شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

نکات مهم در لیزر موهای زائد بیکینی

امروزه ازبین‌بردن موهای زائد بدن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها است. از زمان‌های گذشته روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده می‌شد. روش‌هایی مانند استفاده از تیغ، پودرهای مخصوص و گیاهان مختلف ولی هرکدام از این روش‌ها علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارند. با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، درمان‌های زیبایی نیز از تکنولوژی بسیار سود برده‌اند. در مورد حذف موهای زائد هم تکنولوژی به کمک انسان آمده تا به‌صورت آسان از دست موهای زائد بدن خلاص شود.

ازطریق لیزر موهای زائد، موها از ریشه سوزانده می‌شوند و برای مدت طولانی رشد نمی‌کنند. یکی از این قسمت‌ها لیزر موهای زائد بیکینی است. حذف موهای زائد این قسمت یکی از مشکلات بسیاری از خانم‌ها است. در ادامه مطلب از گروه پزشکی مهندسی آفرودیت لیزر درباره لیزر بیکینی و حذف موهای زائد و مزایای لیزر موهای زائد بیکینی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی روشی است که از طریق آن موهای زائد قسمت شرمگاهی بدن توسط یک پرتو متمرکز نور (لیزر) از بین می‌رود. در واقع این روش برای لیزر موهای زائد تمام قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. در لیزر حذف موهای زائد بیکینی، همانند لیزر سایر بخش‌های بدن، نوری از دستگاه لیزر ساطع می‌شود. این نور توسط رنگدانه موجود در مو یعنی ملانین جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود و گرما به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. درنتیجه رشد مو مهار شده یا به تأخیر می‌افتد.

دلایلی متعددی وجود دارد که موجب می‌شود خانم‌ها برای لیزر موهای بیکینی اقدام کنند. موهای این قسمت از بدن معمولاً تیره و ضخیم است. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در هنگام اصلاح یا اپیلاسیون شود. از طرف دیگر مشکلاتی مانند اصلاح و موهای زیر پوستی نیز از عوارض دیگر حذف موهای زائد بیکینی به روش‌های معمول است؛ همچنین نتایج حاصل از اصلاح و اپیلاسیون کوتاه‌مدت است.

تراشیدن مداوم پوست قسمت‌هایی که دارای موهای زائد است می‌تواند موجب بروز مشکلاتی مانند زخم، ضخیم‌شدن موها و زبری شود. برای لیزر نواحی مختلف بدن از دستگاه مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام کاربردهای ویژه‌ای دارند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر مقاله انواع دستگاه های لیزر مورد استفاده در حذف موهای زائد را مطالعه کنید.

۳ دلیل مهم لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

در اینجا به دلایل مهم انجام لیزر موهای زائد بیکینی اشاره می‌کنیم:

3 دلیل مهم لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

۱. بهداشت فردی؛ مهم ترین دلیل لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

اولین و شاید مهم ترین دلیل لیزر موهای زائد بیکینی بهداشت فردی است. ناحیه بیکینی باید همیشه تمیز و عاری از هرگونه موی زائد باشد. در خانم‌ها چون دستگاه تناسلی و ادراری داخلی است؛ رشد موهای این قسمت با رطوبت این ناحیه می‌تواند منجر به رشد عوامل باکتریایی و قارچی شود. از طرف دیگر اصلاح زودبه‌زود این ناحیه با روش‌های معمول تأثیر کوتاه‌مدت دارد و موجب افزایش تراکم موها و آسیب‌دیدن پوست این قسمت می‌شود. لیزر موهای زائد بیکینی علاوه بر اینکه موجب مهار رشد موها و حتی حذف طولانی‌مدت آنها می‌شود؛ خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و قارچی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

۲. دلیل بالینی

دومین دلیل برای انجام لیزر بیکینی و حذف موهای زائد دلیل بالینی است. از نظر بالینی ثابت شده است که لیزر موهای زائد بیکینی موجب کاهش رشد مو در این ناحیه می‌شود. بعد از چند جلسه لیزر، موهای این ناحیه از حالت زبری خارج و ریزتر و روشن‌تر می‌شوند. بعد از چند جلسه لیزر بیکینی و حذف موهای زائد این ناحیه، نیاز به اصلاح روزانه نیز کاهش می‌یابد. همچنین مشکلاتی مانند اصلاح و موهای زیرپوستی کم می‌شود. در بین جلسات لیزر تنها در یک دوره ۶ هفته‌ای ناحیه بیکینی به ۱ یا ۲ بار اصلاح نیاز دارد.

۳. درد یا ناراحتی در ناحیه بیکینی

سومین دلیلی که می‌توان برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی گفت این است که پوست تحریک شده و موهایی که در این قسمت رشد کرده‌اند می‌تواند موجب بروز ناراحتی و درد در فرد شود. ممکن است از انجام فعالیت‌هایی مانند شنا و درمان‌های آبگرم خودداری کنید. بعد از چند جلسه لیزر بیکینی و حذف موهای زائد، میزان موهای این قسمت کاهش می‌یابد و بسیاری از مشکلات رفع می‌شوند.

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر بیکینی و حذف موهای زائد مزایای زیادی دارد. در ادامه برخی مزایای لیزر موهای زائد بیکینی را بررسی می‌کنیم.

۱. نتایج طولانی مدت؛ مزیت کاربردی لیزر موهای زائد بیکینی

نتایج لیزر موهای زائد بیکینی طولانی‌مدت است. در روش‌های سنتی مانند شیوکردن، موم یا اپیلاسیون موها در طول چند روز یا چند هفته دوباره رشد می‌کنند. در لیزر، موهای زائد به‌صورت مؤثر حذف می‌شوند و تا چند ماه و حتی چند سال رشد نخواهند کرد. از طرف دیگر موهایی که رشد می‌کنند روشن‌تر هستند، تراکم آن‌ها کم است و حالت پرزمانند دارند.

۲. روشی سریع و حرفه ای

لیزر موهای زائد بیکینی بسیار سریع است. لیزر ناحیه بیکینی به دلیل زمان آماده‌سازی کم، روشی بسیار سریع است. برخی جلسات آن حتی کمتر از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته مدت‌زمان لیزر به منطقه مورد هدف و رنگ پوست نیز بستگی دارد. لیزر بیکینی کاملاً دقیق و حرفه‌ای انجام می‌شود. لیزر موهای زائد تحت‌نظر یک تکنسین حرفه‌ای، موجب می‌شود که پرتوهای نور به طور دقیق فقط فولیکول‌های موها را مورد هدف قرار دهند و به پوست اطراف فولیکول‌ها آسیب نمی‌رسد.

۳. کاهش درد

لیزر موهای زائد بیکینی درد ناشی از اصلاح و وکس کردن را ندارد. حرکت لیزر روی پوست فقط یک ضربه سریع و داغ ایجاد می‌کند که در مقایسه با درد ناشی از موم یا وکس بسیار ناچیز است. البته با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های لیزر هم بسیار پیشرفت کرده‌اند و این پیشرفت همچنان ادامه دارد. برخی دستگاه‌های لیزر دارای سیستم خنک‌کننده هستند و فرد داغی ناشی از حذف موها را احساس نمی‌کند.

۴. جلوگیری از طریق و غیرتهاجمی بودن؛ بهترین مزیت لیزر بیکینی

یکی دیگر از مزایای لیزر موهای زائد بیکینی نظافت دائمی و جلوگیری از تعریق است. به دلیل اینکه میزان رشد موها به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد یا به‌طورکلی حذف می‌شود، خطر رشد و زیست باکتری‌ها در این قسمت به میزان زیادی کم می‌شود؛ درنتیجه خطر بروز آلودگی، عفونت و بوی بد کاهش می‌یابد. لیزر موهای زائد روشی غیرتهاجمی است؛ بنابراین زمان بهبودی سریع است.

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد بیکینی می‌توانیم به افزایش اعتمادبه‌نفس اشاره کنیم؛ زیرا با انجام لیزر موهای زائد این ناحیه، پوست در این قسمت ظاهر بهتری پیدا می‌کند. بعد از لیزر بیکینی و حذف موهای زائد در این ناحیه لازم نیست افراد درمان‌های نگهدارنده ویژه‌ای را دنبال کنند. تنها باید سالی ۳-۲ بار به کلینیک مراجعه کنند و تحت معاینه قرار گیرند. بعد از معاینه، پزشک تشخیص می‌دهد که آیا نیاز به لیزردرمانی مجدد هست یا خیر.

معایب لیزر موهای زائد بیکینی

از معایب لیزر و حذف موهای زائد بیکینی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طولانی‌بودن جلسات درمان: برای رسیدن به نتایج طولانی‌مدت باید ۱۲-۵ جلسه تحت لیزر قرار بگیرید. فاصله جلسات ۶-۴ هفته است.
  • دائمی نبودن: بعد از پایان جلسات درمان ممکن است مو دوباره رشد کند. برای عدم بازگشت رشد موها باید حداقل هر ۲ سال یکبار برای شارژ مراجعه کنید.
  • هزینه لیزر: در مقایسه با موم، وکس و سایر روش‌های حذف موهای زائد، لیزر گران‌تر است.
  • برای افراد دارای موهای روشن چندان مؤثر نیست.
  • احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد.

عوارض جانبی لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

عوارض جانبی لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

حذف موهای زائد و لیزر ممکن است عوارضی را داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • احتمال خطر سوختگی پوست: شب قبل از درمان باید موهای ناحیه شیو شوند. هر مویی که روی پوست باشد داغ شده و موجب سوختگی پوست می‌شود.
  • قرمزشدن پوست
  • تحریک موقتی پوست که ممکن است موجب بروز تاول، پوسته ریزی و سایر تغییرات پوستی شود.
  • تغییر رنگدانه‌ها: در افراد دارای پوست تیره ممکن است رنگدانه‌ها تغییر کنند. البته این تغییرات موقتی هستند.
  • تورم اندک در اطراف فولیکول مو

مراقبت‌های بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی

  • در مرحله بهبودی باید مراقب ناحیه لیزر شده باشید. از دست‌زدن به آن قسمت و خاراندن خودداری کنید. در صورت پوسته‌پوسته شدن به آنها دست نزنید و اجازه دهید پوسته‌ها خودبه‌خود بریزند. باید این ناحیه چند روز مرطوب باشد؛ بنابراین در طول روز چند بار یک‌لایه نازک پماد آلوئه‌ورا استفاده کنید. اگر ناحیه متورم یا پوسته‌پوسته است شیو نکنید.
  • تا دو روز بعد از لیزر ورزش و فعالیت‌های سنگین انجام ندهید. ۳-۲ روز از حمام داغ خودداری کنید. حمام بخار یا سونا نروید و در آب کلردار شنا نکنید. ۲-۱ روز بعد از درمان از مواد عطردار استفاده نکنید. ۳-۲ روز لباس تنگ نپوشید.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی موجب سرطان می‌شود؟

برخی افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند لیزر بیکینی موجب بروز سرطان می‌شود. به دلیل ترس از سرطان از انجام لیزر بیکینی خودداری می‌کنند؛ زیرا پرتوهای ناشی از لیزر متفاوت از پرتوهای اشعه ایکس است و پرتوهای اشعه ایکس می‌توانند با آسیب رساندن به دی‌ان‌ای موجب بروز سرطان شوند؛ اما پرتوهای لیزر بی‌خطر هستند و سازمان غذا و داروی آمریکا بی‌خطر بودن پرتوهای لیزر را تأیید کرده است.

بهترین سن برای شروع لیزر بیکینی و حذف موهای زائد

هم‌زمان با سن بلوغ، رشد موهای زائد بدن نیز آغاز می‌شود. متخصصان عقیده دارند که دوران بعد از بلوغ بهترین سن برای لیزر موهای زائد بدن است؛ زیرا بعد از بلوغ هورمون‌های بدن به حالت تعادل می‌رسند. بسیاری از پزشکان معتقدند بعد از ۱۴ سالگی می‌توان برای لیزر موهای زائد بدن اقدام کرد؛ ولی برخی دیگر معتقدند که چون تعادل هورمون‌ها هنوز به حالت ثبات نرسیده است و احتمال بازگشت موهای زائد در کوتاه‌مدت وجود دارد، بهتر است بعد از ۱۸ سالگی برای لیزر اقدام کرد.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد بدن یکی از موارد مربوط به بهداشت و زیبایی است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌ها و ابزار بی‌خطری برای انجام آن به کار گرفته می‌شود. یکی از این قسمت‌ها لیزر موهای زائد بیکینی است. لیزر بیکینی و حذف موهای زائد این ناحیه علاوه بر اثرات زیبایی در بهداشت فردی نیز بسیار مؤثر است و فرد را از خطرات، عوارض و مشکلات ناشی از حذف موهای زائد با روش‌های رایج مصون می‌دارد.  

اگر دارای مرکز زیبایی و کلینیک هستید و در زمینه لیزر به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهید می‌توانید برای خرید دستگاه لیزر از کارشناسان آفرودیت لیزر کمک بگیرید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده بهترین دستگاه‌های لیزر و مشاوره قبل از خرید است. می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا