شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آیا درد لیزر بیکینی قابل تحمل است؟

افرادی که برای لیزر بیکینی مراجعه می‌کنند ممکن است این سؤال را بپرسند که آیا درد لیزر بیکینی قابل تحمل است؟ و آیا اصلاً لیزر این قسمت درد دارد یا خیر؟ یکی از قسمت‌هایی که برخی خانم‌ها برای لیزر اقدام می‌کنند لیزر موهای زائد بیکینی است.

میزان درد موهای زائد بیکینی به نوع دستگاه و آستانه تحمل فرد نیز بستگی دارد. برخی افراد هنگام لیزر بیکینی درد نسبتاً زیادی را تحمل می‌کنند؛ ولی برخی دیگر تقریباً تجربه درد ندارند. درمجموع درد لیزر کمتر از اپیلاسیون موهای زائد است. در این مقاله از گروه مهندسی آفرودیت لیزر موضوع لیزر بیکینی، میزان درد و روش‌های تسکین را بررسی می‌کنیم.

لیزر موهای بیکینی

امروزه یکی از بهترین روش‌های حذف موهای زائد استفاده از دستگاه‌های لیزر است. لیزر موهای زائد روشی کارآمد است که در مقایسه با روش‌های سنتی و معمول، نتایج بهتری دارد. لیزر موهای زائد ماندگاری بالایی داشته و در صورت پیروی از جلسات درمانی منظم و شارژ سالانه می‌توان برای همیشه از دست موهای زائد راحت شد.

یکی از قسمت‌هایی که تحت لیزر قرار می‌گیرد بخش تناسلی یا لیزر بیکینی است. برخی افراد ممکن است با تصور درد لیزر بیکینی از انجام لیزر در این قسمت امتناع کنند. در حقیقت میزان درد، وجود یا عدم وجود آن در این قسمت به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه و آستانه تحمل فرد بستگی دارد. در لیزر بیکینی مانند دیگر نواحی اشعه لیزر، فولیکول‌ها و رنگ‌دانه‌های مو را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را از بین می‌برد. تداوم جلسات لیزردرمانی می‌تواند به حذف کامل موها در بلندمدت بیانجامد.

درد لیزر بیکینی

یکی از بهترین روش‌های حذف موهای زائد در بخش بیکینی، لیزردرمانی است. لیزر این بخش از بدن می‌تواند موهای زائد را برای مدت‌زمان طولانی ریشه‌کن کند. البته برخی خانم‌ها ممکن است به‌خاطر ترس از درد لیزر بیکینی آن را انجام ندهند. دستگاه‌های لیزر با استفاده از اشعه و نور حاصل از آن موهای زائد را حذف می‌کنند. در برخی مواقع ممکن است اشعه لیزر موجب شود فرد اندکی احساس درد یا سوزش کند. خانم‌هایی که نسبت به درد حساسیت زیادی دارند بهتر است قبل از لیزر موهای بیکینی از بی‌حسی موضعی که توسط متخصص تجویز شده استفاده کنند.

آیا لیزر بیکینی خطرناک است؟

تصورات اشتباهی درباره لیزر موهای بیکینی وجود دارد و برخی تصور می‌کنند که لیزر این ناحیه موجب نازایی و سرطان در خانم‌ها خواهد شد. این تصور کاملاً اشتباه است و اشعه لیزری که برای حذف موهای زائد به‌کار می‌رود کاملاً کنترل‌شده و بدون خطر است. تنها موردی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد درد لیزر بیکینی است که به دلیل حساس‌بودن پوست این ناحیه ممکن است رخ دهد. بااین‌حال میزان درد لیزر موهای زائد بیکینی بسیار ناچیز و قابل‌تحمل است و تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

عوامل مؤثر بر میزان درد لیزر موهای زائد بیکینی

اشعه لیزر به موهای زائد می‌تابد و با اثر بر رنگ‌دانه‌ها، آن‌ها را ضعیف می‌کند. انجام جلسات درمانی متعدد موجب کاهش و درنتیجه ازبین‌رفتن دائمی موهای زائد خواهد شد. عوامل مختلفی بر درد لیزر بیکینی اثرگذار هستند. برخی افراد نسبت به درد تحمل بالاتری دارند و برخی دیگر حساس‌تر بوده و نمی‌توانند درد را تحمل کنند. همچنین نوع دستگاه نیز می‌تواند بر نتیجه کار و میزان درد اثر بگذارد. دستگاه‌های پیشرفته قابلیت تنظیم بالاتری داشته و نسبت به پوست و بخش‌های حساس بدن عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

روش‌ های کاهش درد لیزر بیکینی

به دلیل حساس‌تر بودن پوست ناحیه تناسلی ممکن است خانم‌ها هنگام لیزر این قسمت درد بیشتری حس کنند. البته باید گفت که درد لیزر بیکینی در اندازه‌ای نیست که نشود آن را تحمل کرد. اگر در این مورد استرس دارید و درد لیزر موهای زائد بیکینی شما را نگران کرده می‌توانید از روش‌های مختلفی که برای کاهش درد لیزر موهای زاید بیکینی وجود دارد استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از پمادهای بی‌حسی موضعی: می‌توانید ۴۵ دقیقه قبل از لیزر بیکینی از پماد بی‌حسی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که قبل از شروع لیزر قسمت پمادزده را بشویید و خشک کنید.
  • استفاده از یخ خشک در نواحی که درد زیادی حس می‌کنید. یعنی ۵ دقیقه یخ را در محل درد قرار دهید. با این روش درد لیزر بیکینی کاهش می‌یابد.
  • استفاده از دستگاه‌های لیزر پیشرفته مجهز به سیستم خنک‌کننده مانند دستگاه لیزر دایود رازورلیز

نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام لیزر بیکینی

برای اینکه از لیزر موهای زائد و همچنین لیزر ناحیه بیکینی نتیجه مطلوب بگیرید باید قبل و بعد از انجام لیزر، نکات مهمی را رعایت کنید. علاوه بر مواردی که مربوط به کاهش درد لیزر بیکینی است باید نکات زیر را قبل از لیزر موهای زائد بیکینی رعایت کنید.

  • حمام‌کردن قبل از انجام لیزر
  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید یا برنزه کردن
  • پوشیدن لباس‌های راحت و آزاد ترجیحاً نخی
  • شیوکردن قسمت بیکینی ۱۲ ساعت قبل از لیزر

همچنین بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • استفاده از کمپرس یخ خشک برای کاهش درد لیزر بیکینی
  • عدم تماس آب با ناحیه لیزر شده
  • استراحت کافی بعد از انجام لیزر
  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید
  • استفاده از پمادهای موضعی تجویزشده توسط متخصص لیزر

با انجام این اقدامات میزان درد لیزر موهای زائد بیکینی کاهش‌یافته و اثرات مثبت لیزر این قسمت را خواهید دید.

دستگاه‌ های لیزر مناسب برای لیزر موهای زائد بیکینی

همان‌طور که گفتیم علاوه بر آستانه تحمل افراد، نوع دستگاه نیز بر کاهش درد لیزر بیکینی تأثیر دارد. دستگاه‌های پیشرفته مجهز به سیستم خنک‌کننده می‌توانند میزان درد لیزر موهای زائد بیکینی را به میزان زیادی کاهش دهند. دستگاه‌های لیزر مانند الکس دایود دایموند پلاس، الکس دایود آیس پلاس و الکس دایود رافائل از جمله بهترین و مجهزترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد هستند.

میزان اثربخشی لیزر موهای زائد بیکینی

همانند لیزر موهای زائد بخش‌های دیگر بدن، با استفاده از دستگاه‌های لیزر می‌توان فولیکول‌های ناحیه تناسلی را تخریب کرد. تخریب فولیکول‌ها موجب ضعیف‌شدن ریشه موها شده و با تکرار جلسات درمانی و جلسات شارژ (معمولاً ۲ بار در سال) می‌توان موهای زائد را از بین برد.

درد لیزر بیکینی به دلیل تخریب فولیکول‌های مو نیست؛ بلکه برخورد نور لیزر و گرمای حاصل از آن می‌تواند موجب اندکی سوزش در پوست شود. این درد در اندازه‌ای نیست که قابل‌تحمل نباشد و با استفاده از بی‌حسی موضعی و یخ می‌توان آن را کاهش داده و خیلی زود از بین می‌رود.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های مناسب برای حذف تقریباً دائمی موهای ناخواسته است. یکی از بخش‌هایی که لیزر آن شاید ضروری‌تر باشد لیزر موهای زائد بیکینی است. برخی خانم‌ها به دلیل ترس از درد لیزر بیکینی از لیزر این بخش امتناع می‌کنند. میزان درد لیزر موهای زائد بیکینی به آستانه تحمل افراد و نوع دستگاه لیزر بستگی دارد. دستگاه‌های پیشرفته امروزی مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند و درد ناشی از لیزر را به میزان زیادی کاهش می‌دهند. البته باید گفت که این درد به‌اندازه‌ای نیست که نتوان آن را تحمل کرد و مدت‌زمان آن هم طولانی نیست.

با استفاده از پمادهای بی‌حسی موضعی و کمپرس یخ خشک می‌توان سوزش ناشی از درد لیزر بیکینی را کاهش داد. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی و لیزر است و بهترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید دستگاه‌ لیزر و دیگر محصولات به صفحه محصولات مراجعه کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا