شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

نکات مهم مراقبت های بعد از بوتاکس که نمی دانستید!

مراقبت های بعد از بوتاکس اهمیت ویژه‌ای دارند؛ زیرا که رعایت دقیق توصیه‌ها ضمن نتیجه‌بخش کردن اثر بوتاکس، عوارض بوتاکس را نیز کمتر می‌کند. مهم‌تر از آن این است که رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس موجب افزایش ماندگاری بوتاکس می‌شود. همچنین رعایت این موارد سبب می‌شود که هزینه‌های شما برای تمدید بوتاکس کاهش پیدا کند.

جهت کسب بهترین نتیجه از بوتاکس سعی کنید از شستن صورت بعد از بوتاکس با آب داغ خودداری کنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس روشی کاملاً ایمن و بی‌خطر بوده که هدف‌ آن درمان و جوانسازی پوست با ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها است. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی نکات مهم روش جوانسازی بوتاکس می‌پردازیم.

بوتاکس چیست؟

زمانی که سن افراد بالا می‌رود تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می‌کند و همین کمبود کلاژن سبب بروز چین‌وچروک در پوست می‌شود. به‌مرورزمان این چروک‌ها افزایش پیدا می‌کنند و پوست صورت درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهد. این موضوع بیشتر برای خانم‌ها حائز اهمیت است و همیشه به دنبال راهی جهت جوان‌سازی پوستشان هستند. در واقع باید گفت بوتاکس هم نوعی جوان‌سازی به شمار می‌آید که با رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس می‌تواند کمک بزرگی به محو نمودن چروک‌های پوست کند. چین‌وچروک‌ها اغلب در پیشانی، بین دو ابرو، اطراف چشم‌ها و خط خنده ایجاد می‌شوند.

علت به‌وجودآمدن این چروک‌ها حرکات بسیار زیاد عضلات صورت در زمان خندیدن و حرف‌زدن و اخم‌کردن است که می‌توان با استفاده از بوتاکس آن‌ها را از بین برد. در حقیقت بوتاکسی که به پوست تزریق می‌نمایند از نوعی سم به نام بوتولونیوم به جود آمده است. تزریق این ماده موجب فلج شدن عضلات صورت می‌شود و این امر کاملاً موقتی است. با فلج نمودن عضلات همه چروک‌ها از بین می‌روند. به‌طورکلی می‌توان گفت تزریق بوتاکس با رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس مانند اصولی شستن صورت بعد از بوتاکس روشی کم‌خطر است که نقش جوان‌سازی را در پوست ایفا می‌کند.

اهمیت مراقبت های بعد از بوتاکس

مدت زمان ماندگاری بوتاکس

در حقیقت جوانسازی پوست با بوتاکس متدی دائمی به شمار نمی‌آید و بعد از گذشت مدتی اثر آن قطعاً از بین خواهد رفت و باید شما آن را مجدداً تکرار نمایید؛ ولی هر بار که تزریق بوتاکس را تکرار می‌کنید موجب افزایش مدت ماندگاری آن می‌شود. استفاده از این ماده برای امرهای زیبایی اثر شش‌ماهه دارد؛ ولی جهت امرهای درمانی و پزشکی مثل میگرن تأثیر دو الی سه‌ماهه دارد.

اصولا پیشنهاد پزشکان این است که کمتر از سه ماه بوتاکس را به‌صورت خود تزریق نکنید. موارد بسیاری از مراقبت های بعد از بوتاکس مثل استفاده مداوم از ضدآفتاب، نکشیدن سیگار، درست شستن صورت بعد از بوتاکس، نوشیدن مداوم آب، داشتن رژیم غذایی مناسب و… همگی تأثیر بسیار زیادی در ماندگارتر کردن بوتاکس دارند.

مراقبت های بعد از بوتاکس

پزشکان به‌صورت خاص جهت اهداف ضد پیری از بوتاکس برای درمان دو نوع چین‌وچروک استفاده می‌نمایند. خطوط ثابت، چین‌وچروک‌های عمیقی هستند که بعد از چند دهه اخم، لبخند و بالابردن ابرو در صورت افراد ایجاد می‌شوند. این در حالی است که چین‌وچروک‌های پویا تنها در زمان حرکت صورت قابل‌مشاهده هستند. در واقع باید گفت که هدف از درمان بوتاکس جلوگیری نمودن از ایجاد چین‌وچروک‌های ثابت است.

درصورتی‌که شما چروک‌های ثابت دارید درمان‌های منظم با نوروتوکسین (مواد پرکننده) قطعاً می‌تواند ظاهر شما را صاف نماید. در برخی موارد سبب ازبین‌رفتن آن‌ها در طولانی مدت می‌شوند. توجه به مراقبت های بعد از بوتاکس مانند نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس، استفاده از ضدآفتاب مناسب و… می‌تواند تأثیر بسزایی در این مسئله داشته باشد.

بعد از بوتاکس چه باید کرد؟

بعد از تزریق بوتاکس هم برای پشت سر گذاشتن دوره نقاهت بدون هیچ نوع عارضه‌ای لازم است به نکاتی توجه نمایید. توجه داشته باشید که در روز اول بعد از بوتاکس نباید صورت خود را بمالید یا ماساژ دهید. همچنین تا مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق نباید ورزش‌های سنگین انجام دهید. سعی کنید تا مدت ۴ ساعت بعد از تزریق نخوابید. توصیه می‌شود از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل تا مدت ۲۴ ساعت خودداری نمایید. همچنین سعی کنید از شستن صورت بعد از بوتاکس، رفتن به حمام با آب داغ و سونا و جکوزی به مدت یک روز اکیداً خودداری نمایید. در ادامه به برخی دیگر از مراقبت‌های لازم بعد از بوتاکس اشاره شده است.

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

۱. مراقبت های بعد از بوتاکس با کرم ضد آفتاب

بعد از انجام بوتاکس لازم است هنگام بیرون رفتن از پوست خود با کرم ضدآفتاب یا پوشیدن کلاه محافظت کنید. خورشید به نتایج بوتاکس شما آسیب نمی‌زند؛ ولی می‌تواند سبب آسیب به پوست و ایجاد چین‌وچروک‌های جدید شود. در صورتی هم که تمایل دارید برنزه کنید از آرایش برنزه استفاده کنید.

۲. بعد از انجام بوتاکس صورت خود را حرکت دهید

تزریق بوتاکس موجب شل‌شدن اعصاب یا ماهیچه‌های صورت شما می‌شود. یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس ورزش کردن است. ورزش صورت به مدت ۱ تا ۲ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، موجب حرکت ماده بوتاکس در آن نقاط موردنظر خواهد شد. انجام حرکاتی مانند چشمک‌زدن، بالابردن ابروهایتان و اخم‌کردن می‌تواند به این موضوع کمک کند. این حرکات خاص به تزریق بوتاکس کمک نموده و به‌خوبی در محل نفوذ می‌کند.

۳. از دست زدن به محل تزریق خودداری کنید

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از بوتاکس این است که از دست‌زدن به‌صورت و شستن صورت بعد از بوتاکس خودداری نمایید. پوست شما امکان دارد در اطراف ناحیه تزریق کمی تحریک شده باشد؛ ولی در برابر تمایل به مالیدن یا ماساژدادن آن مقاومت نمایید. این کارها می‌تواند سبب حرکت ماده بوتاکس به مناطق اشتباه شود و سبب تغییر در نتایج نهایی شود.

۴. مراقبت بعد از بوتاکس با روتین پوستی

می‌توانید طی چند روز اول بعد از تزریق بوتاکس صورت خود را به‌آرامی بشویید یا لوسیون بزنید. همچنین می‌توانید از همان مرطوب‌کننده و پاک‌کننده همیشگی استفاده نمایید؛ زیرا آسیبی به نتایج شما نمی‌رساند. بااین‌وجود یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس که لازم است انجام شود این است که حداقل به مدت یک هفته از عمل‌های زیبایی صورت مثل جوانسازی با مزوتراپی، میکرودرم ابریژن، لیزر موهای زائد یا هر گونه درمان پوستی دیگر خودداری شود.

استفاده از روتین پوستی بعد از بوتاکس

۵. مراقبت های بعد از بوتاکس؛ عدم مصرف دخانیات

سیگارکشیدن علاوه بر این که عادت ناسالم است به سلول‌های پوست نیز آسیب می‌رساند و سبب پیری زودرس پوست می‌شود. درصورتی‌که تمایل به درمان با بوتاکس دارید و می‌خواهید از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرید سیگار نکشید.  حتی در صورتی هم که سیگار بکشید بوتاکس باز هم برای رفع چین‌وچروک پوست کار می‌کند؛ ولی قطعاً پوست شما بدون اثرات مخرب سیگار بهتر به نظر می‌رسد.

۶. شستن صورت و استحمام بعد از بوتاکس

حمام‌کردن و شستن صورت بعد از بوتاکس به‌طورکلی مانعی ندارد. در مراقبت های بعد از بوتاکس تنها مسئله‌ای که لازم است هنگام حمام کردن موردتوجه قرار گیرد درجه حرارت مناسب آب است. تحت هیچ شرایطی از آب خیلی داغ جهت استحمام و شستن صورت بهره نگیرید؛ چون که باعث تأثیر منفی بر روی نتیجه خواهد شد.

حمام‌کردن با آب خیلی داغ سبب افزایش گردش خون می‌شود که این نیز انتقال و جابه‌جایی ماده بوتاکس را به دنبال خواهد و در نتیجه سبب بروز نتایج غیرطبیعی در صورت می‌شود. از دیگر مسائلی که شاید در زمان شستن صورت بعد از بوتاکس دردسرساز شود فشار آب است. فشار بیش از حد آب باعث تحت‌تأثیر قراردادن نتیجه نهایی می‌شود.

۷. ورزش بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مزیت‌های روش جوانسازی پوست با بوتاکس این است که با فعالیت‌های روزمره تداخل ندارد و محدودیت خاصی هم برای فرد ایجاد نخواهد کرد. عوارض محدود ناشی از این روش درمانی بعد گذشت حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت رفع خواهند شد. بیمار لازم است در طول این مدت از دوران مراقبت های بعد از بوتاکس از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های طاقت فرسا خودداری نماید و سر خود را به سمت پایین خم نکند.

جمع‌بندی

بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی درمانی است که امروزه از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. یکی از عمده موارد استفاده از این روش درمانی برای ازبین‌بردن خط‌های ایجاد شده در قسمت‌های مختلف صورت مثل پیشانی، اطراف چشم و …. است که هر یک نیز دلایل مختلفی دارند. ناگفته نماند که جهت دریافت بهترین نتیجه لازم است مراقبت های بعد از بوتاکس را جدی بگیرید. تا چند روز بعد از جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس ممکن است اتفاقاتی برای شما رخ دهد و لازم است شما روش صحیح برخورد با آن‌ها را بدانید.

باید بدانید کدام نشانه طبیعی است و در صورت بروز کدام نشانه لازم است به پزشک مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت بهترین نتیجه از این روش درمانی تا حد ممکن از شستن صورت بعد از بوتاکس با آب داغ خودداری نمایید. کلینیک‌ها و مطب‌های فعال در زمینه زیبایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود در زمینه لیفت و جوانسازی، لیزر موهای زائد، رفع چین و چروک و… باید بهترین دستگاه‌ها را خریداری کنند. با مراجعه به وب سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی اصل و پیشرفته می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا