شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بهترین فصل لیزر موهای زائد کدام است؟

شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که لیزر موهای زائد در کدام فصل‌ها اثربخشی بهتری دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت برای انجام لیزر موهای زائد باید چند نکته رعایت شود تا به نتیجه مطلوب برسید. یکی از این نکات مهم، انجام لیزر موهای زائد در بهترین فصل است. اصولاً بهترین فصل لیزر موهای زائد، فصل‌های پاییز، زمستان و بهار هستند. لیزر موهای زائد در فصل سرد سال، نتیجه مطلوب‌تری به همراه دارد.

لیزر موهای زائد در فصل گرم امکان‌پذیر است؛ اما ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. عوارض لیزر موهای زائد تقریباً زیاد و متفاوت‌اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درمورد بهترین فصل لیزر موهای زائد و رعایت نکات و شرایط آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین فصل لیزر موهای زائد

درباره بهترین فصل لیزر، باید گفت که تمام فصول برای انجام لیزر موهای زائد مناسب نیستند. سعی کنید لیزر موهای زائد را در فصول سرد سال انجام دهید تا به نتیجه مطلوب‌تری برسید؛ بنابراین بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل‌های پاییز، زمستان و بهار هستند. لیزر موهای زائد در فصل سرد، اثربخشی بهتر و بالاتری دارد. انجام لیزر موهای زائد در فصل گرم شما را نه‌تنها به نتیجه مطلوب نمی‌رساند؛ بلکه ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد کند. درمورد مناسب‌بودن زمان لیزر موهای زائد در فصول سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهمیت بهترین فصل لیزر موهای زائد

۱. در معرض نور خوشید نبودن

لیزر موهای زائد در فصل سرد ازاین‌جهت بهتر است که خیلی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرید. در فصول سرد سال، تابش نور خورشید به زمین به‌صورت مایل است؛ بنابراین انرژی کمتری از خورشید به زمین می‌رسد. قبل از انجام لیزر موهای زائد باید به مدت دو هفته از قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید؛ زیرا در غیر این صورت دچار عوارض پوستی می‌شوید.

این عوارض پوستی شامل سوختگی، خارش پوست، قرمزی و التهاب است. نکته مهم دیگر این است که نور خورشید در فصل گرم، اثرات لیزر در حذف موهای زائد را از بین می‌برد؛ بنابراین بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل‌های سرد سال است.

۲. کم ‌بودن درد ناشی از برخورد امواج لیزر به پوست

از آن جایی که انقباض عضلات در فصول سرد بیشتر است در نتیجه انجام لیزر برای شما درد کمتری به همراه دارد. بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل سرد است؛ زیرا بدن شما خنک‌تر است و در نتیجه درد کمتری را احساس می‌کنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در کاهش درد و نتیجه‌گیری مطلوب شما بسیار مؤثر است. در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای حذف موهای زائد، دستگاه لیزر الکس دایود دایموند پلاس است که ترکیبی از دستگاه‌های معتبر و به‌روز الکساندرایت و دایود است.

۳. فصل های سرد بهترین فصل لیزر موهای زائد؛ کمتر بودن عوارض لیزر

ایجاد التهاب، خارش پوست، قرمزی، کبودی و سوختگی از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل سرد است؛ زیرا این عوارض را به همراه ندارد. علت تأکید بر لیزر موهای زائد در فصول سرد این است که بدن، در بهترین و مناسب‌ترین شرایط خود قرار می‌گیرد و احتمال بروز عوارض فوق تا حد بسیار کمی وجود دارد. بااین‌حال اگر با انجام لیزر موهای زائد در فصل سرد به یک یا چند نمونه از این عوارض مبتلا شدید نگران نباشید؛ زیرا این عارضه‌ها در فصل سرد خفیف و کوتاه‌مدت هستند.  

لیزر موهای زائد در فصل سرد

۴. روشن‌شدن پوست در فصول سرد

سردشدن هوا در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار موجب روشن‌شدن پوست بدن می‌شود. روشن‌شدن پوست موجب می‌شود تیرگی موها بیشتر شود. کارایی دستگاه لیزر موهای زائد در پوست‌های روشن بیشتر و بهتر است. هر چقدر تیرگی مو نسبت به رنگ پوست بیشتر باشد جذب امواج لیزر بهتر انجام می‌شود؛ به همین علت بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل سرد است. با انجام لیزر موهای زائد در فصول پاییز و زمستان، احتمال سوختگی و خارش در اثر تابش اشعه ماورا بنفش خورشید وجود ندارد.

لیزر موهای زائد در فصل سرد

باتوجه‌به توضیحات بالا به این نتیجه می‌رسیم که بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل سرد است. تقریباً در تمام فصول لیزر موهای زائد به‌خوبی انجام می‌شود؛ اما لیزر موهای زائد در فصل سرد نتیجه بهتری دارد. موهایی که بعد از انجام لیزر رشد می‌کنند، بعد از گذشت مدتی تقریباً حدود ۱۵ روز شروع به ریزش می‌کنند؛ بنابراین نباید موهای روییده شده بعد از لیزر را اصلاح کنید.

در فصل سرد می‌توانید با پوشیدن لباس‌های گرم، موهای زائد را تا زمان ریخته‌شدن آن‌ها بپوشانید. این در حالی است که در فصل گرم انجام این کار میسر نیست؛ زیرا شما مجبور به پوشیدن لباس نازک و یا حتی کوتاه هستید.

لیزر موهای زائد در فصل گرم

هرچند که لیزر موهای زائد در فصل تابستان هم قابل‌انجام است؛ اما باید مراقبت‌های بسیار ویژه‌ای انجام دهید. در فصل گرم، پوست بیشتر در تماس با آفتاب قرار دارد و ممکن است خطر بروز عوارضی مانند سوختگی، قرمزی، راش پوستی یا التهاب بیشتر شود.

برای مراقبت از پوست بعد از لیزر و نتیجه‌گیری مطلوب‌تر، لازم است از محافظت‌کننده‌های پوست مثل ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید. سعی کنید از لباس‌های کاملاً پوشیده و تقریباً ضخیم استفاده کنید و از اصلاح موهای زائد با هر روشی بپرهیزید؛ اگر صورتتان را لیزر کرده‌اید و مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید حتماً از کلاه نقابدار استفاده کنید.

لیزر موهای زائد در فصل گرم

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر ممکن است در بهترین فصل لیزر موهای زائد هم با شدت کمتر بروز کنند؛ اگر می‌خواهید پوستتان بعد از لیزر آسیب نبیند و به عوارض جانبی بعد از آن دچار نشوید، حتما یک‌سری مراقبت‌ها را انجام دهید. با انجام این مراقبت‌ها هیچ‌گونه آسیب جدی شما را تهدید نمی‌کند. مراقبت‌های ضروری بعد از لیزر شامل:

۱. استفاده از کیسه یخ

ممکن است پوست شما به‌قدری حساس باشد که پس از انجام لیزر احساس خارش یا سوزش کنید. در این مواقع با قراردادن چندتکه یخ روی سطح پوست می‌توانید التهاب پوست را کاهش دهید و به بهبود آن کمک کنید.

۲. استفاده از کرم ضدآفتاب با میزان SPF بالا

بعد از لیزر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و ضدالتهاب می‌تواند تا حد زیادی به روند بهبودی شما کمک کنند. برخی از این کرم‌ها گیاهی هستند و حاوی موادی مانند آلوئه‌ورا، خیار، عسل و دیگر عصاره‌های ترمیم‌کننده هستند که به بهبود پوست کمک می‌کنند و عوارض جانبی را کاهش می‌دهند.

۳. عدم استفاده از موم، وکس، ژیلت و…

بعد از انجام لیزر موهای زائد به‌هیچ‌وجه نباید موهای روییده شده را به روش‌های مختلفی از جمله اصلاح با نخ، وکس و جلبک، اپیلاسیون، ژیلت و… از بین برد. این موها پس از گذشت تقریباً دو هفته به‌مرور می‌ریزند و نیازی به برداشتن آن‌ها نیست. از آن جایی که در فصل سرد موهای بدن زیر لباس‌های کاملاً پوشیده و ضخیم پنهان می‌شوند باید گفت بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل سرد است.

مراقبت بعد از لیزر

۴. جلوگیری از آفتاب ‌سوختگی

بعد از لیزر موهای زائد نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ زیرا ممکن است دچار آفتاب‌سوختگی شوید. برای جلوگیری از این عارضه باید پس از انجام لیزر از ضدآفتاب و کلاه نقابدار استفاده کنید. دلیل این که بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل‌های سرد از جمله پاییز، زمستان و بهار است، این است شما کمتر از تابستان در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرید.

جمع‌بندی

لیزر، بهترین روش در از بین موهای زائد است و یک روش کاربردی محسوب می‌شود. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، برای اینکه لیزر موهای زائد اثربخشی مطلوب‌تری داشته باشد بهتر است در فصل سرد انجام شود. بهترین فصل لیزر موهای زائد فصل‌های پاییز، زمستان و بهار است. فراموش نکنید که لیزر موهای زائد در فصل گرم با دشواری‌های زیادی همراه است؛ بنابراین بهتر است لیزر موهای زائد در فصل سرد انجام شود. انتخاب بهترین فصل لیزر موهای زائد مهم ات اما در کنار آن باید مراکز معتبر را که مجهز به دشتگاه های پیشرفته هستند انتخاب کنید.

با مراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر می‌توانید اطلاعات مفیدی درمورد انواع دستگاه‌های لیزر به دست آورید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر با ارائه مشاوره آنلاین به کلینیک ها و مطب های زیبایی که ارائه دهنده خدمات لیزر، جوانسازی و…. هستند کمک می‌کند تا در خرید دستگاه لیزر و دیگر محصولات، انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا