شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت در طول‌موج پرتو ساطع شده از این دستگاه‌ها است. کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت موجب حذف موفق موهای زائد در تمامی نواحی بدن و انواع تیپ‌های پوستی و رنگ موها می‌شود. همچنین از مزایای کاربرد دستگاه لیزر خانگی نیز می‌توان به کاهش هزینه‌ها، حفظ حریم خصوصی، صرفه‌جویی در زمان و… اشاره کرد. در این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر به بررسی تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت و همین‌طور کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت و لیزر خانگی می‌پردازیم.

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت شامل موارد متعددی است. لیزر الکساندرایت از رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع لیزرها است که یکی از کاربردهای عمده آن رفع موهای زائد است. این دستگاه از طول‌موج ۷۶۴ نانومتر استفاده می‌کند و با ساطع کردن پالس‌های نوری کوتاه و قدرتمند می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر خلاصی دائمی از شر این موها داشته باشد. انواع دستگاه لیزر الکساندرایت عبارت‌اند از: کندلا، دکا، بایوس، نابلکس، آپوچی، لوترونیک و… .

مزایای کاربرد دستگاه الکساندرایت

مزایای کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت عبارت‌اند از:

  1. عملکرد دقیق

یک تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت را می توان عملکرد دقیق تر لیزر الکساندرایت دانست. کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت با قابلیت کنترل پرتو خروجی، موجب آسیب به فولیکول‌های مو شده و مانع رویش دوباره آن‌ها می‌شود. شدت نور این دستگاه قابل تنظیم بوده و به ‌همین علت دقیقا بر روی موهای ناحیه موردنظر می‌تواند متمرکز شود.

  1. نداشتن درد و عوارض

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت موجب هیچ‌گونه آسیب یا خراش بر روی پوست نمی‌شود و کاملا بدون درد و تحریک پوستی عمل می‌کند. همچنین عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است با کمی قرمزی، درد و تورم همراه باشد که به زودی برطرف خواهد شد. اگر درمان با این دستگاه زیرنظر پزشک متخصص انجام شود، کاملا ایمن خواهد بود.

مزایای کاربرد دستگاه الکساندرایت

  1. سرعت بالا

لیزر الکساندرایت می‌تواند تعداد زیادی مو را در یک بار لیزر حذف نموده و بسیار تاثیرگذار است؛ اما در خصوص نواحی‌ بدن که تراکم موی بالایی دارند، به چند جلسه درمان نیاز است. همچنین پرتو دستگاه لیزر الکساندرایت تنها به عمق پوست نفوذ کرده و موجب سالم ماندن پوست و حذف موهای زائد می‌گردد. سرعت بالا را می‌توان یک تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت به شمار آورد.

  1. حذف دائمی موها

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت باعث حذف دائمی موهای زائد شده و فرد را از دیگر روش‌های حذف این موها برای همیشه بی‌نیاز می‌سازد. برای انواع پوست مناسب بوده و قابل تنظیم برای افراد مختلف باتوجه‌به نوع پوست و موی آن‌ها است. همچنین برای پوست‌های حساس نیز مناسب است.

  1. دوره نقاهت کوتاه

دوره نقاهت پس از استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت کوتاه است و فرد به‌راحتی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد. این دستگاه برای تمام قسمت‌های بدن به جز پلک‌ها مناسب است.

کاربرد دستگاه لیزر خانگی

کاربرد دستگاه لیزر خانگی

قبل از بررسی تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت بهتر است که به‌ بررسی کاربرد و ویژگی‌های دستگاه لیزر خانگی نیز بپردازیم. لیزر درمانی معمولا به تکرار مداوم و منظم نیاز دارد و این به معنای نیاز به صرف هزینه بیشتر است. به‌همین علت مراجعه به کلینیک‌های زیبایی چندان به‌صرفه نخواهد بود.  لیزرهای خانگی با هزینه بسیار کمتر نسبت به این کلینیک‌ها، موجب حذف موهای زائد می‌شوند.

اساس کار دستگاه‌های لیزر خانگی تکنولوژی IPL است. طول‌موج این دستگاه‌ها زیر ۵۰۰ نانومتر است. این تکنولوژی محدوده ایمنی از انرژی را ساطع می‌کند و بدین‌ترتیب امکان آسیب را به ‌شدت کاهش می‌دهد. کاربری دستگاه‌های لیزر خانگی راحت است و دارای عملکرد قابل قبولی در رفع موهای زائد هستند. البته موارد زیر می‌توانند بر میزان تاثیرگذاری دستگاه‌های لیزر خانگی موثر باشند:

  1. نوع و رنگ پوست

اساس کار دستگاه‌های لیزر تشخیص تضاد بین پوست و مو است. یعنی هر چه پوست روشن‌تر و مو تیره‌تر باشد، بهتر عمل می‌کنند. به همین علت دستگاه‌های لیزر خانگی برای افراد با پوست تیره و موی بلوند مناسب نیستند. البته معمولا این دستگاه‌ها بروشوری به همراه دارند که محدوده عملکرد آن‌ها در تناژهای مختلف پوست و رنگ‌های مو را نشان می‌دهد. با این راهنما می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

  1. ۲. تعداد شات‌ ها

در لیزر موهای زائد یکی از فاکتورهای مهم تعداد شات لیزر است که برای هر دستگاه متفاوت است. همچنین بسته به ناحیه موردنظر از تعداد شات‌های متفاوت استفاده می‌شود. تعداد شات‌های دستگاه لیزر یک تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت است. دستگاه‌های لیزر خانگی تعداد شات محدودی دارند و این موضوع تاثیر به‌سزایی در کارایی و مدت زمان استفاده از دستگاه دارد.

  1. قیمت دستگاه

قبل از خرید دستگاه لیزر خانگی بهتر است محدوده قیمت مدنظر خود را مشخص نمایید. معمولا قیمت این دستگاه‌ها معقول است؛ اما نوع برند و فناوری به کار رفته در دستگاه بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود. دستگاه‌های لیزر خانگی تنوع بالایی در بازار دارند و انتخاب دستگاه مناسب کمی مشکل است.

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت؛ مزایای کاربرد دستگاه لیزر خانگی

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت؛ مزایای کاربرد دستگاه لیزر خانگی

از جمله مزایای کاربرد دستگاه لیزر خانگی می‌توان به راحتی و در دسترس بودن آن اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه زیباجویان نیازی به مراجعه به کلینیک نداشته و در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهد شد. ممکن است هزینه اولیه خرید دستگاه لیزر زیاد باشد؛ اما با مقایسه آن با مجموع هزینه‌های جلسات متعدد درمان در کلینیک‌های زیبایی، به‌صرفه‌تر خواهد بود. همچنین هزینه‌های رفت‌وآمد را نیز می‌توانید به آن اضافه کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل افراد به کاربرد لیزرهای خانگی، حفظ حریم خصوصی به خصوص برای لیزر بیکینی است. همچنین استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و دستورالعمل‌های آن به‌راحتی قابل اجرا هستند. وجود امکان سفارشی‌سازی این دستگاه‌ها برای استفاده شخصی بر اساس میزان تحمل درد و حساسیت پوست، مزیت دیگر دستگاه‌های لیزر خانگی است. امروزه استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای ناحیه تناسلی در بین زنان و مردان رواج یافته است.

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت

مهم‌ترین تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت در طول‌موج آن‌ها است. حذف این موها در دستگاه‌های لیزر خانگی با کمک طول‌موج‌های مختلف انجام می‌شود. تنها بخشی از این طول‌موج توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شود و درصدی از آن نیز بی‌تاثیر است؛ بنابراین درمان با لیزرهای خانگی نیازمند صرف زمان بیشتر است؛ اما دستگاه لیزر الکساندرایت طول‌موج ویژه‌ای داشته و قابلیت تمرکز مستقیم بر فولیکول‌های مو را دارد. این فرایند موجب افزایش سرعت حذف موهای زائد می‌شود.

دومین تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت مربوط به هزینه‌ها است. هزینه کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت از لیزرهای خانگی بیشتر است. عمر دستگاه‌های لیزر خانگی نیز کوتاه است؛ اما دستگاه لیزر الکساندرایت محدودیتی در تعداد شات‌ها نداشته و بارها و بارها قابل استفاده است. دستگاه‌های لیزر خانگی بر خلاف دستگاه لیزر الکساندرایت، اثربخشی کمتری داشته و دوره درمان طولانی‌تری دارند و ممکن است توان از بین‌بردن کامل موهای زائد را نداشته باشند.

دستگاه لیزر خانگی بهتر است یا دستگاه الکساندرایت؟

دستگاه لیزر خانگی بهتر است یا دستگاه الکساندرایت؟

حال که به طور کامل به بررسی تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت پرداختیم، شاید انتخاب اینکه کدام دستگاه برای رهایی از شر موهای زائد موثرتر است، راحت‌تر باشد. هر کدام از این درمان‌های خانگی و کلینیکی معایب و مزایای خاص خود را داشته و برای افراد خاصی مناسب هستند. پس بهترین راه برای انتخاب، بررسی بودجه و اولویت‌های شما است؛ به‌عنوان‌مثال اگر حفظ حریم شخصی برای شما اولویت دارد، قطعا لیزر خانگی بهترین انتخاب خواهد بود. پس از انتخاب این روش باید صبر و مداومت بیشتری به خرج دهید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. ا

گر هم سرعت رفع موها برای شما مهم‌تر است، قطعا باید به سراغ کلینیک‌های زیبایی بروید و خود را به درمانی سریع و موثر در زمان کوتاه‌تر بسپارید. نکته جالب توجه در مورد کلینیک‌های زیبایی این است که هزینه‌های درمان‌ در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است. پس اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، استفاده از لیزرهای خانگی برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی

تفاوت دستگاه لیزرخانگی و الکساندرایت از نظر تعداد شات‌ها و طول‌عمر دستگاه نیز نشان از برتری دستگاه لیزر الکساندرایت دارد. به‌طورکلی کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت نتیجه مطلوب را سریع‌تر ایجاد می‌کند؛ در حالی که کاربرد دستگاه لیزر خانگی نیازمند صبوری بیشتر است. از مزایای کاربرد دستگاه لیزر خانگی می‌توان به کاهش هزینه رفت‌وآمد و زمان صرف‌شده برای حذف موهای زائد اشاره نمود.

مجموعه آفرودیت یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع تجهیزات پزشکی از بهترین و باکیفیت‌‌ترین برندهای روز دنیا است. این تجهیزات شامل دستگاه لاغری و تناسب‌اندام، لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی و… هستند. برای کسب اطلاعات در زمینه ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک از دستگاه‌ها با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا