شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

جوانسازی با مزوتراپی؛ کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی است که کاربردهای گوناگون دارد. جوانسازی با مزوتراپی و آبرسانی به پوست یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی است. رفع غبغب، چین‌وچروک، گردش خون بافت‌ها و در کل جوانسازی پوست و مو از جمله مهم‌ترین کاربردهای مزوتراپی است. به‌طورکلی انواع مزوتراپی شامل مزوتراپی صورت، مو، لاغری، چربی‌سوزی و… است. در مزوتراپی با تحریک تولید الاستین و کلاژن پوست تغذیه و فرایند جوانسازی انجام می‌شود. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی در زمینه لیزر و جوانسازی پوست به بررسی کاربردهای روش نوین مزوتراپی می‌پردازیم.

جوانسازی با مزوتراپی؛ کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی؛ معنا و مفهوم

مزوتراپی نوعی متد درمانی زیبایی به‌صورت غیرتهاجمی است. این روش درمانی بدون انجام عمل جراحی انجام می‌شود. در این روش داروهایی مثل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی یا فاکتورهای رشد از طریق سوزن‌های بسیار ریز در دفعات مکرر و حجم کم به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود. مزوتراپی کاربردهای زیادی در زیبایی پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها دارد که جوانسازی با مزوتراپی یکی از مهم‌ترین کاربردهای این روش درمانی است.

مزوتراپی متدی است که با حداقل تهاجم و به‌صورت تزریقی انجام می‌شود و مانند سایر روش‌های لاغری موضعی یکی از تخصص‌های پزشکی زیبایی است. مزوتراپی شامل تزریق میکروسکوپی از انواع عوامل مختلف مثل ویتامین‌ها، عوامل هومیوپاتی، دارویی، عصاره گیاهان دارویی به پوست است. برای آشنایی بیشتر با روش‌های جوانسازی پوست پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزشی جدیدترین روش های جوانسازی پوست را مطالعه فرمایید.

مزوتراپی؛ کاربردهای مزوتراپی  

روش درمانی مزوتراپی مانند دیگر تکنیک‌های زیبایی با استقبال زیادی همراه بوده است. این روش درمانی در زمینه‌های گوناگون کاربرد دارد و برای زیبایی پوست و مو یک‌قدم مؤثر و مهم برداشته است. در زیر به برخی از کاربردهای مزوتراپی اشاره شده است.

  • جوانسازی با مزوتراپی و لیفت گردن و پوست صورت
  • مزوتراپی ملاسما و ضدلک
  • رفع افتادگی پلک و پف دور چشم
  • ازبین‌بردن ترک‌های به وجود آمده روی پوست در اثر حاملگی
  • درمان سلولیت
  • ازبین‌بردن چاقی موضعی صورت و گردن
  • رفع غبغب با مزوتراپی
  • مزوتراپی مو برای تقویت مو و درمان ریزش
  • برای ازبین‌بردن چربی‌های بدن
جوانسازی با مزوتراپی؛ مواد مورداستفاده در مزوتراپی

جوانسازی با مزوتراپی؛ مواد مورداستفاده در مزوتراپی

باتوجه‌به تنوع کاربردهای مزوتراپی درمی‌یابیم که حتماً در این روش درمانی از مواد و وسایل ویژه‌ای استفاده می‌شود که تا این اندازه پرطرف‌دار شده است. ویتامین‌ها و مواد مغذی به نام کوکتل از جمله ترکیباتی هستند که برای جوانسازی با مزوتراپی و ریزش مو به قسمت موردنظر بدن تزریق می‌شوند. ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، عصاره‌های گیاهی، گیاه جینسینگ، گیاه جینکوبیلوبا، گیاه رزماری، گیاه نخل اره‌ای از جمله محتویات کوکتل مزوتراپی هستند که جزء بی‌خطرترین ترکیبات محسوب می‌شوند و با پوست بدن انسان سازگاری بالایی دارند.

جوانسازی با مزوتراپی؛ انواع مزوتراپی

انجام عمل مزوتراپی هدف متفاوتی برای هر بخش از پوست و مو دارد. امروزه پرپشت‌شدن موها و جوانسازی با مزوتراپی بیشترین مورداستفاده از این تکنیک است. به‌صورت کلی انواع مزوتراپی شامل مزوتراپی صورت، مو، لاغری، چربی‌سوزی، دور چشم و… است که به‌عنوان یک درمان کاربردی و موقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که از این روش درمانی رضایت داشتید، می‌توانید بعد از یک دوره مشخص دوباره آن را تمدید کنید.

فواید روش کم تهاجمی مزوتراپی

به‌صورت قطعی می‌توان گفت جوانسازی با مزوتراپی تأثیر شگفت‌انگیزی بر روی لایه‌های پوستی از قبیل هیپودرم و اپیدرم دارد. این روش با اثرگذاری بر روی سیستم ایمنی و عصبی و سیستم گردش خون موجب دستیابی به نتایج زیر می‌شود. توصیه می کنیم مقاله آموزشی بازگشت به دوران جوانی با لیفت و جوانسازی پوست را مطالعه فرمایید.

  • درمانی قطعی و مؤثر برای انواع آلوپسی است که تأثیرات آن به اثبات رسیده است.
  • بافت فولیکول‌ها و پوست با استفاده از مواد موجود در کوکتل که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی است تغذیه می‌شود.
  • فولیکول‌های مو با این روش تقویت و از تحلیل‌رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود.
  • داروهای به‌کاررفته در محلول موجب تنظیم ترشح چربی پوست می‌شود.
  • از این روش می‌توان به‌عنوان یک روش مکمل جهت درمان ریزش مو، مراقبت‌های عمومی پوست و مو، تزریقات استروئیدی و… بهره برد.
  • رفع تمام مشکلات پوستی از قبیل لک صورت، افتادگی پوست، درمان چربی و شوره سر و… با استفاده از این تکنیک به دوره ریکاوری یا نقاهت نیازی ندارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.
فواید روش کم تهاجمی مزوتراپی

چه کسانی نباید مزوتراپی انجام دهند؟

همان گونه که قبلاً اشاره شد جوانسازی با مزوتراپی یک درمان غیرجراحی است که در دسته درمان‌های زیبایی قرار دارد. کاربردهای مزوتراپی رفع مشکلات پوست و مو است که در سال‌های اخیر این تکنیک به‌عنوان روشی مؤثر جهت درمان لاغری موضعی به کار گرفته شده است.

ازآنجایی‌که اساس درمان بر پایه محلول مخصوص یا تزریق کوکتل به لایه میانی پوست است، استفاده از این متد برای تعداد مشخصی از افراد توصیه نمی‌شود؛ زیرا در اثر تزریق محلول به مزودرم تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا می‌کند و این عمل موجب تحریک پوست و در نتیجه جوانسازی پوست می‌شود. پس درصورتی‌که افراد بیماری پیش‌زمینه‌ای داشته باشند امکان دارد این تحریک به حساسیت تبدیل شود و عوارض متعددی به دنبال داشته باشد. جوانسازی با مزوتراپی برای گروه‌های زیر توصیه نمی‌شود:

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که از قرص‌های راکوتان برای درمان جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند.
  • افراد تحت درمان با لیزر
  • افراد دارای آسیب‌های پوستی
  • افراد دارای علائم آفتاب‌سوختگی و مشکلات پوستی
  • افراد تحت درمان با شیمی‌درمانی و پرتودرمانی
  • افراد دیابتی و بیماران قلبی
  • افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند.

تعداد جلسات مزوتراپی

اصولاً استفاده از هر روش درمانی برای سلامت پوست و مو نیازمند آن است که جلسات درمانی آن به طور کامل طی شود. برای جوانسازی با مزوتراپی نیز شما نباید انتظار داشته باشید که تنها با یک جلسه به نتایج شگفت‌انگیز و مورد انتظار برسید.

تعیین تعداد جلسات مزوتراپی کاملاً به وضعیت سلامت پوست و موی افراد بستگی دارد. به‌صورت کلی استفاده از این روش درمانی به ۸ تا ۱۵ جلسه درمان نیاز دارد. اگر یک درمان ۸ جلسه‌ای داشته باشید در ماه اول هر هفته یک جلسه، در ماه دوم هر دو هفته یک جلسه و در ماهای بعدی هر ماه یک‌بار باید این کار انجام شود. در نهایت جهت ماندگاری دائمی هر سال باید این کار را تمدید کنید.

تعداد جلسات مزوتراپی

جمع‌بندی

جوانسازی با مزوتراپی یک درمان همه‌کاره است که می‌تواند اثراتی ماندگار داشته باشد. استفاده از این متد درمانی با تزریق محلول حاوی چندین ماده انجام می‌شود. این محلول در لایه میانی پوست یا مزودرم تزریق خواهد شد و موجب ازبین‌رفتن سلول‌های چربی می‌شود و پوست را جوان می‌کند. جوانسازی، رفع غبغب، رفع تیرگی زیر چشم و… از جمله کاربردهای مزوتراپی است. این روش درمانی کاملاً بدون درد است و نیاز به دوره نقاهت یا ریکاوری ندارد. مزوتراپی مو، پوست، لاغری، دور چشم از جمله انواع مزوتراپی است.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از دانش‌آموختگان دانشگاهی و پزشکان باتجربه، بهترین تجهیزات درمانی و پزشکی پوست، مو و زیبایی را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. برای قیمت و خرید تجهیزات لیفت و جوانسازی و لیزر می توانید از کارشناسان و مشاوران ما در آفرودیت لیزر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا