شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم و نکاتی که باید بدانید

همان‌طور که می‌دانید یک‌سری از افراد هستند که علاقه به برنزه کردن پوست خود دارند. برای برنزه کردن پوست دو راهکار وجود دارد که یکی از آن‌ها برنزه کردن با سولاریوم و دیگری آفتاب‌گرفتن است. یکی از بهترین روش‌هایی که برای برنزه کردن پوست به افراد پیشنهاد می‌شود، سولاریوم است؛ اما اینجا یک سؤال مطرح می‌شود که آیا لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم امکان‌پذیر است یا خیر؟ یا انجام سولار بعد از لیزر موهای زائد چطور؟

بسیاری از افراد به دنبال بهترین راه برای حذف موهای زائد بدن خود هستند. ازبین‌بردن موهای زائد صورت و بدن برای کسانی که برنزه کرده‌اند، به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. لیزر پوست برنزه درگذشته کار دشوار و تا حدودی خطرناک محسوب می‌شد؛ اما امروزه به‌راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه مقاله از آفرودیت لیزر همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد لیزر موهای زائد بعد از سولاریم کسب کنید.

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم؛ آشنایی بیشتر با دستگاه سولاریوم

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم غالباً موجب آسیب جدی به پوست می‌شود. سولاریوم نوعی دستگاه است که از اشعه UV یا فرابنفش به‌صورت کنترل شده برای شبیه‌سازی تابش نور خورشید و تیره یا همان برنزه کردن رنگ پوست بدن استفاده می‌کند. سولار میزان اشعه ۶ تا ۸ برابر بیشتر از آفتاب تابستان را در مدت کوتاهی بر روی پوست شما اعمال می‌کند. نام لایه بالایی پوست اپیدرم است. بدن به طور طبیعی برای رنگ بخشیدن به پوست در لایه اپیدرم، رنگ‌دانه‌هایی به نام ملانین تولید می‌کند.

هنگامی که شما در برابر اشعه UV قرار می‌گیرید، بدن به‌صورت طبیعی برای جلوگیری از آسیب به بافت پوست، سرعت تولید ملانین را افزایش می‌دهد. افزایش تولید ملانین به رنگ گرفتن و برنزه‌شدن پوست شما کمک می‌کند. در نتیجه پوست بدن شما با دستگاه سولاریوم برنزه می‌شود.

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم

یک سؤالی که در خصوص لیزر موهای زائد در ذهن به وجود می‌آید این است بعد از سولار، می‌توانیم پوستمان را لیزر کنیم؟ در پاسخ باید گفت بعد از سولار بهتر است از لیزر موهای زائد جلوگیری کنید. وقتی پوست بدن به رنگ طبیعی خودش باشد، دستگاه لیزر قطعاً بهتر کار می‌کند. هر دو روش برنزه‌شدن چه با آفتاب‌گرفتن و چه با دستگاه سولار می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای لیزرکردن پوست شوند. فراموش نکنید که شما باید حداقل ۲ هفته قبل و بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد، از برنزه شدن با آفتاب یا دستگاه سولار جلوگیری کنید.

طبق تحقیقات و شواهد علمی به‌دست‌آمده، دقیقاً بعد از یک جلسه برنزه کردن با سولار حداقل تا ۲ هفته، پوست بسیار حساس می‌شود. دستگاه سولار با گرم کردن پوست شما با استفاده از پرتوهای بسیار مضری که دارد، می‌تواند شرایط را برای شما جهت انجام لیزر بدتر کند. قرار گرفتن پوست در معرض اشعه لیزر برای لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم ممکن است باعث آسیب‌هایی شود که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه‌های پوستی مختلف
  • ایجاد سوختگی پس از لیزر
  • ایجاد زخم‌های سطحی روی پوست
  • ایجاد تاول و احساس خارش

در نتیجه لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم را به حداقل ۳ هفته بعد موکول کنید تا آسیب پوستی شما را تهدید نکند. زمانی که شما با آفتاب، دستگاه سولاریوم و یا کرم‌های برنزه کننده، پوستتان را برنزه می‌کنید ملانین پوست را افزایش می‌دهید. برای لیزر موهای زائد تشخیص بین ملانین موجود در مو و پوست کار بسیار سختی می‌شود؛ بنابراین دیگر نمی‌توانید این دو را درست تشخیص دهید در نتیجه باعث آسیب‌دیدن پوست توسط لیزر می‌شود.

قبل از رفتن به کلینیک لیزر، حتماً با متخصص پوست و اپراتورهای لیزر مشورت کنید؛ زیرا مدت بهترشدن پوست بعد برنزه‌شدن، ممکن است از ۲ تا ۶ هفته متغیر باشد. این تفاوت مدت بستگی به نوع پوست هر فرد دارد. توصیه ما به شما این است که حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد، از قرار گرفتن مستقیم در معرض نورخورشید خودداری کنید یا از دستگاه سولار استفاده نکنید؛ چون پوست بعد از قرارگرفتن در شرایط گرما خیلی حساس‌تر از قبل می‌شود. به همین علت لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم موجب تاثیرات منفی روی پوست میشود.

سولار بعد لیزر موهای زائد

ممکن است برنزه کردن به هر روشی مضر به نظر نرسد؛ اما مطمئن باشید که اشعه UVB و UVA در طولانی‌مدت، باعث آسیب به پوستتان می‌شوند. پرتو UVB روی لایه‌های بالایی پوست شما تأثیر می‌گذارند و اشعه UVA به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند. لیزر موهای زائد لایه بالایی پوست شما را لایه‌برداری می‌کند؛ بنابراین، لایه‌های پایینی حساس‌تر شده و بیشتر مستعد اثرات برنزه کردن به هر روشی هستند. چه با استفاده از آفتاب مستقیم و چه به‌وسیله دستگاه‌های سولاریوم امکان انجام لیزر موهای زائد وجود دارد؛ بنابراین لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم خطرآفرین است؛ اما انجام سولار بعد از لیزر هیچ‌گونه اشکال و آسیبی به همراه ندارد.

انتخاب دستگاه مناسب لیزر برای پوست برنزه

انتخاب دستگاه مناسب لیزر برای پوست برنزه

قبل از انجام لیزر موهای زائد، از پزشک متخصص پوست و یا اپراتور لیزر مشورت بگیرید تا بهترین دستگاه مناسب پوستتان را به شما معرفی کنند؛ برای مثال اگر بدنتان را سولار کرده‌اید، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شما، دستگاه الکس دایود است.

دستگاه لیزر الکس دایود رافائل، از جمله دستگاه‌های لیزر حذف موهای زائد است. این دستگاه با سه طول‌موج ترکیبی الکساندرایت (۷۵۵ نانومتر)، دایود (۸۰۸ نانومتر) و ان دی یاگ (۱۰۶۴ نانومتر) گزینه بسیار مناسبی برای ازبین‌بردن موهای زائد باضخامت‌های مختلف و همچنین برای انواع تیپ‌های  پوستی حتی پوست‌های تیره است. فراموشتان نشود که انجام سولار بعد از لیزر هیچ مشکلی به همراه ندارد؛ اما لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم با مشکلات و عوارض خفیف تا شدیدی همراه است.

لیزر پوست برنزه

همان‌طور که اشاره کردیم لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم اشتباه است؛ اما پوست برنزه را پس گذشت ۳ هفته می‌توان لیزر کرد. در زمان گذشته برای حذف موهای زائد، امکان لیزر پوست برنزه وجود نداشت. با انجام لیزر ممکن بود این دسته افراد به پوستشان صدمه بزنند و در معرض خطراتی همچون سوختگی، زخم، تاول، حساسیت و تغییر رنگ پوست قرار بگیرند. امروزه می‌توان از لیزر موهای زائد با امنیت بیشتری برای همه تیپ‌های پوستی روشن تا تیره استفاده کرد. افرادی که رنگ پوستشان تیره است جهت لیزر، به تعداد جلسات بیشتری نسبت به کسانی که پوستشان روشن است نیاز دارند؛ اما بااین‌حال لیزر پوست برنزه روشی ممکن و مؤثر است.

نکاتی که قبل از لیزر موهای پوست برنزه باید بدانید

برای لیزر پوست برنزه شده باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا نتیجه مطلوب بگیرید. این نکات عبارت‌اند از:

۱. انتخاب لیزر مناسب پوست خود

برای لیزردرمانی و کاهش عوارض لیزر موهای زائد مهم است از بین انواع دستگاه لیزر متناسب با رنگ پوست گزینه مناسب انتخاب شود. قبل از انجام لیزر حتماً با متخصص پوست و یا اپراتور لیزر مشورت کنید تا بهترین دستگاه لیزر جهت رفع موهای زائد را برای شما انتخاب کنند؛ سپس اقدام به لیزر کنید.

نکاتی که قبل از لیزر موهای پوست برنزه باید بدانید

۲. توجه به رنگ پوست

رنگ پوست‌های سبزه و برنزه حساسیت بیشتری نسبت به رنگ پوست روشن دارند. از طرف دیگر لیزرهای مختلفی وجود دارد که به‌طور خاصی برای طیف رنگی از پوست طراحی شده‌اند. فراموش نکنید که جهت لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم باید به مدت ۳ هفته صبر کنید و بعد اقدام به لیزر کنید. در غیر این صورت پوست شما دچار عوارضی مانند سوختگی، تاول، التهاب، خارش، قرمزی و… می‌شود.

۳. برای از بین رفتن دائمی موهای زائد صبور باشید

با انجام لیزر موهای زائد شما در صورتی نتیجه مطلوب می‌گیرید که هر ۴۰ روز یکبار ۶ الی ۸ و نهایتا ۱۲ جلسه کامل لیزر انجام داده باشید. فراموش نکنید که قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما به متخصص پوست، زنان و یا غدد مراجعه کنید تا جهت انجام لیزر مشکلی نداشته باشید.

جمع‌بندی

غالباً لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم با عوارضی چون سوختگی، خارش و التهاب، زخم و… همراه است؛ اما سولار بعد از لیزر هیچ‌گونه عارضه جبران‌ناپذیری به همراه ندارد. امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف دستگاه‌های لیزر طراحی و تولید شده‌اند به همین علت لیزر پوست برنزه امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید به اطاعات بیشتری در خصوص انواع مختلف دستگاه‌های لیزر، قیمت و خرید دستگاه لیزر، کاربردهای متفاوت آن‌ها دست یابید، وارد سایت آفرودیت لیزر شوید و در قسمت تماس با ما از کارشناسان ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا