراشند تا آسیبی به ریشه وارد نشود. تفاوت لیزر و اپیلاسیون در نوع تاثیر آن‌ها بر حذف موها و میزان ماندگاری آن است.

برای تاثیر بیشتر لیزر در حذف موهای زائد به پزشکان و کلینیک‌های زیبایی توصیه می‌کنیم که از شرکت‌های معتبر، دستگاه‌های لازم در این زمینه را خریداری کنند. آفرودیت لیزر، در زمینه لیزر و همچنین پزشکی پیشرفته‌ترین تجهیزات را از تولیدکنندگان جهان خریداری و به جامعه پزشکی عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر و دیگر محصولات می توانید با مراجعه به وب سایت با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا