شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آیا لیزر مو و زگیل تناسلی باهم ارتباط دارند؟

ازبین‌بردن موهای زائد روش‌‌های مختلفی دارد؛ برای مثال روش‌هایی همچون شیو‌کردن و اپیلاسیون را می‌توان نام برد. به دلیل زمان‌بر بودن و موقتی بودن این روش‌ها افراد زیاد راغب به انجام این روش‌ها نیستند. روش کاربردی و ساده برای حذف موهای زائد لیزر است. بیکینی یکی از ناحیه‌های اصلی بدن هنگام انجام لیزر هم در خانم‌ها و هم آقایان است. لیزر با استفاده از نور متمرکز موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن از قبیل ناحیه تناسلی را از بین می‌برد. سؤالی که مطرح می‌شود آیا لیزر مو و زگیل تناسلی به هم ارتباط دارند؟

در جواب این سؤال می‌توان گفت لیزر موهای زائد می‌تواند در صورت عدم موارد بهداشتی باعث ایجاد زگیل تناسلی شود. همچنین از لیزر می‌توان برای درمان زگیل تناسلی استفاده کرد. فراموش نکنید که لیزر زگیل تناسلی یکی از بهترین روش‌های درمان این عارضه است. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی می‌پردازیم.

شناخت ویروس HPV

زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی و قابل‌انتقال است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. هم در زنان و هم مردان در ناحیه مقعد و اطراف ناحیه تناسلی دیده می‌شود. زگیل‌ها بیشتر به رنگ پوست یا کمی تیره‌تر هستند و در اطراف مقعد و واژن به دلیل مرطوب بودن و وجود باکتری مستعد رشد هستند. وجود آن‌ها باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود. هر فرد باید با رعایت بهداشت، خشک نگه‌داشتن این ناحیه و چکاپ‌های منظم از بروز این عارضه پیشگیری به عمل آورد. این بیماری کاملاً مسری است و در باشگاه‌ها و استخر می‌تواند انتشار پیدا کند. باتوجه‌به توضیحات داده شده در حالت کلی لیزر مو و زگیل تناسلی رابطه مستقیم ندارند.

لیزر مو و زگیل تناسلی؛ دلایل انتقال زگیل تناسلی چیست؟

لیزر مو و زگیل تناسلی؛ دلایل انتقال زگیل تناسلی چیست؟

باتوجه‌به اینکه عامل زگیل تناسلی ویروس است، به‌راحتی به افراد دیگر منتقل می‌شود. قبل از پرداختن به رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی بهتر است با دلایل این بیماری آشنا شوید. دلایل انتقال زگیل تناسلی عبارت‌اند از:

۱. رابطه جنسی

دلیل اساسی زگیل تناسلی رابطه جنسی واژینالی و مقعدی است. تماس پوست با پوست در ناحیه‌های مرطوب و مخاطی باعث انتقال سریع و آسان ویروس HPV یا همان زگیل تناسلی بین افراد می‌شود. در رابطه جنسی بدون دخول هم این ویروس قابلیت انتقال دارد. داشتن شرکای جنسی مختلف خطر ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش می‌دهد.

۲. لیزر زگیل تناسلی به دلیل اپیلاسیون

یکی از روش‌های حذف موهای زائد اپیلاسیون است. در این روش از موم یا ژل مخصوص و پد جهت برداشتن موها استفاده می‌شود. بهداشتی نبودن سالن اپیلاسیون و تمیز نبودن وسایل بهداشتی می‌تواند باعث انتشار ویروس زگیل تناسلی شود. با بردن وسایل شخصی مانند ملحفه و همچنین انجام اپیلاسیون در سالن‌های بهداشتی به پیشگیری از انتشار این ویروس و ایجاد زگیل تناسلی کمک می‌کند. برای آشمایی با تفاوت لیزر و اپیلاسیون می توانید با کلیک بر روی لینک، مقاله آموزشی مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید. 

۳. رابطه بین لیزر مو و زگیل تناسلی؛ لیزر ناحیه بیکینی

خانم‌ها به دلیل خطر لیزر مو و زگیل تناسلی همواره نگرانی‌هایی دارند. به دلیل حساسیت ناحیه بیکینی مهم است که این ناحیه همیشه تمیز نگه داشته شود. برای این کار بهترین و ساده‌ترین روش از بین ‌بردن موهای زائد است.

لیزر موهای زائد بیماری و عفونت ناحیه تناسلی را از بین می‌برد. به دلیل وجود رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی انتخاب کلینیک معتبر با بهترین دستگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تنوع دستگاه‌های لیزر زیاد است. بعضی از آن‌ها توانایی ازبین‌بردن مو به طور کامل را ندارند و باعث التهاب و سوختگی پوست می‌شود. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاه دایود و الکساندرایت هستند.

لیزر مو و زگیل تناسلی

لیزر مو و زگیل تناسلی

رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی مستقیم نیست. به‌طورکلی زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV که یک عفونت مقاربتی است ایجاد می‌شود. لیزر موهای زائد به طور مستقیم زگیل تناسلی را انتقال نمی‌دهد. فولیکول موهای زائد بدن از جمله اندام تناسلی توسط لیزر از بین می‌روند. لیزر با پرتو نور باعث انتقال زگیل تناسلی نمی‌شود؛ در واقع احتمال دارد ویروس حین فرایند لیزر انتشار پیدا کند. به دلیل خطای اپراتور، با برخورد پرتو به پوست ساییدگی یا بریدگی در ایجاد می‌شود و ویروس به‌راحتی به ناحیه تحت لیزر منتقل می‌شود.

علاوه بر این سرعت انتقال زگیل تناسلی بسیار زیاد است. این ویروس فقط از راه رابطه جنسی و همچنین رابطه دهانی و تماس با پوست قابل‌انتقال است، لیزر مو و زگیل تناسلی با عدم رعایت بهداشت در کلینیک‌های لیزر باعث انتقال این ویروس می‌شود. در صورت ابتلا حتماً بااطلاع به پزشک خود خطر گسترش زگیل تناسلی را کاهش دهید. بعد از بهبود زگیل تناسلی لیزردرمانی را شروع کنید. در نظر داشته باشید که برای پیشگیری از گسترش زگیل تناسلی حتماً باید رابطه جنسی ایمن را رعایت کنید و در صورت ابتلا به ویروس سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

راه ‌های جلوگیری از زگیل تناسلی

بسیاری از افراد از انجام لیزر ناحیه تناسلی به دلیل امکان ابتلا به زگیل تناسلی واهمه دارند. برای به‌حداقل‌رساندن رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی دوراه وجود دارد؛ از جمله استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد غیرتماسی که کاملاً بدون تماس با پوست کار می‌کند و بدین ترتیب امکان انتقال بیماری به صفر می‌رسد.

در مبحث لیزر مو و زگیل تناسلی درصورتی‌که لیزر موهای زائد تماسی باشد، راه دومی که وجود دارد این است که اپراتورها در معتبرترین مرکز لیزر موهای زائد از سلفون یکبار مصرف استفاده کنند. پوشاندن هند پیس لیزر از انتقال زگیل تناسلی به هر فرد پیشگیری می‌کند. البته قابل‌ذکر است که رعایت بهداشت و ضد عفونی‌ کردن دستگاه لیزر قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد هر فرد ضروری است.

 بهترین روش درمان زگیل تناسلی؛ لیزر زگیل تناسلی

 بهترین روش درمان زگیل تناسلی؛ لیزر زگیل تناسلی

یکی از روش‌هایی است که برای درمان زگیل تناسلی استفاده می‌شود لیزردرمانی است. لیزر زگیل تناسلی تأثیرگذار و بی‌خطر است. رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی یک رابطه غیرمستقیم است. همان‌طور که قبلاً گفتیم لیزر مو و زگیل تناسلی به دلیل بریدگی‌ها یا ساییدگی‌ها پوست ایجاد می‌شود و از طرفی زگیل تناسلی با لیزر درمان می‌شود. حین لیزردرمانی، یک پرتو پرانرژی نور به‌طرف زگیل‌ها گرفته می‌شود که بافت عفونی را از بین می‌برد.

درمان لیزر معمولاً در یک کلینیک توسط کارشناس مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود. این روش با بی حس‌کردن موضعی ناحیه به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. لیزردرمانی باهدف قراردادن بافت آسیب‌دیده به طور دقیق از آسیب بافت سالم جلوگیری می‌کند و خطرات و عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

رابطه بین لیزر و زگیل تناسلی رابطه مستقیمی نیست؛ اما لیزر مو و زگیل تناسلی می‌تواند به دلایلی از جمله عدم رعایت بهداشت، مراکز لیزر غیراستاندارد، استفاده از هند پیس‌های آلوده به ویروس زگیل تناسلی و حرفه‌ای نبودن اپراتور رخ دهد. درصورتی‌که شخصی به زگیل تناسلی آلوده باشد و لیزر موی زائد برای آن شخص انجام شود، حتماً هند پیس دستگاه به ویروس آلوده خواهد شد. در نتیجه زگیل تناسلی به‌راحتی به مراجعه‌کننده بعدی انتقال داده می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت اهمیت‌ندادن به مسائل بهداشتی در مراکز لیزر باعث بروز بیماری‌های پوستی و زگیل تناسلی می‌شود.

 در مراکزی که لیزر موی زائد را با استانداردهای تعیین شده و کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. معمولاً در این مراکز با استفاده از الکل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده هند پیس یا همان سر دستگاه را به طور مرتب تمیز می‌کنند. در برخی موارد مراجعه‌کنندگان می‌توانند از دستگاه لیزر موهای زائد غیرتماسی استفاده کنند.

این موضوع می‌تواند از انتقال ویروس به افراد دیگر جلوگیری کند. لیزر زگیل تناسلی جدیدترین روش برای ازبین‌بردن این ویروس و رابطه بین لیزر مو و زگیل تناسلی یک رابطه غیرمستقیم است. تاکنون بیش از ۹۰ درصد افراد با لیزر توانسته‌اند نتیجه موفقیت‌آمیزی بگیرند و بعد از مدتی بهبود یابند. با مراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات و دستگاه‌های زیبایی در زمینه لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی لاغری و تناسب اندام …. می توانید از مشاوره کارشناسان به صورت رایگان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا