شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

حذف موهای زائد؛ در خانه لیزر کنیم یا کلینیک؟

امروزه حذف موهای زائد به یک دغدغه برای بسیاری از افراد اعم از زن و مرد تبدیل شده است. در واقع ازبین‌بردن این موها از دیرباز تاکنون هم برای خانم‌ها و هم آقایان دارای اهمیت بوده است. لیزر موهای زائد خانگی یکی از راه‌های حذف این موهای زائد است؛ اما برخی افراد تمایل به انجام لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی دارند و آن را ترجیح می‌دهند.

فناوری دستگاه‌های لیزر این امکان را به افراد می‌دهد که به‌ طور دائمی از شر موهای زائد رهایی یابند و از داشتن پوستی صاف و زیبا لذت ببرند. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت‌های لیزر موهای زائد خانگی و لیزر موهای زائد در کلینیک بپردازیم.

حذف موهای زائد

حذف موهای زائد

از گذشته تا امروز از راه‌های مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده شده است. استفاده از تیغ، ژیلت، کرم و پودر موبر و… اثرات کوتاه‌مدتی داشته و دائما نیاز به تکرار دارد. به همین دلیل یافتن راهی برای خلاصی دائم از شر موهای زائد مفید و کاربردی به نظر می‌رسد. تکنولوژی لیزر با ازبین‌بردن فولیکول‌های مو به طور دائم، امکان رویش مجدد موها را از بین برده و نتایج مطلوبی برای فرد به همراه خواهد داشت.

نحوه حذف موهای زائد با لیزر این‌گونه است که تاباندن طول‌موج خاصی از نور با هدف ازبین‌بردن فولیکول‌های مو و جلوگیری از تکرار چرخه رشد آن‌ها به پاکسازی پوست فرد از موهای زائد کمک می‌کند. در این متد طول‌موج ویژه‌ای از نور به ریشه مو تابانده شده و باعث تضعیف ریشه مو می‌شود. باتوجه‌به نیاز سایر روش‌های حذف کردن موهای زائد همچون اپیلاسیون، تیغ، موم و… به تکرار ‌مستمر و پرداخت هزینه‌ آن‌ها به طور مداوم، قیمت لیزر موهای زائد کاملا معقول و منطقی است.

برای لیزر موهای زائد بدن که یک روش دائمی حذف موهای‌زائد به حساب می‌آید، فقط یکبار هزینه پرداخت می‌شود و معمولا نیازی به تکرار مجدد نخواهد داشت. پس با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که حذف موهای‌زائد با لیزر مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

حذف موهای زائد؛ لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد خانگی نسبت به کلینیک‌ها از نظر هزینه مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اما این دستگاه‌ها معمولا نسبت به دستگاه‌هایی که در کلینیک‌های تخصصی زیبایی استفاده می‌شوند، میزان توان کمتری داشته و به دنبال آن اثربخشی کمتری نیز دارند. برای حذف موهای زائد بدن آقایان، دستگاه‌های لیزر خانگی نیاز به استفاده و تکرار بیشتری دارند. استفاده از این دستگاه‌ها عوارض کمتری دارد و نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد، پوست صاف‌تر و یک‌دست‌تری را برای فرد ایجاد می‌کند.

قبل از استفاده از دستگاه لیزرموهای زائد خانگی بهتر است آن را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کرده و در صورت عدم وجود حساسیت از آن برای از بین بردن موهای زائد دیگر نقاط بدن نیز استفاده کنید. می‌توانید برای حذف موهای‌زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی از انواع ژل‌ها و کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده کنید تا میزان درد کاهش یافته و قابل‌تحمل باشد. از عوارض لیزر موهای زائد می‌توان به قرمزی، التهاب یا خارش اشاره کرد که این عوارض در استفاده از دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی به حداقل می‌رسند.

این دستگاه‌ها برای استفاده در گوش، صورت آقایان، نوک سینه، ابروها، محل تتو و خال، کودکان و… مناسب نیستند.  لیزرموهای زائد خانگی برای افرادی که نسبت به انجام این درمان در کلینیک‌های زیبایی احساس شرم و خجالت دارند، نیز گزینه‌ای مناسب است؛ اما این افراد نباید انتظار اثربخشی خیلی سریع را داشته باشند و برای گرفتن نتیجه نیاز به مداومت و تکرار بیشتری دارند.

لیزر موهای زائد در کلینیک

لیزر موهای زائد در کلینیک

حذف موهای زائد در کلینیک‌های زیبایی معتبر و زیر نظر پزشک متخصص مزایای بسیاری دارد. یکی از این مزایا اثربخشی سریع‌تر و به طبع نیاز به تعداد جلسات کمتر است. همچنین نظارت و حضور پزشک متخصص می‌تواند تا حد زیادی از بروز عوارض و مشکلات احتمالی جلوگیری نماید؛ اما این روش می‌تواند نسبت به لیزر موهای زائد خانگی پرهزینه‌تر باشد. یک ویژگی دیگر لیزر موهای زائد در کلینیک، وجود تجهیزات پیشرفته و به‌روز است که به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز هستند.

یکی از این تکنولوژی‌های نوظهور وجود سیستم کولینگ پیشرفته در دستگاه‌های لیزر جدید همچون سوپرانو آیس پلاتینیوم است که درد و عوارض ناشی از حذف موهای زائد را به حداقل می‌رساند. همچنین از بین بردن موهای زائد با دستگاه‌های لیزر پیشرفته و در کلینیک‌های زیبایی، امکان ازبین‌بردن تمام انواع موهای زائد از تیره تا روشن و اثربخشی بر روی انواع تیپ‌های پوستی را فراهم آورده است. درحالی‌که دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی اغلب ساده بوده و فاقد چنین قابلیت‌هایی هستند.

یکی از مزایای لیزر موهای زائد رهایی همیشگی از شر این موها است که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس فرد برای حضور در جمع‌های خانوادگی و دوستانه شده و پوشیدن لباس‌های زیبا و جذاب را به دلیل داشتن پوستی صاف و یکنواخت امکان‌پذیر می‌سازد.

تفاوت لیزر موهای زائد خانگی و لیزر موهای زائد در کلینیک

حذف موهای‌زائد با دستگاه لیزر خانگی یا در کلینیک‌های زیبایی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد که در جدول زیر به‌اختصار مقایسه شده‌اند:

لیزر موهای زائد خانگیلیزر موهای زائد در کلینیک
میزان اثربخشی کمترمیزان اثربخشی بیشتر
بیشتر بودن طول مدت درمانمدت درمان کوتاه‌تر
عوارض کمترعوارض تا حدی بیشتر
استرس کمتر و راحتیاسترس بیشتر و معذب بودن
دردسترس‌بودننیاز به رزرو وقت و مراجعه به کلینیک
سادگی کار با دستگاهنیاز به اپراتور مجرب برای کار با دستگاه
پرداخت هزینه کمترپرداخت هزینه بیشتر
نیاز به تکرار بیشترنیاز به تکرار کمتر
داشتن تاثیرات محدودتاثیر بر روی انواع رنگ و ضخامت‌های مو و تیپ‌های پوستی

 در یک نگاه کلی می‌توان این‌طور ارزیابی کرد که انجام لیزر در مراکز و کلینیک‌های زیبایی معتبر تحت نظارت پزشک متخصص و توسط اپراتور کارآزموده و باتجربه می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد و عوارض و خطرات احتمالی را کاهش دهد. همچنین با پیشرفت تجهیزات و دستگاه‌های لیزر و افزوده‌شدن امکانات جدید به آن‌ها، ترجیح حذف موهای زائد در کلینیک نسبت به خانه منطقی به‌نظر می‌رسد.

تفاوت لیزر موهای زائد خانگی و لیزر موهای زائد در کلینیک

جمع‌بندی

با پیدایش تکنولوژی لیزر، حذف موهای زائد به‌ طور دائمی دیگر  یک رویا نیست. لیزر موهای زائد خانگی و لیزر موهای زائد در کلینیک دو روش حذف این موها هستند که هر فرد بسته به شرایط و انتظارات خود می‌تواند یکی را برگزیند. هر کدام از این دو روش مزیت‌هایی نسبت به دیگری دارند که قابل تامل و توجه است.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت با کمک اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، دستگاه لاغری و تناسب‌اندام و خرید دستگاه لیزر از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در افرودیت لیزر در ارتباط باشید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا