شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال | بعد از لیزر فرکشنال پوست تیره می شود؟

آیا تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال صحت دارد؟ قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا باید با تاثیر لیزر فرکشنال بر پوست و به‌طورکلی لیزر فرکشنال آشنا شویم. با افزایش سن، چین و چرو‌ک‌های ریزودرشت روی پوست ظاهر می‌شوند و این می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد.

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف شاهد ظهور دستگاه‌های مختلفی در زمینه پزشکی و زیبایی هستیم. دستگاه لیزر CO2 فرکشنال یکی از دستگاه‌های جوان‌ساز مؤثری است که اثرات قابل‌توجهی از خود نشان داده است. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر ابعاد مختلف مربوط به عملکرد لیزر فرکشنال و اثرات آن را بررسی می‌کنیم.

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال؛ لیزر فرکشنال چیست؟

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال؛ لیزر فرکشنال چیست؟

با افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی در پوست ساختارهای پشتیبان پوست به‌تدریج ضعیف شده و پوست دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شود. از طرف دیگر عوامل محیطی مانند اشعه ماورا بنفش خورشید نیز می‌تواند روند پیر پوستی را تسریع کند. باتوجه‌به پیشرفت‌های علم پزشکی، دستگاه‌های مختلفی مانند دستگاه هایفو اولترا برای جوانسازی پوست و به تأخیرانداختن روند پیر پوستی ابداع شده است.

دستگاه لیزر فرکشنال یکی دیگر از مؤثرترین دستگاه‌ها در این زمینه است که قابلیت‌های آن ثابت شده است. یکی از نگرانی‌های افراد تیره‌ شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال است که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص بالای پزشک و استفاده از بهترین برند دستگاه فرکشنال عوارضی مانند تیره‌شدن پوست یا ایجاد لکه‌های سفید و قهوه‌ای را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

ازبین‌بردن چین و چروک‌های ریز پوست و انواع لک ‌های پوستی از جمله مزایای کاربرد و تأثیر لیزر فرکشنال بر پوست هستند.

عملکرد لیزر فرکشنال و موارد کاربرد آن

قبل از پرداختن به موضوع تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال ابتدا عملکرد این دستگاه را بررسی می‌کنیم. در حوزه پزشکی زیبایی، دستگاه‌های لیزر به دودسته لیزرهای لایه‌بردار و غیر لایه‌بردار تقسیم‌بندی می‌شوند. از طرف دیگر هر کدام از این دو گروه نیز شامل لیزرهای فرکشنال و غیرفرکشنال هستند. عملکرد دستگاه لیزر فرکشنال به این صورت است که تنها نواحی خاصی از منطقه درمانی پوست را مورد هدف قرار داده و بر نواحی دیگر تأثیر ندارد. این در حالی است که لیزرهای غیرفرکشنال می‌توانند نواحی اطراف منطقه درمان را نیز مورد هدف قرار داده و موجب بروز عوارض ناخواسته شوند. دستگاه لیزر فرکشنال نیز مانند دستگاه هیدروفیشیال آکواجت یک دستگاه زیبایی غیرتهاجمی است.

با استفاده از لیزر CO2 فرکشنال لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست از بین رفته و موجب تحریک رشد و بازسازی کلاژن می‌شود. ممکن است در برخی موارد با عوارضی مانند تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال روبه‌رو شویم. معمولاً با بالابودن تخصص پزشک و استفاده از جدیدترین دستگاه لیزر فرکشنال کمتر شاهد بروز این مشکل خواهیم بود. به طور خلاصه می‌توان از لیزر CO2 فرکشنال برای درمان این مشکلات پوستی استفاده کرد:

  • لکه‌های ناشی از افزایش سن
  • چین‌های پنجه کلاغی
  • رنگ ناهموار پوست
  • افتادگی پوست
  • خطوط و چین و چرو‌ک‌های ریز پوست
  • آسیب‌های ناشی از تابش خورشید و آفتاب‌سوختگی
  • بزرگ‌شدن غدد چربی به‌ویژه در اطراف بینی

از دستگاه‌هایی مانند سینکو الترامکس و میکرونیدلینگ دکتر پن نیز برای رفع افتادگی پوست، چین‌وچروک و جوان‌سازی استفاده می‌شود.

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال و راهکارهای درمانی

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال و راهکارهای درمانی

هر روش درمانی به‌موازات اثرات مطلوب خود می‌تواند عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. در حوزه پزشکی و زیبایی نیز این موضوع صدق می‌کند؛ ولی باتوجه‌به پیشرفت‌های شگرف در این زمینه شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند عوارض ناشی از کاربرد آن‌ها را کاهش دهند.

دستگاه لیزر فرکشنال از جمله ۵ لیزر برتر برای جوانسازی و شادابی پوست است که اثرات مهمی در زیبایی پوست دارد. جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک‌های پوستی و کم‌رنگ کردن جای زخم، اسکار و جوش چند نمونه از موارد تأثیر لیزر فرکشنال بر پوست هستند. با وجود اثرات مثبت قابل‌توجه این دستگاه، ممکن است در مواردی تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال پدید آید.

این عارضه جانبی به عوامل متعددی مانند برند و میزان پیشرفته بودن دستگاه، عمق آسیب‌های پوستی و تخصص پزشک بستگی دارد.  در برخی موارد مانند عمیق بودن اسکارهای پوستی، پزشک برای افزایش تأثیر درمان مجبور است از قدرت بالای دستگاه استفاده کند. در این حالت ممکن است لکه‌ها و تیرگی‌هایی روی پوست ظاهر شود که حداکثر تا ۲ ماه بعد از درمان بهبودیافته و دائمی نیستند.

البته سرعت بهبود لکه‌ها یا تیرگی به ژنتیک پوست و مراقبت‌های بعد از لیزر نیز بستگی دارد و در بسیاری موارد خیلی زودتر از این زمان بهبود می‌یابند. بااین‌وجود راهکارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال را درمان یا از بروز آن پیشگیری کرد. این راهکارها عبارت‌اند از:

  • استفاده از پمادهای ترمیم‌کننده، ضدآفتاب یا ضد لک بعد از انجام لیزر فرکشنال (با تجویز پزشک)
  • استفاده از روش‌های پیشرفته‌تر مانند دستگاه پلاژن در صورت بروز لکه‌های تیره و عمیق (با صلاحدید پزشک)

تاثیر لیزر فرکشنال بر پوست؛ مدت زمان ماندگاری لیزر فرکشنال

مراجعین برای این نوع لیزر علاوه بر سؤال درباره تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال می‌خواهند درباره میزان ماندگاری تاثیر لیزر فرکشنال بر پوست نیز اطلاعات کاملی داشته باشند. مانند هر دستگاه زیبایی دیگر، عملکرد لیزر فرکشنال و اثربخشی آن به عوامل متعددی بستگی دارد. مراقبت از پوست، سلامت عمومی بدن، عدم مصرف سیگار و الکل از جمله موارد است که ماندگاری لیزر فرکشنال را افزایش می‌دهد. با رعایت این موارد درمان و جوانسازی با این نوع دستگاه لیزر ۳-۲ سال دوام خواهد داشت.

نکات مهم مراقبتی قبل از انجام لیزر فرکشنال

با وجود تأثیر لیزر فرکشنال بر پوست و اثرات درمانی مثبت آن ممکن است در برخی موارد شاهد تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال باشیم. برای کاهش بروز این عوارض باید قبل از انجام لیزر مراقبت‌های پوستی انجام شود که عبارت‌اند از:

  • ارائه سابقه پزشکی دقیق به متخصص لیزر
  • معاینه دقیق پوست توسط پزشک برای آگاهی از نوع پوست
  • صحبت با پزشک درباره هدف خود از لیزردرمانی با دستگاه لیزر فرکشنال
  • دوری از نور مستقیم خورشید دو ماه قبل از انجام لیزر
  • عدم مصرف سیگار حداقل دو هفته قبل از لیزر برای افزایش عملکرد لیزر فرکشنال

معمولاً تعداد جلسات درمانی با لیزر فرکشنال ۳-۱ جلسه است که تعداد جلسات به نواحی تحت درمان، میزان آسیب و انتظارات مراجعین از انجام لیزر بستگی دارد. در اغلب موارد نیز هر جلسه درمانی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

نکات مهم مراقبتی بعد از لیزر فرکشنال

نکات مهم مراقبتی بعد از لیزر فرکشنال

همان‌طور که مراقبت‌های قبل از انجام لیزر نقش مهمی در کاهش تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال دارند، مراقبت‌های بعد از درمان اهمیت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل لازم است برای افزایش تاثیر لیزر فرکشنال بر پوست، بعد از درمان نکات مهمی را رعایت کرد. توجه داشته باشید که بروز تورم، قرمزی و خارش بعد از انجام لیزر عادی است و نباید نگران بود. مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از انجام لیزر CO2 فرکشنال عبارت‌اند از:

  • استفاده دقیق و منظم از پمادهای تجویزشده توسط پزشک برای کاهش قرمزی و التهاب
  • عدم استفاده از لوازم و مواد آرایشی حداقل تا یک‌ماه بعد از درمان
  • انجام روتین پوستی دو روز بعد از درمان با مشورت و تجویز پزشک
  • عدم قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید و استفاده منظم از کرم ضدآفتاب
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش التهاب، قرمزی و کبودی پوست
  • در طول دوره درمان و مدتی بعد از پایان درمان از رفتن به استخر خودداری کنید؛ زیرا امکان ابتلا به عفونت پوستی وجود دارد.
  • استفاده از محصولات آبرسان و پاک‌کننده ملایم به دلیل حساس شدن پوست بعد از درمان با لیزر فرکشنال و عدم جلوگیری از تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال
  • عدم استفاده از ترکیباتی مانند AHA یا رتینول حداقل ۷-۵ روز بعد از درمان
  • نوشیدن مقادیر قابل‌توجه آب حداقل یک هفته بعد از درمان و پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین
  • عدم دست‌کاری پوست ناحیه درمان، دست‌کاری موجب تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال می‌شود.

جمع‌بندی

با افزایش سن، لکه‌ها و چین‌های مختلف روی پوست ظاهر می‌شوند. با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های مختلف لیزر برای بازسازی و جوانسازی پوست وارد بازار شده‌اند. دستگاه لیزر فرکشنال یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها، جای زخم، جوش و اسکارهای پوستی است. باتوجه‌به عملکرد این دستگاه، تأثیر لیزر فرکشنال بر پوست بسیار موفقیت‌آمیز بوده و طرف‌داران زیادی دارد.

در مواردی ممکن است تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال پدید آید. شدت و عمق عوارض ناشی از عملکرد لیزر فرکشنال به میزان تخصص پزشک، برند، پیشرفته بودن دستگاه و عمق آسیب‌های پوستی بستگی دارد. در بسیاری از موارد بروز تیرگی و لکه‌های پوستی بعد از لیزر فرکشنال موقتی هستند و با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از درمان بهبود می‌یابند.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر از معتبرترین مراکز تخصصی فروش دستگاه‌های لیزر و زیبایی است. این مرکز بهترین دستگاه‌های پزشکی زیبایی را از بهترین برندهای دنیا خریداری کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دستگاه‌های لیزر جوانسازی به صفحه لیفت و جوانسازی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا