شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری مثبت است یا منفی؟

آیا شما هم به فکر رفع موهای زائد با لیزر هستید؛ اما تصورتان این است که تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری مثبت است؟ باید گفت خیر، اگر بخواهیم در مورد تاثیر لیزر بر باروری صحبت کنیم باید بگوییم که لیزر بر روی باروری یا ناباروری هیچ‌گونه اثر منفی ندارد.لیزر موهای زائد نمی‌تواند باعث ناباروری شود. تنها ناحیه‌ای که تحت‌تأثیر لیزر قرار می‌گیرد سطح پوست، رنگ‌دانه و فولیکول‌های مو است.

لیزر نمی‌تواند به اندام‌های داخلی یا تخمدان‌ها نفوذ کند؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که لیزر موهای زائد تأثیری بر توانایی شما برای باردارشدن نخواهد داشت. در این مقاله از آفرودیت لیزر قصد داریم به ارائه توضیحات بیشتری در خصوص رابطه بین لیزر و ناباروری بپردازیم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های لیزری طراحی و تولید شده‌اند که با اثرگذاری روی پیاز مو، باعث ازبین‌رفتن آن برای مدت‌زمان طولانی می‌شوند. در واقع لیزر موهای زائد به‌روزترین روش برای ازبین‌بردن دائمی موهای زائد بدن و صورت خانم‌ها و آقایان است. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زیبایی محبوب است که شامل استفاده از فناوری لیزر، برای حذف دائمی موهای زائد از ناحیه بیکینی است. برخلاف باور یک‌سری از افراد باید گفت تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منفی است.

لیزر، اغلب بر سایر روش‌های حذف موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون ترجیح داده می‌شود؛ زیرا راه‌حلی طولانی‌مدت ارائه می‌دهد و احتمال رشد موهای درون روییده و تحریک شده را کاهش می‌دهد. این درمان شامل استفاده از لیزر برای هدف قراردادن فولیکول‌های مو است که بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن‌ها را از بین می‌برد. یکی از دلایل خودداری برخی افراد از انجام لیزر، ترس از عوارض آن است. این ترس به عدم داشتن اطلاعات کافی دررابطه‌با این عمل برمی‌گردد. یکی از دلایل این ترس تصور غلط افراد از عمق نفوذ لیزر در لایه‌های پوست است.

آیا تاثیر لیزر بر باروری یا ناباروری مثبت است؟

قبل از هر توضیحی باید گفت ناباروری هیچ ارتباطی با لیزر ندارد؛ درواقع تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منفی است. هنگام لیزر موهای زائد، عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست، تنها در بازه نیم تا یک‌سانتی‌متری قرار می‌گیرد و این میزان در حدی است که لیزر فقط به ناحیه ریشه مو برسد و در بافت پوست شما بیشتر نرود. تأثیر لیزر بیکینی بر تخمدان، یکی از نگرانی‌هایی است که بسیاری از خانم‌ها نسبت به آن حساس هستند. امروزه مقالات علمی ثابت کرده‌اند که لیزر موهای زائد بیکینی بر تخمدان‌ها تأثیر منفی ندارد و درواقع تأثیر لیزر بر باروری یا ناباروری منفی است؛ زیرا که لیزر و باروری یا ناباروری، هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد، دستگاهی ایمن شناخته شده و تاکنون عوارضی در این مورد از نظر علمی ثابت نشده است. درحالی‌که عوارض جانبی جزئی مثل درد کم، سوزش، خارش، التهاب و قرمزی در ناحیه لیزر شده بسیار عادی بوده و صرفاً برای افرادی که پوست حساسی دارند پیش می‌آید.

آیا لیزر موهای زائد در درازمدت عوارض جانبی دارد؟

آیا لیزر موهای زائد در درازمدت عوارض جانبی دارد؟

متخصص‌ترین پزشکان زیبایی بیان می‌کنند که هیچ عارضه جانبی طولانی‌مدتی برای لیزر موهای زائد شناخته نشده است؛ اما عوارض جانبی کوتاه‌مدت و موقتی برای انجام این اقدام زیبایی وجود دارد. بااین‌حال تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منتفی است. در این قسمت دو مورد از این عوارض جانبی را ذکر می‌کنیم:

۱. قرمزی و تورم

برای از بین ‌بردن موهای زائد، لیزر باید فولیکول‌های موی شما را هدف قرار دهد. در طول این فرایند، هدف لیزر آسیب جدی واردکردن به فولیکول‌های مو است تا نتوانند به رشد خود ادامه دهند. در طول فرایند آسیب‌زدن ایمن به فولیکول‌های مو، ممکن است شما کمی قرمزی و تورم موقتی را تجربه کنید.

۲. تغییر رنگ موقت پوست

این موضوع کاملاً به رنگ پوست شما بستگی دارد. برخی از مراجعینی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، ممکن است رنگ‌دانه‌های پوستی روشن‌تری را بعد از لیزر موهای زائد تجربه کنند. آن دسته از مراجعینی که رنگ پوست روشن‌تری دارند ممکن است رنگ‌دانه‌های پوستی تیره‌تری را پس از لیزر موهای زائد تجربه کنند. این تغییرات در رنگ پوست می‌تواند با قرارگرفتن در معرض نور خورشید تشدید شود. به همین دلیل است که ما به‌شدت توصیه می‌کنیم که پس از درمان لیزر موهای زائد از قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.

تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری؛ مزایای لیزر بیکینی

علاوه بر این که تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منفی است باید گفت لیزر بیکینی موجب زیبایی و صافی پوست این ناحیه می‌شود و غیر از آن مزایای دیگری دارد که عبارت‌اند از:

  • هزینه کمتر برای تمام طول عمر در مقایسه با اپیلاسیون و سایر روش‌ها
  • عدم وجود درد یا ناراحتی ناشی از اپیلاسیون یا بندانداختن
  • عدم نیاز به رفع موهای زائد به طور منظم
  • پوستی صاف و یک‌دست
  • عدم رشد موهای زیر پوستی
  • سریع و مؤثربودن
  • ایجاد ناراحتی کمتر برای پوست
  • کاهش رشد بیش از حد مو

تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری؛ نحوه لیزر بیکینی

در جلسه درمان، اشعه لیزر با طول‌موج مناسب جهت ازبین‌بردن و رفع موهای زائد به ناحیه موردنظر برخورد می‌کند. پس از اتمام جلسه درمانی از کرم‌های ترمیم‌کننده و ضدالتهاب در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود و باید به مدت چند ساعت روی پوست باقی بماند. موج ساطع شده از دستگاه لیزر در ازبین‌بردن موهای نازک، از پوست عبور کرده و بر رنگ‌دانه یا ملانین موجود در فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و باعث ازبین‌بردن موهای زائد می‌شود. انرژی لیزر به بافت‌های زیرپوستی و به‌خصوص به لایه عضلانی شکم که از حفره شکمی محافظت می‌کند، نفوذ نمی‌کند، بنابراین نمی‌تواند روی تخمدان تأثیر بگذارد در نتیجه تأثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منفی است.

موارد منع لیزر موهای زائد

موارد منع لیزر موهای زائد

برخی مدعی هستند تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری می‌تواند مثبت باشد؛ اما از نظر علمی اثبات نشده است؛ چراکه در تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری اشعه لیزر تنها بر رنگ‌دانه‌های فولیکول‌های ریشه مو است و نفوذ عمیقی به پوست ندارند. میزان نفوذ اشعه دستگاه‌های لیزر موهای زائد کمتر از یک میلی‌متر است از همین رو این ادعا که لیزر موهای زائد موجب نازایی می‌شود ادعایی غیرعلمی و اثبات نشده است. انجام لیزر برای افراد زیر ممنوع است:

  • اگر فرد سابقه‌ی تب‌خال دارد باید قبل از لیزر و بعد از آن از درمان‌های ضدویروسی استفاده کند تا از عود تب‌خال پوستی و شدید شدن وضعیت آن جلوگیری کند.
  • بارداری و شیردهی
  • افراد مبتلا به سرطان در حال انجام شیمی‌درمانی یا اشعه‌درمانی
  • هورمون‌درمانی

عوارض لیزر موهای زائد

به‌طورکلی لیزر موهای زائد عوارض جدی، جبران‌ناپذیر و طولانی‌مدت به همراه ندارد و برخلاف تصور بسیاری از افراد به لحاظ علمی ثابت شده است که تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری منفی است؛ اما ممکن است لیزر، در برخی افراد که پوست‌نازک و حساسی دارد یک‌سری عوارض خفیف و کوتاه‌مدت داشته باشد که عبارت‌اند از:

۱. درد

برای کاهش درد، بلافاصله بعد از لیزر از کمپرس سرد استفاده کنید. درد عارضه‌ای موقتی است و خودبه‌خود برطرف می‌شود. جهت جلوگیری از درد می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از لیزر ناحیه مورد نظر از پماد بی حسی نظیر زایلاپی استفاده کنید.

۲. قرمزی و التهاب

استفاده از کمپرس سرد یا ژل بعد از لیزر، راهکارهای مؤثری برای رفع قرمزی و التهاب هستند. این عارضه هم موقت بوده و خودبه‌خود برطرف می‌شود. اگر قرمزی و التهاب خیلی شدید باشد، می‌توان از استروئیدهای موضعی استفاده کرد که بهتر است دراین‌خصوص با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

۳. تغییر رنگ پوست

یکی از عوارض لیزر که ماندگاری زیادی دارد، تغییر رنگ پوست است. برای رفع این مشکل می‌توان از کرم‌های سفیدکننده، لایه‌بردارها یا تزریق استروئید استفاده کرد. لکه‌های تیره یا روشن پوستی بین چند ماه تا چند سال ماندگار هستند. البته احتمال وقوع این عارضه بسیار نادر است.

عوارض لیزر موهای زائد

۴. سوختگی و تاول

 این عارضه زمانی رخ می‌دهد که دستگاه لیزر قدیمی باشد یا اپراتور لیزر تجربه‌ی کافی جهت انجام لیزر نداشته باشد. درمان این عارضه به شکل مراقبتی یا حمایتی است؛ یعنی باید از پمادهای مخصوص سوختگی و داروهای مسکن استفاده کنید تا خودبه‌خود درمان شود. درصورتی‌که سوختگی شدید باشد، برای شما داروهای استروئیدی موضعی قوی تجویز خواهد شد که باید تا چند روز بعد از درمان استفاده کنید.

با‌توجه‌به اینکه تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری توسط متخصصین رد شده است؛ برای تاثیر گذاری بیشتر و حذف دائمی موهای زائد این ناحیه، انجام لیزر بیکینی با دستگاه تیتانیوم ۲۰۲۲ را پیشنها می‌کنیم. کیفیت و به‌روز‌بودن دستگاه، مهارت اپراتور و ارائه خدمات لیزر در محیطی حرفه‌ای و تمیز تجربه شیرینی را برای زیباجویان رقم می زند.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد بدن امروزه بسیار موردتوجه قرار رفته است به‌طوری‌که نه‌تنها بانوان بلکه آقایان هم برای رفع موهای زائد به کلینیک‌های پوست، مو، زیبایی و لیزر مراجعه می‌کنند. اما برخی از بانوان به دلیل ترس از تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری، از انجام آن خودداری می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم در خصوص تاثیر لیزر بر باروری اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

این شایعه که نازایی بعد از لیزر موهای زائد امکان دارد در اینترنت و فضای مجازی به طور قابل‌توجهی منتشر شده است؛ اما به لحاظ علمی صحت ندارد. اگر به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و در خصوص تاثیر لیزر بیکینی بر ناباروری از دکتر سؤال بپرسید، به‌راحتی به شما ثابت می‌کند که رفع موهای زائد بیکینی یا ناحیه تناسلی شما توسط لیزر نمی‌تواند باعث ناباروری شود.

در نتیجه باید گفت هیچ‌گونه رابطه بین لیزر و ناباروری اثبات نشده است؛ پس با خیال آسوده می‌توانید جهت رفع موهای زائد با لیزر اقدام کنید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه مفتخر است توانسته بهترین تجهیزات را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید برای خرید دستگاه لیزر موردنظرتان یا پرسش سؤالات مربوطه وارد سایت شوید و سؤالات خود را در قسمت تماس با ما با کارشناسان آنلاین مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا