شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

رابطه سولاریوم و لیزر کردن | اول لیزر مو انجام شود یا سولاریوم؟

بررسی رابطه سولاریوم و لیزر کردن به زیبا جویان عزیز کمک می‌کند تا بتوانند با انتخاب درست و رعایت فاصله زمانی مناسب ضمن دستیابی به نتایج مطلوب، از پوست خود نیز به طور اصولی مراقبت نمایند. سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد موجب تداخل این دو و آسیب به پوست می‌شود. پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند که برای لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم باید حداقل یک فاصله هفت‌روزه رعایت شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی رابطه سولاریوم و لیزر کردن و بایدها و نبایدهای انجام سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم.

رابطه سولاریوم و لیزر کردن

رابطه سولاریوم و لیزر کردن

برای درک بهتر رابطه سولاریوم و لیزر کردن ابتدا بایستی به نحوه عملکرد هر یک بر روی پوست اشاره کنیم. دستگاه سولاریوم با تاباندن اشعه فرابنفش به پوست موجب تیره‌شدن و به عبارت بهتر برنزه‌شدن پوست می‌شود. دستگاه لیزر موهای زائد نیز با ساطع کردن اشعه لیزر به عمق پوست، موجب آسیب به فولیکول‌های مو و توقف یا کاهش سرعت رشد موهای زائد بدن می‌شود. تداخل لیزر و سولاریوم و هم‌زمانی نسبی این دو روش باعث آسیب شدید و نابودی پوست خواهد شد.

به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت تمایل به انجام هر دو ابتدا سولاریوم انجام شود و سپس با رعایت حداقل هفت روز فاصله، فرد می‌تواند اقدام به لیزر موهای زائد نماید. به‌طورکلی بررسی رابطه سولاریوم و لیزر کردن موهای زائد بدن نشان می‌دهد که به علت حساسیت پوست بعد از انجام لیزر موهای زائد نسبت به تابش نور و گرما، احتمال بروز عوارضی همچون سوختگی شدید افزایش خواهد یافت.

در واقع لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم یک عامل محرک برای بروز سوختگی است. هنگامی که بدن در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد، بدن برای مقابله با آسیب پوستی، سرعت تولید ملانین را افزایش می‌دهد. افزایش میزان ملانین موجب تیره و برنزه شدن پوست می‌شود. میزان اشعه‌ای که دستگاه سولاریوم به پوست تابش می‌کند، در واقع ۶ تا ۸ برابر تابش طبیعی آفتاب تابستان است که در مدت‌زمان کوتاهی نیز اعمال خواهد شد.

رابطه سولاریوم و لیزر کردن؛ عوارض انجام سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد

رابطه سولاریوم و لیزر کردن؛ عوارض انجام سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد

بررسی رابطه سولاریوم و لیزر کردن موهای زائد باعث می‌شود که بتوانید از عوارض جبران‌ناپذیری که در کمین پوست شما است، در امان بمانید. بهتر است که تا دو هفته بعد از انجام لیزر از قرارگرفتن پوست در معرض نور شدید خورشید خودداری نمایید. رعایت این فاصله برای استفاده از دستگاه سولاریوم و یا حمام آفتاب نیز ضروری خواهد بود. توصیه اصولی‌تر و بهتر برای نتیجه‌گیری مطلوب از لیزر موهای زائد، قطع جلسات سولاریوم است؛ اگر به هر دلیلی اصرار به انجام سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد دارید، لازم است با عوارض آن آشنا شوید تا د بهتر تصمیم بگیرید.

این عوارض عبارت‌اند از:

  • افرادی که اقدام به برنزه کردن پوست خود می‌کنند، بیشتر در معرض آفتاب‌سوختگی قرار می‌گیرند.
  • در صورت عدم استفاده از عینک مخصوص هنگام برنزه کردن پوست، اشعه ماورا بنفش موجب بروز ناراحتی دردناک در چشم می‌شود.
  •  قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و… می‌شود.
  • نزدیک بودن تایم لیزر موهای زائد و سولاریوم موجب آسیب شدید به پوست و شدید عوارض خواهد شد و احتمال بروز سوختگی را به‌شدت افزایش خواهد داد.

درمان سوختگی ناشی از لیزر یک پروسه طولانی و سخت است که اهمیت اجتناب از آن را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند.

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم

لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم

اهمیت درک رابطه سولاریوم و لیزر کردن به علت لزوم حفظ سلامت پوست آشکار می‌شود. رفع کامل موهای زائد بدن تقریبا یک سال زمان نیاز دارد. اگر علاقه زیادی به برنزه کردن پوست دارید و نمی‌توانید یک سال صبر کنید، می‌توانید از اسپری برنزه کننده پوست به‌جای سولاریوم استفاده کنید و از پوست خود در برابر عوارض ناشی از سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد محافظت نمایید. بااین‌حال اگر باز هم اصرار به لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم دارید، بهتر است حداقل یک هفته بعد از برنزه کردن پوست، اقدام به لیزر نمایید.

برای این امر حتما به نوع دستگاه لیزر مورداستفاده در کلینیک زیبایی توجه کنید. برخی از دستگاه‌های لیزر مانند سوپرانو آیس پلاتینیوم مناسب لیزر پوست های تیره و برنزه نیز هستند و به دلیل مجهز بودن به سیستم کولینگ یا خنک‌کننده پیشرفته احتمال بروز سوختگی را به‌شدت کاهش می‌دهند. علاوه بر توجه به رابطه سولاریوم و لیزر کردن و حفظ فاصله زمانی مناسب بین آن‌ها، انتخاب کلینیک زیبایی معتبر که تحت نظارت پزشک متخصص فعالیت می‌کند، در کاهش عوارض بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کار با دستگاه لیزر توسط اپراتور باتجربه و تنظیم صحیح و اصولی دستگاه متناسب با نوع پوست و ضخامت و رنگ موها منجر به نتیجه‌گیری مطلوب و ممانعت از بروز عوارض ناخواسته می‌شود و احتمال سوختگی را به صفر خواهد رساند. قبل از اعمال هر متد درمانی بر روی پوست، مشورت با پزشک متخصص ضروری است.

جمع‌بندی

جهت درک رابطه سولاریوم و لیزر کردن باید حتما با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید؛ اما به‌طورکلی سولاریوم بعد از لیزر موهای زائد ممنوع است و فرد نباید به‌هیچ‌وجه پس از لیزر در معرض تابش نور شدید خورشید قرار بگیرد. پس بهتر است که لیزر موهای زائد بعد از سولاریوم انجام شود و بین آن‌ها حداقل هفت روز فاصله بیفتد تا احتمال بروز عوارضی چون سوختگی کاهش یابد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی تشکیل شده است. این شرکت با کمک اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد و جراحی از برترین و به‌روزترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا