شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر جوش صورت؛ از بین بردن جوش با لیزر

هدف از انجام لیزر جوش صورت برای از بین بردن جوش با لیزر و به‌حداقل‌رساندن اثر جوش بر روی پوست است. جوش از مهم‌ترین بیماری‌های پوستی مخصوصاً در ناحیه صورت و دست‌ها است. وجود این نوع جوش‌ها موجب می‌شود افراد به طور مداوم به دنبال کندن و یا درمان آن‌ها باشند.

 گاهی اوقات وجود انواع جوش‌ها و آکنه‌ها برای افراد خیلی آزاردهنده است. خصوصاً زمانی که این جوش‌ها در قسمت صورت افراد ایجاد شوند، موجب کاهش اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شوند. علت ایجاد این جوش‌ها گاهی به دلایل هورمونی و گاهی در اثر لیزر دیگر نقاط بدن مثل لیزر موهای زائد ایجاد شده‌اند. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی بیشتر تاثیر لیزر بر جوش پرداخته شده است.

علت جوش و آکنه چیست؟

علت جوش و آکنه چیست؟

غده‌های چربی که در نزدیکی فولیکول‌ها قرار دارند با تولید ماده‌ای به نام سبوم از خشکی پوست به‌صورت طبیعی جلوگیری می‌کنند. در صورت ترشح بیش از حد سبوم و ترکیب آن با سلول‌های مرده می‌تواند موجب ایجاد آکنه روی فولیکول‌ها شود. نوع آکنه ایجاد شده بستگی به باز یا بسته‌بودن فولیکول موجود در پوست دارد؛ به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که فولیکول بسته باشد جوش سرسفید و در صورت‌باز بودن فولیکول جوش سرسیاه ایجاد می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزشی دلایل جوش زدن بعد از لیزر را مطالعه نمایید.

معرفی لیزر جوش صورت

گاهی اوقات ایجاد جوش‌های متعدد روی پوست صورت یا بدن علاوه بر این که موجب کاهش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود عوارض و علائمی را به جا می‌گذارد که حتی تا مدت‌ها بدن قادر به ترمیم آن‌ها نیست. اینجاست که باید از متدهای پزشکی مناسب و کاربردی جهت درمان استفاده نمود. لیزر جوش صورت یک روش درمان تهاجمی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت باشد.

 ازبین‌بردن جوش با لیزر با استفاده از اشعه لیزر انجام می‌شود. در حقیقت در این روش اشعه لیزر بانفوذ به عمق لایه‌های پوست موجب تحریک کلاژن‌سازی پوست و تشکیل سلول‌های جدید در پوست می‌شود. به همین علت ممکن است بلافاصله بعد از لیزردرمانی شاهد بهبود اسکار نباشید و تا فرایند تولید کلاژن‌سازی مجبور باشید مدتی صبر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست را مطالعه نمایید.

آیا از بین بردن جوش با لیزر مناسب است؟

آیا از بین بردن جوش با لیزر مناسب است؟

به این نکته توجه داشته باشید که لیزر جوش صورت موجب ازبین‌رفتن جوش‌ها به طور کامل نمی‌شود. در حقیقت می‌توان گفت جای جوش به‌قدری ناپدید می‌شود که به‌سختی می‌توان آن را دید؛ اما هیچ راهی برای دانستن این موضوع که آیا این روش بهترین روش برای شما خواهد بود و بهترین حالت برای شما اتفاق خواهد افتاد وجود ندارد؛ اگر می‌خواهید شاهد بهترین نتیجه باشید حتماً تا چند ماه بعد از لیزر باید مراقبت‌های زیادی از پوست خود داشته باشید.

در این زمان پوست در برابر عواملی مثل نور خورشید بسیار آسیب‌پذیرتر از قبل خواهد بود؛ پس سعی کنید حتماً قبل از خروج از خانه از ضدآفتاب استفاده نمایید. همچنین به مدت ۶ تا ۸ هفته از برنزه کردن، آفتاب‌سوختگی یا هر فعالیت دیگری که موجب می‌شود پوست در معرض نور زیاد خورشید قرار بگیرد خودداری نمایید. با رعایت این نکات و موارد دیگر می‌توان به نتیجه دلخواه رسید.

لیزر جوش صورت؛ مزایا

از بین بردن جوش با لیزر دارای مزایای بسیار و مهمی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • یکی از مهم‌ترین فواید لیزر جوش صورت ازبین‌بردن انواع لکه‌های پوستی حاصل از جوش است؛ زیرا در بسیاری از موارد با اقدامات انجام شده جوش‌ها از بین می‌روند؛ اما جای آن‌ها به قوت خود باقی است.
  • یکی دیگر از مزایای این روش درمانی جنبه روحی و روانی آن است. افراد با استفاده از این متد درمانی می‌توانند تمام تغییر رنگ‌های پوستی را از بین ببرند و  موجب افزایش اعتمادبه‌نفس خود شوند.
  • یکی دیگر از مزایای این روش این است که با انجام هر جلسه لیزر جای لک‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شود و فرورفتگی‌های ایجاد شده کمی برآمده می‌شوند و جای جوش‌ها با دیگر نقاط صورت یکدست و صاف می‌شود.
  • لیزر جوش صورت می‌تواند یکی از متدهای خوب جهت درمان لک صورت و ازبین‌بردن جوش‌های دست‌کاری شده و اثرات به‌جامانده از آن‌ها در افراد با سنین مختلف باشد.
عوارض لیزر جوش صورت

عوارض لیزر جوش صورت

از بین بردن جوش با لیزر با وجود مزایایی که دارد در برخی موارد ممکن است موجب بروز عوارضی نیز شود که در ادامه برخی از این عوارض بیان شده است.

  • از جمله عوارض لیزر جوش صورت می‌توان به ایجاد تاول، حساسیت و آلرژی‌های مختلف پوستی، ایجاد عفونت، التهاب و قرمزی پوست و… اشاره نمود که این عوارض در برخی افراد بلندمدت و در برخی از افراد ظرف مدت چند هفته از بین می‌روند.
  • یکی دیگر از عوارض این روش درمانی احساس خارش و تغییر رنگ پوست است. توجه داشت باشید که بیشتر افراد بعد از استفاده از این روش مثل افراد آفتاب‌سوخته می‌شوند؛ اما این عارضه هم دوام زیادی ندارد.

نکته مهمی که باید حتما به آن توجه شود این است که قبل از انجام لیزر جوش صورت حتما با پزشک متخصص مشورت شود تا بر اساس نوع پوست و جوش‌های صورت بهترین دستگاه لیزر انتخاب شود. انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد و مرکز معتبر به میزان قابل توجهی عوارض لیزر جوش صورت را کاهش می‌دهد. قابل‌ذکر است درصورتی‌که عوارض این روش درمانی تا مدت‌ها در صورت افراد باقی بماند حتماً باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایند.

لیزر جوش صورت؛ از بین بردن جوش با لیزر

جمع‌بندی

انواع جوش‌ها و آکنه‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که سلول‌های مرده پوست با چربی‌های موجود در بافت پوست ترکیب می‌شوند و در منافذ پوست انباشت می‌شوند. استفاده از لیزر جوش صورت می‌تواند تا حدود زیادی این جوش‌ها را از بین ببرد؛ اما این که از بین بردن جوش با لیزر تا چه حد برای افراد مختلف مؤثر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. لیزردرمانی یک روش تهاجمی برای ازبین‌بردن جوش‌ها و جای جوش‌ها است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت باشد.

در این متد با استفاده از اشعه لیزر جای جوش را برطرف می‌کنند. تاثیر لیزر بر جوش به‌عنوان یک روش قابل اعتماد و با ۹۵ درصد اثرگذاری شناخته شده است. با وجود این که این روش درمانی به طور کامل جوش و جای آن را از بین نمی‌برد؛ ولی می‌تواند ظاهر آن‌ها را تا حدی ناپدید کند و همچنین درد ناشی از جوش‌ها را به حداقل رساند.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه و متخصصان دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش به‌روز توانسته پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تجهیزات پزشکی را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید جهت اطلاع از تنوع و قیمت دستگاه لیزر و دیگر محصولات به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا