شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

جدیدترین روش های جوانسازی پوست

روش های جوانسازی پوست چیست؟ علاقه به زیبایی و جوانی در تمام انسان‌ها وجود دارد و انسان از گذشته‌های کهن به دنبال روش‌هایی برای زیبایی و جوانی بوده و این روند همچنان ادامه دارد. در سنگ‌نوشته‌ها و منابع قدیمی آثار مربوط به شیوه‌های مختلف جوان‌سازی پوست وجود دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدید و مؤثری برای جوان‌سازی و زیبایی پوست ابداع شده است. روش‌های جوانسازی پوست هر روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند.

ظهور چین‌و‌چروک در صورت که از اولین نشانه‌های بالارفتن سن است، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. باوجودآنکه روشی برای پیشگیری از پیری کشف نشده است؛ ولی بسیاری تلاش می‌کنند با استفاده از جوانسازی و لیفت پوست چین‌وچروک‌ها را حذف کنند. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی به بررسی جوانسازی پوست با جدیدترین متدها می‌پردازیم.

روش های جوانسازی پوست

عوامل مؤثر در پیری پوست

علاوه بر بالارفتن سن، عوامل محیطی نیز بر پیری پوست اثر می‌گذارند. پرهیز از این عوامل می‌تواند تا حدودی روند پیری را به تعویق بیندازد و همچنین از بروز چین و چروک‌های زودهنگام جلوگیری کند. با حضور این عوامل محیطی کاربرد روش های جوانسازی پوست هم نمی‌توانند چندان مؤثر باشند. عوامل مؤثر در پیری پوست عبارت‌اند از:

  • اضطراب و مشکلات عصبی
  • مصرف دخانیات
  • آب‌وهوای سرد و خشک
  • بیماری‌های عفونی درونی
  • عدم رطوبت کافی پوست
  • قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید
  • قرارگیری در معرض اشعه ماورا بنفش

با پیروی از سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، دوری از استرس، الکل و دخانیات می‌توان از پیری زودرس پیشگیری کرد.

فرایند پیری پوست

کلاژن و الاستین مهم‌ترین پروتئین‌های بدن هستند که نقش مهمی در حفظ استحکام و خاصیت انعطاف‌پذیری پوست دارند. کاهش تولید کلاژن و الاستین موجب افتادگی و شل‌شدن پوست می‌شود. از طرف دیگر چربی زیر پوست در نواحی گونه، اطراف گیجگاه، چانه، بینی و چشم‌ها کاهش می‌یابد و درنتیجه چهره فرد لاغرتر می‌شود. تأثیر روش های جوانسازی پوست زمانی بیشتر است که از سنین پایین‌تر شروع شوند. در روند پیری پوست خاصیت کشسانی پوست از بین می‌رود. تحلیل چربی زیر پوست، تحلیل استخوان‌ها و کاهش حجم هیالورونیک اسید موجب افتادگی پوست می‌شود. با کمک روش‌های جوان‌سازی می‌توان بسیاری از عوارض افزایش سن را برطرف کرد.

عوامل مؤثر در پیری پوست

روش های جوانسازی پوست

برای کاهش چین‌وچروک پوست صورت و داشتن چهره‌ای زیبا و جوان تکنولوژی به کمک انسان آمده است و روش های جوانسازی پوست توانسته انقلابی در این زمینه به وجود آورد. در ادامه جوانسازی پوست با جدیدترین متدها را بررسی می‌کنیم؛ اما قبل از آن باید گفت که روش‌های جوان‌سازی در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند.

۱. روش‌های غیرتهاجمی

روش‌های غیرتهاجمی شامل مراقبت‌های معمول پوست مانند استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ضدچروک، کرم دور چشم و درمان‌های خانگی هستند.

۲. روش‌های کم تهاجمی

روش‌های کم تهاجمی شامل هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، ژل، چربی و اندولیفت است. همان‌طور که از نام آن پیداست روش‌های کم تهاجمی آسیب و خطرات جانبی کمتری برای فرد دارند.

۳. روش‌های تهاجمی

آخرین دسته از روش های جوانسازی پوست روش تهاجمی است. در این روش که فرد باید بستری شود؛ شامل جراحی‌های زیبایی و پلاستیک مانند کشیدن پوست است. روش تهاجمی علاوه بر بستری‌شدن نیازمند هزینه‌های بالا است. 

در بین سه روش ذکرشده روش تهاجمی با وجود بستری‌شدن و هزینه بالا اثرات ماندگاری دارد؛ ولی روش غیرتهاجمی ساده‌ترین و بی‌خطرترین روش است که تأثیر کمتری بر روی پوست خواهد گذاشت. در بین این سه دسته، روش‌های کم تهاجمی به دلیل عوارض کمتر و هزینه معقول‌تر گزینه خوبی برای جوانسازی و لیفت پوست هستند. تا زمانی که مشکلات پوستی و چین‌وچروک پوست عمیق نشده‌اند می‌توان با استفاده از روش های جوانسازی پوست از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد.

روش‌های کم تهاجمی جوان‌سازی پوست

همان‌طور که گفتیم روش های جوانسازی پوست به شیوه کم تهاجمی بهترین شیوه برای جوانسازی پوست هستند. از این نظر که در مقایسه با روش‌های تهاجمی هزینه بالایی نیاز ندارند و فرد مجبور به بستری‌شدن در بیمارستان نیست؛ از طرف دیگر در مقایسه با شیوه‌های غیرتهاجمی ماندگاری بیشتری دارند. در ادامه آشنایی با جوانسازی پوست با جدیدترین متدها روش‌های کم تهاجمی را معرفی می‌کنیم. روش‌های کم تهاجمی جوان‌سازی پوست عبارت‌اند از: هایفوتراپی، میکرونیدلینگ، کربوکسی‌تراپی، تزریق ژل و فیلرها، لیزر اندولیفت، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و آر اف فرکشنال.

فراموش نکنید بهترین روش های جوانسازی پوست روش‌های کم تهاجمی هستند. زیرا در برابر هزینه‌ای که برای آنها صرف می‌شود، عملکرد و ماندگاری خوبی دارند. در ادامه روش‌های کم تهاجمی را به‌تفصیل بیان می‌کنیم.

روش های جوانسازی پوست

۱. جوانسازی و لیفت پوست؛ هایفوتراپی

هایفوتراپی جایگزینی عالی برای جراحی لیفت صورت است. در هایفوتراپی امواج فراصوت با واردکردن انرژی کانونی به لایه‌ای از پوست موجب تحریک تولیدکننده‌های کلاژن می‌شوند. درنتیجه این عمل چین‌وچروک‌ها کاهش می‌یابند و پوست سفت می‌شود. این روش با نام جوانسازی هایفو برای افراد ۷۵-۳۰ که دچار افتادگی پوست شده‌اند مناسب است. روش هایفوتراپی علاوه بر کاهش چین‌وچروک‌ها برای اصلاح خط لبخند، هایفوتراپی دور چشم، لیفت گردن و دکلته و بهبود وضعیت خط چانه نیز استفاده می‌شود. می‌توانید مقاله هایفوتراپی؛ کاربردهای هایفو را مطالعه کنید.

۲. جوانسازی پوست با جدیدترین متدها؛ میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست میکرونیدلینگ است. در این روش با استفاده از یک دستگاه غلتک مانند که سوزن‌های ریزی روی آن قرار دارد، سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود. این عمل موجب تحریک پوست و افزایش ساخت کلاژن می‌شود. در حقیقت سوزن‌های ریز زخم‌هایی جزئی روی پوست پدید می‌آورند و پوست برای ترمیم زخم‌ها شروع به ترمیم و کلاژن‌سازی می‌کند. میکرونیدلینگ کاربردهای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از: ازبین‌بردن لک‌های پوستی و جای جوش، روشن‌کردن پوست، رفع تیرگی زیر چشم، جوان‌سازی پوست زیر چشم و کم‌رنگ‌شدن ترک‌های پوستی.

۳. جدیدترین روش های جوانسازی پوست؛ کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست تزریق می‌شود. با افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن، بدن برای اکسیژن‌رسانی بیشتر و جبران تجمع دی‌اکسیدکربن، خون‌رسانی به آن قسمت را افزایش می‌دهد. با افزایش خون‌رسانی ترمیم سلولی رخ می‌دهد و پوست ترمیم می‌شود.

۴. تزریق ژل

تزریق فیلر یا ژل به لایه‌های مختلف پوست به منطقه تحت درمان حجم می‌دهد. فیلرها در ۳ گروه قرار می‌گیرند: دائمی، نیمه‌دائمی و موقت. فیلرهای دائمی و نیمه‌دائمی به دلیل خطرات و عوارض جانبی مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و از بین آن‌ها فیلرهای موقت بهترین گزینه هستند. ژل‌ها یا فیلرهای موقت از جنس هیالورونیک اسید هستند. این ماده به‌عنوان سیمان بین‌بافتی عمل می‌کند. فیلرها با پرکردن و حجم دادن به خطوط خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب ظاهری جوان‌تر به فرد می‌دهند. 

تزریق ژل

۵. جوانسازی پوست با جدیترین متدها؛ لیزر اندولیفت

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست لیزر اندولیفت است. در این روش فیبر بسیار اندکی وارد پوست می‌شود و در لایه‌های عمقی پوست جای می‌گیرد. فیبر با استفاده از اشعه لیزر مادون‌قرمز یا اشعه فروسرخ کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند. درنتیجه تجمعات اضافی چربی پوست ذوب می‌شود. در اثر لیزر اندولیفت پوستی جوان و زیبا خواهید داشت.

۶. تزریق چربی

تزریق چربی روش دیگری برای جوانسازی پوست است که در آن با استفاده از روش لیپوساکشن قسمتی از بافت چربی بدن برداشته می‌شود و درون بالشتک‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. این روش دارای عوارض جانبی کم و ماندگاری بالا است. با استفاده از این روش می‌توان سینه‌ها، دست‌ها و پشت لب‌ها را برجسته کرد. همین‌طور روشی برای درمان افتادگی و شل‌شدن پوست است.

۷. محبوب ترین روش جوانسازی پوست با جدیدترین متدها؛ تزریق بوتاکس

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش های جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است. ماده موجود در بوتاکس سم بوتولونیوم است که موجب فلج عضلانی می‌شود. در نتیجه تزریق بوتاکس و فلج عضلات صورت، چین‌وچروک‌ها به میزان زیادی از بین می‌روند. تزریق بوتاکس باید تحت‌نظر یا توسط پزشک متخصص انجام شود. این روش موجب برطرف‌شدن خطوط اخم، پیشانی، دور چشم و دور لب و لیفت گوشه‌های لب می‌شود و به ابروها شکل می‌دهد.

۸. آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست است. در این روش که بسیار جدید است و ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد؛ با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک از جنس طلا پوست به‌آرامی سوراخ می‌شود و انرژی امواج رادیویی به بافت‌های زیرین می‌رسد. این روش که از نظر افزایش دمای پوست به‌وسیله حرارت مشابه هایفوتراپی است موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود و ساختار پوست بهبود می‌یابد. از جمله مزایای این روش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کوتاه‌بودن زمان ریکاوری
  • کمترین درد و عوارض جانبی
  • اثربخشی بالا
  • ترمیم سوراخ‌ها یا حفره‌های بزرگ روی پوست

جمع‌بندی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های جوانسازی پوست تحولی عظیم در جوانسازی و لیفت پوست صورت ایجاد شده است. در مجموعه جوانسازی پوست با جدیدترین متدها، روش‌های کم تهاجمی از نظر ماندگاری و هزینه در بهترین موقعیت قرار دارند و در این گروه می‌توان روش‌هایی همچون هایفوتراپی، لیزر اندولیفت، کربوکسی‌تراپی، میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال را به‌عنوان جدیدترین روش‌ها برای جوانسازی پوست نام برد.

همچنین روش‌هایی همچون تزریق ژل، بوتاکس و چربی هم در گروه کم تهاجمی قرار دارند که اثرات خوبی بر جوان‌سازی پوست صورت دارند. تنوع روش‌ها و دستگاه‌های لیفت و جوانسازی زیاد است. برای قیمت و خرید دستگاه‌های لیفت و جوانسازی می‌توانید از گروه پزشکی مهندسی آفرودیت لیزر که ارائه‌دهنده انواع تجهیزات و لوازم زیبایی و پزشکی است کمک بگیرید تا در نهایت خرید آسان و مطمئن را تجربه کنید.

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا