شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

نکات مهم در جلسه اول لیزر موهای زائد

بسیاری از افرادی که برای اولین‌بار برای لیزر مراجعه می‌کنند نمی‌دانند برای جلسه اول لیزر موهای زائد آیا باید اقدام خاصی انجام دهند یا خیر. امروزه لیزر موهای زائد برای حذف این موهای ناخواسته در مراکز مختلفی زیبایی و پزشکی انجام می‌شود. به همین دلیل لازم است که اطلاعات کافی درباره آمادگی برای جلسه اول لیزر داشته باشیم. همچنین باید بعد از پایان اولین نوبت لیزر درباره شیو بعد از اولین جلسه لیزر به توصیه‌های اپراتور عمل کرد. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر تلاش می‌کنیم مهم‌ترین نکات مربوط به جلسه اول لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد روشی نوین و مطمئن

لیزر موهای زائد روشی نوین و مطمئن

یکی از تحولات مهم در تکنولوژی مربوط به پزشکی، ساخت دستگاه‌های پیشرفته برای لیزر موهای زائد است. تأثیر روش‌های سنتی و معمول برای حذف موهای ناخواسته موقتی هستند. از طرف دیگر روش‌های معمول مانند ژیلت، اپیلاسیون، وکس و… علاوه بر صرف هزینه دائمی، عوارض داشته و دردناک هستند. به همین دلیل لیزردرمانی برای حذف موهای زائد بهترین روش برای این کار است.

آمادگی برای جلسه اول لیزر، تکمیل جلسات درمانی، شارژ سالیانه که توسط اپراتور لیزر تعیین می‌شود و رعایت نکات قبل و بعد از جلسات، اهمیت زیادی در اثربخشی لیزر موهای زائد دارد. رعایت نکات مربوط  به جلسه اول لیزر موهای زائد در تعیین نتیجه مثبت نهایی نقش مهمی دارد.

جلسه اول لیزر موهای زائد

قبل از اقدام برای لیزر موهای زائد باید نکات مهمی را رعایت کرد؛ زیرا عدم توجه به آن‌ها میزان اثربخشی لیزردرمانی را کاهش می‌دهد. اقدامات مربوط به آمادگی برای جلسه اول لیزر عبارت‌اند از:

  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید ۱۴ روز قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد، یا باید حداقل به کمترین میزان کاهش یابد.
  • عدم برنزه کردن پوست ۱۴ روز قبل از اولین جلسه لیزر: برنزه کردن پوست قبل از جلسه اول لیزر نتایج مثبت لیزردرمانی را به میان زیادی کاهش می‌دهد.
  • عدم انجام اپیلاسیون، وکس و… ۱۴ روز قبل از رفتن برای جلسه اول لیزر به‌عنوانیکی از موارد مهم آمادگی برای جلسه اول لیزر
  • شیوکردن ناحیه تحت لیزر با ژیلت یا تیغ اصلاح برای رسیدن به نتیجه مطلوب لیزردرمانی
  • پاک بودن قسمت تحت لیزر از هرگونه مواد آرایشی، کرم، عطر و ادکلن (این مورد برای تمام جلسات لیزر الزامی است)
  • ترجیحاً در دوره قاعدگی برای لیزر اقدام نکنید.

البته بسیاری از موارد تنها مربوط به جلسه اول لیزر موهای زائد نیست و قبل از تمام جلسات لیزر باید آن‌ها را رعایت کرد. رعایت این نکات برای دستیابی به مزایای لیزر موهای زائد الزامی است.

تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب لیزردرمانی

تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب لیزردرمانی

در حال حاضر لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌های موجود برای ازبین‌بردن موهای ناخواسته است. در مقایسه با روش‌های معمول مانند اپیلاسیون، الکترولیز، وکس و… لیزردرمانی ماندگاری بیشتری دارد. بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد، متوجه کاهش رشد موهای زائد خواهید شد.

البته برای اینکه این اثرات دوام بیشتری داشته باشند باید جلسات درمانی را طبق برنامه تعیین‌شده رعایت کرد و از دستگاه‌های کاملاً مجهز و پیشرفته استفاده کرد. دستگاه لیزر تیتانیوم، جنسیس اچ آر و دستگاه لیزر جرمنی اس اچ آر از جمله بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند.

قبل از مراجعه برای جلسه اول لیزر موهای زائد باید برنامه خود را طوری تعیین کنید که بتوانید تمام جلسات را به‌صورت منظم شرکت کنید. باید به‌خاطر داشت که موهای زائد با اولین جلسه درمان فوراً از بین نمی‌روند و برای دستیابی به نتایج کاملاً رضایت‌بخش باید دوره درمان را کامل کرد.

معمولاً دوره درمان استاندارد به ناحیه تحت درمان، نوع پوست، مو و جنسیت بستگی دارد. براین‌اساس متخصصان برای دستیابی به نتیجه دلخواه ۶ تا ۸ جلسه درمان توصیه می‌کنند.

دلیل تکرار مداوم و منظم جلسات لیزردرمانی

همان‌طور که گفته شد معمولاً انجام ۶ الی ۸ جلسه درمانی لازم است تا به نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد دست یافت. تعداد جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبلاً ذکر شد. دلیل تکرار جلسات این است که فرایند رشد مو چرخه‌ای است و از سه مرحله تشکیل می‌شود. در لیزر موهای زائد موهایی که در چرخه رشد هستند مورد هدف قرار می‌گیرند. اشعه لیزر بر فولیکول‌های مو تأثیر گذاشته و آن‌ها را ضعیف می‌کند. با تکرار مداوم جلسات، فولیکول‌ها به‌تدریج قدرت رشد خود را ازدست‌داده و آرام‌آرام از بین می‌روند.

به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد، موها فوراً از بین بروند. البته به این صورت هم نیست که هیچ تغییری رخ ندهد و در همان جلسات ابتدایی شاهد کاهش رشد موها خواهید بود.

جلسه اول لیزر موهای زائد؛ شیو بعد از اولین جلسه لیزر

جلسه اول لیزر موهای زائد؛ شیو بعد از اولین جلسه لیزر

ممکن است برای برخی افراد آمادگی برای جلسه اول پر از استرس و سؤال باشد. شما نباید در این زمینه نگران باشید. تنها کافی است قبل از مراجعه برای جلسه اول لیزر موهای زائد، به تمام توصیه‌های متخصص گوش کرده و هنگام مراجعه اول، آن‌ها را رعایت کنید. از دیگر نکات مربوط به جلسه اول لیزردرمانی شیو بعد از اولین جلسه لیزر است. اغلب کلینیک‌های لیزر به‌عنوان آمادگی برای جلسه اول لیزر، توصیه می‌کنند که مراجعان ۲۴ قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد، آن‌ها را با ژیلت حذف کنند.

توصیه مهم‌تر در این باره مربوط به شیو کردن بعد از اولین جلسه لیزر است که باید آن را کاملاً رعایت کرد. بعد از اولین جلسه و همچنین سایر جلسات بهتر است پوست ناحیه تحت لیزر چند روز استراحت کند و ۷ تا ۱۰ روز بعد از لیزر درمانی، شیو بعد از لیزر انجام شود.

عوارض شیو بعد از اولین جلسه لیزر

مانند تمام روش‌های درمانی حذف موهای زائد، لیزردرمانی نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. البته این عوارض موقت و ناچیز هستند. میزان عوارض ناشی از لیزر موهای زائد به دستگاه لیزر نیز بستگی دارد. به همین دلیل استفاده از دستگاه‌های لیزر باکیفیت همچون دستگاه لیزر الکس دایود رافائل یا لیزر الکس دایود آیس پلاس عوارض لیزردرمانی را به حداقل می‌رساند. از جمله این عوارض می‌توان به قرمزی و تورم خفیف اشاره کرد که دو ساعت تا حداکثر دو روز بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد از بین خواهند رفت.

عوارض شیو بعد از اولین جلسه لیزر

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های جدیدی است که در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد نتایج بهتری از خود نشان داده است. افرادی که برای جلسه اول لیزر موهای زائد مراجعه می‌کنند ممکن است درمورد احتمال خطر یا عوارض ناشی از لیزردرمانی نگران باشند. لیزردرمانی یکی از روش‌های مؤثر است و عوارض ناچیزی دارد؛ به‌ویژه اگر از دستگاه‌هایی با برندهای معتبر و پیشرفته استفاده شود. به‌عنوان آمادگی برای جلسه اول لیزر بهتر است توصیه‌های متخصص یا اپراتور لیزر را گوش داده و تمام آن‌ها را اجرا کنید.

از دیگر نکات در این زمینه شیو بعد از اولین جلسه لیزر است. معمولاً بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد و جلسات بعدی حداقل ۴ روز و حداکثر ۷ تا ۱۰ روز به پوست صورت استراحت دهید و شیو نکنید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید قسمت تحت درمان را شیو کنید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی و لیزر است و بهترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دستگاه لیزر و خرید دیگر تجهیزات پزشکی با کارشناسان ما در آفرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا