شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

برداشتن خال با لیزر؛ عوارض و مزایا

یکی از موثرترین و جدیدترین روش‌های حذف خال، برداشتن خال با لیزر است. تاثیر لیزر بر خال پوستی علاوه بر بحث زیبایی، کاربرد درمانی و پزشکی نیز دارد. مزیت لیزر برای رفع خال شامل عدم نیاز به جراحی، زمان بهبود کوتاه، کمترین میزان عوارض جانبی و کارایی بالای آن نسبت به سایر متدهای درمانی است. داشتن خال پوستی پدیده‌ای رایج است و اکثر افراد بر روی پوست خود با این پدیده مواجه هستند. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا متد برداشتن خال با لیزر و تاثیر لیزر بر خال پوستی را بیان نماییم.

متد برداشتن خال با لیزر

متد برداشتن خال با لیزر

خال از گذشته در میان ایرانیان و در ادبیات نشانه جمال و زیبایی بوده است و نشانی از زیبایی و دلربایی معشوق است؛ اما امروزه بسیاری افراد به دنبال حذف و برداشتن این خال‌ها هستند. برداشتن خال با لیزر یک متد درمانی است که در آن با استفاده از نور لیزر انواع خال و لکه‌های پوستی برطرف می‌شوند و نقاط تیره روی پوست محو می‌گردند. در انجام این درمان، دستگاه لیزر بر روی قدرت و طول‌موج مخصوص تنظیم می‌شود و تاباندن نور لیزر بر روی خال باعث ازبین‌رفتن آن می‌شود.

تاثیر نور لیزر بر رنگ‌دانه‌های پوستی موجب حذف این خال‌ها و لکه‌ها می‌گردد. لازم است که این متد درمانی توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. برداشتن خال با پلاسما نیز یکی دیگر از روش‌های برداشتن خال است که در آن جهت برداشتن خال از قلم پلاسما استفاده می‌شود.

انواع خال

خال انواع مختلفی دارد و علل بسیاری می‌تواند باعث ایجاد احساس نیاز به برداشتن خال شوند. گاهی اوقات تغییر رنگ و شکل خال یک علامت خطر است و باید حتما با پزشک متخصص پوست و مو در این باره مشورت کرد. این علائم در کنار تاثیرات آن بر زیبایی باعث می‌شود که فرد به برداشتن خال با لیزر روی بیاورد. انواع خال عبارت است از:

  • خال گوشتی
  • خال مرکب
  • خال هاله‌دار
  • خال جانکشال
  • خال دیسپلاستیک
  • خال آبی
  • و…

روش‌ های برداشتن خال

برای برداشتن خال چندین روش وجود دارد و این روش‌ها شامل سوزاندن خال، برداشتن خال با نیتروژن مایع، برداشتن خال با لیزر، جراحی، تراشیدن، بیوپسی پانچ و… است. هر کدام از این روش‌ها باتوجه‌به نوع خال و خوش‌خیم یا بدخیم بودن آن و به تشخیص پزشک متخصص انتخاب می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

نحوه تاثیر لیزر بر خال پوستی

برداشتن خال با لیزر؛ نحوه تاثیر لیزر بر خال پوستی

برداشتن خال با کمک لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش‌های حذف خال است. برخی افراد حس خوبی نسبت به خال‌های خود ندارند و به همین علت تمایل دارند که خال‌های خود را بردارند. این ضایعات پوستی تا زمانی که تغییر ظاهری نداشته باشند، بی‌خطر خواهند بود. تاثیر لیزر بر خال پوستی فوق‌العاده است و آثار و رد جراحی را بر روی پوست برجا نمی‌گذارد. با این روش احتمال عفونت کاهش یافته و به‌صورت بدون درد و آسان انجام می‌شود.

برداشتن خال با لیزر حداکثر ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد و ممکن است نواحی اطراف خال با خارش یا درد خفیفی همراه باشند. مدت‌زمان لازم برای بهبود زخم حاصل از برداشتن خال با کمک لیزر، بین ۲ تا چند هفته است. البته این مدت‌زمان به سن، نوع پوست، ویژگی‌های جسمی و… فرد بستگی دارد و برای افراد مختلف متفاوت است. این متد درمانی کاملا بدون درد است و حتما باید توسط پزشک متخصص پوست انجام شود.

ویژگی خال‌ های بدخیم

خال‌ها تا وقتی که تغییر خاصی نداشته باشند، خطرناک نیستند؛ اما خال‌های بدخیم می‌توانند علامتی از خطر باشند و نیاز به برداشتن خال با لیزر آشکار می‌شود. برخی ویژگی‌های خال‌های بدخیم عبارت‌اند از:

  • خال‌هایی که کاملا گرد نیستند و شکل نامنظم یا لبه‌های نامنظم دارند.
  • خال‌هایی که بافت غیرطبیعی و دانه‌دانه دارند.
  • خال‌هایی که به‌مرورزمان تغییر رنگ داده‌اند.
  • خال‌هایی که تغییر اندازه داده‌اند.

ویژگی خال‌ های خوش‌خیم

انواعی از خال‌های خوش‌خیم و بی‌خطر وجود دارند که ضرری برای سلامتی ندارند؛ اما ممکن است این خال‌ها از نظر زیبایی مشکل‌ساز باشند و فرد تمایل به برداشتن خال با لیزر داشته باشد. از جمله خال‌های خوش‌خیم عبارت‌اند از: خال‌های سطحی، خال‌های عمقی، خال‌های ماه‌گرفتگی یا مادرزادی، خال اسپایلوس، خال‌های آبی، خال‌های اسپیتز و…

مراقبت‌های پس از برداشتن خال با لیزر

مراقبت‌های پس از برداشتن خال با لیزر

نکته مهم پس از برداشتن خال با کمک لیزر، لزوم انجام مراقبت‌های خاص است تا ضمن حصول بهترین نتیجه، عارضه‌ای نیز ایجاد نشود. این نکات بسیار آسان هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را رعایت کرد. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • نگهداری پانسمان روی خال به مدت یک تا دو روز
  • نرسیدن آب به زخم به مدت حداقل دو روز
  • استفاده از کرم ضدآفتاب به مدت شش ماه
  • عدم قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب
  • خودداری از تحت‌فشار یا کشش قرارگرفتن ناحیه تحت درمان
  • استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده بر روی پوست
  • شستشو و تمیز نگه‌داشتن موضع

پس از برداشتن خال با لیزر استفاده از کرم‌های آب‌رسان، ترمیم‌کننده، کلاژن ساز و ضدلک بسیار مفید است؛ البته قبل از استفاده از هر کدام از این موارد بالا بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

مزیت لیزر برای رفع خال

برداشتن خال با لیزر مزایای مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • غیرتهاجمی بودن و عدم نیاز به جراحی و برش
  • زمان بهبود کوتاه و تاثیر سریع
  • عوارض جانبی بسیار کم
  • تاثیر فوق‌العاده و کارآمد
  • دقیق بودن و تاثیر عمقی

علاوه بر تاثیر لیزر بر خال پوستی، مزایای لیزر موهای زائد بدن نیز بی‌شمار است و روشی محبوب و پرطرف‌دار و بسیار کارآمد است. لیزر به‌طورکلی روشی مفید و موثر برای ازبین‌بردن بسیاری از عارضه‌ها و مشکلات پوستی است.

عوارض برداشتن خال با لیزر

عوارض برداشتن خال با لیزر

با وجود تاثیرات مثبت و نتیجه‌بخش برداشتن خال با لیزر، ممکن است انجام این متد با عوارضی نیز همراه باشد. برخی از این عوارض عبارت‌اند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • خارش
  • اسکار

هیچ یک از این عوارض خطرناک نیستند و در مدت چند روز بهبود می‌یابند. استفاده از پمادها و کرم‌های مخصوص این عوارض که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند، می‌توانند در رفع این علائم و عوارض موثر باشند.

بیشتر بخوانید: علت نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد

جمع‌بندی

برداشتن خال با لیزر یک روش درمانی است که در آن با استفاده از نور لیزر خال و لکه‌های پوستی برطرف می‌شوند. تاثیر لیزر بر خال پوستی، عمیق و بدون نیاز به برش و جراحی است و زمان بهبود آن کوتاه است. مزیت لیزر برای رفع خال، غیرتهاجمی بودن این روش است که نسبت به سایر روش‌های برداشتن خال عوارض کمتری دارد. یکی از مواردی که نیاز به برداشتن خال با کمک لیزر را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند، تغییر رنگ و اندازه خال نسبت به حالت اولیه است که با نوعی هشدار همراه است.

آفرودیت لیزر، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد، لیفت و جوان‌سازی و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند. برای گرفتن قیمت و خرید انواع دستگاه لیزر یا دستگاه برداشتن خال می‌توانید با کارشناسان ما در آفرودیت لیزر درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا