شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

ضرورت ضد عفونی کردن دستگاه لیزر

ضد عفونی کردن دستگاه لیزر به دو بخش نواحی تماس با بدن و قسمت‌های غیرتماسی تقسیم می‌شود. تنها ناحیه تماس با بدن بیمار، قسمتی از هندل دستگاه است. تمیز نگه داشتن دستگاه لیزر برای جلوگیری از انتشار ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می‌شود به طور مرتب اقدام به تمیز کردن دستگاه لیزر موهای زائد به‌ویژه نمای بیرونی آن کنید. در حال حاضر یکی از چالش‌ها برای اغلب بانوان و آقایان در هنگام لیزر موهای زائد خود غیرقابل‌تعویض بودن هندپیس است.

 به‌طورکلی بعد از هر بار استفاده و در فواصل بین دو لیزر، هندپیس ها شستشو و ضدعفونی می‌شوند؛ ولی اغلب مراجعین مایل هستند از دستگاهی استفاده کنند که هندپیس آن‌ها دارای قابلیت تعویض است. دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲، یکی از دستگاه‌هایی است که قابلیت تعویض هندپیس را دارد.

ضد عفونی کردن دستگاه لیزر چه تاثیری در عمر آن دارد؟

ضد عفونی کردن دستگاه لیزر چه تاثیری در عمر آن دارد؟

زمانی که دستگاه لیزر بعد از استفاده تمیز نمی‌شود، دوده روی قطعات قرار گرفته و در نتیجه کارکرد دستگاه با مشکلات مواجه خواهد شد. هنگامی که دوده‌های ایجاد شده از سوختن متریال بر روی آینه دستگاه قرار می‌گیرد، موجب می‌شود به‌مرورزمان پرتو لیزر  با سرعت کمتری به عدسی برسد. در این حالت عدسی با توان کمتری پرتو را دریافت و به متریال انتقال می‌دهد.

در این شرایط تنها کاری که تکنسین می‌تواند انجام دهد این است که قدرت برش دستگاه لیزر را بیشتر کند. بیشترشدن قدرت برش دستگاه موجب می‌شود از عمر تیوب لیزر کم شود که در نتیجه کاهش عمر تیوب، طول عمر دستگاه لیزر نیز کاهش پیدا می‌کند. به‌طورکلی اگر ریل‌های دستگاه لیزر کثیف باشد، ممکن است دستگاه از کالیبره خارج شود و برش‌ها به‌درستی انجام نشود.

جهت روان‌تر شدن و بهتر حرکت‌کردن ریل‌ها می‌توانید روی ریل‌ها صابون خشک بکشید. با این کار می‌توان به طور چشمگیری عمر دستگاه برش و حکاکی لیزر را افزایش داد. ضد عفونی کردن دستگاه لیزر کمک می‌کند تا عمر دستگاه بیشتر شود.

ضد عفونی کردن دستگاه لیزر؛ متریال مورد استفاده

ضد عفونی کردن دستگاه لیزر؛ متریال مورد استفاده

هندل دستگاه لیزر در دسته‌بندی ریسک انتقال عفونت در دسته گروه غیر بحرانی یا غیرحیاتی قرار می‌گیرد و به همین علت برای ضد عفونی‌ کردن دستگاه لیزر از ضد عفونی کننده سطح پایین‌تری برای تمیزکردن آن استفاده می‌شود. در ادامه دو نوع ضد عفونی کننده دستگاه لیزر برای شما معرفی می‌کنیم.

۱.  الکل

اتانول ۷۰ درصد یا الکل اتیلیک، ایزوپروپانل ۶۰ تا ۷۰ درصد و آنتی‌سپتیک‌ها ضدعفونی‌کننده‌های بسیار تأثیرگذاری هستند که سرعت عمل مناسبی دارند. این نوع الکل‌ها سریع تبخیر می‌شوند و از خود اثری به‌جای نمی‌گذارند. الکل‌ها بر روی مایکوباکتریوم‌ها تأثیرگذاری بیشتری دارند؛ ولی تأثیری بر روی اسپورها ندارند. اثرگذاری و فعالیت الکل‌ها بر روی ویروس‌ها متغیر است.

ویروس‌های بدون پوشش مثل پولیو ویروس در مقایسه با الکل‌ها به‌ویژه ایزوپروپانل مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. برای استفاده از اتانول غلظت آن باید ۷۰ درصد باشد؛ زیرا قدرت نفوذ و اثرگذاری آن در این غلظت از الکل مطلق بیشتر است. از الکل برای ضد عفونی کردن سریع سطوح صاف و تمیز و همچنین ترمومترها، پروب‌ها و لوازم الکتریکی که نمی‌توان آن‌ها را در مایعات ضدعفونی‌کننده قرارداد استفاده می‌شود. برای ضد عفونی کردن دستگاه لیزر گاز استریل را به الکل ۷۰ درصد آغشته می‌کنند و اقدام به تمیزکردن سر هندل می‌نمایند.

تمیز نگه داشتن دستگاه لیزر؛ اسپری سولارسپت

۲. تمیز نگه داشتن دستگاه لیزر؛ اسپری سولارسپت

برای تمیز نگه‌ داشتن دستگاه لیزر و تجهیزات الکترونیکی و سطوح کوچک می‌توان از محلول پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده استفاده کرد. دکونکس سولارسپت محلول ضدعفونی‌کننده آماده‌ای است که برای استفاده تنها باید آن را اسپری کرد. این محلول قدرت تأثیرگذاری سریعی به‌صورت اسپری دارد و برای نابودکردن عوامل بیماری‌زا تنها نیاز به ۲ دقیقه زمان است. در این صورت محلول سریع تبخیر شده و سبب می‌شود تا وسایل برای به‌کارگیری مجدد سریع آماده شود.

 یکی از شرایط اصلی برای ازبین‌بردن مؤثر و کامل میکروب‌ها و ضد عفونی کردن دستگاه لیزر،مرطوب کردن سطوح موردنیاز است. جهت ضدعفونی‌کردن هندل دستگاه لیزر موهای زاید حداکثر ۱ میلی‌لیتر از این محلول نیاز است. با اسپری‌کردن محلول روی سطوح موردنظر و باگذشت ۳ تا ۵ دقیقه تبخیر می‌شود. در شرایطی که محدودیت زمانی وجود داشته باشد و همچنین در شرایط اورژانسی بعد از گذشت ۲ دقیقه از زمان اسپری سطوح موردنظر را از طریق گاز استریل خشک کنید. در شرایط عادی نیازی به خشک‌کردن سطوح بعد از اسپری نیست.

آیا امکان انتقال بیماری های عفونی از طریق دستگاه لیزر وجود دارد؟

امکان انتقال برخی از ویروس‌ها مثل تب‌خال و زگیل تناسلی از طریق دستگاه‌های آلوده وجود دارد. از طرفی دیگر سر اغلب دستگاه‌های لیزر قابلیت استریل کردن از طریق دستگاه‌های حرارتی را ندارند؛ لذا تمیز نگه ‌داشتن دستگاه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی به‌ویژه زگیل تناسلی ضد عفونی کردن دستگاه لیزر و استفاده از سلفون‌های یک‌بارمصرف برای پوشش هندپیس دستگاه ضروری است.

جمع‌بندی

اطلاع از نحوه نگهداری دستگاه لیزر موهای زائد به دلیل بالابودن هزینه قطعات و تعمیرات دستگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. نگهداری از دستگاه لیزر به‌وسیله کارهای بسیار ساده‌ای انجام می‌شود؛ اما نتیجه بسیار با ارزشی برای شما به دنبال دارد. چرا که موجب می‌شود دستگاه شما عمر طولانی‌تری داشته باشد و تا مدت زیادی نیاز به پرداخت هزینه تعمیرات نداشته باشید.

تمیز نگه‌ داشتن دستگاه لیزر یکی از شرایط نگهداری مناسب از دستگاه لیزر است. روش ضد عفونی کردن دستگاه لیزر موهای زائد به دو بخش ناحیه تماسی با بدن بیمار و نواحی غیرتماسی تقسیم می‌شود. ضد عفونی کردن دستگاه لیزر برای جلوگیری از انتشار ویروس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توصیه می‌شود به طور مرتب اقدام به تمیز کردن دستگاه لیزر موهای زائد به‌ویژه نمای بیرونی آن کنید.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر با سال‌ها تجربه در زمینه محصولات و تجهیزات پزشکی و با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مفتخر است توانسته تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست مو، زیبایی و جراحی از تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه نماید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تنوع، قیمت و خرید دستگاه لیزر و دیگر محصولات به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا