شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

شات لیزر؛ تعداد شات لیزر در نواحی بدن

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های رایج رفع موهای زائد جای خود را به لیزر داده‌اند. در لیزر موهای زاید اشعه لیزر با اثر روی رنگ‌دانه مو موجب نازک و کم‌پشت شدن موهای زائد می‌شود و درنهایت طی جلسات متعددی که تعداد جلسات توسط اپراتور یا پزشک مشخص می‌شود، موهای زائد حذف می‌شوند. یکی از سؤالات افرادی که اقدام به رفع موهای زائد می‌کنند مربوط به تعداد شات‌ها است.

به دلیل ناآگاهی مراجعه‌کنندگان در این زمینه، تصور می‌کنند هر چه تعداد شات‌ لیزر بیشتر باشد نتیجه بهتری خواهند گرفت. تعداد شات‌ در لیزر نواحی بدن مختلف است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. همراه با متخصصان و مشاوران آفرودیت لیزر تاثیر تعداد شات های لیزر در حذف موهای زائد را بررسی می‌کنیم.

شات لیزر چیست؟

قبل از شروع بحث درباره رابطه تعداد شات لیزر و حذف موهای زائد بدن باید ببینیم شات لیزر چیست. هر بار تخلیه انرژی روی سطح پوست یک قسمت از بدن در یک ثانیه شات لیزر نامیده می‌شود. دستگاه لیزر، پرتوهای نوری را فشرده می‌کند و آن را روی سطح پوست بدن می‌تاباند. اشعه لیزر با اثر روی رنگ‌دانه‌های مو یعنی ملانین ریشه مو را می‌سوزاند. در دستگاه لیزر سری دستگاه روی ناحیه تحت درمان قرار می‌گیرد و با هر بار فشارِ کلید دستگاه توسط اپراتور، اشعه لیزر ملانین را مورد هدف قرار می‌دهد.

شات لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد؛ تعداد شات لیزر

تعداد شات در لیزر نواحی بدن و همچنین برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است؛ زیرا برای موهای ضخیم‌تر تعداد شات‌ها بیشتر است؛ ولی موهای نازک‌تر به تعداد شات‌های کمتری نیاز دارند. عوامل تعیین‌کننده تعداد شات‌ها عبارت‌اند از: اندازه، ضخامت و میزان تراکم موهای فرد، رنگ پوست، وزن و قد فرد. البته باید گفت که ویژگی‌های دستگاه لیزر مو مانند فرکانس مورداستفاده و سری‌های لیزر با قطرهای متفاوت نیز بر تعداد شات‌های دستگاه لیزر اثر می‌گذارند؛ به‌عنوان‌مثال تعداد شات‌ها برای موهای تیره زیر بغل برای پوست روشن ۱۵-۱۰ شات و ساق پا ۱۵۰ شات است؛ ولی برای زیر بغل فردی با پوست تیره تا حدود ۲۰ شات لیزر در هر نوبت افزایش می‌یابد تا پوست بیمار آسیب نبیند.

هرچه تعداد شات لیزر در نواحی بدن بیشتر و طولانی‌تر باشد، اثربخشی درمان بیشتر خواهد بود؛ ولی تعداد شات بیشتر از اندازه می‌تواند احتمال سوختگی پوست را افزایش دهد. فراموش نکنید افزایش تعداد شات لیزر در  هر ثانیه موجب انتقال حرارت بیشتر به ناحیه مورد درمان می‌شود.

تعداد شات در لیزر نواحی بدن

تعداد شات‌ لیزر بر اساس حجم و ضخامت موهای نواحی مختلف بدن مشخص می‌شود. لیزرهای شاتی بر اساس تعداد جلسات کمتری برنامه‌ریزی می‌شوند، درنتیجه هزینه لیزر کاهش می‌یابد. دستگاه‌های لیزر شاتی بازدهی خیلی خوبی دارند و بعد از استفاده از آ‌ن‌ها رشد موهای زائد به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. همان‌طور که گفتیم تعداد شات در لیزر نواحی بدن به عوامل مختلفی مانند جنسیت، رنگ پوست، تراکم و ضخامت مو، قسمت تحت لیزر و فرکانس دستگاه بستگی دارد. همچنین تنظیمات دستگاه و تجربه اپراتور نیز در تعداد شات هر جلسه مؤثر است.

تعداد شات در لیزر نواحی بدن

نمونه تعداد شات برای هر ناحیه در آقایان و خانم‌ها

یکی از موارد موردتوجه در تاثیر تعداد شات های لیزر در حذف موهای زائد جنسیت است؛ به‌عنوان‌مثال تعداد شات لیزر برای کل بدن در آقایان حداقل و حداکثر ۵۵۰۰-۲۵۰۰ شات است؛ ولی برای خانم‌ها تعداد کل شات‌ها برای کل بدن ۴۰۰۰-۲۰۰۰ شات است. همچنین تعداد کل شات‌های مورداستفاده برای زیربغل در آقایان ۳۰۰-۱۴۰ شات است درحالی‌که برای خانم‌ها ۱۸۰-۹۰ شات است.

از طرف دیگر تعداد شات‌ها بر اساس ناحیه مورد درمان نیز متفاوت است و این تفاوت به دلیل تراکم و ضخامت موی زاید در آن ناحیه است؛ به‌عنوان‌مثال در خانم‌ها تعداد کل شات لیزر برای ران پا بین ۱۰۰۰-۵۰۰ شات است؛ ولی برای ساق پا بین ۸۴۰-۴۲۰ شات است. در آقایان تعداد شات‌ها برای این نواحی به این صورت است: تعداد شات‌ها برای ران پا در آقایان ۶۵۰-۲۹۰ شات و برای ساق پا ۶۴۰-۲۴۰ شات است؛ درواقع تعداد شات‌ها مجموع تمام جلسات درمانی است.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید جنسیت و ناحیه بدن نیز تعداد شات‌ها را تعیین می‌کند. تعداد شات لیزر برای پوست‌های تیره اهمیت زیادی دارد. اپراتور دستگاه برای حفظ سلامت پوست فرد دارای موهای تیره و همچنین اثربخشی بیشتر، تعداد شات‌های لیزر را کاهش می‌دهد؛ ولی مدت‌زمان هر پالس را طولانی‌تر می‌کند؛ در این صورت احتمال تغییر رنگ پوست اطراف مو و سوختگی کاهش می‌یابد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد تعداد شات‌ها به رنگ پوست نیز بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال تعداد شات برای زیر بغل پوست تیره حدود ۲۰ شات و برای پوست روشن ۱۵-۱۰ شات است.   

تعداد شات در لیزر نواحی بدن؛ هزینه هر شات لیزر  

برای رفع موهای زاید هزینه هر شات لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از: رنگ مو، رنگ پوست، تعداد جلسات لیزر موردنیاز، قسمت تحت لیزر، دستگاه لیزر و تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر؛ به‌عنوان‌مثال تعداد شات لیزر برای افراد دارای موهای تیره نسبت به افراد دارای موهای بور و روشن خیلی کمتر است. زیرا رنگ‌دانه‌های موهای تیره انرژی نور بیشتری از لیزر جذب می‌کنند. هر قدر موهای فرد تیره‌تر باشد تعداد شات لیزر کمتر خواهد بود.

قبلاً هزینه لیزر موهای زائد بر اساس تعداد شات‌های لیزر برای نواحی مختلف بدن تعیین می‌شد. برای هر شات قیمت ثابتی را تعیین می‌کردند و بر اساس تعداد شات‌ها هزینه مشخص می‌شد؛ ولی امروزه در جلسه مشاوره هزینه لیزر موهای زائد بر اساس ناحیه‌ای از بدن که قرار است تحت لیزر قرار گیرد و بر اساس نوع پوست و مو تعیین می‌شود.

هزینه هر شات لیزر  

انواع لیزر؛ رولی یا شاتی؟

دستگاه‌های لیزر متفاوتی در بازار وجود دارد و تفاوت این دستگاه‌ها بر اساس روش انتقال طول‌موج به پوست از طریق هند پیس دستگاه لیزر است. انتقال طول‌موج به دو صورت شاتی و رولی است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه تفاوت دستگاه‌های شاتی و رولی و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. دستگاه لیزر شاتی

در این نوع دستگاه از برگه‌های مستطیل‌شکل در ابعاد مختلف برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود. در این دستگاه ورقه‌های شات روی نواحی تحت درمان قرار می‌گیرند و هند پیس دستگاه در فاصله معینی از ورقه‌ها، روی پوست قرار می‌گیرد. پس از روشن‌شدن دستگاه تعداد شات لیزر تعیین‌شده برای آن ناحیه زده می‌شود.

مزایای لیزر شاتی

مزایای دستگاه لیزر شاتی عبارت‌اند از:

  • بازدهی بالاتر لیزر
  • امن بودن دستگاه
  • تعداد جلسات کمتر
  • عوارض جانبی کمتر بعد از جلسات لیزر
  • درد کمتر در حین انجام لیزر

۲. دستگاه لیزر رولی

در دستگاه لیزر رولی امواج لیزر به طور مداوم از هند پیس دستگاه به بدن نفوذ می‌کند. در این دستگاه اشعه لیزر با طول‌موج‌های مختلف به بدن نفوذ می‌کند؛ به همین دلیل تمرکز و شدت امواج آن‌ها نسبت به لیزر شاتی کمتر است. باوجوداینکه این دستگاه هم‌پوشانی بهتری برای حذف موهای زائد دارد؛ ولی بازدهی آن کمتر است. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه‌های لیزر مقاله انواع دستگاه های لیزر مورد استفاده در حذف موهای زائد را مطالعه کنید.

دستگاه لیزر رولی

مزایای لیزر رولی

مزایای لیزر رولی در مقایسه با لیزر شاتی محدودتر است. مزایای آن عبارت‌اند از:

  • عدم محدودیت رنگ پوست برای لیزر
  • همپوشانی کامل پوست برای لیزر

جمع‌بندی

تعداد شات لیزر توسط اپراتور تعیین می‌شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که تعداد شات در لیزر نواحی بدن را تعیین می‌کنند عبارت‌اند از: سن، جنسیت، ناحیه تحت لیزر، نوع پوست و مو، رنگ مو و رنگ پوست، قد و وزن افراد، نوع دستگاه و سری دستگاه؛ به‌عنوان‌مثال برای افراد دارای پوست روشن در مقایسه با  افراد با پوست تیره تعداد شات‌ها بیشتر است؛ ولی در افراد دارای پوست تیره مدت‌زمان هر پالس طولانی‌تر است.

علاوه بر این تاثیر تعداد شات های لیزر در حذف موهای زائد بر اساس نواحی مختلف بدن متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال تعداد شات‌ها برای خانم‌ها در ناحیه پشت لب حداقل و حداکثر ۴۰-۲۰ شات است؛ ولی برای چانه، غبغب و گردن حداقل و حداکثر تعداد شات ۱۰۰-۵۰ شات است.

فراموش نکنید نوع دستگاه هم در تعداد شات و تاثیرگذاری بیشتر تاثیر دارد. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر ارائه دهنده بهترین دستگاه ها و تجهیزات لاغری، جوانسازی پوست و لیزر موهای زائد است. برای خرید دستگاه لیزر می‌توانید به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه کنید و از مشاوره‌های کارشناسان نهایت بهره را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا