شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

بررسی نحوه عملکرد لیزر موهای زائد نشان می‌دهد که پرتو لیزر با تاثیر بر رنگ‌دانه‌های ملانین موجود در فولیکول‌های مو، موجب گرم‌شدن و در نهایت نابودی آن‌ها خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد، رهایی همیشگی از شر این موها است. تنظیم دقیق دستگاه‌های لیزر باتوجه‌به نوع پوست و رنگ و ضخامت موی فرد، تاثیر لیزر بر موهای زائد را به‌شدت افزایش می‌دهد. جهت آشنایی بیشتر با عملکرد لیزر موهای زائد، مزایای لیزر و تاثیر لیزر بر این موها این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر را از دست ندهید.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در مقایسه با روش‌های سنتی حذف این موها، اثراتی طولانی‌مدت داشته و تا ماه‌ها شاهد رویش مجدد موها نخواهید بود. روش‌های سنتی مانند استفاده از تیغ، موم، وکس، کرم و پودر موبر یا اپیلاسیون اثرات موقتی داشته و برای رها‌شدن از شر این موها بایستی به دنبال یک راه‌حل موثر و دائمی باشید. نحوه عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که پرتو تابیده شده از دستگاه لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و توسط رنگ‌دانه ملانین موجود در فولیکول‌ جذب می‌شود.

این فرایند موجب تولید انرژی گرمایی شده و به ‌این طریق فولیکول‌ها را نابود کرده و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. از جمله مزایای لیزر موهای زائد این است که برای تمامی نواحی بدن به جز پلک‌ها و اطراف چشم قابل استفاده است. معمولا لیزر موهای زیر بغل، بیکینی، دست و پا طرف‌داران بیشتری دارد؛ اما برای کمر، شکم، سینه، اصلاح خط ریش و… نیز بسیار پرکاربرد است. برای درک بهتر عملکرد لیزر موهای زائد، دانستن این نکته خالی‌ازلطف نیست که طول‌موج دستگاه‌های لیزر بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر بوده و هر طول‌موج عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

قدیمی‌ترین دستگاه‌های لیزر از طول‌موج ۶۹۴ نانومتر برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده می‌کردند. این دستگاه‌ها بیشتر مناسب افرادی با موهای تیره بودند. طول موج ۷۵۵ نانومتر نیز مربوط به دستگاه‌هایی است که از تکنولوژی الکساندرایت بهره می‌برند. این طول‌موج در محدوده نور قرمز است و برای موهای بلوند و روشن مناسب است. دستگاه‌هایی با طول‌موج ۸۱۰ نانومتر از امواج به شکل پالسی استفاده می‌کنند.

این طول‌موج نیز مناسب افراد با رنگ موی روشن است. دستگاه‌های لیزر جدید از طول‌موج ۱۰۶۴ نانومتر بهره می‌برند. این طول‌موج موجب می‌شود که پرتو به عمق پوست نفوذ کرده و ملانین ریشه مو را هدف قرار دهد. این دستگاه‌ها برای انواع تیپ پوستی و ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف مو بسیار مناسب‌اند و میزان اثربخشی لیزر موهای زائد با این روش‌ها شگفت‌انگیز خواهد بود.

تاثیر لیزر بر موهای زائد چگونه است؟

در کنار عملکرد لیزر موهای زائد یکی از مسائلی که همواره برای زیباجویان موردتوجه بوده این است که آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است یا می‌توان به طریقی درد آن را کاهش داد؟ لیزر موهای زائد معمولا با درد زیادی همراه نیست و ممکن است که فرد فقط کمی احساس سوزش داشته باشد. البته سوزاندن ریشه موها با دستگاه لیزر احساس درد خفیفی در فرد ایجاد خواهد کرد؛ اما معمولا طول جلسات لیزر کوتاه است و به‌همین دلیل تحمل درد آن آسان خواهد بود. این موضوع نیز یکی دیگر از مزایای لیزر موهای زائد است.

قبل از انجام لیزر موهای زائد باید موها با تیغ تراشیده شوند یا با روش‌های دیگر کوتاه شوند؛ اما استفاده از روش‌هایی که موها را به‌طورکامل از ریشه خارج می‌کنند، مانند اپیلاسون کاملا نادرست است؛ چون عملکرد لیزر موهای زائد به نحوی است که بر ریشه مو تاثیر می‌گذارد. از بین بردن ریشه تاثیر لیزر بر موهای زائد را از بین خواهد برد.

عملکرد لیزر موهای زائد؛ عوامل موثر بر تاثیر لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد؛ عوامل موثر بر تاثیر لیزر موهای زائد

نکته مهم و قابل توجه دیگر درباره نحوه عملکرد لیزر موهای زائد این است که دستگاه‌های لیزر با ساطع کردن پالس‌هایی در حد میلی‌ثانیه، بدون اینکه آسیبی به بافت‌های اطراف وارد کنند، موجب آسیب به ریشه مو و توقف رشد آن‌ها خواهند شد. در هر واحد زمانی، همواره تعدادی از موها در فاز رشد و تعداد بیشتری از آن‌ها در فاز استراحت هستند. لیزر تنها بر موهایی که در فاز رشد هستند، اثر گذاشته و موجب ازبین‌رفتن آن‌ها می‌شود. به همین علت بایستی جلسات لیزر با فواصل منظم تکرار شوند، تا به‌تدریج تمام موهای زائد از بین بروند.

یکی از نکات مهم دیگر برای تاثیر لیزر بر موهای زائد، تنظیم دستگاه باتوجه‌به رنگ و ضخامت مو و پوست هر فرد است. اپراتور باتجربه می‌تواند با تنظیم صحیح نحوه عملکرد لیزر موهای زائد، موجب دریافت بهترین نتیجه از این درمان لیزری شود. در صورت عدم تنظیم صحیح دستگاه، عوارضی همچون سوختگی ناشی از لیزر ممکن است ایجاد شود که درمان آن بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

مزایای لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد بر روی پوست افراد مزایای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ازبین‌بردن موهای ناخواسته به‌طور دائمی
  • افزایش شفافیت و نرم‌تر شدن پوست
  • کاهش رشد موها
  • کاربرد آسان برای تمام نواحی بدن به جز پلک‌ها
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه
  • جلوگیری از ایجاد عارضه‌هایی همچون موهای زیرپوستی
  • سرعت بالای درمان
  • بدون درد بودن
  • عدم نیاز به بی‌هوشی و بستری

معایب لیزر موهای زائد

معایب لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد بر روی پوست، به‌نحوی است که با کمترین میزان عوارض همراه خواهد بود؛ اما برخی افراد با عوارض اندکی مواجه شوند. برخی از این عوارض احتمالی عبارت‌اند از:

  • درد و سوزش اندک که پس از چند ساعت برطرف می‌شود.
  • قرمزی و تورم که حداکثر ۴۸ ساعت دوام خواهند آورد.
  • خارش، ترشحات پوستی و خشکی که این عوارض نیز به زودی برطرف شده و پایدار نخواهند بود.
  • تغییر رنگ پوست که از عوارض نادر است.
  • احساس سوختگی نیز از عوارض نادر بوده و درصورت بروز باید حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.
  • این تکنیک برای بیماران دیابتی، افراد دارای سابقه بیماری‌های پوستی و زخم‌های کلوئیدی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلب و عروق، زنان باردار، افراد با سابقه ابتلا به‌ تب‌خال و… مناسب نیست و انجام آن توصیه نخواهد شد.

توصیه مهم درباره لیزر موهای زائد بدن این است که قبل از انتخاب این درمان باید حتما با پزشک متخصص مشورت نموده و وی را از بیماری‌ها و داروهای مصرفی خود مطلع سازید؛ به‌عنوان مثال لیزر موهای زائد هم‌زمان با مصرف داروی راکوتان ممنوع است و بی‌توجهی به آن ممکن است باعث بروز عوارض جبران‌ناپذیری گردد. برای اطمینان از عملکرد لیزر موهای زائد به‌طور دقیق بایستی در انتخاب کلینیک زیبایی دقت کنید. غیراستاندارد بودن دستگاه‌ها و بی‌تجربگی اپراتور عامل بسیار مهم در بروز عوارض جدی خواهد بود.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد نیز نقش مهمی در کاهش عوارض خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها پس از هر نوع درمان لیزری، پرهیز از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب است. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و تمدید آن هر دو تا سه‌ ساعت یک‌بار بعد از لیزر به‌شدت توصیه می‌شود و سهل‌انگاری می‌تواند با عوارض جدی همراه باشد. این عوارض می‌توانند تا مدت‌ها گریبان‌گیر فرد بوده و بر جنبه‌های مختلفی از زندگی تاثیرگذار باشند.

جمع‌بندی

عملکرد لیزر موهای زائد بدون تاثیر بر بافت‌های اطراف موجب ازبین‌رفتن موثر این موها می‌شود. از جمله مزایای لیزر موهای زائد می‌توان به نتیجه‌بخشی سریع، عدم نیاز به بی‌هوشی و بستری، هزینه مقرون‌به‌صرفه و… اشاره نمود. تاثیر لیزر بر موهای زائد پوستی شاداب و شفاف را برای فرد به ارمغان می‌آورد و علاوه بر بحث زیبایی، از نظر بهداشت فردی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و فرد را از روش‌های سنتی رفع موهای زائد که معمولا تاثیر کوتاه‌مدتی دارند، بی‌نیاز می‌سازد.

مجموعه آفرودیت یک مرجع تخصصی و معتبر در حوزه فروش انواع تجهیزات پیشرفته و مدرن برای لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی، لاغری و تناسب‌اندام و… است. این تجهیزات از بهترین و به‌روزترین برندهای سراسر دنیا از طریق مجموعه آفرودیت در اختیار کلینیک‌های زیبایی و پزشکان گرامی قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فیزیکی دستگاه‌ها با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا