شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

دستگاه پلاسما؛ روش برداشتن خال با پلاسما

درمان خال با پلاسماتراپی یکی از روش‌های غیرجراحی محسوب می‌شود. پلاسما روشی غیر تهاجمی است که بیشترین استفاده را در دنیا دارد. برداشتن خال با پلاسما یکی از روش‌هایی است که در آن پالس پلاسمایی، توسط هندپیس دستگاه یک جریان الکتریکی بر روی پوست ایجاد کرده بدون این که برخوردی با پوست داشته باشد. جهت برداشتن خال از قلم پلاسما استفاده می‌شود و هیچ‌گونه ضرری برای پوست به همراه ندارد. مزیت خال برداشتن با پلاسما این است که این قلم به طور مستقیم با پوست تماسی ندارد. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی پلاسماتراپی و مزایای ان برای برداشتن خال می پردازیم.

پلاسماتراپی؛ معنا و مفهوم

پلاسماتراپی؛ معنا و مفهوم

پلاسماتراپی روشی غیر تهاجمی برای زیباسازی و برداشتن خال در نقاط مختلف بدن است. با بهره‌گیری از این روش دیگر نیازی نیست برای درمان خال از عمل جراحی استفاده کرد. برداشتن خال با پلاسما روشی ایمن و مطمئن بوده که دارای تأییدیه Fda است. برداشتن خال در این روش به‌واسطه دستگاه پلاسما جت صورت می‌گیرد. پلاسما حالت چهارم ماده است که این حالت از ماده خاصیت رسانایی داشته که از طریق تحریک لایه‌های زیرین پوست سبب ترمیم و بازسازی پوست می‌شود.

پلاسما دارای بار الکتریکی است که بعد از قرارگرفتن بر روی غشای پوست موجب می‌شود لایه‌نازکی از پوست به حالت گاز تبدیل شود. پلاسما از این طریق وارد لایه‌های پوست شده که به‌واسطه گرما و حرارت موجب تحریک سلول‌ها می‌شود. در نتیجه با ریزش پوسته‌های قدیمی و ترمیم بافت‌ها، درمان خال صورت می‌گیرد و به طور کامل از بین می‌رود. در درمان خال با پلاسمابخش‌هایی از پوست به شکل نقطه‌نقطه سوزانده می‌شود. این عمل فاقد هرگونه عوارض است و نیازی به بیهوشی ندارد. دستگاه پلاسما پن یکی از دستگاه‌هایی است که برای انجام بلفارو، خال‌برداری، حذف ضایعات پوستی، لک و… استفاده می‌شود.

تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال؛ نحوه برداشتن خال با پلاسما

باتوجه‌به نکات گفته شده در بالا درمان خال با پلاسماتراپی، یکی از روش‌های مناسب برای برداشتن خال است که تأثیر بسیاری دارد. برای برداشتن خال با پلاسما با استفاده از پالس‌های پلاسما، قوس الکتریکی بر روی پوست ایجاد می‌شود. قوس الکتریکی این امکان را به شما می‌دهد که بدون تماس با پوست و به‌راحتی، خال گوشتی را بردارید. در این روش محل موردنظر تبخیر شده که این امر سبب ایجاد پوسته‌های جدید در سطح پوست می‌شود.

 پلاسما با ایجاد حرارت، باعث افزایش کلاژن شده که در نهایت سلول‌های جدید به وجود می‌آید. این عمل موجب یکسان‌سازی سطح پوست می‌شود. توجه داشته باشید برای درمان سریع و راحت ابتدا نوع خال را تشخیص داده و سپس اقدام به برداشتن آن کنید؛ برای مثال برای برداشتن خال ضخیم دستگاه را در سطح بالا تنظیم می‌کنند، درحالی‌که برای برداشتن خال‌های کم‌حجم و نازک دستگاه را در سطح کم تنظیم می‌کنند. تخلیه خال نیاز به‌دقت زیادی دارد. بادقت بیشتر می‌توانید به‌خوبی نقاط مختلف را با یکدیگر یکسان کنید.

تاثیر پلاسماتراپی در درمان خال

مزایای برداشتن خال با پلاسما

درمان خال با پلاسماتراپی مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. پلاسماتراپی در مقایسه با سایر روش‌ها دارای مزیت‌های بسیاری است که در ادامه برخی از مزیت‌ها بیان شده است.

  • این روش اصولاً درد ندارد و به همین علت در طول درمان نیازی به بی‌حسی و بیهوشی نیست.
  • پلاسماتراپی یک روش غیر تهاجمی بوده و نیازی به جراحی ندارد.
  • در این روش نیازی به بخیه و برش پوست نیست.
  • برداشتن خال با پلاسما روشی آسان و سریع است که با بهره‌گیری از این روش در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.
  • استفاده از این روش برای برداشتن خال بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • روشی ایمن و بدون ریسک است.
  • این روش عوارض جانبی ندارد و نیازی به استراحت طولانی‌مدت نیست.
  • استفاده از این روش برای انواع پوست‌ها مجاز است.

مراقبت های بعد از درمان خال با پلاسماتراپی

مراقبت‌های بعد از درمان یکی از نکات مهم بعد از انجام‌دادن پلاسماتراپی است. رعایت نکات لازم و انجام آن‌ها به طور دقیق تأثیر زیادی در نتیجه درمان خال خواهد داشت. اصولاً مراقبت‌ها از سوی پزشک به مراجعه‌کننده ارائه داده می‌شود. مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با پلاسما به شرح زیر است.

  • برای جلوگیری از ایجاد عفونت، ناحیه موردنظر را به‌صورت مرتب ضدعفونی کنید و تمیز نگه دارید.
  • برای تأثیر پلاسماتراپی در درمان اجازه دهید زخم‌ها به طور عادی ترمیم شوند.
  • برای رسیدن به نتیجه مطلوب و درمان سریع از قراردادن ناحیه درمان در مقابل آفتاب بپرهیزید و به‌صورت مرتب از کرم‌های ضدآفتاب قوی استفاده کنید.
  • در صورت تشکیل پوست روی زخم‌ها آن‌ها را بر ندارید و اجازه دهید زخم‌ها به طور طبیعی ترمیم شود.
  • از پانسمان محل درمان خودداری کرده و اجازه دهید تا خودبه‌خود ترمیم شود.
  • از انجام‌دادن برخی کارها مثل حمام آب داغ، استخر و ورزش به‌طورجدی خودداری کنید.
  • بعد از شستشو با استفاده از حوله نرم و تمیز، به‌آرامی ناحیه موردنظر را خشک کنید.
عوارض درمان خال به روش پلاسماتراپی

عوارض درمان خال به روش پلاسماتراپی

برداشتن خال با پلاسما یکی از روش‌های نوین است. به‌طورکلی پلاسما یک گاز یونیزه است که باعث تخریب بافت پوست شده و موجب افزایش اجزای آن می‌شود. در این روش برای تحریک کلاژن‌سازی در پوست گرما ایجاد می‌شود. درمان خال با پلاسما بدون هیچ‌گونه خونریزی انجام می‌شود و در نتیجه عوارض در این روش بسیار ناچیز است. یکی از عوارض برداشتن خال با پلاسما این است که امکان دارد بلافاصله پوست نواحی درمان دچار تورم و قرمزی شود.

در برخی افراد مشاهده شده است که پوست آن‌ها دچار تورم شدید و پوسته‌پوسته‌شده و بعد از گذشت ۷۲ ساعت علائم از بین رفته است. نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که اگر پلاسما از طریق پزشک متخصص پوست و زیبایی انجام شود هیچ نوع عوارضی به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین در هنگام استفاده از این روش و انتخاب پزشک و مراکز زیبایی توجه زیادی داشته باشید. همچنین برای افزایش سرعت بهبود و نتیجه درمان می‌توانید از دارو یا پمادهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است استفاده کنید. برداشتن خال با پلاسما احتمالاً برای افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند منجر به تیرگی محل برداشت خال می‌شود.

جمع‌بندی

از جمله عوامل تأثیرگذار بر روی زیبایی صورت می‌توان به پوست صاف و زیبا اشاره کرد؛ ولی وجود برخی از ضایعات پوستی مثل خال، زگیل و… مانع داشتن پوست زیبا و یکسان می‌شود. با استفاده از درمان خال با پلاسماتراپی می‌توانید در کمتر از یک هفته خال صورت خود را درمان کنید. خال به‌صورت نقطه‌ای رنگی روی نقاط مختلف بدن به وجود می‌آید و این ضایعه پوستی با تکثیر سلول‌های رنگ‌دانه‌ای رشد می‌کند. در برخی افراد خال به‌صورت مادرزادی وجود داشته و از زمان تولد با آن‌ها همراه است؛ اما در بعضی افراد پس از تولد نمایان می‌شود.

 در حال حاضر با استفاده از روش‌های مدرن از جمله پلاسماتراپی می‌توانید بدون هیچ نوع عوارض و درد و با هزینه‌ای کم به درمان خال اقدام کنید. برداشتن خال با پلاسماتراپی یکی از متدهای غیرجراحی است. درمان خال با پلاسما روشی غیر تهاجمی است و نیازی به بیهوشی نداشته و نسبت به دیگر روش‌های جراحی بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر است. همچنین هزینه این روش نسبت به روش‌های دیگر بسیار مناسب است.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر با سال ها تجربه، فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی و با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مفتخر است توانسته تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی و جراحی از تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تنوع و قیمت محصولات لیفت و جوانسازی به وب‌سایت آفرودیت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا