شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

۶ راهکار رفع سیاهی دور چشم

آیا شما هم به دنبال راهکارهایی برای رفع سیاهی دور چشم هستید؟ سیاهی دور چشم می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی داشته باشد و باعث شود افراد خسته، بیمار و مسن‌تر به نظر برسند. تیرگی چشم به دلایل مختلفی از جمله بی‌خوابی، ژنتیک، بیماری، افزایش سن و… ایجاد می‌شود. گودی دور چشم می‌تواند در طیف مختلفی از سن و انواع پوست هم مردان و هم زنان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

نکته مهمی که باید در استفاده از راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم مدنظر داشته باشید، ارزیابی مناسب برای تعیین ماهیت و علل به‌وجودآمدن آن‌ها است. شناسایی دلایل ایجاد سیاهی دور چشم به ما کمک می‌کند تا راهکار مناسبی برای ازبین‌بردن آن اتخاذ کنیم. در این مقاله از سری مقالات آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی تاثیر لیزر بر تیرگی دور چشم بپردازیم.

سیاهی دور چشم چیست و  چرا ایجاد می‌شود؟

سیاهی دور چشم چیست و  چرا ایجاد می‌شود؟

پیش از اینکه روش‌های رفع سیاهی دور چشم را بررسی کنیم، بهتر است دلایل ایجاد آن‌ها را بشناسیم. سیاهی دور چشم عبارت از حلقه تیره‌رنگ دور چشم است که به دلیل تجمع ملانین ایجاد می‌شوند. حلقه‌های سیاهی دور چشم که با نام هیپرپیگمانتاسیون دور چشم نیز شناخته می‌شوند، بیشتر در افراد با پوست‌های روشن ظاهر می‌شوند؛ زیرا سیاهرگ‌های زیرین اطراف چشم در این افراد رنگ بنفش مایل به آبی ایجاد می‌کنند. احتمال ایجاد تیرگی دور چشم به ژنتیک و رنگ پوست بستگی دارد.

 با افزایش سن و شروع ازدست‌دادن کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف می‌شود و ناحیه زیر چشم نازک و شفاف می‌شود. تیره‌شدن پوست اطراف ناحیه چشم ممکن است به دلایل مختلفی مانند تجمع مایع در زیر چشم، افزایش عروق در پوست و یا حفره‌های زیر چشم باشد. شناسایی دلیل ایجاد این تیرگی‌ها، به انتخاب روش مناسب برای درمان سیاهی دور چشم کمک می‌کند. از جمله دلایل ایجاد سیاهی دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی و بی‌خوابی
  • حساسیت به لوازم آرایشی چشم
  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • درماتیت آتوپیک
  • اختلال رنگ‌دانه
  • قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • عادت مالیدن چشم‌ها
  • سیگارکشیدن
  • کم‌آبی
  • داروهای خاص
  • تجمع عروق بیش از حد در پوست اطراف چشم
  • کمبود آهن، ویتامین B12 و کم‌خونی
  • گرفتگی در بینی و سینوس‌ها و…
راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم

راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم

همان‌طور که گفتیم، سیاهی دور چشم می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد. پوست دور چشم بسیار نازک، شفاف و حساس است و به همین دلیل مستعد تحریک و آسیب‌های محیطی است. چشم یکی از اولین مواردی است که علائم افزایش سن را نشان می‌دهد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر علم در عرصه زیبایی، روش‌های مختلفی برای از رفع سیاهی دور چشم وجود دارد. از جمله راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. روش PRP

یکی از روش‌های رفع سیاهی درو چشم استفاده از روش PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت  است که با نام پلاکت تراپی نیز شناخته می‌شود. PRP از خون بیمار که با عوامل رشد و بازسازی پوست ترکیب می‌شود، برای درمان تیرگی دور چشم استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که از خون خود بیمار استفاده می‌شود احتمال بروز آلرژی و عوارض در این روش بسیار پایین است.

پلاکت تراپی با بهبود کلاژن و تأمین خون در مناطق لازم برای افرادی که از سیاهی دور چشم ژنتیکی رنج می‌برند، مناسب است. با بهبود کیفیت پوست پس از PRP، پوست ‌نازک پلک سالم‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. این روش درمانی همچنین می‌تواند به افرادی که پوست آسیب‌دیده و خشکی دارند کمک کند.

رفع سیاهی دور چشم؛ فیلر

۲. رفع سیاهی دور چشم؛ فیلر

متخصصان پوست درمان زیبایی پیشرفته‌ای را برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم با استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید انجام می‌دهند. این درمان با پر کردن بافت زیر چشم به کاهش گودی دور چشم و در نتیجه رفع سیاهی کمک می‌کند. روش درمانی فیلر می‌تواند هم‌زمان با PRP انجام شود. بدین ترتیب فیلر به ناحیه زیر پوست حجم می‌دهد و PRP ضخامت پوست را افزایش می‌دهد. ترکیب این دو روش درمانی می‌تواند تا حد زیادی در رفع سیاهی دور چشم مؤثر باشد. این فیلرها ماندگاری محدودتری نسبت به سایر راهکارهای برطرف‌کردن سیاهی دور چشم دارند.

۳. لیزر فرکشنال CO2

نازک شدن پوست اطراف چشم به دلیل کاهش کیفیت پوست می‌تواند منجر به ایجاد چین‌وچروک و سیاهی دور چشم شود. لیزر CO2 فرکشنال می‌تواند تولید کلاژن را با استفاده از تحریک پوست با مقدار محدودی گرما بهبود ببخشد. لیزر CO2 فرکشنال هم‌زمان به روشن‌شدن پوست و استحکام پوست کمک می‌کند و تأثیرات دائمی دارد. استفاده از این روش برای رفع سیاهی دور چشم ممکن است ریسک بالایی داشته باشد و باعث ایجاد اسکار و لک شود. استفاده از این روش دوره نقاهت نسبتا طولانی در مقایسه با دیگر روش‌های درمان سیاهی دور چشم دارد.

راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم؛ میکرونیدلینگ

۴. راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم؛ میکرونیدلینگ

یکی از روش‌های رفع سیاهی دور چشم، میکرونیدلینگ است. در این روش از ابزاری به نام درمارولر که دارای سوزن‌های بسیاری ظریفی است، برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. این سوزن‌ها با ایجاد سوراخ‌های ریز درون‌پوست و حرارت پوستی کنترل شده به کاهش تیرگی و چین‌وچروک‌های دور چشم کمک می‌کند. در برخی موارد پزشک یا ارائه‌دهنده خدمات زیبایی یک سری مواد مقوی حاوی آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را پس از استفاده از درمارولر روی پوست ماساژ می‌دهند.

این کار باعث می‌شود این مواد از طریق این حفره‌های ریز به پوست نفوذ و به بهبود کیفیت پوست کمک کند. میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم است که می‌تواند به رفع چین‌وچروک و تیرگی دور چشم که بر اثر افزایش سن رخ می‌دهد، کمک زیادی کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را مطالعه کنید.

۵. مزوتراپی

یکی از روش‌های رفع سیاهی دور چشم استفاده از مزوتراپی است. مزوتراپی شامل یک روش درمانی مشابه با میکرونیدلینگ است که در این روش هم‌زمان با ایجاد حفره در پوست موادمغذی وارد پوست می‌شود. در مزوتراپی ویتامین‌ها، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و… مستقیماً به لایه سوم پوست تزریق می‌شوند. هدف از مزوتراپی افزایش فعالیت‌های فیبروبلاست، یعنی سلول‌های مسئول تولید کلاژن، الاستین و هیارولونان در پوست و احیای پوست است. با این کار مقدار کلاژن افزایش‌یافته و بدین ترتیب سیاهی دور چشم بهبود می‌یابد.

رفع سیاهی دور چشم؛ تزریق چربی

۶. رفع سیاهی دور چشم؛ تزریق چربی

تزریق چربی برای رفع سیاهی دور چشم، مانند روش تزریق ژل است؛ با این تفاوت که در این روش چربی از یک ناحیه دیگر بدن بیمار گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می‌شود. روش تزریق چربی در مواردی توصیه می‌شود که سیاهی دور چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم‌حجم‌بودن بافت زیر پوست اطراف چشم باشد. نتایج استفاده از تزریق چربی برای کاهش تیرگی دور چشم معمولاً ماندگارتر از فیلرها است.

روش‌های دیگر درمان سیاهی دور چشم

لازم به ذکر است که جراحی پلک نمی‌تواند سیاهی دور چشم را اصلاح‌کرده یا از بین ببرد. شما ممکن است از کرم‌های دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشود. این کرم‌ها می‌توانند کیفیت پوست را بهبود ببخشند؛ اما رنگ‌دانه پوست داستان کاملاً متفاوتی دارد. درصورتی‌که تیرگی دور چشم به دلیل عوامل غیرقابل‌اجتنابی مانند ژنتیک یا وجود رگ‌های خونی زیاد در اطراف چشم رخ می‌دهد، کرم‌های دور چشم نمی‌توانند کار زیادی برای شما انجام دهند. آبرسانی و مرطوب‌سازی مناسب پوست یک موضوع مهم در درمان سیاهی دور چشم محسوب می‌شود.

 بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که برخلاف پوست سایر نقاط بدن، اطراف چشم‌ها بسیار نازک است و به رطوبت بیشتری نیاز دارد. این امر به‌ویژه برای زنانی که مدام آرایش می‌کنند و پوست خود را در معرض مواد شیمیایی و پاک‌کننده‌های آرایشی قرار می‌دهند، صدق می‌کند. به‌منظور رفع این مشکل، سعی کنید از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای دور چشم خود بهره بگیرید. از دیگر روش‌ها برای رفع سیاهی دور چشم، می‌توان به هایفوتراپی، روش‌های خانگی، داروهای موضعی، لایه‌برداری، پیلینگ و… اشاره کرد.

روش‌های دیگر درمان سیاهی دور چشم

جمع‌بندی

چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند که تأثیر بسزایی در نشان‌دادن زیبایی، شادابی و سلامتی افراد دارند. سیاهی دور چشم یکی از عوامل شایعی است که تأثیر مستقیمی روی جوانی صورت می‌گذارد. تیرگی دور چشم باعث خسته و مسن نشان‌دادن افراد می‌شود. امروزه درمان‌های متعددی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد که تا حدود زیادی به رفع این مشکل کمک می‌کنند.

 راهکارهای برطرف کردن سیاهی دور چشم تنها به کلینیک‌های زیبایی محدود نمی‌شوند؛ بلکه افراد می‌توانند با اصلاح سبک زندگی و رعایت برخی نکات به درمان و حذف این حلقه‌ها کمک کنند. با توجه به تاثیر لیزر بر تیرگی دور چشم مهم است کلینیک ها و پزشکان بهترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر را تهیه کنند. آفرودیت لیزر با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها در زمینه لیفت و جوان‌سازی، لیزر موهای زائد و لاغری به شما برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام بهتر کمک می‌کند. جهت خرید دستگاه لیزر و اطلاع از تنوع محصولات به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا