شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر صورت؛ نکات مهم لیزر موی صورت

حذف موهای زائد یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زیبایی پوست صورت و بدن تأثیر دارد. وجود موهای زائد در صورت علاوه بر ظاهر ناخوشایند ممکن است باعث بروز جوش‌های چرکی و تحریک‌شدن مداوم پوست نیز شود. لیزر موی زائد صورت در حال حاضر یکی از روش‌های نوین برای حذف موهای زائد صورت است. امروزه با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر می‌توان به طور دائمی موهای زائد را از بین برد و این روش به طور گسترده در بیشتر کلینیک‌های زیبایی برای لیزر موی صورت بانوان و آقایان استفاده می‌شود. برای تاثیر لیزر بر موهای صورت رعایت نکاتی لازم و ضروری است که در ادامه توضیح داده شده است.

چگونگی لیزر موی صورت

چگونگی لیزر موی صورت

پوست صورت بسیار حساس بوده و حذف موهای زائد از این ناحیه بر زیبایی آن تأثیرگذار است. لیزر موهای زائد صورت یک روش دائمی برای حذف موهای زائد در منطقه صورت است که با استفاده از انرژی نوری لیزر انجام می‌شود. در این روش یک دستگاه لیزر با طول‌موج خاص به پوست ناحیه صورت اشعه داده و در نتیجه موهای زائد از بین می‌روند. استفاده از روش لیزر موی صورت دارای مزایای زیادی است؛ به‌عنوان‌مثال دقت بالای این روش و قابلیت تنظیم طول و شدت لیزر از مزایای آن هستند.

لیزر موی صورت با استفاده از فناوری لیزر به این صورت است که با انتشار انرژی نوری با طول‌موج خاص، موهایی که در نزدیکی فولیکول‌هایشان قرار دارند را از بین می‌برد. ملانین‌ها، رنگ‌دانه‌هایی هستند که در پوست وجود دارند و سبب تشکیل رنگ طبیعی پوست می‌شوند. لیزر با برخورد به ملانین انرژی خود را به آن منتقل کرده و سپس به فولیکول مو نفوذ می‌کند، موجب تخریب آن می‌شود و در نتیجه موهای ناخواسته از بین می‌روند.

شرایط لیزر موهای صورت

لیزر موی صورت برای برداشتن موهای زائد صورت یک روش پر کاربرد در زمینه زیبایی است. استفاده از این روش در برخی شرایط ممکن است مورد توصیه قرار گیرد؛ اما برخی محدودیت‌ها و شرایط وجود دارد که قبل از استفاده از این روش باید مدنظر قرار داده شود. رنگ و ضخامت موها یکی از شرایط مهم برای استفاده از لیزر موی زائد صورت است. دستگاه‌های موجود برای حذف موهای زائد، بیشتر بر روی موهای تیره و ضخیم تأثیرگذار هستند و تاثیر لیزر بر موهای کرکی، موهای روشن و نازک کمتری دارند. قبل از استفاده از روش لیزر موی صورت باید از پزشک خود بپرسید که آیا لیزر برای نوع موهای شما مناسب است یا خیر.

وضعیت پوست یکی دیگر از شرایط مهم برای استفاده از روش لیزر موی صورت است. پوست باید سالم و بدون عفونت باشد تا استفاده از این روش برای برداشتن موهای زائد صورت امکان‌پذیر باشد. وجود آفتاب‌سوختگی، جوش‌های قوی، زخم‌های باز یا بیماری‌های پوستی می‌تواند موجب محدودیت در استفاده از لیزر شود.

یکی دیگر از موارد سابقه پوستی است که باید در نظر گرفته شود. درصورتی‌که قبلاً از لیزردرمانی برای برداشتن موها استفاده  و عوارض جانبی از جمله افزایش رشد موها را تجربه کردید، ممکن است استفاده مجدد از این روش پیشنهاد نشود. به‌طورکلی لیزر موی صورت نیاز به‌دقت و همراهی پزشک متخصص دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای لیزر موی زائد صورت باید از پزشک خود مشاوره بگیرید. همچنین رعایت دستورات و نکات پس از انجام لیزر بسیار مهم است تا از عوارض جدی مثل عفونت و آسیب‌های پوستی جلوگیری شود.

مراقبت‌ های قبل از لیزر موی صورت

مراقبت‌ های قبل از لیزر موی صورت

قبل از انجام لیزر موی زائد صورت رعایت نکاتی لازم است که در زیر بیان شده است.

  • از قرارگرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن خودداری کنید. در معرض آفتاب قرارگرفتن قبل یا بعد از لیزر می‌تواند موجب تیره‌شدن پوست در مناطقی که تحت لیزر هستند شود. سعی کنید از آفتاب بپرهیزید و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.
  • پوست خود را قبل از انجام لیزر به طور کامل از آرایش و کرم‌های ضدآفتاب پاک کنید. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و مواد آرایشی می‌تواند اثربخشی را کاهش و حتی باعث بروز عوارض جانبی متفاوتی شود.
  • بعد از انجام لیزر، از استفاده محصولات تنظیم‌کننده و تولیدکننده ملانین مثل کرم‌های حاوی هیدرو کینون در مناطقی که تحت لیزر هستند خودداری کنید تا عوارض جانبی و تغییر رنگ پوست کاهش یابد.
  • در نهایت در صورت بروز هر گونه علایم و عوارض جانبی مثل التهاب، خارش یا قرمزی پوست موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از لیزر موی زائد صورت

یکی از مراقبت‌های بعد از لیزر برای کاهش موهای زائد صورت عدم گرم‌کردن پوست است که این گرم‌کردن ممکن است به‌وسیله استفاده از آب گرم یا قرارگرفتن در محیط گرم اتفاق افتد. بعد از لیزر موی صورت رعایت نکات دیگری هم لازم و ضروری است که در زیر به‌صورت موردی بیان شده است.

  • استفاده از کرم‌های ضدالتهاب، کیسه یخ و آب سرد برای کاهش ناراحتی بعد از جلسات لیزر
  • اجتناب از آفتاب و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم جهت حفظ رطوبت پوست
  • عدم استفاده از آرایش سنگین و محصولات شیمیایی قوی برای آرایش
  • رعایت نکات مراقبتی بعد از جلسات لیزر بر اساس توصیه‌های پزشک یا تکنسین
تعداد جلسات لیزر موی صورت

تعداد جلسات لیزر موی صورت

تعداد جلسات لیزر موی زائد صورت بستگی به چندین عامل دارد. نوع لیزر استفاده شده، رنگ و ضخامت موها، منطقه مورد درمان، واکنش پوست شما به لیزر از جمله عوامل تأثیرگذار بر تعداد جلسات لیزر است. اصولاً جهت کسب نتیجه مطلوب در لیزر موی صورت به طور معمول ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر به مدت ۴ تا ۸ هفته در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال تعداد دقیق جلسات معمولاً توسط پزشک یا تکنسین لیزر تعیین می‌شود. در هر جلسه لیزر، پوست شما به طور مداوم با تابش لیزر مواجه شده و موهای فعال در مرحله رشد خود توسط لیزر از بین می‌روند. با پیشرفت تعداد جلسات، تعداد موها کاهش می‌یابد و موهای جدید ضعیف‌تر و نازک‌تر می‌شوند. بعد از اتمام جلسات پیشنهادی امکان دارد نیاز به جلسات تکمیلی برای کنترل موهای جدید وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله شات لیزر؛ تعداد شات لیزر در نواحی بدن را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

لیزر موی زائد صورت روشی مؤثر و ماندگار است که در صورت انجام صحیح نتایج بسیار خوبی برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای کسب بهترین نتیجه و تاثیر لیزر بر موهای صورت سعی کنید هیچ یک از جلسات خود را از دست ندهید و از قرارگرفتن در معرض آفتاب چه قبل و چه در طول دوره درمان خودداری نمایید. همچنین از مو زدایی با اپیلاسیون، وکس و کرم‌های موبر در زمان لیزر موی صورت بپرهیزید.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان متخصص برتر دانشگاهی مفتخر است با سال‌ها تجربه در زمینه پوست، مو و زیبایی بهترین تجهیزات پزشکی را از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی عرضه دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تنوع و قیمت دستگاه لیزر و دیگر محصولات با کارشناسان مجموعه آفرودیت لیزر ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا