شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

زیبایی امری است که از دوران باستان موردتوجه بوده و از روش‌های زیادی برای جلوگیری از پیری و جوان ماندن استفاده می‌شد. از مهم‌ترین فاکتورها در زیبایی صورت داشتن پوست صاف و شاداب است. پوست سالم و صاف چهره را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. دغدغه داشتن پوستی سالم و شفاف باعث شده در سال‌های اخیر روش‌های زیادی برای درمان و دستیابی به پوست بهتر ابداع شود. یکی از روش‌های درمانی کم‌خطر میکرونیدلینگ است. این روش ساده کلاژن‌های پوست را تحریک و مجبور به بازسازی می‌کند.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی است که هم برای بانوان و هم برای آقایان مناسب است. به دلیل حساس شدن سطح پوست مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. در مورد مراقبت‌ها و نکات بعد از انجام مانند اینکه چه موقع می‌توان آرایش کرد؟ چند روز التهاب باقی می‌ماند؟ چه موقع می‌توان در معرض نور آفتاب قرار گرفت؟ شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ به چه صورت است؟ در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد. آفرودیت لیزر واردکننده دستگاه‌های جوان‌سازی با راهنمایی قبل از خرید و پشتیبانی پس از خرید شما را برای خرید دستگاه باکیفیت همراهی خواهد کرد.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟ و عملکرد آن در جوان‌سازی پوست به چه صورت است؟ برای آشنایی بیشتر باید گفت روشی مدرن برای جوان‌سازی پوست میکرونیدلینگ است. این روش باید به تشخیص و تحت‌نظر پزشک متخصص انجام شود. در میکرونیدلینگ ابتدا پوست آماده شده و سپس یک دسته از سوزن‌های بسیار ریز وارد پوست شده و سطح پوست را خراش می‌دهند. زخم‌ها به‌گونه‌ای است که قابل رویت نیستند؛ اما باعث تحریک پوست برای بازسازی می‌شوند. این فرایند منجر به افزایش تولید الاستین، کلاژن و تحریک سلولی می‌شود. میکرو کانال‌ها در قسمت اپیدرم توسط صدها سوزن ایجاد می‌شود و در لایه‌های سطحی پوست است.

ضربه‌ها و خراش‌ها منجر به تلاش پوست برای بازسازی خود و افزایش دو پروتئین ضروری پوست می‌شود. فقط با تحریک پوست و بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی کلاژن از پروتئین‌های حیاتی در جوان‌سازی پوست زیاد می‌شود و ترمیم پوست آغاز می‌شود. در روشی دیگر از میکرونیدلینگ هم‌زمان با فرورفتن سوزن‌ها در پوست مواد مغذی و سرم نیز در حفره‌ها تزریق می‌شود تا عملیات ترمیم پوست با تأثیر بیشتری همراه شود.

میکرونیدلینگ با برگرداندن خاصیت کشسانی پوست باعث ترمیم چین‌وچروک و برطرف‌شدن لک‌های پوستی می‌شود. گردش خون در این روش تحریک و افزایش می‌یابد و با تشکیل بافت فرو رفتگی‌های پوست بهبود می‌یابد. برای افزایش بازدهی و داشتن پوستی شفاف مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را باید مهم دانست. در این روش غیرتهاجمی اگر مراقبت‌ها جدی گرفته نشود ممکن است نتیجه منفی و عکس به همراه داشته باشد.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی بسیار مؤثر برای برگشت شادابی و جوان‌سازی پوست است که دوران مصر باستان نیز با استفاده از ماسک‌های خراش‌دهنده این عمل انجام می‌شد. اهمیت میکرونیدلینگ در سال ۱۹۹۵ کشف شد. در این روش پوست کلاژن تولید می‌کند و زیبایی به چهره باز می‌گردد. در صورت ملتهب بودن پوست قبل از میکرونیدلینگ صبر کنید تا التهاب برطرف شده و حتماً با مشورت پزشک انجام دهید.

ازبین‌بردن جای اسکار و فرو رفتگی‌ها، کم‌رنگ‌شدن لک‌ها و کاهش چین‌وچروک همه به مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ بستگی دارد. پوست از حساسیت بالایی برخوردار است و پس از تحریک‌شدن اگر به‌درستی مراقبت نشود مشکلات پوستی چندبرابر می‌شود. موارد مهم و ضروری پس از انجام میکرونیدلینگ عبارت‌اند از:

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

۱. عدم استفاده از ضد آفتاب

شاید عجیب باشد؛ اما از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ استفاده‌نکردن از ضدآفتاب است. ترکیبات موجود در ضدآفتاب برای پوست سالم مناسب است؛ اما پوست ملتهب و حساس توصیه نمی‌شود. باید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید حداقل تا ۴۸ ساعت خودداری شود. از لامپ‌ها، مانیتور و سایر وسایل الکترونیکی فاصله گرفته و شخص نباید خود را در معرض نور مصنوعی و اشعه ماورا بنفش قرار دهد. در صورت اجبار برای بیرون رفتن استفاده از پماد زینک اکساید پوست را از خطرات احتمالی نجات می‌دهد.

۲. مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ؛ عدم استفاده از کرم های لایه بردار

پس از میکرونیدلینگ پوست‌نازک و حساس می‌شود. لایه‌بردارها با ترکیبات اسیدی قسمتی از سطح پوست را جدا کرده و باعث نازک‌تر شدن پوست می‌شوند. در صورت استفاده پوست حساس‌تر شده و واکنش نشان می‌دهد. استفاده از صابون‌های قلیایی در شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ نیز با تحریک پوست باعث التهاب می‌شوند.

۳. عدم استعمال دخانیات

عوارض استفاده از دخانیات فقط شامل اعضای داخلی بدن نمی‌شود؛ بلکه از مضرترین سموم برای پوست است. پوست میکرونیدلینگ شده حساس و منافذ باز آن در حال ترمیم است. با استعمال دخانیات این مواد سمی در پوست نفوذ پیدا کرده و روند جذب سریع‌تر پیش می‌رود.

۴. عدم مصرف غذاهای تند و الکل

از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مصرف‌نکردن موادی است که باعث افزایش جریان خون می‌شود. نوشیدنی‌های گرم و غذاهای تند در ۲۴ ساعت اول توصیه نمی‌شود؛ اما در عوض خوردن آبمیوه‌های حاوی ویتامین سی روند بهبود را تسریع می‌بخشد. الکل نیز باعث گردش خون می‌شود و  التهاب پوست را زیاد می‌کند.

۵. عدم استفاده از لوازم آرایشی

محصولات آرایشی حاوی مواد مضر برای پوست هستند و استفاده از آن‌ها باعث تحریک پوست می‌شود. پوست برای ترمیم نیاز دارد تا تمیز باشد و بر روی سطح آن مواد شیمیایی نباشد. در دو روز اول نباید از لوازم آرایشی استفاده شود تا بهبود و بازسازی پوست به تأخیر نیفتد.

۶. مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ؛ حمام نکردن

شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ از نکات پر اهمیت است. برخورد آب در ساعات اولیه بر روی پوست حساس و زخم شده امکان دارد آلودگی را وارد منافذ کرده و باعث عفونت می‌شود. هوای گرم داخل فضای حمام منافذ را بیشتر باز می‌کند و فرآیند جذب سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در مبحث مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ برای پاک‌کردن پوست می‌توان از سرم‌های نمکی استفاده کرد.

۷. نکندن پوسته ها

میکرونیدلینگ باعث ازبین‌رفتن لایه‌ای از سطح پوست می‌شود و لایه‌های مرده پوست را نیز برطرف می‌کند. برای برطرف‌شدن کامل لایه قبلی و به‌وجودآمدن لایه جدید سطح پوست شروع به پوسته‌پوسته شدن می‌کند. کندن این پوسته‌ها باعث حساس‌تر شدن پوست و آسیب‌پذیری آن می‌شود. باید اجازه داد روند ترمیم به‌صورت طبیعی طی شود و پس از چند روز لایه‌های مرده را با لیف به‌آرامی از سطح پوست برداشته شود.

۸. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ؛ استفاده از کرم های ترمیم کننده و کمپرس سرد

از دیگر مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ برای کاهش جریان خون و جلوگیری از التهاب و قرمزی پوست استفاده از کمپرس سرد است. پوست حساس پس از انجام این عمل خشک می‌شود و نیاز به رطوبت و آبرسانی دارد. استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده از پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند و با افزایش کلاژن روند بهبود سریع‌تر پیش می‌رود.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

۹. تغذیه مناسب

تغذیه در روند بهبود پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند. برای سریع‌تر شدن ترمیم و بازسازی باید از مواد غذایی حاوی کلاژن مانند سوپ قلم، ماهی سالمون، آناناس، آب‌آلبالو و همچنین مکمل‌های کلاژن ساز استفاده کرد. یکی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ عدم مصرف لبنیات و گندم تا بهبود نسبی پوست است.

۱۰. انجام دادن دوباره میکرونیدلینگ

برای رسیدن به پوستی شاداب و جوان، ازبین‌رفتن تورفتگی‌ها و برطرف‌شدن لک و چین‌وچروک تنها یک‌بار انجام‌دادن میکرونیدلینگ کافی نیست. برای افزایش کلاژن‌سازی و درمان پوست سالی یک‌بار باید این عمل انجام شود تا تأثیرات ماندگار شود.

شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

پوست پس از میکرونیدلینگ بسیار حساس است و حمام‌کردن پس از آن ممنوع است. اما سؤال پیش می‌آید آیا امکان شستشوی پوست است؟ چه زمانی برای شستشو مناسب است؟ و چه شوینده‌ای مناسب است؟ در مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت اول از شستن و برخورد آب با پوست خودداری شود. به دلیل باز شدن منافذ و تحریک پوست هرگونه تماس آب با صورت ممکن است موجب آسیب پوست شود. در میکرونیدلینگ بافت مرده پوست از بین رفته و بافت جدید در حال بازسازی است.

برخورد آب و مواد شوینده به سلول‌های تازه آسیب وارد می‌کند و در پوست عارضه ایجاد می‌کند. از نظر اکثر پزشکان بهترین زمان برای شستشوی پوست بعد از میکرونیدلینگ ۲۴ ساعت پس از انجام عمل است؛ البته برخی معتقدند ۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ امکان شستشو است و ایرادی ندارد. در هفته اول پوست نباید زیاد شسته شود. برای شستشوی پوست ابتدا باید دست‌ها را شست تا عاری از هرگونه آلودگی باشند؛ سپس با آب سرد و شوینده ضعیف شروع به شستن صورت کرد.

در هنگام شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ هیچ‌گونه فشاری به پوست نباید وارد شود و استفاده از لیف و لایه‌بردار ممنوع است. به‌آرامی شوینده بر سطح پوست پخش شود و دوباره با آب سرد آبکشی شود. پس از شستشو صورت باید به‌آرامی و با حوله‌ای تمیز خشک شود. برای افزایش تأثیر میکرونیدلینگ می‌توان برای پاکسازی پوست از سرم‌های آنتی‌اکسیدان استفاده کرد. مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ اگرچه سخت اما بسیار مهم است. انجام‌دادن میکرونیدلینگ در فصل زمستان مراقبت را راحت‌تر می‌کند.

شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

جمع‌بندی

برای داشتن چهره‌ای جوان و شاداب باید پوستی صاف و بدون لک داشت. یکی از روش‌های دستیابی به پوست زیبا میکرونیدلینگ است. این روش اگرچه درگذشته کشف شد؛ اما در ۵۰ سال اخیر به اهمیت آن برای بازسازی پوست پی برده‌اند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی و بی‌خطر است که باعث ازبین‌رفتن لایه مرده پوست و افزایش کلاژن می‌شود.  در این روش منافذ پوست باز شده و پوست حساس می‌شود به همین دلیل مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مهم و باعث بهبود سریع‌تر پوست شده و از التهاب و عوارض جلوگیری می‌کند.

 از مهم‌ترین مراقبت‌ها، شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ است؛ چرا که برخورد آب با پوست باعث ورود آلودگی و عفونت می‌شود. شستشو باید با روشی درست و در زمان مناسب انجام شود. دستگاه میکرونیدلینگ دکترپن ابزاری پیشرفته و مناسب برای جوان‌سازی و کلاژن‌سازی پوست است. آفرودیت لیزر با خدمات پس از فروش وب سایتی معتبر برای خرید این محصول با کیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا