شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

همه چیز درباره لیزر موهای زیر بغل + مزایا

زیر بغل به دلیل قرارگیری غدد لنفافی از قسمت‌های حساس بدن است؛ اما به دلیل رویش موی زائد در این ناحیه از سنین نوجوانی نیاز به توجه و نظافت بیشتری دارد. یکی از روش‌های حذف دائمی موهای زائد زیر بغل لیزر است، برخلاف شایعات لیزر موهای زیر بغل هیچگونه عوارضی نخواهد داشت و با لیزر سایر نقاط بدن هیچ تفاوتی ندارد. این روش درمانی فولیکول‌های مو را می‌سوزاند و به لایه‌های زیرین پوست نفوذ پیدا نمی‌کند. داشتن پوستی صاف و روشن، کاهش چشمگیر موهای زائد و نتیجه سریع با درد کم همگی از مزایای لیزر زیر بغل است.

تعداد جلسات موردنیاز برای حذف موهای زائد به رنگ پوست، ضخامت و الگوی رشد موی هر فرد بستگی دارد. قیمت لیزر زیر بغل نسبت به سایر روش‌های حذف موی زائد به‌صرفه‌تر و اقتصادی است؛ چراکه با انجام این روش درمانی موها سریع‌تر حذف شده و نتیجه ماندگارتر است. مجموعه آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده مجهزترین دستگاه‌های لیزر تضمین‌کننده موفقیت شغلی شما خواهد بود. این مجموعه در ادامه به شما روش ایمن حذف موی زیر بغل را معرفی خواهد کرد.

نحوه عملکرد لیزر موهای زیر بغل

نحوه عملکرد لیزر موهای زیر بغل

لیزر موهای زیر بغل با دیگر نقاط بدن تفاوتی ندارد و روش انجام آن یکسان است. در این روش با ازبین‌بردن فولیکول‌‎های موجود در زیرپوست روند رشد مو متوقف شده یا کاهش می‌یابد. برای انجام لیزر ابتدا باید مراجعه‌کننده توسط متخصص مشاوره شود و پس از دارابودن شرایط لیزر و انتخاب دستگاه مناسب برای این روش درمانی اقدام کند. موهای زائد زیر بغل حداکثر ۲۴ ساعت قبل از لیزر باید شیو شوند تا بهترین نتیجه از لیزر به دست آید.

دستگاه لیزر امواجی را به سطح می‌تاباند و این موج‌ها در لایه سطحی پوست به حرارت تبدیل شده و هر چیز تیره‌رنگی را هدف قرار می‌دهند، فولیکول یا پیازچه مو تیره‌ترین بخش موی زائد است که حرارت را جذب کرده و می‌سوزد. اهمیت اندازه مو برای لیزر به این دلیل است اگر موبلند باشد رنگ سطح پوست تیره خواهد بود و انرژی توسط لایه سطحی جذب می‌شود و پوست می‌سوزد و اگر بیش از حد کوتاه شود و یا پیازچه از پوست خارج شود دیگر هیچ نقطه سیاه‌رنگی برای جذب حرارت وجود نخواهد داشت.

پرتوی نور ساطع شده از لیزر توسط ملانین موجود در فولیکول‌های مو جذب می‌شود و گرمای ناشی از لیزر به فولیکول‌های موی زیر بغل آسیب می‌رساند و یا به‌صورت کامل می‌سوزاند. این روش ممکن است با کمی درد و سوزش خفیف در زیر بغل همراه باشد، البته قابل‌تحمل است و امکان استفاده از پمادهای بی‌حسی است. با لیزر موهای زیر بغل یا رشد مو متوقف می‌شود و یا در تراکم کم و خیلی نازک رشد خواهند کرد.

مزایای لیزر زیر بغل

برخلاف سایر روش‌های حذف مو مانند: شیو یا وکس، لیزر موهای زیر بغل به فولیکول مو آسیب وارد کرده و فرایند رشد مو کم‌کم متوقف می‌شود. مزایای لیزر زیر بغل شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش موهای زیر بغل
  • روشن‌تر شدن پوست زیر بغل
  • نرم‌شدن پوست زیر بغل
  • کاهش عرق‌کردن زیربغل
  • صرفه‌جویی در زمان
  • جلوگیری از عوارض پوستی حاصل از سایر روش‌ها
  • کاهش سوزش و تحریکات پوستی
  • تمیزی طولانی‌مدت
  • افزایش اعتمادبه‌نفس و حس خوب
عوارض لیزر موهای زیر بغل

عوارض لیزر موهای زیر بغل

لیزر یک روش ایمن و مؤثر برای حذف موهای زیر بغل است و فواید بسیار زیادی دارد؛ اما مانند هر روش درمانی، عوارض جانبی بالقوه‌ای نیز به همراه دارد. این عوارض به‌ندرت نمایان می‌شوند و احتمال بروز خیلی کم است. با انتخاب کلینیک معتبر، مشاوره گرفتن از پزشک متخصص و انجام دستورالعمل‌های مراقبتی دیگر جایی برای نگرانی نخواهد بود. از جمله عوارض لیزر موهای زیر بغل در ادامه اشاره شده است.

  • درد و ناراحتی: لیزر زیر بغل ممکن است با درد یا ناراحتی نسبتاً بیشتری نسبت به سایر نواحی بدن همراه باشد که با استفاده از زایلاپی در لیزر و دیگر کرم‌های بی‌حس‌کننده رفع می‌گردد.
  • قرمزی و تورم: ناحیه زیر بغل به دلیل حساس‌بودن پوست آن ممکن است قرمز و متورم شود؛ اما موقتی است و ظرف چند ساعت برطرف خواهد شد.
  • تغییرات رنگ پوست: در موارد خیلی نادر، لیزر موهای زیر بغل باعث تغییراتی در رنگ‌دانه‌های پوست و تیره‌شدن پوست می‌شود.
  • ایجاد تاول یا پوسته‌پوسته شدن: در برخی موارد امکان دارد پوست زیر بغل پس از انجام لیزر تاول بزند و یا پوسته‌پوسته شود که باید فوراً به پزشک مراجعه کرده و درمان شود.
  • واکنش‌های آلرژیک: برخی از افراد به لیزر موهای زیر بغل واکنش آلرژیک نشان می‌دهند و پوستشان دچار خارش و قرمزی می‌شود.

تعداد جلسات لیزر موهای زیر بغل

به‌طورکلی چرخه رشد مو شامل ۳ مرحله می‌شود که عبارت‌اند از:

  • فاز آناژن یا رشد فعال
  • فاز کاتاژن یا انتقال
  • فاز تلوژن یا استراحت

لیزر بر موهای زائدی که در فاز فعال هستند تأثیر می‌گذارد و بر موهایی که در فاز انتقال یا استراحت هستند هیچ‌گونه اثری نخواهد داشت. برای اطمینان از نتیجه دهی لیزر موهای زائد زیر بغل، این روش باید در مرحله رشد مو انجام شود و طی چندین جلسه تکرار شود؛ چرا که همه موها هم‌زمان در فاز رشد فعال قرار ندارند. با تکرار لیزر در فواصل حداقل ۴ هفته‌ای موهایی که در فاز دیگری چون استراحت هستند، وارد فاز آناژن شده و هدف پرتوهای لیزر قرار می گیرند.

تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زیر بغل عوامل مختلفی مانند رنگ و ضخامت مو و نوع پوست بستگی دارد. اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب در لیزر و حذف موهای زائد به‌صورت کامل خود بین ۶ تا ۸ جلسه درمانی نیاز دارند. موهای زیر بغل ضخیم‌تر و تیره‌تر است؛ پس امکان دارد موهای زائد سریع‌تر و در جلسات کمتری حذف گردند. البته باید به این نکته توجه داشت پس از اتمام دوره درمانی لیزر برای حفظ نتیجه و جلوگیری از رویش مجدد موهای زیر بغل نیاز به جلسات تکمیلی است که تعداد آن بسته به نوع مو فرد و سرعت رشد مو متفاوت است.

پس از لیزر موهای زیر بغل، موهای زائد بلافاصله نمی‌ریزند و روند ریزش مو بین ۲ تا ۴ هفته است. بهتر است تا ریزش کامل موها از شیو کردن موی زائد خودداری شود و با یک بار لیزر انتظار ریزش کل موها را نداشت. جلسات باید به‌صورت منظم در فواصل زمانی تعیین‌شده انجام شوند تا تراکم مو کاهش یابد.

قیمت لیزر زیر بغل

قیمت لیزر زیر بغل

هزینه لیزر موهای زیر بغل بسته به عوامل مختلفی از جمله محل کلینیک، تجربه پزشک و تعداد جلسات موردنیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب می‌تواند متفاوت باشد. توجه به این نکته ضروری است که اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز دارند. تعداد جلسات موردنیاز بسته به عواملی مانند رنگ مو، ضخامت مو و نوع پوست می‌تواند متفاوت باشد. به طور معمول، افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب بین ۶ تا ۸ جلسه لیزر زیر بغل نیاز دارند.

همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی محسوب می‌شود و معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی نیست. ارزش این را دارد که کمی تحقیق کنید و قیمت‌ها را در میان کلینیک‌های مختلف در شهر خود مقایسه کنید. همچنین مهم است که یک پزشک واجد شرایط را انتخاب کنید که تجربه و آموزش‌دیده باشد.

بااین‌حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه عمل نباید تنها عامل در تصمیم‌گیری برای انجام لیزر موهای زائد زیر بغل باشد. کیفیت درمان، تجربه پزشک و خطرات و عوارض جانبی احتمالی نیز باید در نظر گرفته شود. به طور خلاصه، قیمت لیزر موهای زائد مانند زیر بغل بسته به عوامل متعددی می‌تواند متفاوت باشد و چندین جلسه برای نتایج مطلوب موردنیاز است. معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی نیست؛ بنابراین قبل از تصمیم‌گیری نهایی، ارزش آن را دارد که در میان کلینیک‌های مختلف قیمت‌ها را بررسی و مقایسه کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زیر بغل

نتایج لیزر تنها هنگامی به بهترین شکل ممکن حاصل می‌شود که پوست در معرض نور خورشید قرار نگیرد. در صورت قرارگرفتن در مقابل نور خورشید پوست دچار سوختگی می‌شود. بهترین زمان برای شروع درمان با لیزر پاییز و زمستان است که کمتر در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرید. بعد از جلسه اول برخی از افراد ممکن است انتظار داشته باشند که پوست آن‌ها نرم و ابریشمی شود؛ اما حدود ۵ تا ۶ جلسه نیاز دارید تا به این نتایج دست یابید. اغلب متقاضیان لیزر برای رسیدن به نتایج مناسب بین ۵ تا ۶ هفته یک‌بار باید به کلینیک لیزر مراجعه نمایند.

بهترین روش برای مراقبت از پوست بعد از لیزر، استفاده از کرم ضدآفتاب است. در طول دوره درمان پیش از خارج‌شدن از خانه، کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده نمایید تا پوست شما دچار آفتاب‌سوختگی نشود. به‌هیچ‌عنوان بعد از درمان با لیزر از موم استفاده نکنید. در این دوره شما تنها می‌توانید شیو کنید؛ چراکه موم انداختن موجب اختلال در پروسه تأثیرگذاری لیزر موهای زائد می‌شود.

بعد از لیزر تنها دوش آب‌خنک بگیرید و تا مدت ۴۸ ساعت از دوش آب گرم استفاده نکنید؛ چراکه پوست حساس می‌شود و تماس آب داغ موجب احساس درد خواهد شد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زیر بغل

جمع‌بندی

لیزر موهای زیر بغل به دلیل حساس‌بودن و نازک‌تر بودن پوست این ناحیه ممکن است کمی درد داشته باشد. استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد متناسب با نوع پوست و ضخامت موها و همچنین مصرف کرم‌های بی‌حسی به کاهش درد کمک می‌کنند. با توجه به مزایای لیزر زیر بغل که بالا به آن‌ها اشاره شد، پیشنهاد می‌کنیم برای حذف موهای زائد زیر بغل به‌جای اپیلاسیون و وکس از لیزر استفاده کنید.

مناسب‌بودن قیمت لیزر زیر بغل یکی از مزایای لیزر موهای زائد است. آفرودیت لیزر که ارائه‌دهنده تجهیزات زیبایی و پزشکی مطابق با پیشرفت تکنولوژی است به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کامل و جامعی دررابطه‌با قیمت و خرید دستگاه لیزر به دست آوردید. می‌توانید از طریق صفحه تماس ا کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا